{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er der udskrevet folketingsvalg
  • #1   27. maj 2015 smiley

    Vild spændende tema....


  • #3   27. maj 2015 DF og Enhedslisten står øverst på min liste...

  • #5   27. maj 2015 LA

  • #6   27. maj 2015 Stemmer Rød skal ikke have et fjols til Lars Løkke som statsminister. Det hele vil kun blive værre hvis Lars Løkke kommer til. Derfor helle er den rette statsminister

  • #7   27. maj 2015 Men stemmer nu på Brian *BG's præst* O.... hvis han stiller op.... igen... smiley

  • #8   27. maj 2015 DF

  • #10   27. maj 2015 Det er jo pest eller kolera. men er sku mere rød end blå.
    ingen af parti lederne er kompetente nok til deres job.


  • #11   27. maj 2015 DF

  • #12   27. maj 2015 DF. Kan ikke se problemet i at der er en grænsekontrol. Lige nu står vi med flag og tager imod alle der kommer over grænsen. Kristian Thulesen Dahl!!!!

    Det spænder godt nok vidt Mirza smiley en fra hver side smiley


  • #15   27. maj 2015 Liberal Alliance.. Faktisk ikke på grund af bilerne som udgangspunkt, men bare det at et menneske skal have lov til at bestemme en smule selv over sin egen hverdag og råderet.

    De er det eneste parti der tør gå i kamp mod arveskatten(altså penge din mormor/farfar osv har betalt skat af en gang), SKATs rettigheder og en vision om at mennesket godt kan ting selv.

    De skandaler der så småt ulmer lige nu med grundskyld, skats egne love og Helles løgnhistorier skal stoppes. Der er mange der mener at Helle har været med til at skabe vækst og få Danmark på rette kurs. -Det er en stor gang bullshit, for hun har valgt at følge tiltag som især den gamle VKO regering gav hende at arbejde med. Det er en skam at alle ikke får øjnene op. Nu er hun i gang med at love det ene og det andet med milliarder til højre og venstre - kun fordi der er valg. Så snart hun evt. vandt så fik hun problemer igen. Med et parti som Radikale så kan du aldrig få magt - kun blive gjort til grin i egen hule.


  • #17   27. maj 2015 RMX aka. Christian..

    Jeg er ligeglad, det behov jeg har for biler er på racerbanen og der er man fritaget for div. afgifter..

    Men selvf stemmer jeg ikke på Enhedslisten, jeg stemmer danskernesparti hvis de har fået vælgererklæringer nok


  • #19   27. maj 2015 Det må de gerne jeg er træt af biler og udlændinge..

    Derfor vil jeg så gerne se en kombination af DF og Enhedslisten smiley


  • Kristoffer J
    Kristoffer J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 15
    #22   27. maj 2015 Det bliver også LA her fra

  • #24   27. maj 2015 Jeg kan ikke lide valgmulighederne, men man må jo stemme på det der er mindst ringe.

  • #25   27. maj 2015 LA's økonomiske plan er jo som påvist ikke holdbar, nemlig fordi staten ville skrive røde tal i lang periode og det er ikke i overenstemmelse med de regler vi er underlagt fra EU's side, så allerede der er LA et fejlskud....når det så err sagt, så har de skam nogle ting som er gode men er for mig helhedsindtrykket der gør jeg aldrig ville stemme på dem.

  • #26   27. maj 2015 R M: Hvad mener du med at skrive røde tal i en lang periode? Sådan helt præcist. Snakker vi afskrivning og nulvækst så ja.. Men det er nødvendigt.

    I 2014 var der ca. 820000 ansatte i det offentlige! Vi er et land på 5,7 Millioner mennesker. Regn lige på den. Det kan ikke passe at hver gang du stiller 6 mand på række så er der en offentlig ansat! Og her er børn endda indregnet. Sætter vi alderen til over 18 år så er tallet endnu mere skræmmende jo.

    Vi skal ud af EU om muligt, så jeg er ligeglad med deres regler og lovgivninger. EU og Euro´en var en yderst smuk tanke men den har vist sig ikke holdbar. De lande der holdte sig væk griner af EU den dag i dag.


  • Kristoffer J
    Kristoffer J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 15
  • #28   27. maj 2015 Thomas M
    kan ikke huske det nøjagtige tal men er noget med at hvert land i EU ikke må komme under en fastlagt økonomisk grænse..den grænse ville Danmark overskride en del hvis LA's økonomiske plan ville blive gennemført og eftersom vi desværre er medlem af EU så ville det vanke enorme restriktioner eller bare kald det bøder.
    du har ret vi skal ud af EU regimet og tilbage til at være selvbestemmende land igen.


  • #29   27. maj 2015 Ved det ikke endnu mm vært fald ikke
    LA.Enhedslisten. S
    DF. Kristen demokraterne eller SF.


  • #30   27. maj 2015 ved det ikke helt i nu har hældet meget til df eller s.. nok mest s da jeg ikke vil have Lars Løkke til posten så går økonomi helt galt for de fattige men det rige får mere..

  • #31   27. maj 2015 Nu kommer jeg lige med en tanke her.. I stemmer alle sammen på det mindst slemme af hvad i har at vælge imellem.. sådan ca.

    Der er flere der fx siger: "LA's tal stemmer ikke, det kan ikke løbe rundt"... men tror i virkelig selv at LA får så stort et flertal at de kan beslutte ting på egen hånd?
    En stemme på LA vil højst sandsynligt rykke den samlede politik lidt mere i deres retning, men at tro, at hvis man stemmer LA = Deres plan bliver implementeret med det samme, er da naivt. Præcis samme tankegang som ved sidste valg hvor folk klandrede Thorning for at bryde sine løfter (Det er ski nok ikke nemt at holde løfterne, hvis ikke man har flertallet til at bakke op om det)

    Jeg holder på, at mere frihed til danskerene er en positiv retning. Frihed til selv at bestemme nogle ting. Det kan godt være, at biler er et luksusproblem, men i et land hvor en bils afgift på over 100% kan frafalde fordi man har monteret skørter, er sku et sygt og overkontrolleret land. Det skaber begrænsninger i den nydelse jeg trods alt har råd til, i min fritid, når alle skatter, afgifter og moms er betalt.
    Jeg hælder til at stemme LA fordi jeg tror danskerne godt kunne trænge til at have lidt mere frihed i deres hverdag.


  • #32   27. maj 2015 ACE

    Ja man må sgu bare håbe man ikke bliver syg, eller arbejdsløs....hvis man stemmer på dem...


