{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

HmmDK
HmmDK
Tilmeldt:
19. aug 2011
Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 178

Rente på banklån ved bolig køb {{forumTopicSubject}}

hej Folkens

Jeg ville lige høre hvad renten på et boliglån ligger på rundt omkring og om den rente i har fået forhandlet er opnået i forbindelse med eks. "Plus kunde" medlemskaber?

Sagen er den at mig og min bedre halvdel er gået igang med at se efter et hus med en ordentlig garage smiley

real kredit lånene er meget overskuelige, mens bank lån ser ud til at værre en anden sag

Jeg har været i danske bank og i nordjyske bank hvor vi har fået priser for de sidste 20% man skal optage i banken nu når man ikke har nok penge til at stå på kontoen til at dette kan undgåes...

sagen er den at på papiret skal:

Danske Bank have 6.5 procent
Nordjyske bank skal have 7.25 procent

vi snakker om et lån på 250-300.000

men da jeg sad og snakkede med rådgivere fra nordjyske bank og spurgte ind til renten så hev hun en regne maskine frem og spurgte ind til hvad vi ville give i rente smiley

umidelbart var hun klar til at sænke renten til 6.25% men jeg valgte at stoppe hende der da jeg ikke var klar over hvad en god rente for en sådan type lån egentlig ligger på, det virkede til at hun var frisk på at gå endnu lavere ^^

tager jeg et kig på et online lån så kan jeg se at ved eks. santander.dk som man måske kunne forvente ville være dyr at jeg kan optage et lån på 300.000 til en "variabel" debitor rente" på 4,94 procent ved et lån på 15 år. Med en ÅOP på 5,58%

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad "variabel" debitor rente" er for en størrelse men det kan selvfølgelig findes ud af.

men sagen er den at ligepludselig virker banklånet dyrt og det gør mig selvfølgelig nysgerrig efter hvad i andre har fået aftalt på plads mht. renter?

Renterne på banklån er ikke engang angivet i ÅOP..

Det er lidt af en jungle så lad mig endelig høre hvad i giver i rente og hvorhenne

syntes selv at santander.dk ligepludselig virker som en god ide ^^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rente på banklån ved bolig køb
  • #1   28. sep 2015 Kreditrente Saldo til og med 99.999,99 forrentes med 0,0%
    Når saldo er over 99.999,99 forrentes hele saldoen med 2,25%
    Overtræksrente Der beregnes en rente af overtræk på 20,5%
    Vi har en del penge i banken fordi vi ikke tør gøre noget andet med dem.
    Så mon ikke du kan få noget mens renten er lille.


  • #3   28. sep 2015 Det er muligt og forhandle om renten. Men du skal også kigge på gebyrene. Arbejder selv som bankrådgiver.

  • #4   28. sep 2015 Bare husk at bankerne er der for bankernes skyld.

    Jeg var i samme situation, og fik et banklån til 5,5%. Men inden der var gået to år, havde renten listet sig op på hele 8%. Jeg var rookie i alt det bank halløj, og var ikke obs på at mit lån var med variabel rente.


  • #5   28. sep 2015 1#
    Lyder til at værre et fornuftigt lån såfremt det ikke kommer meget over 100.000

    2#
    Jeg er helt med på hvad der er af mulligheder inden for adragsfrie lån, men jeg syntes også at de er lidt svære at gennemskue. Grunden til at jeg syntes de er svære at gennemskue er fordi at den del med at få det dyre lån væk hurtigst muligt giver meget god mening.
    Desværre er der ikke meget information om hvor stor besparelsen egentligt er i forhold til den rente der bliver ved med at være på realkredit lånet.
    3% af 1 mio er jo også mange penge i forhold til 6% på 250.000 i banken.
    har også fået fortalt at man kan afvikle begge lån samtidigt og når man så har tilstrækkeligt i friværdi kan man belåne den med realkredit renterne og så benytte det til at afvikle det sidste af banklånet.
    mange veje til rom så at sige 8)

    3#
    Øv, det er jo dem der er allermest besværlige at regne ud... Grrr

    4#
    takker for tippet !
    så fandt jeg da hurtigt ud af hvad variabel rente var for en størrelse og hvor hurtigt den kan svinge !


  • #6   28. sep 2015 Vi betaler 0,75 % på vores boligkredit i øjeblikket smiley Men det kan du så ikke bruge til noget - jeg er ansat i en bank, hehe.

