{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

USA roadtrip! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Da min kone og jeg står og gerne vil på roadtrip igennem USA har vi kigget rundt omkring, men kan umiddelbart kun finde rejser på Vestkysten (Seattle til Californien) eller andre...

Kender i til nogle der skræddersyer rejser på tværs af USA incl. bil (14 dage).

Eller kan det betale sig at selv stå for tingene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USA roadtrip!
  • #1   14. jun 2015 14 dage, så får i sku tralvt med at se ting undervejs.

  • #2   14. jun 2015 dem her kender jeg flere der har brugt og de har alle hver og en været ovenud tilfredse

    http://www.benns.dk/


  • #3   14. jun 2015 Ja kan godt være det er urealistisk, men kom gerne med forslag smiley Så må vi jo tænke mere over tingene!

  • #4   14. jun 2015 Super, kan se de har en Route 66 pakke!

  • #5   14. jun 2015 Vi var af afsted i 2010, vi lejede en bil og så kørte vi selv i den retning vi ville, synes det var nemt at undersøge hvad man ville se og hvor, nemt nok at finde motel osv, ved ikke hvad sådan nogle færdigrejser koster, men umiddelbart mener jeg nu der er penge at spare, og så kan man jo gøre det som man vil, men bare min mening, og kender da nogle stykker som har gjort det samme smiley

  • #6   14. jun 2015 FDM kan lave en tur efter jeres ønsker, med bil, overnatninger og forslag til seværdigheder.


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #7   14. jun 2015 Vi bruger 14 dage bare på og kører rundt i Florida

  • #8   14. jun 2015 Myplanet kan hjælpe med det hele på turen og de er nemme og hurtige at få kontakt med!

  • #9   14. jun 2015 Vi har også brugt FDM travel de gange vi har været derover.. Og de blev lavet efter vores ønsker, så som hvor mange dage hver sted.. De har også en route 66 pakke, hvor man så kan tilpasse den, hvis man har flere ønsker..
    http://www.fdm-travel.dk/usa/tilbud-route-66-americas-legendary-highway-rundrejse.html


  • #10   14. jun 2015 Roadtrip lyder mere spændende end det er, for i bund og grund sidder man jo bare og steger i en bil i rigtig mange timer om dagen.

  • #11   14. jun 2015 Mit råd er selv at leje bil og lægge en løs rute hjemmefra, med nogle faste "waypoints" af ting i gerne vil se. Så er der plads til at improvisere undervejs. De fleste udlejningsselskaber tilbyder aflevering andetsteds end afhentning, så man kan sagtens køre på tværs af landet i en almindelig lejebil. Overnatninger behøver man ikke planlægge, det er så ekstremt nemt at rejse i bil i usa. Moteller ligger alle vejne, og man får et hæderligt værelse og morgenmad for 50 dollars, to personer.

    Rejseselskaber er bare fordyrende mellemled.


  • #12   14. jun 2015 Hvis I kun har 14 dage synes jeg at det vil være bedre at bare vælge vestkysten, og eks. køre fra Seattle til San Diego. Eller fra San Francisco til San Diego.

    Mine forældre tager ofte på nogle lange roadtrips når de besøger mig, og de er blevet trætte af det. For de kan køre i timevis i midt-USA uden at landskabet ændre sig. Det er bare det samme og det samme. Naturen, seværdigheder, nationalparker etc. er meget mere varieret når man kører nord til syd, end øst til vest.


  • #13   14. jun 2015 Tak for de mange svar!

    Ingolf T

    Hvad stod sådan en rejse i for jer dengang? Der er sket en del prisændringer på biludlejning af hvad jeg kan se. Fandt en hjemmeside men en der ved en masse om USA, og hans prisliste på biludlejning (2011) ligger 3-4000,- under hvad de tager nu.

    Ebbe H

    Lige præcis, det vi gerne vil er at se en masse og ikke "sidde fast" på et hotel værelse en hel dag, da vi har mange ting vi gerne vil se i det store land.

    Carsten J

    Jeg kan godt se at 14 dage virker urealistisk, men vi har også tænkt os at skrue det op til 17-18 dage i stedet.

    Men kan det betale sig at "bare" køre og så bestille billetter til flyet? Umiddelbart har vi regnet ud at flybilletter kommer til at koste 10.xxx tur/retur og billeje i disse dage, koster fra 6500-7500,- hvilket gør vi har et rådighedsbeløb omkring 23-25000,- til det resterende (mad, overnatninger, benzin osv).

    Urealistisk?


  • #14   15. jun 2015 Synes ikke det lyder urealistsk. Måske en anelse presset hvis i vil hele vejen over, men ikke urealistisk. Var afsted for to år siden og landede nogenlunde på samme budget.

  • #15   15. jun 2015 Det lyder super Ebbe, men ja som udgangspunkt har vi afsat 40000,- til rejsen men der kan selvfølgelig spares mere op da der er noget tid endnu smiley Men det er snart man skal bestille kan vi se, da de skriver af JFK lufthavnen er travl i den periode.