  • #33   27. maj 2015 Buggi Boy.. hvorfor?

    Og som et sidespørgsmål.. er der nogen der kan svare mig på hvorfor der stadig er et politisk parti der slår sig op på kristne værdier?... er vi i 2015 ikke snart kommet dertil hvor man adskiller stat og kirke? (Ikke at jeg tror kristendemokraterne har så forfærdelig meget kristendom på programmet, men alligevel)


  • #35   27. maj 2015 MSH Morten.. kan du udspecificere det?

  • #37   27. maj 2015 Jeg stemmer bare for grænsekontrollen...

  • #38   27. maj 2015 Med de holdninger, så lad og lave selvbetaling på sundhedsvæsnet.
    Væk med alle fradrag og alle skatter....

    Hvis der menes at man skal hænge syge mennesker ud, for at trække stemmer osv.

    Den sidste jeg hørte om, havde fået 3 måneder + - at leve i, og så var personen job parat....

    Kulgestøder manden, lever op til sit navn som kuglestøder... de er ikke en skid bevendt...
    Som en nævner så er der alt for mange offentligt ansatte, og for mange folk fra udlandet der arbejder i danmark..
    Det er endda staten som har en del at de udlændinge på lønningslisten, når der skal laves veje osv.

    der er da mange ting der kan laves om, men hvornår begynder de skide poilitikkere at høre på hvad der sker ude i det lille land..
    Vi skal slet ikke prøve at hamle op med de store lande.

    Hvad var det også for noget med braklægnings støtte...., folk fik travlt med at søge inden for en frist, og mange får jo stadig støtten hver år, selv om de ALDRIG ville have brugt jorden alligevel, da den bare lå..
    Men alle vil have mere, og fordi "dovne Robert" osv. stiller sig frem i medierne, så bliver alle redt over en kam....
    Tror da fanden de syge bliver mere syge i det her samfund, men de regelsæt regeringen og kommunerne ligger for dagen...
    De kan jo ikke føre politik, men kun give alle andre skylden....istedet for at komme videre...
    Det er jo ikke borgerne der laver og sammensætter regler og love, men politikkerne og deres lobbyister...
    Det offentlige skulle nok have en grundig gennemgang....
    Hvad skal det til at vi har læger og speciallæger, når kommunerne alligevel fastsætter deres egne diagnoser, og bare siger hver gang at det er noget regeringen har bestemt...
    Skal folk gå på sygedagpenge, er det i max 52 uger, derefter kontanthjælp, og derefter laver regeringen noget der heder resource forløb, og fastholder de syge og kontanthjælps modtagere der i minimum 5 år ad gangen, selv om læger osv. siger noget andet...
    LORTE REGERING.....


  • #39   27. maj 2015 Jeg synes generelt at folkevalg er en joke.. der er så mange der har meninger om alt mellem himmel og jord.. hvor mange danskere tror i reelt der kender de forskellige partiprogrammer?..

    Hvor mange mennesker tænker: "Fuck ham KUGLESTØDEREN" uden overhovedet at undersøge hvordan LA's program ser ud?

    Folket er i min optik håbløse når det kommer til politik og valg.. vi brokker os alle sammen over der ikke er et parti der er skræddersyet til vores behov.. og måden vi stemmer på minder mest af alt om sportsfans.. "Dem har jeg altid holdt med!".. "Dem der er satme nogle røvhuller!"..

    Tror det ville hjælpe gevaldigt på sådan et valg, hvis man skrællede al den valgsnak væk der har være, og som kommer nu her, og så på hvad de forskællige partier egentlig har af planer. Dernæst så se på hvor store de forskellige partier er, og hvor stor sandsynlighed der er for, at de for magt til at gennemføre deres planer.

    Jeg har ikke været bedre til at sætte mig ind i partiprogrammerne selv, men jeg kunne aldrig finde på at stemme ud fra den lade holdånds holdning der florere. Hvis folk gad og sætte sig ind i sagerne, ville medierne heller ikke have så meget magt til at dreje folk.. der skal jo helt ærligt ikke mere end 'en mærkesag i radioen, før den næste meningsmåling peger den stik modsatte retning for satan da... håbløst.


  • #40   27. maj 2015 Jeg skal overveje at stille op, nu hvor jeg har fået præstekraven på er jeg, alene baseret på udseendet, til hver en tid mere troværdig end Helle T smiley

  • #41   27. maj 2015 Jeg er ikke det mindste i tvivl om at LA aldrig bliver størst, og det handler det for mig heller ikke om.

    Det handler om at få afskaffet idiotiske hovsalove som knivloven og hundeloven.
    Det handler om et opgør med formynderiet. Jeg er simpelthen træt af at se på den her latterlige curling-generation der tror at man kan få alt serveret. Men så længe staten "tænker" for os, er det jo ikke så sært at det for nogle er nemmeste udvej.

    Og så handler det for mig om, at det er trættende at se den lade arbejdsmoral nogle mennesker har.


    Jeg tror som sagt ikke på, at LA nogensinde bliver størst, og jeg ønsker det egentlig heller ikke. Men der er brug for nogen der råber vagt i gevær når det hele bliver for latterligt og staten tørrer røv på befolkningen.


  • #42   27. maj 2015 ACE
    ligegyldigt hvordan du vender og drejer det så gør partierne alt for at få stemmer og stor sett 9 ud 10 gange spænder de skruen så meget at de ikke kan opfylde de krav de selv har sat sig for.
    stemmer primært på DF pga , udlændingestrømmen skal stoppees og alt hvad der hedder kriminelle udlændinge skal ud, no matter what og så at de gerne vil grænsekontrollen tilbage og fordi vi skal have den danske selvstændighed tilbage.


  • #43   27. maj 2015 DF og har tænkt mig at stemme på hende der Julia S

  • #44   27. maj 2015 RM

    Jeg syntes nu også det var så hyggeligt, med grænsekontrollen..., hvor er spændingen blevet af.... ?


  • #45   27. maj 2015 Buggi-Boy
    det er så mange ting der er blevet lavet af regeringen som har taget noget af charmen væk fra det sønderjyske område....f.eks så havde vi spritbåde der sejlede ud fra Sønderborg og Kollund, det blev desværre nedlagt pga regeringen mente at de mistede for mange afgiftspenge fra det men værre endnu er at det har været en del af stort set hele landet, der kom mærkeligt nok folk helt fra Sjælland for at sejle med.


