{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Racing Extinction {{forumTopicSubject}}

Så denne dokumentarfilm i går og må erkende at den giver lidt at tænke over.

Der har været 5 masseuddøen i jordens historie og vi mennesker er ved at skabe den 6.

I store træk handler den om et hold der har dedikeret sig til at forsøge at redde dyrearter fra udryddelse og i det store hele forsøge at få menneskers øjne op for hvad det er vi er ved at gøre ved vores planet.

Dette gøres på flere måde, enten ved at infiltrere organisationer der handler med truet dyr, får lande til at indføre love imod handel og fangst af truet dyr, eller ved hjælp af informations kampagner omkring forurening og udryddelse.

Og det er ved sidstnævnte at det bliver rigtigt fedt (Og relevant for os bilnørder)

De bygger simpelthen en Tesla S med en 15.000 lumens projektor og elektronisk farveskiftende lak, der er i stand til at skyde video op på kæmpe bygninger som f.eks. højhuse.

Jeg ved at vi elsker vores vil vores biler og vores måde at leve på, men menneskeheden er nødt til at sadle om og få øjnene op for hvad der er ved at ske.


https://www.youtube.com/watch?v=MwxyrLUdcss

Her er en behind the scenes om hvordan de har bygget bilen.
https://www.youtube.com/watch?v=KsttH3RmEF0


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racing Extinction
  • #2   30. jan 2016 personligt så støtter jeg organisationer som seasheppard(staves). og generelt jagt på truede arter.
    tror de fleste er klar over hvad der sker, men desværre er meget af det der sker som f.eks på Færøerne er fuldstændig unødvendigt og bare en hjernedød gammel skik.


  • #3   30. jan 2016 Christian:)

    Det er jo intet i forhold til hvad den spare miljøet når den så er på gaden.
    En almindelig biler sviner når den bliver lavet, og så sviner den hver eneste dag til den dag den bliver skrottet.


  • #4   30. jan 2016 Vi har teknologien til at have 0 emissions huse, vi har teknologien til at lave 0 emissions biler.

    Her i DK er næsten 40% af alt vores strøm lavet med vind!
    http://ing.dk/artikel/tordnende-succes-39-procent-af-stroemmen-kom-fra-vindmoeller-i-2014-173290

    Men folk gider ikke, fordi det ikke lige et belejligt for dem at skulle vente 20min på deres bil lader op...
    Eller at der er en tilbagebetalingstid på solceller.

    Det hele går op i KR/øre



  • #5   30. jan 2016 Men man skal stadigvæk huske hvor det er strømmen kommer fra. Den kommer fra elværket som ikke ligefrem er miljøvenligt heller. Det er uden tvivl den rigtige vej vi bevæger os, men vi er LANGT fra en holdbar løsning

  • #6   30. jan 2016 M S

    Læs lige #4 igen smiley

    "Januar 2014 blev rekordmåned med vindmøllestrøm svarende til 61,4 procent af det danske forbrug. Da var Dongs nye havmøllepark på 400 MW ved Anholt netop indviet"

    Den der med Elværket der sviner er snart en saga blot
    Hvad skal undskyldningen så være?


  • #7   30. jan 2016 RM> giver det ikke nogle gange en ambivalent følelse, at støtte seashepherd og jagt på truede arter, på een gang? smiley

  • #8   30. jan 2016 Brian O

    Hold nu op, du ved hvad han mente smiley


  • #9   30. jan 2016 Jeg ville elske at have en elbil misforstå mig ikke. DE ER BARE SÅ PISSE DYRE....

  • #10   30. jan 2016 Brian
    hehe mente selvfølgelig at jeg er imod jagten på truede arter og for den sags skyld jagten på andre pelsdyr som bruges til jakker osv osv.


  • #11   30. jan 2016 M S

    Den næste Tesla som kommer til at hedde model 3 kommer til at koster under 250.000.- det burde de fleste kunne få råd til.
    Vi er enige om at bil producenterne har gjort alt for lidt for at gøre elbilerne attraktive, men det tvinger Tesla dem til nu.


