{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

kørsel til italien med 2 børn {{forumTopicSubject}}

Vi tager til italien næste lørdag. Og da det er første gang vi kører så langt søger jeg råd og vejledning. Vi er 2 voksne og 2 børn. 6 og 9 år gammel. Vi kan checke ind på hotellet fra kl 15 søndag så min plan er og køre lørdag først på aftenen. Så kan familien sove og jeg kan rykke km af i bilen. Ergo kører jeg hele natten. Hun kører til hamborg og så bytter vi. Så tager jeg de sidste 1300km derfra. Vi skal køre i min passat 3bg fra 01. Hvad skal jeg tjekke?? Tandrem og vandpumpe samt service bliver lavet onsdag. Bilen har kørt 407.000 (benziner) men er der andet der skal tjekkes??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørsel til italien med 2 børn
  • #1   10. jul 2015 Gennem gå bærarme og andre bevægelig dele.
    Også ellers husk sikkerheds udstyr så som refleksveste osv.
    Også lige tjek om hvornår du sidst har fået skiftet bremsevæske


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #2   10. jul 2015 Tjek at dit dæktryk er korrekt når nu bilen skal fyldes godt op. Og chek evt reservehjul og om du har donkraft og hjulnøgle med i tilfælde af punktering. smiley
    God tur! smiley


  • Fahad A
    Fahad A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 9 Følgere: 4 Svar: 13
    #3   10. jul 2015 Euro Falck god tur;)

  • #4   10. jul 2015 Har euro autohjælp på så ingen problemer der. .. dæktryk sørger jeg for er ok..

  • #5   10. jul 2015 Håber du er vandt til at køre lange stræk, for hvis du er hverdagskontorpendler med 10 km om dagen lyder det som en risikabel adfærd!

  • #7   10. jul 2015 Sørg for at få mindst 3 timers søvn om formiddagen så er du mere frisk om natten, og vær opmærksom at du nok bliver dødsøvnig mellem kl 2 og 4 om natten..

    Derfor tag en god cd med som kan holde dig vågen, og hav noget mørk chokolade med..

    Vi skal selv på næsten samme tur i morgen eftermiddag med en 1årig og en 3 årig..


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #8   10. jul 2015 Nå ja forresten. Glemte det vigtigste. Red bull! smiley Bare ikke mere end fire, for så får man tynd mave. smiley smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   10. jul 2015 det er næsten tortur for ungerne at køre så langt i et stræk

  • #10   10. jul 2015 Du skal godt nok holde en god fart for nå det. og kun korte pauser så.
    Vi køre næsten hver sommer, men vi holder altid ca midt vejs et sted nede i Tyskland, ser et eller andet og overnatter der, og så videre næste morgen smiley
    Ja både for ungernes skyld, men jeg er nu heller ikke en der gider at køre 1500km ud i en køre.
    Overnatning i Tyskland koster heller ikke ret meget.


  • #12   10. jul 2015 Så længe ungerne sover om natten mens man kører så er det slet ikke noget problem, heller ikke om dagen faktisk, det kan dog være lidt kedeligt.. har kørt sydpå hvert år i 20 år, de første 10 år som dreng på bagsædet de sidste 10 år bag rattet

  • #13   10. jul 2015 Ja når man gør det på den måde starter ferien når man køre hjemmefra smiley
    Ikke noget problem når ungerne sover på bagsædet, ja men de vågner sgu ALTID lige så snart man skal ind og tanke eller ha en tis pause smiley


  • #14   10. jul 2015 Kørselom natten er ingen hindring for mig. Så længe jeg kan hvile inden. Konen kører til Hamborg og så bytter vi. Der er indkøbt godt med redbull og snacks. Regner med og sove en time eller 2 inden vi kører og så slapper af indtil vi bytter.. planmæssigt er og tage ca 1200km i løbet af natten eller til de vågner og så holde en laaaang pause derefter..

  • #15   10. jul 2015 Husk og få pakket godt med mad og vand, man aner sgu aldrig om man pluselig skal holde flere timer på motorstien.. Selvom i køre om natten, kan trafikken stadig fucke up, især når pensionist Preben og kontor Henning spænder campingvognen bagefter ??