  • #47   27. maj 2015 #15 Thomas M : Det du beskriver der er jo det Konservative Folkeparti og ikke LA

  • #48   27. maj 2015 #47

    En stemme på LA er da også en stemme på personlig frihed og retten til at råde over egne midler.

    http://www.politiko.dk/nyheder/v-k-og-la-vil-fjerne-arveafgift-paa-familievirksomheder


  • #50   27. maj 2015 Ja og så tales der altid om nedskæringer i den offentlige sektor. Men de eneste der rammes er manden på gulvet. De kunne starte med at give bureaukratiet kniven istedet.



  • #51   27. maj 2015 Det bliver nok DF, men ikke kun pga. udlændinge-politikken.
    Aldrig mere S ved magten..........


  • #52   27. maj 2015 Er ikke overrasket over, at jeg fik "tildelt" Frank Wichmann i BT's test.

    http://www.bt.dk/ft15/sydjyllands-storkreds/kandidat/frank-wichmann

    Motivation for at stille op
    Jeg stiller på fordi jeg vil arbejde for et samfund med mere personlig frihed og ansvar. Naturligvis skal Danmark styres med lov og ret, men der behøver ikke være lovgivning på snart alt, hvor meget egentlig hører under den enkeltes egen samvittighed, valg og ansvar.


  • #53   27. maj 2015 DF

  • #55   27. maj 2015 RMX
    blå blok er ikke meget bedre på det punkt smiley


  • #56   27. maj 2015 er ret vild med den ene udtalelse i filmen ''Mørkets lakajer'' når skal til valg så er muligheden for og kunne stemme på hvilken som helst parti man end ønsker men i sidste ende vil der altid være enten rød eller blå blok der sidder som hoved magten i regeringen...Social demokraterne og Venstre er de primære partier som egentlig har magten og de resten af partierne er kun ''ventiler'' eller talerør for borgerne.

  • #59   27. maj 2015 RMX
    DF LA EL SF bliver altså betegnet som støtte partier da de ikke kan formå at sætte egen regering.


  • #61   27. maj 2015 DF i regering.
    Vil være en overraskelse.


  • #62   27. maj 2015 var DF ikke med under den blå regering sidste de var ved magten?

  • #63   27. maj 2015 sorry det var de konservative ikke DF

  • #64   27. maj 2015 R M
    Nej.
    VK regeringen med DF som støtteparti sad fra 2001 til 2011.


  • #65   28. maj 2015 Risiko for ræs
    rettede det også smiley
    damn tjekkede lige efter og vi skal helt tilbage til 1909 hvor der der var en anden regering end venstre eller socialdemokraterne ...i 1909 var det regeringen Zahle med det radikale venstre som regeringsmagt.


  • #66   28. maj 2015 Der var os en engang vi havde en regering med Liste A og Venstre.
    I slutningen af 70erne.Det holdt kun meget kort.
    Det er den eneste gang det er sket.


  • #67   28. maj 2015 ja og efterfølgende er de skiftende Venstre og S. Demokraterne.
    gad godt at vide hvor godt enhedslisten står når valget er overstået..


  • #68   28. maj 2015 Hvis de lagde alt det fnidder fnadder på hylden kunne V og A sagtens danne en regering.Selvom de gerne vil vise forskellighederne.Er den ikke voldsom stor.

  • #69   28. maj 2015 EL for en lille fremgang som parti.

  • #71   28. maj 2015 Risiko for ræs
    generelt hvis du ser på de forskellige partiers mærkesager, så er der ikke specielt stor forskel..det vi bider mest mærke i er jo deres konstante vrælen om de samme ting hvert år.
    for at der virkelig skal ske noget med Danmark skal vi først og fremmest ud af EU for pt. der styres DK fra EU's side og det er sgu skamfuldt for et land der egentlig er et ret stolt land.


  • #72   28. maj 2015 Stemmer DF. Syntes ikke der er så meget at være i tvivl omkring

  • #73   28. maj 2015 RMX
    hvorfor er det lige du mener det ikke kan betale sig og arbejde under de præmisser vi har pt? eksempelvis dette link http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/dan-j-angriber-loekke-paa-kontanthjaelpseksempel-forlanger-at-se-fakta/5583575 løkke skulle efter sigende have haft kontakt med en arbejdsplads hvor de havde ansat en kontanthjælpsmodtager men vedkommende har sagt op pga forskellen på udbetalingen for ham var for lille...der står i den artikel at man som fast ansat i det pågældende firma får 8000 kr mere end hvis man er kontanthjælp...tallene er fra 3F og mener de er gyldige men fortæl mig lige igen hvor er det lige i dagens danmark hvor der ikke kan ikke kan betale sig og arbejde fremfor at gå hjemme på kontanthjælp?
    i mine øjne om der er tale 300 eller 6000 kr forskel fra kontanthjælp til generel løn indkomst så kan det betale sig at arbejde.


  • #74   28. maj 2015 Panorama-direktør: Løkke gengiver mig korrekt


    Direktør i firmaet Panorama Morten Broager siger til Ritzau, at Lars Løkke Rasmussen gengiver ham korrekt.

    Det stod ikke rigtig skrevet i kortene, at en mindre rengøringsvirksomhed i Taastrup, Panorama, skulle tage en stor del af overskrifterne i valgkampens første døgn.

    Men det skete altså ikke desto mindre, efter at Venstres formand, Lars Løkke Rasmussen, startede sin valgkamp med at nævne et møde, han havde holdt med Panoramas direktør, Morten Broager, i foråret.

    Siden har den lokale 3F-afdeling - der selv har holdt møde med Panoramas direktør, og som kender firmaets overenskomst - undret sig offentligt over historien om, at en kontanthjælpsmodtager ikke skulle have noget ud af at arbejde til 139 kroner i timen.

    Men efter et døgns total tavshed fra Panoramas side går direktør Morten Broager nu til pressen.

    I en kort mail til Ritzau skriver han:

    "Jeg kan bekræfte, at det, som Lars Løkke Rasmussen sagde i går (onsdag, red.), er korrekt og i overensstemmelse med det, jeg har fortalt under et møde i min virksomhed. Jeg har ikke yderligere at tilføje for nuværende".
    af 16:11


  • #75   28. maj 2015 Erling m
    ohh sorry den del har jeg så ikke læst men alligevel synes det er svineri at han siger nej til et arbejde.


  • #76   28. maj 2015 Den lokale 3F afd. og en journalist var endda til stede da det blev sagt.

  • #77   28. maj 2015 R M: det er det osse smiley



  • #78   28. maj 2015 erling m
    er selv på kontanthjælp, er så sygemeldt, det er så hvad det er og ved hvor meget man får udbetalt...får som over 29 (er31) udbetalt 8048 kr pr måned, det er nok til at betale husleje og de mest fornødne ting (tlf internet mad etc) med den løn han fik ved Panorama ville han få væsentligt mere udbetalt og skulle ikke undre mig at det er tale om et ufaglært job så han kan dælme ikke tillade sig at klage.