  • #12   30. jan 2016 Copycat
    selvfølgelig handler det hele om kr/øre i den sammenhæng og til dels tiden man uvilkårligt skal bruge på en opladning. Men på et tidspunkt må man jo affinde sig med det,da teknologien før eller siden er så langt fremme at det tager få minutter at oplade en bil eller andre former for brændstof bliver aktuelt. jordens ressourcer er uvilkårligt kun begrænset.
    når det er sagt så må politikerne og udbydere tænke sig lidt mere om og komme frem med en mere holdbar løsning, så det bliver mere overkommeligt for hr og fru Jensen.


  • #13   30. jan 2016 Prøv at søge på "garbage island" på youtube og få et chok mere...
    Det er 5 steder i verden hvor der på havet samles plastik affald pga strømmene. Det er helt vildt, specielt i Stillehavet, der er der så meget affald at det dækker et område på størrelse med Frankrig!


  • #14   30. jan 2016 Det skal da helt klart være favorabelt at være grøn.

    Det er sq også derfor det pisser mig af, at man sætter en afgift på som udelukkende et beregnet til at stoppe salget af Tesla i DK
    Og de lukker for ordninger der gør at man kan sælge sin overskydende solenergi til nettet.

    Det er jo ikke grønt at gøre sådan, det er DUMT


  • #15   30. jan 2016 Desuden så gider jeg IKKE vente 8 timer på at kunne bruge bilen. Jeg bor ude på landet og der kan jeg da sagtens få strøm fyldt på bilen og på mit arbejde. Dog er usikkerheden i rækkevidden desværre noget jeg ikke kan leve uden at tænke på. Når de får ladestationer over det hele samt det går hurtigt. Så er jeg med på bølgen

  • #16   30. jan 2016 250000??? seriøst, så er det nok det jeg skal spare op til

  • #17   30. jan 2016 #13
    vi er jo selv skyld i at det er nået så vidt, vi er alt for egoistiske ift at når noget er brugt bare en kort periode så skal lortet skiftes ud og så købes der nyt igen, der er bare ikke plads til al den affald vi dag for dag for producerer.


  • #18   30. jan 2016 M S

    Helt seriøst smiley

    http://www.popularmechanics.com/cars/a12983/35000-tesla-model-iii-coming-in-2017/

    Og det skulle ikke undre mig at man kan få en væsentligt hurtigere ladestander til hjemmet hvis det er det man vil have.

    Og man skal huske at når bilen alligevel står i garagen og ikke bliver brugt kan den jo lige så godt lade.

    Og har man solceller / hustandsmølle i samarbejde med et husstands-batteri, er dit brændstof pludseligt hjemmelavet og HELT GRATIS

    Det ville svare til at du kunne lave din egen benzin derhjemme gratis, + at det ikke ville forurene når du brugte det.

    Det virker næsten for godt til at være sandt smiley


  • #19   30. jan 2016 Det med at oplade bilen hjemme er som du siger ikke noget problem, det er de lange ture. Men hvis de mener 500miles er muligt eller bare 500km så er jeg totalt solgt

  • #20   30. jan 2016 ms
    hvor lang en distance skal du have til rådighed før det er acceptabelt for dig? pr dag selvfølgelig


  • #21   30. jan 2016 En Tesla kan til en hver tid udkonkurrere en konventionel bil i rækkevidde smiley

    Hvor mange L benzin ville det ikke kræve at få en bil med 700hk til at køre 500km


  • #22   30. jan 2016 havde jeg en Tesla skulle den måske lades op to gange i ugen, det er jo intet problem smiley

  • #23   30. jan 2016 jeg kører omtrent 130km rundt regnet, dog kører jeg nogengange til tyskland og tilbage hvilket er 500 km i snit.

