{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

MacBook Vs Pc {{forumTopicSubject}}

Har kigget på en MacBook Air 13.3" MJVE2, og overvejer om det skal være min første MacBook?
Lang batteri tid, hurtigt og flot har lokket mig.
Hvad er jeres erfaringer?
Skal læse de næste 5 år, og ville være glad hvis jeg kunne få noget, som kunne holde så længe, og stadig føles hurtigt om 5 år.
Skal ikke bruge den til specielt tunge programmer.
Har kun erfaringer med Acer, som jeg har haft de sidste 10 år. 3 stk, alle med dårligt batteri, ellers stabil og holdbar computer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MacBook Vs Pc
  • #1   26. jul 2015 nogle programmer er efter min mening bedre på mac kommer meget an på det smiley ?

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #2   26. jul 2015 Jeg hoppede på Mac-vognen i 2009 med en Macbook Pro 13,3 MD101. Jeg valgte Pro-modellen fordi denne model har CD-drev, men har fortrudt efterfølgende da jeg simpelthen ALDRIG bruger det eller har gjort. Ville gerne have sparet den vægt og i stedet købt Air-modellen.

    Ang. perfomance er de IMO perfekt til at surfe rundt på nettet, nyheder, facebook osv., og til skolearbejde er den lækker. Når man først har lært deres styresystem vil man ikke tilbage til Windows, det er så lækkert og brugervenligt. Men det er så også det.
    Du betaler selvfølgelig for designet, men først efter jeg fik min Mac fandt jeg ud af hvor meget .. forstået på den måde, at man på ingen måde for meget for pengene ved en Macbook.

    Desuden er den i løbet af det sidste års tid, blevet utroligt langsom - har også oplevet at den er gået helt kold et par gange, og jeg har været nødsaget til at fyfy slukke den.
    For ikke at nævne batteriet som er til at lukke op og skide I. Som helt ny holder den acceptabelt længe pr. opladning, men det går hurtigt over.

    Men alt i alt er jeg tilfreds.


  • #3   26. jul 2015 min mening er at æblet er et mærke du betaler for, designet altså, B&O er indvendigt siemens tror jeg nok, men udvendigt er det flot, helt sikkert

  • #4   26. jul 2015 Lækker maskine, vejer intet i tasken, lækker hardware, faktisk ikke noget der taler imod.
    MEN: Vær sikker på at de specifikke programmer du evt skal bruge på dit uddannelsessted kan køre uden problemer på Mac. Her mener jeg ikke Officepakken, den fås skam også til OS X (samt at Apple naturligvis har deres egen kontorpakke der følger med ), men specielle programmer som du evt får "udleveret" på dit studiested.


  • #5   26. jul 2015 Jeg har købt den nye MacBook - det bedste køb nogensinde.

  • #6   26. jul 2015 Hvis du passer godt på den vil den holde mere end 5 år.

    Angående batteri tiden, så vil levetiden helt sikkert blive dårligere og dårligere med tiden, men handler også meget om hvordan man behandler batteriet.

    Lad aldrig batteriet løbe helt tørt hver eneste gang og lad det heller ikke helt op (80-90% er fint)

    En gang hver anden måned, kan du kalibrere batteriet, ved at lade det køre fuldstændig tør for strøm og derefter lade den op til 100%.

    På den måde vil batteriet holde meget meget længere smiley


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #7   26. jul 2015 Selv ved at behandle batteriet på den måde, holder det ikke mere end 3-4 år. Og nok endda kortere. Synes selv jeg har behandlet mit batteri efter punkt og prikke, men det kan måske holde en time nu, efter 5 år. Men det er også acceptabelt synes jeg, men stadig dårligt.

  • #8   26. jul 2015 Jeg er ikke tilhænger af Macbook produkter. Jeg synes man betaler alt for meget for designet, hvor du kan få samme ydeevne for den halve pris fra mange andre produkter. Det samme gør sig gældende fra alle andre Apple produkter synes jeg.
    Men det skal så også siges, at jeg synes det er flotte produkter, jeg vil bare ikke betale den pris, specielt ikke på elektronik som bliver "forældet" i en fart.


  • #9   26. jul 2015 det er jo lavet for at skulle gå i stykker og blive købt på ny sådan er det med alt smiley

  • #10   26. jul 2015 Ville aldrig vælge en pc bærbar med Windows igen.

    Min macbook pro fra 2010 holder batteri I 3 timer og bliver brugt daglig. Opladet hver nat, aldrig kørt tom for strøm.
    Og ang ydeevne, kan man ikke samligne Mac og pc på mhz og ram fordi deres styresystem ikke er ens.
    En Mac med mindre CPU og ram kan sagtens være hurtigere end en pc med mere kraft.