  • #80   28. maj 2015 RMX
    hmm min udtalelse passer så ret godt på nær at jeg ikke så det erling m fandt frem.så styr dig lige makker.


  • #81   28. maj 2015 R M..

    Bor du alene, er din lejlighed dyr ??

    Hvis du nu havde 2 børn som gik på institution fik tilskud til det samt boligstøtte mens du er på kontanthjælp, kontra det at arbejde mod at få 4800kr ekstra udbetalt (som jo er nettosummen af 8000kr).

    Så ville det måske heller ikke kunne svare sig for dig hvis du skulle betale 4000kr for 2 børn i institution, 1000kr om måneden i fagforening og a-kasse, bil, transport, tab af bolig støtte osv..

    Det kan desværre for NOGEN ikke svare sig at arbejde i Danmark..


  • #82   28. maj 2015 Gad vide hvad mere pressen har "glemt" at skrive, bare for at svine Løkke til. Måske kunne det tænkes at vedkommende skulle starte på minimumsløn på ca.109,- og ikke 139,-...
    Så er regnestykket jo en anelse anderledes. Hvem ved.


  • #83   28. maj 2015 Mirza
    ja bor alene og min lejlighed er ''dyr'' pga det er et privat lejemål, som desværre er dyrere end en boligforening.

    kan sagtens se det ikke betale sig hvis man har børn og aner selvfølgelig ikke om han har børn eller ej men ser sådan på det, ville gerne arbejde selvom det måske kun ville dreje sig om få hundrede kroner mere men ville tjene mine egne penge og ikke mindst have det godt med at de penge jeg bruger ikke er fra alle de andre der betaler for at jeg kan have tag over hovedet mad bordet og den slags...giver det mening?


  • #85   28. maj 2015 er sygemeldt pga en depression/angst

  • #87   28. maj 2015 RM

    Hvis man laver samme arbejde, så skal man sgu have samme løn...

    Virksomheder har en tendens til at udnytte at de kan få kontanthjælp´s modtager som gratis arbejds kraft..
    Hvor længe tror du selv at de skal arbejde under de forhold, og lønninger...
    Jeg kender da flere der er endt der, efter dagpengestop.... altså på kontanthjælp...

    Jeg har selv en søn der blev arbejdsløs og han har taget et par jobs undervejs, men han stod for dagpengestop, altså efter sammenlagt 2 års ledighed.
    Selv om han ind imellem i hans ledighed på de to år, blev sendt på jobcenter, 3 gange, og har haft vikariater. (han endte så dog ikke på kontanthjælp, da han fandt arbejde)
    Da han var under 25 og havde en uddannelse, havde han ikke ret til vidreuddannelse, eller anden uddannelse.
    Han blev efter 1. dag på jobcenteret sendt i pratik, ved Rema 1000, da han jo havde en uddannelse, var han ikke i kategori som de øvrige på det hold han var sendt på.(de skulle lære at lave ansøgninger, som min søn nu aldrig har fået lært, da han har arbejdet mens han gik i folkeskolen og indtil han blev arbejdsløs))
    Det skal også lige tilføjes at han KUN måtte obsevere, og ikke arbejde, men det sked han på og arbejdede på samme vilkår som de øvrige.. bare uden løn fra Rema 1000.
    Da hans praktikperiode var slut, var der INGEN der sagde tak for hans indsats, og en udtalelse venter han stadig på...
    Den sidste uge havde han endog en NY ledig med rundt som han skulle aktivere...da jobcenteret og REMA 1000 ligesom mange andre arbejdspladser bare udnytter regeringens sindsyge regler...

    Det skal lige tilføjes at han er udlært kok, og har haft job som chefkok,på hans tidliger arbejds plads...
    Men det mest utopiske er at han må godt i sin ledigheds periode søge praktik.. BARE IKKE INDENFOR SIT ERHVERV...
    Så hvis et firma søger en kok, kan han søge jobbet, på alm, vilkår som alle andre, men han må ikke sige til firmaet der søger, at han kan tilbyde dem en prøveperiode på eksempelvis 14 dage, da han jo alligevel skal i praktik..
    Men DET MÅ HAN IKKE, da han så evt. tager jobbet fra en anden...???

    Hvad fanden er det da for en underbetalt og molboagtigt system, regeringen og kommunerne forvalter....

    Vi skal alle arbejde for samme løn, eller så tæt på som muligt, men denne udnyttelses klausul regeringen og jobcentrene har brygget sammen, er da ren volapyk...
    Så hvis nogen ikke vil arbejde for en lav kontanthjælp, ved et godkendt firma i kommuenes regi,, hvor de bare udskifter og udskifter uden at reelt kunne tilbyde et job...

    Tror da fanden at vi har det hårdt i danmark, når man føjer EU og inviterer folk fra andre lande, til både job og gratis uddannelse..
    Man skal sgu stoppe den heksejagt på danske borgere, og især de unge...

    For det er jo i sidste ende den valgte regering og kommunerne, og ikke mindst de godt lønnede på jobcentrene, der ikke fatter hat om hvad fanden de selv har gang i.....

    Derfor kan holdningerne LA ligger for dagen, ikke have noget godt med velfærd at gøre... de tænker simpelthen med røven...
    Der er simpelthen for mange høvdinge i dette land, og alt for lidt indianere.....
    NÅÅE nej, dem importerer vi bare fra andre lande, fordi EU siger vi skal.....og tilbyder dem børnepenge ved samme lejlighed. smiley

    Alt det valgkamp kan de stikke skråt op for min skyld, jeg ser heller på hvem der i de seneste år har prøvet at gøre en forskel, og som har markeret sig mest, og ikke bare er kommet med varm luft..... smiley


  • #88   28. maj 2015 Jeg har aldrig forstået det med depression og angst for at være ærlig. Og tro mig, det er ikke for at være nedladende. Jeg ser mange melde depression, egentlig bare fordi de i en periode har nogle trælse uger. Det er lidt ligesom at børn bare meldes op med ADHD - i de fleste tilfælde fordi de er uopdragne eller har et højt energiniveau.

    Men okay jeg er også skadet af personlige erfaringer. Kan ikke nøjes med at tælle på 2 hænder det antal personer jeg kender privat eller på facebook som er sygemeldt med angst. Mit problem er dog at de har ikke mere angst end at der hver mandag og tirsdag dukker billeder op fra diskoteker og barer hvor de er tagget på. -Dem døber jeg så folk med angst for arbejde, eller bare idioter.