  • #16   15. jun 2015 Vi fløj med Iceland Air med mellemlanding i Reykjavik, det virkede super smiley

  • #17   15. jun 2015 Vi var der i 21 dage, billeje var noget med knap 7000 mener jeg, Cadillac STS, og vi boede som regel på Holliday Inn, ca 110 dollars pr nat, også andre og billigere moteller, vi var jo så også 4 afsted som delte et værelse, og brugte nok knap 20000 på turen, men vi fjollede altså også meget rundt og tog i byen og levede egentlig bare godt, var jo en herretur smiley

  • #18   15. jun 2015 haha tag nu en motorcykel i stedet det er sgu da ikke meget ved at skamsvede i en 5.0 liters bøssevogn når man kan komme ud og køre motorcykel på route 66 smiley

  • #19   15. jun 2015 Du kan sagtens bare bestille fly/bil, og så booke som I kommer frem. Som regel er hoteller og moteller billigere hvis de bestilles et par uger i forvejen, men ikke voldsomt meget billigere.

    Mine forældre booker altid som de kommer frem. Der er WiFi de fleste steder, så når de kommer frem til et sted, booker de det næste. Har du en iPad eller anden tablet, er det nemt at booke. Der er gratis WiFi mange steder, eks. på Starbucks og andre coffee shops.

    Jeg foretrækker at have alt planlagt og booket inden jeg tager nogen steder, men det er jo individuelt hvordan man har det med det.


  • #20   15. jun 2015 Thomas k,

    Hellere sidde dejligt køligt i en bil med aircondition, end sidde i fuld biker outfit i +40 graders varme smiley


  • #21   15. jun 2015 Mc koster MEGET mere at leje end bil.
    Samt det er nemmere med bagage i bil.


  • #22   16. jun 2015 Tror vi er blevet enige om at vi tager 21 dage i stedet, og lejer en bil og kører som vi har lyst, så længe vi lander i L.A mindst 1 dag før vi skal hjemad! smiley

    Tusind tak for alle jeres svar!


  • #23   16. jun 2015 Rigtig god tur, det er et dejligt land og, synes jeg, nogle rigtig rare mennesker smiley Og prøv evt når i kan se hvor i vil være næste dag, så er der fx på tankstationer og lignende gratisaviser med annoncer på B&B og moteller, og meget andet jo, at booke dagen inden, så er det ofte lidt billigere ..

  • #24   16. jun 2015 Rigtig god tur, det kommer I ikke til at fortryde!

    Jeg foretrækker også kun at have et absolut minimum planlagt. Den frihed det giver på ferien passer bare så super godt til atmosfæren derovre smiley


  • #25   18. jun 2015 Hvor lejede i biler henne?

  • #26   18. jun 2015 Google var vores ven, blev så gennem en agent der gør i den slags, kan ikke huske hvem, men var de billigste og bilen hentede vi hos Hertz i LA ..

  • #27   18. jun 2015 Min erfaring er, at bilerne hos discount selskaberne kan svinge meget i stand, både mekanisk og kosmetisk, så jeg foretrækker at leje hos Avis eller Hertz.

  • #28   18. jun 2015 Okay, vi kan bare se at priserne er helt vilde for tiden.

    17000,- for en Chevrolet Aveo f.eks?!

    Det er dyrere end flybilletterne frem og tilbage - til sammen smiley


  • #29   18. jun 2015 Pokker da, synes da nok lige det er dyrt smiley

  • #30   18. jun 2015 Ja det er helt grotesk de er steget så vildt! Kan se nyheder for 3-4 år siden hvor de skriver at man kan leje en bil for 2200,- om ugen... Så det er satme en vild pris-stigning.

  • #31   18. jun 2015 Mine forældre kommer her i august/september, og de har lejet en Dodge Charger i 3 uger, og de skulle vist give omkring 6.000 kr.

    Mener at det er ved Avis de har lejet.

    Det kan være ret dyrt at samle bilen op et sted, og aflevere den et andet.


  • #32   18. jun 2015 Jeg lejede hos Avis. Gav 6-8000 mener jeg.

  • #33   18. jun 2015 Det er netop det at den skal hentes i New York og afleveres i LA, hvilket gør at det bliver dyrt... Det koster næsten lige så meget at aflevere den et andet sted som at leje bilen (10000,- for bilen og 6700,- for aflevering et andet sted, selvom det er samme firma).

  • #34   18. jun 2015 så udvid ferien med 1 uger og så kør selv svinet tilbage og spar 10.000 kr smiley

    Fruen kan jo bare flyve hjem fra L.A som planlagt.


  • #35   18. jun 2015 Vi skal afsted til september, Chicago til LA. troede det kunne lade sig gøre at få en convertible, men nej.
    Det er umuligt ved de større udlejningsfirmaer.
    Nogen der kender et firma, måske?
    Har prøvet en h. . . .des masse søgemaskiner.
    Undskyld for at stjæle tråden lidt.