    Jeg vil mene, at det er fair priser, du er blevet tilbudt, men det afhænger også en del af, hvordan økonomien ser ud, og hvad man ellers har at gøre med.

    Hvis vi er nede omkring de 4 %, skal man enten have en god løn eller en klækkelig udbetaling selv - i udgangspunktet.

    Alt er dog til forhandling. Du kan jo prøve at sige til banken, at du har fået tilbudt et lån i Santander til en ÅOP på små 6 % og om de kan matche det. Det kan de sikkert, hvis de er glade for dig som kunde smiley


  • #7   28. sep 2015 Jeg lånte 350.000 til 4.8 procent.
    Det er så landbrug ved ikke om der er forskel


  • #8   28. sep 2015 #6
    nogle ledige jobs?? smiley

    Grunden til et jeg bliver rigtigt nysgerrig er at rådgiveren i nordjyske bank lynhurtigt slår 1% af renten og så bagefter spørger hvad jeg vil give !

    Det kan vi lide

    men uden at kende markedet er det jo svært at forhandle sig til en fornuftigt rente smiley

    #7
    Det er selvfølgelig svært at vurderer om det er relevant, men pt er alt information dejligt at komme i nærheden af !


  • #10   28. sep 2015 Rådgiveren kører jo nok bare efter princippet "går den, så går den" smiley Vi vil vel alle gerne have mest muligt for tingene.

  • #11   28. sep 2015 Hvor godt er jeres forhold til dine forældre? Hvis det er godt og de har hus, så kan de låne de 20% i deres realkredit til en meget lavere rente og så kan du bare betale dem hver måned.

  • #12   28. sep 2015 #9
    meget interessant, takker for info

    #10
    Det lyder meget rigtigt, der hvor det bliver sjovt er når der sider 2 parter ved bordet som begge vil have mest muligt for pengene smiley

    11#
    Forholdet til mine forældre er rigtigt godt, men jeg kunne aldrig drømme om at rode dem ind i mine pengesager om de så skulle værre rige eller fattige smiley


  • #13   28. sep 2015 Tja. Hvis du bare overholder din betaling så kan jeg ikke se problemet ??

    Skal selv igennem turen nu, men skal købe alene så de 3-4 % mindre i rente har meget at sige ??


  • #14   28. sep 2015 #13
    Det er nu også mere fordi jeg ikke vil have andre rodet ind i min økonomi at jeg er så hurtigt til at afvise ideen.

    kan sagtens se det fungerende rigtigt godt i praksis 8)


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #15   28. sep 2015 Husk de nye regler fra 1. november med at de første 5% som udgangspunkt ikke kan finansieres.

    http://boligejer.dk/nye-regler-udbetaling


  • #16   28. sep 2015 15#
    tak, er blevet orienteret omkring lovgivningen af bankrådgivere.

    de nævnte sjovt nok at det var ok at hente de 5% eks via et quick lån ^^
    bare de ikke kom fra banken... lidt pudsig lovgivning?


  • #18   28. sep 2015 Til info

    Jeg har lige lagt alle afdrag sammen for henholdsvis med og uden 10 års afdrags frihed:
    tallene kommer fra det låne eksempel jeg fik med fra banken, så vi snakker samme beløb blot med og uden afdrags frihed

    med 10 års afdrags frihed, uden skat: 1744485
    uden 10 års afdrags frihed, uden skat: 1713941

    med 10 års afdrags frihed, med skat: 1547750
    uden 10 års afdrags frihed, med skat: 1524897


  • #19   29. sep 2015 vi fik et lån i jyskebank det hedder et prioitets lån og går ud på at de penge du har på kontoen.opsparing og bughet betaler du ikke renter af. det vores lån blev sat til 5,45 i renter åop kan jeg ikke huske men den var også rimelig lav

  • #20   29. sep 2015 4,75% i Nordea. Så har du en sideløbende konto hvor du får det samme i rente. smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #21   29. sep 2015 Simon så hvis ma låner 100.000 til 4,75% så kan man have sin egen konto med 500.000 og få 4,75% i rente. Hehe smiley ville ikk være en dårlig forretning.
    Er det ikk som Kelevra skriver maks op til det lånte beløb smiley


  • #22   29. sep 2015 Jo du kan kun få renter optil det du skylder. Men det skal man stadig ta med i ens beregning hvis man kan spare lidt op. smiley

Kommentér på:
Rente på banklån ved bolig køb

Annonce