    Igen så bliver jeg til det dumme svin fordi jeg smider alle i samme bunke, men det er ene og alene DK´s egen skyld - for det er for let at være "syg" i DK.


  • #89   28. maj 2015 Thomas M

    Hvor har du det fra at det er "LET" at være syg i DK.. ?


  • #91   28. maj 2015 Fra folk der har været ansatte enten hvor jeg arbejder eller hvor jeg har stået med ansvaret for drift..

    Kender 3 enkeltstående tilfælde hvor samme scenarie udspiller sig næsten identisk. De er arbejdsløse, bliver sendt ud i job-praktik eller prøvelse hvor de efter et par dage enten gør sig uvenner med stedet eller melder til kommunen at de er for stressede til at arbejde de 4 timer om dagen det forventes. Vi snakker simpelt arbejde. Så får de lov til at blive hjemme, hvorefter de skriver på facebook "Nå, det gik ikke på det nye sted. - Jeg må prøve igen snart". Så går der en dag eller 2 og så er de i legoland eller i Kolding storcenter - for det er ikke hårdt. Jeg snakker ikke om fysiske sygdomme lige nu - udelukke psykiske. Der er det alt for let at blive meldt syg.


  • #92   28. maj 2015 http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article5259921.ece

    Jeg smider lige et par guldkorn her:
    "En kvinde med tre børn var langtidssygemeldt af sin tidligere læge pga. depression. Hun mødte glad i min konsultation, da hun ventede det fjerde barn. En ung kvinde havde mistet sin bedstemor og ønskede sig sygemeldt på anden måned"

    "En ung kvinde følte sig stresset, da hun efter arbejde ofte var så træt, at hun ikke orkede at passe sin hest. At sælge hesten var en uacceptabel løsning."

    Og med en mor som har været i det offentlige system på sygehuse som altid tilbage i tiden var helt rød, blev for flere år siden helt blå. Hun havde set så rigeligt, og samtidig så hun min far tjene mange penge hvor der blev taget flere penge til staten end han selv fik i flere tilfælde.


  • #93   28. maj 2015 Thomas M
    det er svært og sætte sig ind i at man kan være syg uden og have symptomer udadtil, var også mere eller mindre år om at indrømme at der var noget galt med mig og til sidst fik hjælp.
    det er faktisk ikke så nemt som mange tror at være syg i dagen Danmark, skal stadig møde op på jobcentret og snakke med min sagsbehandler og møde op ved lægen for at snakke om tingene, altså dermed ment der bliver stillet de samme krav til mig som der bliver gjort overfor alle andre på offentlig forsørgelse.
    vil så give mange ret i at mange spiller på det og desværre får dem en godtroende sagsbehandler der bare er mega naiv men kort sagt søger ikke ynk eller medlidenhed da jeg fungerer fint nok da jeg er rask som sådan bare ikke på det psykiske plan.


  • #94   28. maj 2015 Fint du er ærlig R M. smiley

    Men kan du ikke prøve at forklare mig hvad der psykisk gør at du ikke kan have et arbejde, for jeg vil virkelig gerne forstå det.. smiley

    Er det fordi du er ustabil mentalt og kan gøre dumme ting, eller er det fordi du er træt og lever livet måske i trælse tids-zoner eller noget tredje? Fordi du er jo yderst aktiv herinde hver dag næsten så om du bruger et par timer her om dagen eller på en stille arbejdsplads er vel ikke den store forskel?

    -Husk jeg skriver for at forstå, ikke for at nedgøre.


  • #96   28. maj 2015 Nu har blå jo også en del af æren for at tingene ser ud som de gør idag... og ikke kun de røde...

    Der er jo noget galt med dem der arbejde med disse mennesker...., de hytter jo deres eget skind, de skal jo ikke have noget af at råbe vagt i gevær..

    Det er kun når de bliver presset, tag foreksempel skole lærene...de fik da lige pludseligt travlt...

    Jeg har selv arbejdet i det offentlige mere end en gang, eller underlagt det offentlige, pga. det var det offentlige der i sidste ende stor for udliciteringen..
    Mig bekendt får mange tillæg for hvad som helst...
    Hvis de skulle overarbejde så ville Baby da dø, selv om de tit får 2 eller 3 fridage i modregning...
    Der er og bliver noget som det offentlig ikke lige forstår, og forstår ikke hvorfor de kommunale politikere eller dem på borgen, aldrig har fingeren på pulsen.....


  • #97   28. maj 2015 Buggi Boy: Det er den simple frygt for at blive udstillet som usympatiske mennesker og dermed miste stemmer.

    Og der kan folk hade Joachim B Olsen ligeså tosset de vil, men manden kalder en spade for en spade. Hans retorik pisser folk af, men det er fandme forfriskende at nogen tør sige tingene som de er.



  • #98   28. maj 2015 #96

    Ja det er jeg så sikker på at hun får uanset om hun er i arbejde, på fagforenig eller bistand.....
    Hvorfor er det i får det til at lyde som det er dem der har skylden...

    Mon ikke det er de skiftende regeringer, og alle de foreninger, som venstre ellers så ihærdigt prøvede at kvæle i tidernes morgen, med deres valgflæsk.....


  • #100   28. maj 2015 Thomas M

    Noget kan manden da have ret i, men han ANER generelt ikke noget om hvad han i reglen sætter i gang...
    Og på det punkt tror han at ved at nedgøre mennesker og trække ekstreme tilfælde ud i rampelyset, så kan man skore flere stemmer...
    Han kan da knuse enhver lyst til noget som helst, og igen det er ikke de ledige der er problemet, det er vores skiftende regeringer... og alle de øvrige offentlige ansatte...


  • #101   28. maj 2015 Thomas M
    rigtigt nok jeg bruger tid ved computeren, nogle dage mere end andre men skal så lige siges computeren er tændt det meste af dagen, glemmer at logge af når jeg f.eks er ude i aktivering i et fitness center og der er jeg dagligt.
    lige for tiden er jeg i gang med ''genoptræning'' så jeg kan varetage et job igen på enten fuld tid eller flexjob.
    dybest set kan jeg kun forklare det som det gør ved min krop, ved at sige at kroppen går fuldstændig kold hvor jeg vitterligt ikke kan lave noget uden at bryde sammen (så dumt det nu end lyder)
    gør ikke noget at spørge, hellere det end at du former dig en holdning uden og vide hvad det indebærer.