    Så til og fra arbejde er den perfekt, faktisk kunne jeg nøjes med hvilken som helst el bil. Dog gider jeg ikke køre en microbil da jeg hader støjende biler

    Så hvis teslaen skal totalt erstatte min diesel så skal den kunne nå de 500 km.
    Vi har ladestationer på arbejde så der er det også gratis. Faktisk skulle jeg aldrig tanke min bil for egen penge hvis jeg havde en


  • #24   30. jan 2016 ms
    så er en af de nuværende Tesla modeller da også mere end nok for dig. der er lade stationer i store dele af dk og Tyskland.


  • #25   30. jan 2016 Ja, men jeg har IKKE 600000 til en elbil. Det er prisen på grisen der er afgørende.
    Hvis tesla smider en 250000 på markedet i danmark der kan køre 500km, så er jeg næsten ligeglad med hvor hurtigt den kan køre


  • #27   30. jan 2016 Jeg håber virkeligt på at der kommer ladestandere her ovre vest på inden jeg får sparet sammen til en Tesla.
    men det er ikke en nødvendighed


  • #29   30. jan 2016 altså 250.000 kr for en Tesla lyder som en fantastisk god pris, helt klart men tror det er en drømmepris der aldrig går i opfyldelse.

  • #30   30. jan 2016 M S

    Du siger selv at hvis du købte en Tesla ville du aldrig selv skulle bruge penge på at lade den.
    Den ville da tjene sig selv hjem vanvittigt hurtigt, når du ingen brændstofomkostninger har.
    Det alene ville kunne betale lånet hver måned


  • #31   30. jan 2016 R M

    Har Elon Musk nogensinde lovet noget som han ikke har fulgt til dørs? smiley


  • #32   30. jan 2016 Funky

    Yeps, men de er ikke gratis, det er Tesla's egne standere smiley


  • #34   30. jan 2016 Copycat
    aner det ikke, synes stadig at den pris er ufattelig lav for en sprit ny bil. du kan være noget så sikker på christiansborg nok skal ødelægge det.


  • #36   30. jan 2016 Men det er jo MEGET mere end bilbranchen.

    Nu ved jeg godt Carsten T's vinkel er biler fordi det her er Bilgalleri.... Men hvad med fly, færger, containerskibe osv. Eller skorstenen på virksomheder. Eller alt det affald det moderne menneske producerer.

    Der er VIRKELIGT mange steder, der skal tages fat - og det virker helt tåbeligt, at vi i DK er foregangsland (var er måske mere rigtigt), fordi vi er så små/få.

    Men om nogen kan vi bevise, at det KAN lade sig gøre. Jeg kører ikke selv i en specielt miljøvenlig bil - så jeg er ikke hellig på nogen måde.

    Men bottom line er, at man er nødt til at gå på kompromis med levestandard og/eller økonomi. Og der tror jeg desværre ikke, vi er nemme at overbevise.

    Og så kommer der alle konspirationsteorierne. Hvor meget forurener produktionen af solceller, vindmøller, batterier til elbiler osv. osv.

    Men noget skal gøres. Og Kina mfl fatter ikke en meter. De opfører sig som vi gjorde i 50'erne - bare grav affaldet ned, så vi ikke kan se det.....

    God weekend rødder.

    Thomas


  • #37   30. jan 2016 Yep, man kan jo lave en Microbil i dag for 80.000kr. og en Elbil er jo i princippet meget simplere at lave.
    Det eneste der sætter prisen er batteriet


  • #38   30. jan 2016 det er helt sikker hvis den pris holder, så ville jeg til hver en tid købe den.

  • #39   30. jan 2016 Thomas

    Spot on!
    Det skal bekæmpes på ALLE fronter, bilerne er langt fra nok


  • #40   30. jan 2016 Thomas F
    al produktion forurener, det er der ingen vej udenom. enten via kemiske processer eller anden form. Men ja som du skriver ret godt de lande der forurener mere end hvad godt er, gør jo som de har gjort i hvert fald de sidste 70 år.
    vi vil have mere og mere bedre og bedre men ser højt og flot på hvad det faktisk gør ved vores klode.


