{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Ansvar, udhængning, love, moral, del gerne jeres holdninger. {{forumTopicSubject}}

Hejsa og god søndag til alle....

Jeg har i nogen tid gået og undret mig over hvad meningen med bla. BG regler for udhængning eller dårlig kontra god oplevelse på mange områder, men selvfølgelig ikke kun BG, men sådan generelt.

Man må ikke linke eller hænge nogen ud ved navn nævnelse, så snart det handler om dårlig omtale.
Men tit ser man folk gerne må fortælle om deres positive oplevelser af eksempelvis et godt værksted.
Men hvis man kritiserer et værksted, så syntes jeg tit man ser at folk får en røffel enten af BG eller deres brugere, og det undre mig gevaldigt.

Hvorfor er det at vi har det behov for at beskytte folk eller virksomheder der er uærlige.
Det samme gælder jo synshaller, ligesom værksteder.
Vi går som reglen ud fra at bla. en synshal jo får kontroller jævnligt af færdselsstyrelsen, og at de har fået en smiley ordning, men jeg kender mere end en synshal, som hellere end gerne vil angribe andre synshaller, og tit kan man jo sige at det nok er for at udelukke konkurenter, og så kan det få folk op på barikaderne.
Eksempelvis har jeg nu oplevet bla. en synshal både i vejle, kolding, fredericia som ikke er særlig grundige ved syn af bilerne, og vi kan jo undre os over hvorfor, så længe man ikke må hænge dem ud.
Nogle andre synshaller angriber jo hinanden, i form af billeder, af en bil som er blevet synet andetsteds, med mangler, som skal rettes inden bilen kan blive godkendt.
Jeg har bla. en bil inde lige pt, som jeg har købt billigt, og der var en smule rust der lige skulle fixes, nye dæk og bremser osv.
Dæk og bremser og bla. bremserør er til at overleve.
Når jeg så går bilen igennem, ser rusten umiddelbart ikke særligt vild ud, nogle småting.

Bilen jeg har købt har kørt i kolding, og blev sidste gang fremstillet 3 gange til syn,
I alt 9 fejl der skulle rettes, men det var ved en synshal i kolding.
Derefter bliver den fremstillet i fredericia 2 gange. registreringssyn i fredericia og andet syn igen i fredericia.
Se gerne listen.
1. gangs fremstilling i Kolding. (periodesyn)

5 bremseslange, defekt, 2. aksel
5 bremseslange, defekt, 1. aksel, venstre
6 nummerpladelygte, virker ikke
6 positionslygte, virker ikke, venstre
2 stelnummer, ulæselig
6 akkumulator, fastgørelse, utilstrækkelig
6 nærlyslygte, lys/mørkegrænse, ukorrekt
8 bærekugle i forhjulsophæng, slør, for stor, venstre
8 forvange, zone B, tæret, venstre


Anden gang i fredericia. (Registreringssyn.)


8 bagbro, bøsning, defekt, højre, venstre
8 inderpanel, zone B, tæret, højre


Tredje gang samme synshal i fredericia. (omsyn)

GODKENDT

Hvis jeg gennemgår synsraporten fra Kolding (første syn) idag.
Så kan jeg ikke se at følgende er lavet overhovedet.

5 bremseslange, defekt, 2. aksel
5 bremseslange, defekt, 1. aksel, venstre
2 stelnummer, ulæselig
6 akkumulator, fastgørelse, utilstrækkelig
8 bærekugle i forhjulsophæng, slør, for stor, venstre
8 forvange, zone B, tæret, venstre


Ved omsynet i fredericia, og som tjek nu, ser følgende stadig ikke ud til at være skiftet.