  • #102   28. maj 2015 Er også ret overbevist om at rigtig mange misbruger ordet Stress, en gut fortalte mig at folk der brugte ordet stress ved hver anden sætning de sagde, faktisk ikke havde stress.
    Da folk der virkelig bukker under ikke selv har set faresignalerne, og går stille med dørene..
    Der kan være rigtig mange grunde til at folk går ned med stress., men hvis de går for længe, kan deres krop ikke klare presset, og der kommer andre ting til.
    Det er ikke fordi dem der er bukket under ønsker at blive mere syge, men der kommer et pres, som kan udvikle sig til ting der er meget værrer end bare ordet stess.
    Det er ved at blive lagt focus, på folk der får stess da erfaringer viser at kan man nå at fange det i tide, så kan der rettes op på det....
    Og hvis ikke kan det gå grueligt galt....


  • #104   28. maj 2015 RMX
    nej er ikke ensom.


  • #106   28. maj 2015 RMX !

    De skal så bruges som hekse og trolde på bålet, men de viser jo ikke alle de øvrige...
    Kender da en der har gået sygemeldt siden 2006 og som arbejdede ca. 90 timer i ugen..
    Knækkede sammen, og blev hjerte opperet 3 gange, inden man fandt ud af at hun var uheldbredelig syg.
    Røg fra sygedagpenge på kontanthjælp, og er nu på resourceforløb og er 1½ år inde i forløbet, men afslutter først forløbet i 2018, da man mener at man ved at tildele hende en kontaktperson ½ time ugentligt i 5 år, kan få hende tilbage på arbejdsmarkedet. (der var 7 ansatte indenfor kommunen, der mente at det var løsningen)
    Hun har så siden forsøgt selvmord 2 gange, da hun virkelig ikke ved hvad hun skal stille op.
    Men forløbet bliver bare fastholdt, trods at i de ca. 9 år, siden hun bukkede under har været igennem., utallige arbejdsprøvninger.
    Læger, psykiatere, psykologer, speciallæger, arbejds medicinsk osv. er alle kommet til den konklusion at det er for farligt at presse pigen yderligere, og at der ikke findes nogen behandlings muligheder.
    Men alligevel vælger kommunen at fortsætte flere tiltag, og at kommunen bagefter selv stopper de tilbud, da der ingen fremgang er men kun tilbage gang, og finder så på nye.. trods advarsler. (fra specialisterne)

    Disse ting kan vi jo takke blå og rød blok, og ikke mindst kuglestøderens udmeldinger...
    Alle andre kan se faresignalerne, bare ikke i det offentlige..
    Det er hvad der kommer ud af dovne Robert, kuglestøderen og diverse, der ønsker deres navn og politik, ud i lampelyset...
    Men det skader altså en masse andre, der bliver "kategoriseret" som dovne Robert....

    Vi skal jo huske på at vi alle i dette land nyder godt af det sundheds væsen vi har, osv.
    Men så længe folk ikke fejler noget, og kan arbejde og skore pendler fradrag, ser de ned på alt hvad det synes mindre værd end dem selv....


  • #107   28. maj 2015 RMX
    det du skriver i #90 passer altså ikke helt, dem der er syge og vitterligt ikke kan arbejde, så er det og få en ''penge pose'' som du kalder det en kæmpe hjælp og de bliver da glade for den, da de så har muligheden for og blive boende hvor de nu bor og penge til de nødvendige ting men er nu også sådan at for at få hjælp må man selv bede om det, det gør kommunen eller staten altså ikke af sig selv....problemet generelt er at mange til dels udnytter systemet/snakker om ting de ikke ved noget om, de snakker bare om ting de har hørt eller læst om og det aller største problem i næsten alle tilfælde er vores medier der fortæller en historie uden og gå dybere til emnet.


  • #108   28. maj 2015 Kunne ellers være fint hvis TrådStarter selv havde åbnet op med et bud!

  • #109   28. maj 2015 DF4ever.

  • #110   28. maj 2015 LA

  • #111   28. maj 2015 Det jeg ikke kan lide ved L.A er at de går ind for en meget lav løn.Mange danskere gider i forvejen ikke arbejde for mindste løn.
    De er os ligeglade med social dumping.


  • #112   28. maj 2015 hvis og kun hvis LA kom til magten (sker aldrig) så ville de aldrig kunne få indført de krav de har sat sig selv for ergo de ville tabe så utrolig meget tillid fra deres vælgere og helt sikkert blive af de værste succeser i den politiske historie.

  • #113   28. maj 2015 Der er da os nogen gode ting ved LA.
    Men tror nu aldrig at de får særlig meget af sin politik igennem.


  • #114   29. maj 2015 LA skal ikke være ved magten. De skal blot have en stor del af stemmerne, så de kan stikke en kæp i hjulet når der f.eks. skal laves en ny hovsalov.



    Apropos de der eksempler der. Da jeg studerede gik jeg i klasse med et par sjove typer. En af dem mente i ramme alvor at vi skulle have før fri, eller at læreren skulle lade hende være, da hun dagen forinden havde holdt sig vågen for at se "paradise hotel" og derfor var træt.

    En anden mente, at hendes fritidsjob var vigtigere, og smuttede derfor ofte kl.11.30 når vi havde frokostpause.

    Og vi taler altså et studie med elevløn, hvor vi til trods for et ofte lavere timetal blev aflønnet for 37 timer.

    Sådan en arbejdsmoral bør bare på INGEN måde tolereres. Gætter på at begge enten er på KH eller i gang med at suge noget mere SU/elevløn i dag.


  • #115   29. maj 2015 Brian
    gik du i klasse med en Amalie typer hehe smiley


  • #119   29. maj 2015 Sejr N.. at du sidder foran skærmen hele dagen og gamer er sku dit eget valg.. fyld dit liv med noget spændende (måske en hobby af en art). Du får kun et liv, så brug det på noget du gerne vil, i stedet for bare at sætte dig ned og svinde ind. Scheuermanns sygdom er vel ikke det der begrænser dig. Det plejer ikke at give særlig svære gener. Og i mange tilfælde kan en discusprolaps vel trænes op igen. Det har jeg i hvert fald tit fået at vide når jeg har snakket med ham den gamle (min fatter har også en discus. Han arbejder flexjob nu pga. et langt liv som smed har resulteret i ødelagte skuldre og nedslidteled)

    Min Onkel har arbejdet fysisk hele sit liv. I en alder af slut 50'erne brækker han ryggen. I dag er han den mest sørgelige person. En belastning for sin kone og sine børn. Han skal opvartes og have hjælp til alt og laver ikke andet end at have ondt af sig selv.. Han er godt og grundigt i gang med at ødelægge det liv han har tilbage med sin familie. Fordi han ikke fatter at samle sig selv op og komme videre. Så spørgsmålet er: Vil man lade noget modgang slå sig ud, vælge offer rollen og opgive resten af sit liv, eller har man tænkt sig at udnytte resten af sin tid her på jord til dets fulde.