    Gå for Mac. Du skal prøve det.


  • #11   26. jul 2015 Hjemme hos os har vi iPad og Android tablet, før i tiden kom alle nye apps til Itunes først, men nu kommer de først på Google play, tiden er forandret og Android har overhalet Apple, men vil da også sige som de andre, Apple har et flot design, synes dog man er låst til mange ting, der er ikke meget man kan ændre selv, det er som Apple synes det skal være punktum, der er Android bedre, men vi er alle forskellige.

  • #12   26. jul 2015 altså hvis du skal du skal Game kan du kun bruge Mac som musemåtte hvis det Kun er skole havde jeg valgt mac især hvis du skal bruge photoshop osv

  • #13   26. jul 2015 Torpedo>> tilgengæld er der så meget lort på Google play at det halve kunne være nok.

    Nu har vi også Android produkter, og jeg vil gerne vide hvad du mener med at man er mere låst på ios produkter? Kom gerne med et på eksempler


  • #14   26. jul 2015 jeg har fortrudt jeg købte den. efter min mening skal du kun købe en macbook hvis du skal bruge den til skole arbejde for der er de lækre. alt der ud over er den direkte skod til. det er mega dyrt og batteritiden er ikke utrolig. køb en samsung i stedet for smiley

  • #15   26. jul 2015 Hvor mange ting kan du ændre på startskærmen andet end det der er lagt ind af Apple, kan du sætte de apps der hvor du vil have dem, så der kun er fire og de andre er gemt væk kan du få et ur på skærmen og apps nedenunder, nej det er det jeg mener med at den er låst.

  • #16   26. jul 2015 Det er sådan noget helt ligegyldigt noget.

    Jeg sætter meget større pris på at min Mac ikke bliver varm efter flere timers brug, så jeg kan sidde med den på lårene uden at blive forbrændt på løgene. Det har jeg aldrig kunnet med en pc.


  • #17   26. jul 2015 altså min macbook er næsten splinter ny og den brænder jo næsten gennem mine lår når jeg spiller pacman ?? har ikke oplevet andre macbook der ikke gør det samme .

  • #18   26. jul 2015 Der er altid ur i toppen af skærmen hos apple, og man kan placere apps på hvilken som helst side man vil og samle dem i undermapper. Det er korrekt jeg ikke kan placere youtube oppe i højre hjørne og maps i midten og så en vejrudsigt i baggrunden. Men det hele er et enkelt swipe væk. Det er slet ikke så rodet som Andrioid.
    Og sådan kan man blive ved. Forskellige holdninger til forskellige produkter.


  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
    #19   26. jul 2015 Har selv haft macbook pro siden 2011, og har ikke noget dårligt at sige om den, mit batteri synes jeg er okay, udfra at computeren er over 4 år gammel, kan den sagtens ved skolebrug holde 4-5 timer alt efter hvordan den bliver brugt.
    Jeg synes heller ikke min er blevet langsom, men jeg har heller ikke opdateret styresystemet siden jeg fik den, og det lyder til at være ret heldigt kan jeg høre fra andre der har opdateret deres styresystem.

    Jeg er ret sikker på at når min Mac ikke kan mere køber jeg en ny macbook smiley men det må godt vente lidt da de koster ret meget smiley


  • #20   26. jul 2015 Der er også den tredje mulighed der hedder en Chromebook ?? hvis du siger at den ikke skal trække nogle tunge programmer og skal være hurtig er det jo en perfekt mulighed smiley


  • #21   26. jul 2015 Mac er dyrt! Cpu i mac er ikke så kraftig (ikke fordi den er ringe) og man får dobbelt så meget for prisen hvis man køber Windows, batteriet er det samme mac eller windows.

    Men lad mig sige 1 ting, whatever du køber mac eller win så skal din bærbar have en SSD i stedet for en HDD. Du kommer ikke til at fortryde det og pc'en forbliver hurtig til at starte computeren op og åbne programmer, og den bliver ikke langsom over tiden det forbliver hurtigt !!


  • #22   26. jul 2015 Jeg købte min Macbook pro 15'' tilbage i midten af 7. klasse - jeg skal op i 3.G.
    Den har spillet alt hvad der kunne spilles på den, brændt på max 24 timer i døgnet og jeg bruger den fortsat på mit studie i dag.
    Den har dog været formateret 2-3 gange. Men den mest solide bærbare-pc der har været i vores hjem


  • #23   27. jul 2015 #3
    Christian E
    "B&O er indvendigt siemens tror jeg nok"

    Har du røget et eller andet?