8 bagbro, bøsning, defekt, højre, venstre
8 inderpanel, zone B, tæret, højre


Med hvad angår rusten, så er det nok lavet, med spartelmasse og galvaniseret plade.
Batteri har stadig ingen rem, til fastgørelse, og jo en mørnet rem der ikke har været monteret længe.
Hvis bærekuglen var skiftet på det tidspunkt, så er det jo underligt af den ser ældre ud end den i modsatte side, og der er stadig slør.
Skulle bøsningen være skiftet for knap 2 år siden, så skulle den jo ikke ligne en der har sat på fra ny.
Bremseslanger er bestemt ikke skiftet for to år siden, da den stadig har de originale bremserør, og samlingen mellen rør og slange ikke har været adskildt de seneste 10 år.
Man skal lige bemærke at bilen jo kun har kørt knap, 6000 km. siden seneste syn.

Dækkene har været byttet rundt, pga. gevaldig skævslidning via den defekte bærekugle.
Kender kun manden lidt jeg købte den af, men kender faren, og de er reelle mennesker, de siger at bilen stod perfekt og nysynet for knap 2 år siden.

Jeg har jo som sagt konstateret fejlene ikke var rettet, og valgte at køre ud til en synshal for at få bekræftet, at jeg måtte slå nyt stelnummer i, som stadig var ulæseligt, så jeg ikke gik igang med en bil der var helt værdiløs.
Derefter er jeg gået i gang med at skifte bremser, dæk, bærekugler, og starter så på at lave rust på den, og har nu flere gange været tæt på at smide den til skrot selv om jeg ville miste penge på den.
Aldrig har jeg set så dårligt arbejde på en bil, og den er købt ved et firma.
Jeg har måtte sætte helt nye vangstykker i bagenden, da det viser sig at der var blevet brugt spartel til at dække rust hullerne, , det samme i inderskærme, yder og inderpaneler, vanger foran, you name it, og jeg er ikke færdig endnu, og overvejer stadig at skrotte bilen.

Men den gyselige tanke kommer så,,, den er jo smuttet let og elegant igennem syn i fredericia, og ikke mindst kolding, da de forskellige rustproblemer ikke kan opstå så groft på under 2 år.
Man har nogen steder brugt galvaniseret plade, og det kan man se når man tager kofangeren af både i for og bag, man har simpelthen hæftet plader fast med tre til fire punktsvejsninger, for at spartlen kunne blive, så den ikke rendte ud på bagsiden.

Og det er ikke kun et sted, men alle steder, paneler har spartel udenpå hele vejen fra ende til anden, på ca. ½-1½ cm, og man kan ligefrem trække panelerne af uden brug af værktøj.
Det kan sgu ikke passe at en synshal, ikke kan syne en bil korrekt, og i skal ikke komme med at man kan skjule det.
Synshallen jeg var ude ved, fik lov at tage billeder at fejlene, og havde til hensigt at anmelde fredericia synshallen, til færdselsstyrelsen.
Det er ikke første gang jeg har været med til at give hjælp til anmeldelse at andre synshaller.

Men min bekymringer ligge i at man jo ikke kan bruge trust pilot til ret meget, for læste liger herinde om en der havde givet sin mening til kende på trustpilot, men at firmaet bare kunne gå ind og slette hans kommentar med den begrundelse at der var person følsomme oplysninger i det.

Ham jeg købte bilen af, har jo kørt rundt i en dødsfælde i to år, uden at være klar over det, tror en papkasse ville holde bedre til et sammenstød.

Hvad er jeres egentlig holdninger til at man har så stort et behov for at beskytte svindlere, både synshaller og firmaer... og på mange andre punkter.

I denne sammenhæng kan man ikke rigtig bruge sammenhængen, i at en, køber noget ved en herinde over, men aldrig får sin vare, jo det er da et problem, men man kan jo selv sørge for at sikre sig imod at man får sin vare og ikke taber sine penge.

Historier om Thansen holder jo heller ikke i denne her sammenhæng, da folk selv bestiller deres ting, men ikke aner hvad de skal have, og så modtager de det forkerte, eller montere forkert osv.
Men hvorom alt gælder, så er det jo også sådan at dårlige rygter jo løber 600 gange hurtigere end gode rygter, og sådan har det jo altid været.