  • #36   18. jun 2015 Helt i orden Henrik, vil også gerne finde alternativer hvis det er muligt smiley

  • #37   19. jun 2015 Henrik,

    Convertibles er nok ikke nemme at finde hos udlejningsselskaber i Chicago. De har jo rigtig kolde vintre med masser af sne. Ikke et sted man typisk kører convertible. Her i Californien holder Mustang og Camaro i convertible på ræd og række ved alle selskaber.

    En mulighed kunne være at skifte bil undervejs.


  • #38   19. jun 2015 Carsten.
    Har vi tænkt lidt på, bare lidt besværligt.
    Kigger man på hvad de forskellige har at tilbyde, kan man godt få convertible i Chicago.
    Men desværre kun hvis man afleverer dem der igen, øv


  • #39   22. jun 2015 Spørgsmål til USA kyndige:

    Er en "Drop Charge" det samme som "One-Way fee"?

    Hvis det er, så har vi alligevel fået lavet en god handel mht. bil leje hos National (Chrysler 300 for 10000 i 20 dage incl. Drop Charge).


  • #40   22. jun 2015 Min faster har lige været 3 uger afsted, kan da se om jeg kan finde en oversigt om hvad de så på turen ?
    De brugte vidst ca 50.000 kr
    2 voksne og 1 barn (5år)
    Inkl billeje, hotel osv.

    Send evt PB. Så finder jeg det når jeg kommer hjem smiley


  • #41   23. jun 2015 Det ville være Super Nicklas, men det er også i den omegn vi ligger med budgettet smiley

  • #42   24. jun 2015 Kan også lige tilføje, at hvis man vil starte turen i Philadelphia i stedet for New Your (1½ time fra NYC), så er der også penge at spare på biludlejning.

    Der kan man leje biler til 6000,- kontra 11000 i NYC for samme.


  • #43   12. sep 2015 Jeg har gjort det nogle gange efterhånden. Glem at købe en "pakke". Når først du sidder i udlejningsbilen, er der ingen forskel på den "pakke" du køber og den "pakke" du selv sætter sammen.


    Men brug selvfølgelig noget tid på at undersøge på nettet, hvad i vil se, og hvilke ting i måske vil se.


    Det er super nemt at være turist i USA, det spiller bare smiley


  • #44   12. sep 2015 Jeg synes umiddelbart de 10000kr lyder ret dyrt for 20 dage.

    Jeg har givet 3650kr for en Nissan Altima 2.5 i 16-17 dage. Ok en Chrysler 300 er lidt større, det ved jeg godt, men ikke 6350kr mere værd.

    En Dodge Challenger 3.6L i 9 dage for 3550kr.

    Kan anbefale Alamo og Hertz


  • #45   13. sep 2015 Ja ikke for at træde idet smiley
    Men vi tog sku mc istedet da de lige er faldet i pris.
    Så lige nu sidder vi i Oklahoma City.


    profilbillede
  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #46   13. sep 2015 Hvordan er vejret, Henrik? Jeg skal afsted om en uge smiley

  • #47   13. sep 2015 Vi landede herhjemme for snart 2 uger siden, og turen kom til at koste os i omegnen af 60000,- alt inklusiv.

    Vejret var vildt derovre Nicolai. Vi havde ikke nogle dage UNDER 30 grader på hele turen, og Las Vegas toppede med 45. Hvis du altså tager den sydlige rute over USA selvfølgelig. smiley

    Allan P:

    Okay, det var alligevel billigt?! smiley Vi brugte Alamo og det var prisen for bilen vi skulle bruge.
    Men vi afleverede heller ikke bilen samme sted som vi lejede dem. Den ene blev lejet i Philadelphia og afleveret i San Francisco, og den anden blev lejet i San Francisco og afleveret i LA. Så der kom ca. 800$ oven i prisen (One Way Fees).


  • #48   13. sep 2015 Men det var "NYE" biler begge 2.

    Chrysler 300C fra 2013-14 der ikke havde kørt mere end 5000 miles, og en Ford Mustang Convertible fra samme årgang der havde kørt omkring 17000 miles.

    Henrik K:

    Hvis i skal forbi Amarillo på vejen videre, så snyd ikke jer selv for RV Museumet! Det er gratis og et virkelig fedt/hyggeligt lille museum. Det er i baggården på en RV forhandler, og de er mere en glade for at vise det frem.

    Jack Sisemore's RV museum. Man kan finde den på tripadvisor! smiley


  • #49   13. sep 2015 Morten f
    Skal til Amarillo/overnatte Mandag.
    Så det skal prøves ligesom 2 kg steaks

    Vejret er super, 30 grader og skyfrit.
    Det var det ikke i Chicago, har regnet meget, men er vist passeret.
    Men stadig varmt.


Kommentér på:
USA roadtrip!

Annonce