  • #16   11. jul 2015 Og undgå for ALT i verden A7 og Hamburg!! Der er kæmpe vejarbejde i gang og kø med kø på! Tjek nettet..

  • #17   11. jul 2015 I know. Var i holland for 14 dage siden.. smiley

  • #18   11. jul 2015 Okay, cool

  • #19   11. jul 2015 #16 - det er vist mest i weekender at de spærrer mere af - og om natten er der ringe trafik.
    Men I burde nok overveje om ferien er for børnenes skyld eller jeres egen. Tvivler på børn i den alder får ret meget ud af at en lang varm køretur sydpå - så¨var det måske bedre at lade børnene blive hjemme og selv tage en flyver.


  • #20   11. jul 2015 Vi skal til Ungarn i uge 32 og kører over Jylland... Hvor slemt er vejarbejdet ved Hamburg hvis vi kører rammer norstyskland kl 21-22 tiden?

  • #21   11. jul 2015 #20 ved 21 tiden næppe det store problem, kørte godt nok nordpå fra Hamburg i mandags ved
    9 - 10 tiden, hvor der godt nok var en del kø i inderste spor med alle lastbilerne. Kom også sydfra, men igennem Elb-tunnellen for 4 uger siden ved samme tid på formiddagen, hvor jeg også undgik det inderste spor og der virkelig var en lang række af lastbiler hele vejen igennem Elb-tunellen og længere nordpå - men jeg strøg bare nogenlunde lige igennem i 2 - 3. spor.


  • #22   11. jul 2015 Det er mere den er weekend hvor Hamburg er slem pga vejarbejde.
    Eller synes jeg næsten altid der er gang i noget med vejen eller tunnelen ved ebbeltunnelen.
    Men om natten plejer det stort set at være til at race lige igennem


  • #23   11. jul 2015 Nu er jeg ikke så meget inde i kør-selv ferier... Men det er noget jeg godt kunne tænke mig prøve, det lyder hyggeligt! Men kan det godt svare sig rent økonomisk? Er det ikke 3 gange billigere at tage et fly?

  • #24   11. jul 2015 Evt. kan I køre øst om Hamburg, men vejarbejdet starter så langt nord for Hamburg at det næppe kan betale sig. Bare man indstiller til på forhånd at køre 10 - 20 km med kun 80 km/t og holder tungen lige i munden, så er det altså ikke det store problem. Det bliver først et problem, hvis der er nogen, der vil hurtigere frem og så laver uheld at det går helt galt - så lyt til RSH

  • #26   11. jul 2015 Sådan har jeg det nemlig også smiley Kunne godt være man skulle prøve det næste år istedet smiley God tur til jer smiley

  • #28   11. jul 2015 #23 om det er billigere at tage et fly? kommer nok an på flere ting:
    1. hvor lang køreturen er
    2. om der er peage på dele af vejen
    3. hvor meget man ellers vil rundt at se på vejen og når man kommer frem

    Kører man derimod helt til sydeuropa på badeferie med børn, vil jeg mene, det er bedre og mindre stressende at flyve, evt. leje en bil 1 - 2 dage dernede for at komme nemmere rundt til div. seværdigheder - og så bare slappe af - måske koster det lidt mere at flyve, men regn også med at det tager et par dage at komme ovenpå igen efter en lang biltur - så man får faktisk flere dage effektiv ferie ved at flyve.


  • #29   11. jul 2015 Ferien er bestemt ment for både os voksne og børnene. Og på vej hjem snupper vi en overnatning da vi kører hjem om dagen. Varme i bil.. tjo... men har aircondition... grunden til vi tager det i et stræk derned er at vi kører om natten. Vi tager hjemme fra ca kl 18 og så kører min kone til hamborg mens jeg sover/hviler. Derefter bytter vi og så lægger de sig til og sove og så regner jeg med pg kunne nå 800-1000 km i løbet af natten... når de så vågner tager vi en lang pause på en times tid og spiser morgenmad. Hvorefter vi tager de sidste par hundrede km.turen hjem kører vi derfra ca kl 09 og så kører halvdelenog så overnatter et sted..

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #30   11. jul 2015 pas på i ikke bliver forkølet nu du bruger air condition

  • #31   11. jul 2015 Det er bare og bruge det med måde.... smiley smiley

Kommentér på:
kørsel til italien med 2 børn

Annonce