Men hvorfor skal man lave nogle regelsæt for at beskytte nogen der faktisk sætter andres liv på spil.

Og det handler jo ikke så meget om, at jeg eller andre bare kan se sig for, jeg har lavet rigtig mange biler, men syntes at der bliver klyttet og klamphugget mere og mere...
Hvorfor kan folk ikke bare lave det ordentligt fra start.
En færdig produceret vangestykke, koster jo ikke mere end 300,- kr, til den bil jeg har gang i, og man skal ikke engang spartle osv. for at lave det ordentligt, men man vælger at bruge 2 kg, spartel, og sealing, tectyl, osv. for at skjule sit lort.
Man sliber og sliber sparteler, og grunder og maler bilen, men indenunder er det en dødsfælde, og det tager jo 5-10 gange så lang tid, og bliver jo dyrer og mere bøvler, end et simpelt vangestykke.

Hvad mener i....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar, udhængning, love, moral, del gerne jeres holdninger.
  • #3   20. dec 2015 Der er altid 2 sider af en sag. Det er bla derfor udhængning ikke er tilladt.

  • #4   20. dec 2015 Kan man evt. få en pm med navnet på synshallen i Kolding, så vil jeg da undgå den når jeg skal synes min bil her i 5. måned smiley (Bor selv i Kolding)

  • #6   20. dec 2015 det er bla. derfor der findes trustpilot for stort næsten alle virksomheder, der kan man give sig til kende hvis man f.eks har noget dårligt eller godt og sige det og det firma.
    ift at hænge en normal person ud på nettet, kommer det meget an på hvordan man gør det, f.eks kommer der en fyldestgørende grund ift et køb mellem mig og hr. Jensen så ville jeg nok ikke angribe vedkommende personligt men nok hans måde og forholde sig på vedrørende et salg.
    angribe en eller anden personligt er under bæltestedet.


  • #7   20. dec 2015 det er ikke lovligt at udhænge folk eller firmaer på nettet

    Du kan blive sigtet for at begå Injurie.. Og blive straffet efter straffelovens §267...

    Straffelovens §267:

    Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

    Stk. 2. Er fornærmelsen fremsat mod nogen af de i §119, stk. 2, nævnte personer i anledning af udførelsen af deres tjeneste eller hverv, uden at bestemmelserne i straffelovens §121 kommer til anvendelse, bliver dette ved straffens udmåling at betragte som en skærpende omstændighed, og straffen kan da stige til fængsel indtil 6 måneder.

    Stk. 3. Ved straffens udmåling bliver det at betragte som en skærpende omstændighed, at fornærmelsen er fremsat i trykt skrift eller på anden måde, hvorved den får en større udbredelse, eller på sådanne steder eller til sådanne tider, at det i høj grad forøger det krænkende i ytringen.


  • #8   20. dec 2015 Ja, men nu har jeg nu engang flere synsraporter at forholde mig til, som jo så må indeholde facts....
    Så kan man jo påstå at man lyver eller laver om på sandheden. og lige i mit tilfælde har jeg ikke brug for noget i den retning, da jeg da har erkendt at jeg ikke har slået hårdt nok da jeg gennemgik bilen.
    Om jeg er blevet snydt eller ej, og også ligegyldigt, , da jeg ikke på nogen måde forventer at kunne reklamere, eller lign, da det jo er mig der tog et valg..., jeg har jo indsigt i hvad der skal ses efter.

    Men egentlig er det jo ikke det jeg ville med tråden, jeg syntes bare at om der er to eller tre sider af sagen eller ej, så må jeg gå ud fra at folk mener at der er helt ok, at man bare skal holde sin kæft, og leve med det...

    Jeg mener at både en synshal eller to og en forhandler har opført sig fuldstændig ansvarsløst.

    Jeg er bestemt ikke en af dem der går ud og klandre andre for at have solgt mig noget pis og lort, eller andet for jeg er jo ene om at acceptere en handel, igen fordi jeg selv kan lave det.

