{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.649 visninger | Oprettet:

Boreplatform {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg er i lære som smed og er færdig her næste sommer. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme på en boreplatform eller en borerig. Mit spørgsmål herinde vil være om der er muligheder for at komme derud lige efter man er udlært og hvilke certifikater man skal have inden man har en chance for at komme derud. Er ville til at arbejde i udlandet også..
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boreplatform
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   29. maj 2015 du skal have offshore certifikat

    husk det er som at sidde i spjældet at være på en platform


  • #2   29. maj 2015 Jep det ved jeg, men princippet er meget det samme som at være ude og.montere og det kan jeg godt lide. og okay er der ikke nogle særlige svejsecertifikater man skal have?

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   29. maj 2015 du skulle kontakte en vejleder på jobcentret de kan bedre hjælpe dig med præcise svar eller en offshore virksomhed

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   29. maj 2015 det er ikke det samme som at arbejde ude der kan du gå i byen om aften og se andet miljø end det du arbejder i på en platform sker ikke en skid

  • #5   29. maj 2015 ja okay tak, jeg spurgte også mere for om der var nogle der havde viden om at være derude og kunne fortælle mig noget om det udover joncenteret smiley og ja det er rigtigt men det er jo mest en smagssag

  • #6   29. maj 2015 lige i tiden tror jeg det svært som ny. der blevet fyret mange på platforme pga den billige olie. men start med at få offshore kursus. så ser firmaerne bedre på det når du selv har betalt.

  • #7   29. maj 2015 Jeg ved os de starter på at bygge en platform ude på bladt inden så længe. søg da derud og få nået erfaring, Så du bedre stillet smiley


  • #8   29. maj 2015 ja okay det er rigtigt men det var også min plan at gøre alt forberedende arbejde inden jeg søger


  • #9   29. maj 2015 snak med dansk metal.. du kan få alle de kurser du skal bruge gennem IKUF.

  • #10   29. maj 2015 har hørt man skal have en uddannelse indenfor offshore branchen for at arbejde på boreplatform, er så ikke sikker på om det passer....var min gamle nabo der fortalte mig om det, hans søn skulle uddannes i offshore branchen før han kunne komme til at arbejde på boreplatform og så fik jeg også lige lønnen at vide, det er ikke helt unormalt at man kan trække 45000 kr hjem om måneden.

  • #11   29. maj 2015 Mads, den platform ude ved bladt er ikke offshore.

    Jeppe: idag var jeg til samtale i a-kassen og søger selv at komme ud i offshore, norge, abu dhabi, dubai osv.. men pga den billige olie så der mange fyringer desværre. det er rigtig svært lige for tiden, men kunne være der var noget til du er udlært smiley offshore certifikat og certifikat til pindsvejsning og tig, så er den der !


  • #12   29. maj 2015 Som at være i fængsel..? Pff.. Det er sgu da et valg man selv tager inden man tager herud? Hvis ikke man kan klare 14 dage eller 3 uger, så er det den forkerte branche.. Men ha lige i tankerne at du ikke kan komme hjem, når det lige passer dig.
    Er selv gået glip af en del ting.. Vi snakker mit barns fødsel, svigermors bryllup, diverse fødselsdage... Det er en risici, for tåge kan man ikke holde for... Samværet er specielt, der er rigelig med aktiviteter om aftenen hvis man gider/magter det..
    Og jo, de første 2 min i helikopteren første gang er fed.. Ellers er det ligesom at køre bus, på en ujævn vej, og det larmer af helvedes til...


  • #13   29. maj 2015 De færreste fængsler der har denne udsigt... smiley

    profilbillede
  • #14   29. maj 2015 er egentlig ikke helt forkert at sammenligne det med fængsel, er ikke ligefrem vildt nemt og komme væk fra en boreplatform

  • #15   29. maj 2015 Ferie-koloni?

  • #17   29. maj 2015 Jimmi A
    det er sgu et imponerende syn sådan en boreplatform, var ikke lige klar over at der er så meget plads.


  • #18   29. maj 2015 Nej, man har altid en eller anden forestilling inde i hovedet, om hvordan det er...
    Der er flere af dem der har kæmpe biograf, tennisbane, og lignende... Fik jeg bare ikke taget billeder af desværre....


  • #19   29. maj 2015 jamen ud fra at man ser billeder af dem, så ser det jo ikke stort ud jo ret højt men pladsen indvendig er dælme godt udnyttet...arbejder du stadig offshore Jimmi?