  • #41   30. jan 2016 Ja omkostninger, vægtaftgift det hele vil betale for bilen i sidste ende. Dog forudser jeg som så mange andre at det ALDRIG kommer til at kunne lade sig gøre, staten har allerede sat i værk at det bliver dyrt

  • #42   30. jan 2016 Så er det jo heldigt at det er befolkningen der bestemmer hvem der får lov at sidde inde på borgen smiley

  • #43   30. jan 2016 Copycat
    ja det bestemmer vi, men uanset hvem der kommer ind så er de drevet af at tjene en stor røvfuld penge som er deres største mål hvad folket vil have kommer sidst.


  • #44   30. jan 2016 problemet er at man bliver ved med at stemme dem ind.

    og da der skulle pålægges afgift på Elbilerne sagde den største del af befolkningen "Det var fandme på tide, så kan de skide hippier sq lære det"

    problemet er holdningen i befolkningen

    "Jeg vil ikke have en elbil fordi den ikke siger den rigtige lyd"
    og det gør din Passat TDI eller hvad?

    Nej der skal ske en holdningsændring i befolkningen


  • #45   30. jan 2016 Og som Chrstian:) så fint beviser med kommentar #1

    Så vil folk gøre ALT for at rationalisere at deres brændstof slugere stadig er vejen frem.
    Og det kan jo ikke være en mere forkert opfattelse af have.

    Som Elon siger "in the near future people will look back on gasoline engines as they do today on steam engines"


  • #46   30. jan 2016 man burde jo sådan set have det på denne måde, har en holdning til tingene til jeg har en anden. tiderne skifter og dermed skifter omstændighederne sig også.
    helt klart lyden fra motor lyder skide godt, helt klart men som man f.eks ser i filmen dilemma så kan en el bil uden videre få lyd igennem højtalere. i know its fiction men stadig det er en mulighed.


  • #47   30. jan 2016 Jeg kan sagtens leve uden lyden, det ville slet ikke genere mig, og slet ikke i en hverdagssituation.

    Det er jo bare en lyd for pokker! op imod at ødelægge planeten, det er DEN skæve opfattelse jeg mener vi skal gøre op med.
    Der er jo slet ikke noget at rafle om.

    Det ville svare til at sige "jamen jeg vil have oliefyr i mit hus fordi jeg godt kan li' lugten op af skorstenen"


  • #48   30. jan 2016 Copycat
    alle kan ændre sig, kommer kun an på om man vil være snæversynet eller ej


  • #49   30. jan 2016
    Vi bor i en verden der er bygget op omkring uendelig vækst. Derfor bliver der ikke taget hånd om problemet. De kloge klimaforskere giver os ca. 15 år at leve i før vores planter mister tilpadsningsevnen. Ps jeg brækker mig når jeg høre folk er gravide eller snakker om at få børn. Som om 7 milliarder mennesker ikke er nok


  • #50   30. jan 2016 Lige præcis, vi er simpelthen for mange, og sådan som vi sviner kan det ikke blive ved med at holde

    Men problemet med befolkningstilvæksten skyldes mest 3. verdenslande som yngler som kaniner


    profilbillede
  • #51   30. jan 2016 Copycat
    i en dokumentarfilm som jeg ikke husker hvad hedder lige nu, blev der snakket om at hvis man ville koncentrere sig om at hjælpe Afrika så der kom styr på sagerne, så ville det problem om overbefolkning ikke være så stort et problem, problemet som det er nu er jo i bund og grund at folk bosætter sig på et lille eller mindre areal, så ser det jo rent ud sagt alvorligt ud.
    får man styr på situationen i Afrika og andre brændpunkter på kloden, så er vi stadig mange ja, men ville stadig være mere overskueligt da befolkningen ville være mere spredt, plus der ville stadig være enorm plads til dyrelivet.