    Men uvidende folk der køber en bil, vil jo ikke opdage disse ting,
    Og når det kan skjules sådan og at en synshal "!evt" går let over en bil, og ikke sætter mere ære i at lave et job de kan være stolt af, uanset hvor meget brok eller hvor mange penge de risikerer at få fra værksteder, eller privatpersoner.
    Deres job er jo at syne biler, og at de gør det korrekt,, de modtager jo glædeligt betaling, for det job de selv har valgt at have, og der findes jo retningslinjer og regelsæt, og de bliver jo uddannet til at syne biler, og mener endda at for at kunne bestride sådan et job, skal de jo som det mindste have en uddannelse som mekaniker i baghånden, når de søger job i en synshal, og at de derfor skal tage kurser først, for egentligt at få lov at syne biler..

    Det er jo ikke den eneste bil jeg har igennem her, jeg har pt. også en anden stående jeg har købt af en bekendt.

    Den har også på to år så meget rust at den blev nægtet omsyn, på trods at forhandleren der solgte hende bilen for 2½ år siden, selv har lavet alt på bilen samt lavet service.
    Forhandleren, lejer sine lifte og diverse, til en synsvirksomhed, der kommer 2 gange ugentlig og syner biler på adressen.
    Bilen blev efter et halvt år efter hun havde købt bilen indkaldt til syn, og blev dengang for to år siden kasseret, med rust bla.
    De samme ting bla. er nu blevet kasseret, og ikke mindst i foråret i år, fik hun komplet bremser på, inkl. nye bremserør, ved selv samme forhandler.
    Hun var uvidende om tingene, men forhandleren lokkede hende til at købe en bil af samme mærke og model bare 2 år nyere, da det ville koste mindst 10.000,-kr, i arbejdstimer at få lavet det rust der var, på hendes nuværende.
    Den første gav hun 25000,-kr, i bytte for hendes gamle bil, og den næste skulle hun give det samme for.
    På trods af at service og vedligeholdelse jo også har kostet en del i de 2½ år, hun har haft bilen.
    Reklamation, jo det havde hun jo, for han lavede jo det rust synmanden fandt på det tidspunkt, men sliddele skulle hun jo så selv betale.
    Nu er hendes reklamation jo udløbet, og ja hun kan få dækket det han lavede for to år siden på garanti, men alt det andet har hun jo betalt, og det øvrige nu skal hun jo også betale for.

    Hun stolede på forhandleren, og gør det faktisk stadig, og kan ikke se et problem.
    Jeg kan se hun bliver snydt, og kan ikke se hvorfor en synsvirksomhed, kan få lov at leje sig ind ved en forhandler, og være der i 2 dage i ugen og omgåes mekanikere og ejeren 8 timer om dagen.
    Men måske det bare mig, der har et problem med det, som jeg mener må være en interesse konflikt, men det skal der jo nok være plads til.... smiley


  • #9   20. dec 2015 RM,
    Nu var der jo som jeg skrev tidligere, netop en der havde skrevet noget skidt på Trust Pilot om et firma, hvor firmaet kunne slette bemærkningen på grund at de skrev at det var person følsomme oplysninger, og så kan Trust Pilot da ikke være så meget værd i sidste ende, hvis man ikke kan se grunden til de dårlige eller gode stemmer.


  • #10   20. dec 2015 buggi Boy
    selvfølgelig sletter de personfølsomme oplysninger, det siger da sig selv.. trustpilot er kun for firmaet og når man nævner ansatte så skriver man ikke navnet ned på den ansat.. hvis man brokke sig over en ansat på den måde så går man en helt anden vej.


  • #11   20. dec 2015 Ja, men hvem siger at det er en ansat man skriver om, det kunne jo være firmaet og sine egne erfaringer.(sig selv)
    Det er nemlig ikke første gang jeg har hørt det er sådan.

