{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Hjælp til start af aktiehandel {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.
Jeg har leget lidt med tanken om at handle småt med aktier, jeg har søgt lidt rundt på nettet og prøvet nogle af de fiktive aktiemarkeder.
Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg skal handle, altså hvilken hjemmeside jeg skal handle fra.
Jeg har kikket på Euroinvestor, men jeg vil lige høre hvad der ellers var af muligheder.

Og hvordan med skat? skal der betales skat af proffiten? jeg har søgt på skats hjemmeside men fandt intet brugbart.

håber i kan hjælpe mig.
På forhånd tak smiley

- Nicolas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til start af aktiehandel
  • #1   16. sep 2015 Få noget rådgivning i din bank

  • #3   16. sep 2015 Lad for guds skyld være med at få rådgivning i din bank, de er ikke rådgivere, de er sælgere, få rådgivning hos nogen der handler med aktier..

  • #4   16. sep 2015 Bims og Mirza A
    Jeg havde ihvertfald også tænkt mig at styre uden om banken, for så ender det med at de styrer hele pisset.
    jeg tænker mere daglig / ugentligt handel af aktier.

    Bims: Tak for linket smiley


  • #5   16. sep 2015 Skal der betales skat af profitten?? Du får ET gæt!

  • #6   16. sep 2015 Hvis du i forvejen har en konto i Nordea, kan du bare bestille onlineinvestering, så kan du handle fra kl. 9 - 22.

    Ellers er Nordnet også meget benyttet.

    Danske Bank har også en onlineinvestering, men kurtagen er vist lidt højere end de 2 andre.

    Du skal vist betale 42% af aktiegevinster, men kan også gemme aktietab og modregne.


  • #7   16. sep 2015 Ej nu stopper i sku. Jeg har handlet aktier, og har fået rådgivning I handelsbanken. De har da på ingen made været inde over at tage styringen af mine handler. Jeg kan da handle som jeg har lyst. Banken kan så tilbyde at gennemføre nogle handler for mig, hvis jeg ønsker det.

    For mig var et info-møde en ting jeg skulle igennem. Vi kiggede I fællesskab mine finanser igennem og banken gjorde det klart for mig, hvilke risici der lå i at handle værdipapirer, kom med råd til hvor stor en del af min kapital det var fornuftigt at investere (og vigtigere, ikke investere) og svarede ellers bare på evt. lavpraktiske spørgsmål jeg matte have.

    Hvis du har tænkt dig at lave mange små handler med forholdsvis små beløb, så skal du lige have tjek på evt. handelsgebyrer. Der kan en del af din fortjeneste ryge i svinget.

    Og så vil jeg lige sige, at min erfaring med euroinvestor er, at de råd der bliver givet af brugerne derinde er ca. 50/50 på at gå i opfyldelse. Lige så mange mennesker der råber køb køb køb, lige så mange råber sælg sælg sælg, mens de alle sidder og laver amatør analyser på de mærkeligste grundlag og nyheder.

    Skatten ligger på 27% af de første 49.900kr fortjeneste og derefter (mener jeg) alm skat.


  • #8   16. sep 2015 Tak for svarene smiley

  • #9   16. sep 2015 Følg denne gruppe på facebook.

    Der er 100 andre der har spurgt om de spørsmål du sidder med.

    Så søg lidt rundt på den og lær meget smiley

    28% i skat af de først 49.999kr derefter stiger skatten.


    profilbillede
  • #10   16. sep 2015 "Aktieindkomst beskattes med 27 % af de første 49.900 kr. og 42 % af resten. Ægtefæller har tilsammen mulighed for at tjene 2 x 49.900 kr. = 99.800 kr., før der betales 42 % i skat. Det er årets samlede netto aktieindkomst, der afgør, om der skal betales 27 % eller om en del af aktieindkomsten skal beskattes med 42 %."

    27% af de første 49.900kr fortjeneste og 42% af resten (i 2015). Hvis du søger på bla. skat.dk finder du ret hurtigt ud af at det er sådan det hænger sammen.

    René, jeg ved ikke, hvor du har dine tal fra, men de stemmer ikke med noget af det jeg har fundet.


  • #11   16. sep 2015 Du da godt nok dygtig

Kommentér på:
Hjælp til start af aktiehandel

Annonce