  • #20   29. maj 2015 Yes... Er her nu... Kommer hjem til nypoleret bil, d.2, handle ind d.3 og så DHB d.4....

    Hvis ikke det bliver tåget da smiley


  • #21   29. maj 2015 nice..må være en oplevelse af de helt store altså det at arbejde et sted midt ude i ingenting.

  • #22   29. maj 2015 Ikke for at lyde smart eller noget, men det bliver også hverdag...
    Og det skal fungere på hjemmefronten! Har den aftale med hende derhjemme, at det skal virkelig være slemt, hvis det skal nævnes i telefon samtalen... Har lavet en liste over diverse. Oliefyr service, vvs, osv hun kan ringe til, for ellers bliver man sgu rundt på taget hvis man skal gå og tænke på det når man er her...


  • #23   29. maj 2015 den del er jeg klar over, min lillebrors far sejlede da vi var yngre og han var væk i 14 dage af gangen.
    udover de ting som du nævner er det vel stadig en speciel arbejdsplads ift. et normalt 8-16 job


  • #24   29. maj 2015 Ja det er det.... Det har ikke noget med virkeligheden at gøre...
    Money is not an issue...
    Elsker det, og friheden jeg har når jeg er hjemme, hvis ikke jeg tager på arbejde jo..
    Og sikkerhed frem for alt.!! Det går de meget op i...


  • #25   29. maj 2015 tabte vidst lige tråden, hvad mener du med at det har ikke noget med virkeligheden at gøre?

  • #26   30. maj 2015 Det lige meget hvad det koster, det skal bare laves...
    De ting der bliver smidt ud for eksempel..
    Der blev lige høvlet ud for 500.000kr skære skiver til vinkelsliber fordi de var over dato smiley
    Ventiler og niveau-glas og lignende, duer den ikke, så er det bar nyt på, de bliver ikke engang skilt ad, for lige at tjekke.. Står tit og kigger i jern kassen, og ryster på hovedet...


  • #27   30. maj 2015 det er jo også gerne milliard tunge virksomheder bag de platforme så de kan nærmest tillade sig alt ift udgifter på sliddele og den slags.

  • #29   30. maj 2015 HUET, altså det helivelt, tager vi på Mærsk training, hvor vi skal simulere helikopter styrt på havet, hvor vi bliver vendt på hovedet i en "kabine".
    Det samme kursus indebærer førstehjælp, brandbekæmpelse, brug af redningsbåde, osv.. Så er der en del små løbende sikkerheds kurser, til hver enkel platform, man får på mail som et E-learning kursus, indebærer som regel sikkerheds politik, og procedurer.. Så alt efter hvad fag der er, og hvilke firma man skal ud for... Men som regel svendebrev, eller sight-test (mini svendeprøve) eller kurser inden for den enkelte, eksempelvis bolt-spænder-kursus.. Og ingen svejsning uden certifikat!
    Tog selv vejen hvor jeg startet på raffinaderi, og fik løbende kurser op til, i brug af arbejdstilladelser, og enkelte firmaers sikkerheds-politik, derefter HUET, og så kommer det løbende som ovennævnte...


  • #31   30. maj 2015 Der er mange ting. Og mange forskellige lønninger!
    Alt efter fag, hvad du laver, hva tid du arbejder, hvor du arbejder...


    Kok, rengøring, kontrolrum, områdeteknikker, smed, mekanikker, elektriker, indretter, maler, isolatør, rigger, kranfører, sikkerhedsmand, teknikker, campboss, platformschef, vedligeholdsmester, formand for de andre fag osv..
    A+ der godkender rør og svejsninger..


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #32   30. maj 2015 Jimmi A

    ja når man har gloet på havet i 3 uger så er man sgu nok ligeglad med at det ser pænt ud fint du har valgt at jobbe der men du betaler en høj pris for at tjene dine penge men det er jo dit valg/cirkus


  • #33   30. maj 2015 Ja, det er rigtig.... Og en tur til stranden bliver aldrig det samme igen he he...


  • #34   31. maj 2015 prøv at kontakt martec i frederikshavn.. de har lige haft en flok ude som skulle uddannes til at måtte arbejde på en boreplatform

  • #35   17. jun 2015 tak for alle de gode svar herinde, har først haft min profil åbnet nu her så det er derfor der ikke er kommet svar.

Kommentér på:
Boreplatform

Annonce