    Og den ansatte er jo firmaets profil ud af til, og ikke kun når det er gode ting der skrives. smiley


  • #12   20. dec 2015 personfølsomme oplysninger er altså om en enkelt person, ligegyldigt hvem det så lige. synes det er helt ok de sletter den slags da det ikke vedrører det pågældende firma og nok det bedste argument er at det giver firmaet et dårligt omdømme og det skal så ordnes internt ikke igennem en side tusinder af folk ser.

  • #13   20. dec 2015 Så er det jo derfor jeg ikke mener at disse sider er meget bevendt. da man så kun får data fra firmates side, da man jo bare kan sortere fra.
    Det er jo ikke ensbetydende med at alle der skriver dårligt, behøver at have ret i deres påstand.
    Det er ikke korrekt info man får, når et firma bare kan sortere fra på en side ,der er til for alle, og hvis man ikke er intereseret i dårlig omtale men kun gode, ja så kan man jo i et firma oprette sig eget bedømmelsessystem.
    Trust Pilot er jo lavet for at folk kan komme med deres bedømmelse af deres handel og oplevelser, og at andre kan se det.
    Ja det er jo bare min mening.


  • #14   20. dec 2015 giver dig ret i at ansatte er firmaets profil ud ad til.. Men så snart der er personfølsomme oplysninger så er der altså noget andet ligegyldigt hvem der så end er tale om. fatter ikke at du ikke kan se logikken i det.

  • #15   20. dec 2015 RM

    Logikken.... ?

    Hvis jeg står i en butik, og beder om en vare, og den vare jeg får udleveret ikke er korrekt eller der er mangler, (lad og sige T Hansen) og jeg har fået mig et hjulleje, og der mangler låseringe i den og jeg kommer tilbage til T Hansen, og der står en medarbejder der heder Hansi Hinterseer, som påstår overfor mig at det er mig der har fjernet låseringene eller andet, på trods af at jeg på æsken kunne se oliefingre på og inde i kassen, så bliver nødt til at tale med store bogstaver, og at medarbejderen bliver ved, og taler nedladende til mig, og hvis jeg vil have mine penge tilbage, skal jeg oplyse mine bank oplysninger. (det er jo sådan det er blevet lavet) for at kunne få sine penge tilbage, og at det ikke er første gang denne medarbejder har været nedladende, så mener du det er personlige oplysninger, man giver. på bla. trust pilot.
    Så kan jeg kun se, at man kan advare mod at handle i nævnte butik eller med den medarbejder.
    Da jeg har oplevet flere ting i bla. T Hansen, men også andre steder.
    Jeg har klaget til T Hansen flere gange, både i firmaregi og som person, og T Hansen har endnu ikke gidet at svare tilbage.
    Og så mener du at firmaet skal have lov til at slette disse dårlige oplevelser, fordi man eller mange, mener at netop Hansi ikke er særlig kundeminded...
    Men man får kun lov til at komme med sin stemme, og kun skrive om de positive oplevelser, som jo ikke bliver slettet fordi de er gode, selv om man roser en medarbejder.
    Mange firmaer er forskellige.
    Idag når jeg handler i T Hansen, så åbner jeg altid ALT hvad jeg får langet over disken uanset hvor lang tid det måtte tage...
    Og accepterer aldrig mere ting der har været åbnet.
    Og disse info ville jeg da gerne dele med andre, ligesom jeg gerne ville dele hvis jeg havde noget godt at skrive.
    Hvis jeg selv laver noget lort en dag, så vil jeg da gerne følge op på det, og rette op på det, hvis det er muligt, men kan godt se at hvis jeg kunne beskytte mig under reglen om person følsomme oplysninger, så kan man jo nærmest slippe af med hvad som helst.
    Jeg kan da samtidig henvise at rigtig mange firmaer, når du ringer til dem, bla. hotline eller andet, vi kan tage TDC, hvor man er utilfreds med noget, så bliver man jo oplyst om at de optager samtalen.
    Så er det lige pludseligt kun firmaet der må registrere dig, hvis man ikke kan blive enige.
    Men selvfølgelig, man kan jo også bare selv optage samtalerne, så står man jo lige fra start.