  • #127   29. maj 2015 Get a room you two smiley

  • #129   29. maj 2015 RMX
    du overrasker mig godt nok, mente du ville have at LA kom til magten...why the sudden change my friend?


  • #131   29. maj 2015 kræver jo i bund og grund at man omstrukturerer alle beslutnings processer i folketinget.

  • #133   29. maj 2015 Danmarks politik har så meget brug for folk som Yahya Hassan som ved hvor skoen trykker og kommer fra de lag i befolkningen som virkelig har brug for politikere der tør kalde en skovl for en skovl og ikke kommer med ligegyldige referencer og til dels også personer som dovne Robert som giver stivstikkerne i folketinget noget at tænke over...man kan sige hvad man end vil om Yahya Hassan som jo kun er 20 år gammel men han giver sgu et indblik som der er mangelvare af i dansk politik og offentlige debat.

  • #134   29. maj 2015 Danmark har brug for politikere der godt ved at det her er bullshit smiley

    "Få ekspertsvar i forum på 5 minutter!"

    (fra bazooms reklame for BG).



  • #135   29. maj 2015 Liker lige min egen. For jeg grinede sgu da jeg fandt på det.

  • #136   29. maj 2015 Sejr N
    Har os en Scheuermanns .Det er røvsygt.
    Min ryg virker altid træt om morgenen når jeg vågner.
    Det er ryggen der er skæv.Det føles som om der ikke er nogen muskler i lænden.
    Hjælper lidt at lave stræk øvelser.


  • #137   29. maj 2015 DF uden at blinke med øjnene

  • #138   29. maj 2015 Som en del af min valgkampagne har jeg like-bombet tråden.

    Håber alle er glade for BG's nye facebook-funktion smiley


  • #143   30. maj 2015 ".idag har jeg et kedeligt liv vor jeg sider forand skærmen hele tiden og gamer"

    @Sejr N: Jeg er nød til at skyde på den her. Hvis du kan sidde ved en PC hele dagen og game - så kan du vel også komme i betragtningen til et job f.eks. ved kassen i Føtex nogle timer i ugen? Eller sidde i et call-center med en skærm og et headset?

    Eller hvordan skal jeg forstå det?

    -Jeg gætter på at du melder op at du kun gamer nogle timer af gangen.


  • #145   30. maj 2015 Andet at gå op i? Jeg er da yderst interesseret i at se/høre hvad de kroner jeg betaler i skat går til.. Om det er at du spiller computeren dagen lang eller om det egentlig er til at man forsøger at få dig tilbage på arbejdsmarkedet.

    Hvis ingen havde det at gå op i kunne vi jo bare hælde pengene ned i halsen på alle mennesker indtil tanken var tom.. Men det er skam også det socialisme går ud på i bund og i grund.


  • #146   30. maj 2015 Det er nemt nok for mig, har ikke stemmeret smiley

  • #147   30. maj 2015 Thomas M: du kan være ganske rolig. Når man som 23 årig får førtidspension, og manden er 25 i dag, er alt testet igennem og prøvet. Det får man ikke for sine blå øjnes skyld.
    Hvad angår dine skattepenge, så går de ulandsbistand smiley


  • #148   30. maj 2015 jobbende i Føtex og på call centret kunne jo tages af de mange ledige som sidder og lurpasser og kun vil arbejde indenfor det de er uddannet til.

  • #149   1. jun 2015 En sjov lille tanke.

    DF får flest stemmer, og bliver nødt til at tage S med, for at kunne danne regering smiley smiley smiley


  • #150   1. jun 2015 Beklager, men har dælme svært ved at se hvordan en 23 årig kan få førtidspension medmindre at man decideret har et fysisk handikap, i hvilket tilfælde det er ok.

  • #151   1. jun 2015 Danger Dane
    ifølge de nye regler på området kan man ikke få tildelt førtidspension før man er 40 og har en kæmpe skavank....under de gamle regler kunne man få førtidspension bare ved at lide af ADHD, lyder tåbeligt men er rigtigt.
    i stedet har de indført at flexjob kan tildeles en del nemmere end før i det folketinget har sagt at kan man komme ud af døren så kan man også arbejde minimum halvanden time time dagligt.


  • #152   1. jun 2015 R M, ved det. Har en veninde på min egen alder der render rundt på førtidspension og ikke fejler en disse så vidt jeg ved, udover at hun kan slynge sin læge rundt omkring sine lillefinger. Og hvad hun så laver til dagligt?, hænger på den lokale og drikke øl. Burde næsten gå ned og forlange et blowjob for mine skattekroner (sarkasme kan forekomme)

  • #153   1. jun 2015 Danger Dane
    mest skræmmende ved alle de nyeste tiltag vises i deres behandling af alvorligt syge. min far inden han blev overmandet af kræften, skulle selvom han var i strålebehandling stadig arbejde, og så tænk lige på hans kræfter er opbrugt men det skider de højt og flot på...forskelsbehandling af den grove skuffe.


  • #155   1. jun 2015 det dovne Robert og ''fattig'' Carina har gjort er altså at snyde sig udenom nogen steder.

  • #157   1. jun 2015 Kan i huske Mou sagen eller hvad den hed?

    Når kommunerne ikke engang kan samarbejde nok, til at dele informationer om mishandlingssager mm., så folk der vanrøgter deres børn bare kan flytte rundt og starte på ny, hvordan kan vi så forvente at de nogensinde skulle kunne formå at lukke kassen i for folk der suger på statspatten?


  • #159   1. jun 2015 Ser den lige i morgen. Men kunne forestille mig det var interessant.:-)




  • #160   1. jun 2015 Brian
    det er helt klart svineri men desværre er mange af de sager et kæmpe problem i de enkelte kommuner...desværre må man så sige, så har staten gjort ekstremt svært for de enkelte kommuner pga de alle skal spare og pga helt absurde mængder af papir arbejde, så sker de sager som tønder sagen og andre kendte sager.
    en enkelt sagsbehandler må helt seriøst ikke tænke for sig selv i nogen sager netop pga statens sindssyge regelsæt.