  • #24   27. jul 2015 Min erfaring er, at man betaler mere når man køber en Mac ift. mange Windows-baserede laptops. Men de holder længere, og de føles hurtige længere. Efter 6 måneder føles en Windows laptop mærkbart langsommere, den fornemmelse oplever jeg ikke med en Mac.

    Og så mener jeg at OS X er et bedre og mere stabilt operativsystem end Windows. Jeg har tidligere sværget til Windows, men efter jeg skiftede til Mac, har jeg ikke brugt tid på opdateringer, optimeringer, problemer med drivere, hardwareopgraderinger etc. OS'et er bare mere vedligeholdelsesfrit (det er jo baseret på Linux).

    Men som med så meget andet, så skal man vælge løsning ud fra sit behov. Det hjælper jo ikke at man sidder med en super Mac, hvis uddannelsen kræver Windows - eller hvis uddannelsens fag kræver en PC (ved at man kan køre Windows på Mac, har dog ikke prøvet det selv).




  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #25   27. jul 2015 Jeg studerer også i øjeblikket og helt uden for det normale billede er størstedelen af computerstyrken i klassen domineret af HP/Acer og andet. Vi er forsvindende lidt i klassen, som benytter Macbook Pro eller Air.

    Jeg valgte min Macbook dels pga. udsendet, men også pga. batteriet. Ydelsen er fuldstændig 'underordnet' i mit tilfælde, da jeg netop kun skal bruge den til tekstbehandling, research/surf og musik, og det kan stort set alle maskiner idag. Går du efter ydelse er der klar andre alternativer, som ville være mere hensigtsmæssig at kigge efter.

    Jeg valgte en Macbook Pro pga. muligheden for at udskifte batteriet, når tiden kom til det. Den mulighed har du ikke i en Air. Når først batteriet er færdigt i en Air, skal du ind og have den skiftet ved en autoriseret reparatør. I en Macbook (i hvertfald på min) er det ren plug and play.

    Jeg har endnu ikke opdaget virus, sløvhed, forringet ydelse eller andet. Godt nok er vi kun en lille håndfuld i klassen, som benytter Macbooks, men det er aldrig os, som har computer problemer. Meget kan man sige om Mac, men styresystemet fungerer til UG kryds og bolle.

    Jeg har efterfølgende valgt at opgradere min Macbook med en SSD i stedet for en HDD. Den fik 8gb RAM i stedet for de 4gb den var født med - og efter 3 år var batteriets ydeevne faldet til 50% - det kostede 600kr at skifte batteriet og nu holder den strøm i en helt dag fra 8-18 på en opladning ved skolebrug.


  • #27   27. jul 2015 Arosa skal nok passe men den vil dog ikke være så effektiv i tunge programmer som video redigering, photoshop osv..

    Desuden husker jeg fra dengang jeg gik i Gym og VUC at var mange der havde problemer med at få nogle programmer installeret på deres mac fordi de krævede en anden version end dem der havde Windows.

    Jeg siger ikke mac er dårligt og styresystemet er meget robust, det bare lettere med en Windows styresystem vil jeg mene.

    Husk nu windows 10 kommer gratis ud til alle windows pc'er den 29 juli whoop whoop


  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
    #28   27. jul 2015 Da jeg købte mac, sagde folk at det var det suveræn førende inden for billed og video redegering så som photoshop osv

  • #30   27. jul 2015 En PC med SSD.

    #29
    Ang det med musikken er kun pga DAWs .


  • #31   27. jul 2015 PC eller MAC er lige meget, blot de programmer der skal bruge til uddannelsen er til stede.
    Men ja, sørg for at der er SSD fra starten. Det vil du ikke fortryde.


  • #32   29. jul 2015 Magter ikke læse alle kommentarerne ovenover, men jeg købte en macbook i starten af 1. G, og har absolut ikke fortrudt. Synes generelt alting går hurtigere og bedre, trods at hardwaren ikke er i top. En macbook er dyr ja, men jeg har på ingen måde fortrudt, den kører pisse godt, især til studie. Jeg spiller sjældent spil, eller bruger tunge programmer, men de spil jeg har spillet engang imellem, har den også fint kunne spille.

    Den er praktisk i tasken, føles dejlig solid (ikke noget løst plastisk der dingler, knirker osv), utroligt stilfuld, hurtig og nem at bruge!


Kommentér på:
MacBook Vs Pc

Annonce