    Hvis en medarbejder, ikke kan sit job, eller laver noget der ikke er i orden. så må man jo tage affære.
    Bla. skal man jo starte med at klage til et synssteds leder, inden man kan gå til færdselsstyrelsen...
    Hvorfor, de har jo måske været helt korrekte, eller der har været mangelfuld syn at ens køretøj.
    Hvis du ikke kan blive enig med et synssted om en fejl eller mangel, hvorfor skal man så klage videre, bagefter hvis de ikke vil give dig ret.
    De har jo alle synsstederne samme job, at syne en bil efter gældende regler..
    Hvis de så giver dig ret, for at få fred, og at sagen ikke køre videre, er jo ikke ensbetydende med at de stadig syner biler for selv samme værksted, da det jo er deres levebrød.
    Det burde da være muligt at skrive om dette, da det jo ikke kommer ud til alle, der muligvis ville have behov for at vide dette, hvis de handler ved denne forhandler, eller bruger en synshal, der er lodden i kanterne..
    For mange betaler sig bare fra det, og fortsætter, til de en dag bliver fanget, og betaler en bod, og så fortsætter de bare hvor de slap, måske med lidt strammere syn i en tid.
    Det må jo være chefernes opgave at holde selvjustist, og kan de ikke dette, ja så må vi jo længere ud med infoen...

    Jeg har tidliger arbejdet indefor et erhverv, hvor de gik efter firmaet, og ikke manden, og så var det jo også alle dem der udførte et skide godt arbejde, der blev ramt af en eller to kollegaers svinen og svindlen., så ville jeg da heller have at dette kunne undgået, ved at sætte navn på personen, og kan ikke se hvorfor de skulle beskyttes, og det så bliver sådan at man reder alle over i kam...

    Men igen, vil har jo alle holdninger, jeg har min, du har dig, og syntes da det er godt med lidt debat om det. smiley


  • #17   20. dec 2015 Næ fint med mig, derfor jeg nu er begyndt at tjekke, når jeg henter noget der bla.
    Gider slet ikke de diskutioner med dem længere.

    I Øvrigt var det ikke mig der hentede lejet, men ham jeg skulle skifte det for, men tog med ham derind da det skulle byttes.

    Men egentligt ikke det jeg ville ind på, for som sagt må folk godt angribe mig, bare de har noget at have det i og kan bevise deres påstand...
    Ikke alle medarbejdere ved T Hansen er de skarpeste....

    Bestilte engang en kobling, og efter 3 fejlleverance, kunne jeg så oplyse medarbejderen om at det var den samme størrelse i koblingen i alle kasserne.
    Han kom så frem til at det var producenten der havde pakket forkert, men mente ikke han skulle undskylde, på trods af at jeg havde været i vejle først, derefter i sønderjylland, for til sidst dage efter skulle en tur forbi middelfart, da jeg skulle bruge den korrekte kobling.
    Han ville ikke gøre mere ved det, og mente at det fandt de nok ud af i indkøbsafdelingen, så derfor ville han ikke ringe og spørge hvad de havde tænkt sig...
    Så nej, jeg tjekker heller to gang inden jeg tager det med mig hjem. smiley


  • #19   20. dec 2015 Er det ikke også det jeg skriver....

    Jeg kan ikke se hvorfor der overhovedet skal være muligt at skrive kommentarer, når firmaet det gælder bare kan gå ind og slette kommentarer der går imod dem.

    Derfor burde det jo KUN være en afgivelse at stemme, hvor tilfreds eller ikke tilfreds man er med det firma, man jo vil give sin stemme til, som er tilsluttet ordningen.
    Man kan ikke bare side og fravælge bagefter, fordi en mening eller holdning ikke passer en.
    Uanset om der er personlige oplysninger indblandet, de kan jo bare bruge den begrundelse når det passer dem, og det er sådan eller ej.


Kommentér på:
Ansvar, udhængning, love, moral, del gerne jeres holdninger.

Annonce