  • #162   1. jun 2015 Jeg synes det er godt at dovne Robert stiller sig frem.Så venstre fløjen kan se at der en del der ikke gider arbejde.Københavns kommune har heller ikke styr på de ledige på overførsel.
    https://www.youtube.com/watch?v=fAtfA9G9hEI


  • #164   1. jun 2015 kender en der på bistand i kbhavns kommune og har været det hele sit liv.Han gør som det passer ham.og bliver sjældent aktiveret.

  • #165   1. jun 2015 RMX
    LA er for lille til at der blev lavet om på tingene, husk nu på at alle i folketinget skal stemme en ny lov/regel etc ind og hovedparten i foketinget er tilfreds med situation vi har pt.


  • #166   1. jun 2015 Risiko for ræs
    der er desværre mange tilfælde hvor enkelte personer falder helt igennem systemet og aldrig bliver som i din vens tilfælde sat i gang, tildels fordi vedkommende har været så længe på kh at de simpelthen ikke gider mere og til dels fordi sagsbehandleren glemmer ham i den stak personer den sagsbehandler har som klient.


  • #167   2. jun 2015 Hvis folk ikke er interesseret i at komme igang og kun tænker på at slippe udenom, så er det klar muligt at ligge hjemme på sofaen hver dag.
    Systemter er bygget på tillid.
    Men der vil altid være ledige i vores samfund.Uanset hvor mange arbejdspladser de finder.


  • #168   2. jun 2015 Sætter man ikke også alt for meget focus på KH modtager og syge mennesker...

    Man kan da pege på så mange andre ting, som også koster i dette samfund., måske man skulle se på andre ting.
    Man har altid travlt med de små og svage i samfundet., bare tag hvor travle man har med Låsby Svendsen og hans huse osv. bla. fordi man mener at han lejede ud til socialt belastede osv.
    Man hvad med alle de tomme bygninger / erhverv der står tomme, og bliver trukket over skatten osv.
    Størrer firmaer der udnytter gratis arbejdskraft, fordi rød og blå har lavet en politik hvor det omhandler dagpenge systemet..
    Først vil den røde klælling have vi skal arbejde 12 minutter længere, og bagefter importerer de udenlandsk arbejdskraft, og sende børne penge ud af landet.
    Når vi snakker kontanthjælp, så snakker vi samme beløb til alle, da der er satser...
    Folk der har arbejde og er enlige og lavtlønnede, kan jo få samme tillæg i boligstøtte, og anden hjælp, der behøver man jo ikke at være kontanthjælps modtager for at blive berettiget til.. eller fattig karina.
    Alle i dette land kan få børnepenge, uanset hvad de tjener, og det er uanset om de har arbejde eller ej.., man støtter dem endda hvis de bliver gravis for tidligt alder, ja så står kommunerne klar, til at overtage barnet, istedet for oplysninge eller tvungen abort, det må da snart være det næste de kan komme op med.

    Jeg har arbejdet for et firma der snød den danske stat for skatte/afgifter, ved at købe deres busser via en selskab i tyskland, og bagefter køre dem til DK og blive registreret der.
    Da de ikke længere kunne følge med reglerne om helt nye busser på nogle af ruterne, (lån af penge) under "krisen" så kunne de bare gå i betalingsstandsning og blive erklæret konkurs..
    De slap for at betale skat, og det de skyldte diverse steder, medarbejderne fik deres løn og ferie til gode at lønmodtagernes garantifond..
    Mens chefen (ejeren) der ikke var personlig ansvarlig, bare kunne køre videre med Taxa, turistbusser osv. og bare kører videre med sig selv og familien, og nye medarbejdere.
    Og hvor mange af disse fusker firmaer er der ikke der udnytter skat og andre sikkerheds foreninger, til at underholde tabte medarbejdere på gulvet og bare starter op under andet navn.
    Kommunerne tillader at der bygges nyt og nyt til erhverv selv om der står mange både grimme og pæne bygninger og deslige, selv om det er op og ned af gamle eller allerede nyopførte bygninger. og hele gildet er vi jo med til at "betale" alle sammen.
    Bla. har Kolding kommune sidste år haft mere end et firma til at stå for hjemmeplejen, og priserne er presset så meget at firmaerne bukker under og går konkurs, og kommunen skal rede trådene ud hver gang, og hvem betaler for denne undergang.. ja hvem tror i.....
    I kan sgu da ikke dele et velfærds samfund op, og stadig gå og vælge og vrage hvad man skal bruge pengene til, bare fordi at det "lige" bliver trukket frem i medierne...
    Politikkerne har sgu da mere travlt med at svine hinanden til istedet for at arbejde for folket, og bruge deres tid på noget fornuftigt.
    Hvad angår førtids pension, så er det som en skriver rimeligt svært at få idag, men i tidernes morgen, kunne folk jo få pension i hoved og røv. bare hvis de kom til at stå den forkerte vej ud af sengen en morgen..

    Man har travlt med at anlægge nye veje, men har ikke råd til at vedligeholde dem, og hvis der kommer sne i mere end 3 dage, ja så har man ikke råd til snerydning.
    Men giver folk pendler fradrag, og mener de skal bruge op til 2 timer på transport hver vej, for at tage et arbejde... og man giver den fradrag for at arbejde.(og så samtidig råbe højt om miljøet og afgifter på biler)
    Man giver dem mulighed for at få fradrag for at istandsætte deres huse, men til de lavtlønnede der bor til leje i lejlighed/hus, er der intet at hente, hvis de foreksempel gerne vil have noget der kan gøre deres økkonomi eller hverdag lettere.
    Der vil altid være noget rådden i dette land, og det kan vi jo ikke gøre noget ved, men vi kunne engang imellem prøve at kikke i andre retninger end altid at komme med dovne Robert eller fattig Karina...
    Der er rigtig mange steder man kunne om vurdere ting, og få en besparelse....

    Istedet for at jokke på andre der ligger ned, man kan jo se at Robert er kommet i arbejde, men i tv virkede det da som om at han var glad for det...
    Og hans kommentarer til da han blev kendt, kunne jo ligeså godt have været et svar som er blevet en almindelighed, og som folk bliver oprørt over..
    Men hvor har velfærds samfundet været for dovne Robert i alle de år han har gået ledig, velfærd er sgu ikke kun udbetaling af penge, men man ser heller på dette, men hvor har kommunerne eller staten været i alle de år...
    Du kan folk vælge pest eller kolera, da det hele er blevet pisket op i medierne, og focus er blever rykket en hel del vær far den egentlige sandhed... smiley


Kommentér på:
Så er der udskrevet folketingsvalg

Annonce