  • #52   30. jan 2016 Ved leverandører koster nogle batterier til en el cykel over 3000 kr i indkøb, så selv et lille batteri koster kassen smiley

  • #54   30. jan 2016 Totalt sortseer

  • #55   30. jan 2016 ms
    Han har jo ret til dels, der skal ske noget snarest


  • #56   30. jan 2016 det kan godt reddes, men det kræver menneskeheden er klar til at sadle om, og det tror jeg simpelthen ikke på kan lade sig gøre i bred nok udstrækning

  • #57   30. jan 2016 https://www.youtube.com/watch?v=uy0pli8E9ic han omtaler også om at "sadle om" ikke vil gøre nogen forskel (Temperturstigninger forsinket med 40 år)

  • #58   30. jan 2016 Rasmus j
    eksperter kan snakke så røven klapper, de kommer altid med den mest skræmmende påstand. alt kan ændre sig eller nok nærmere udsætte det.


  • #59   30. jan 2016 ingen tvivl om at vi har lavet uopretteligt skade, nu gælder det bare om at lave det om, og håbe at nedbremsningen er nok til al naturen kan følge med igen. men det er et Long shot

  • #60   30. jan 2016 håber det sker noget men tvivler meget på de ting der kræves er for stor en mundfuld. godt er dk forrest i den kamp men det har ikke den store indflydelse globalt set.

  • #61   30. jan 2016 Hmm. Det starter altså med ham, der stirrer tilbage i spejlet.

    Det ligger så dybt i menneskets natur, at vi altid skal sørge for at få mere og mere.
    Kig på store multimillardærer og store multinationale milliardforetagener.

    Selvom de har så mange penge, de næsten ikke ved, hvad de skal bruge dem til, så er målet i år næsten altid 7-10% højere end sidste års resultat.

    Og det er i virkeligheden det, der er hele vores problem. Vi vil hele tiden have mere. Mere løn, større fjernsyn, større bil, større fælge, mere og bedre ferie osv. osv.

    Nu vil vi gerne have Kina, Indien med flere til at bremse deres udvikling. Men de spørger retur - "Hvorfor må vi ikke få samme levestandard som Vesten?". Egentlig et naturligt spørgsmål. Igen det ligger SÅ centralt i menneskets natur at sammenligne med andre.

    Men problemerne er så mange og så store - og uventede. Hvem faen havde regnet med at oksekød, var så stort et problem..... http://www.cowspiracy.com

    Så stop med at køre bil, stop med at spise oksekøb, stop med at forbruge, stop med at bruge strøm fra kulkraftværker, stop med....... GU VIL JEG EJ. For hvor skal jeg starte - hvad giver mest. Fortæl mig hvad der reducerer mit "carbon footprint" mest. Skal jeg få solceller og skaffe mig en el-bil til mine 60.000 årlige km - eller er det smartere jeg bliver veganer? Eller skal jeg i virkeligheden begge dele, for at bidrage med min del?

    Førnævnte megarige mennesker og firmaer er involveret i mange slags forretning - de er grådige og vil næppe sige sandheden om oksekød, hvis det er deres hovedforretning.

    Og tilbage til" ham der stirrer tilbage i spejlet": Han er faktisk enig lige hvad angår oksekød - for der står hovedparten af hans pension investeret. Og han skulle jo gerne have rigeligt, når pensionsalderen kommer. Derfor skulle aktien på oksekød også gerne stige 7-10% om året - og derfor er der ingen der kan nøjes.

    Og derfor er mennesket = menneskets største fjende - og dermed også jordens største fjende.

    The Truth Is Out There


  • #62   30. jan 2016 Man skal gøre hvad man kan! mere kan man jo ikke smiley

    Det duer ikke at sige, jamen det jeg kan gøre, gør alligevel ingen forskel, så kan det også være ligemeget.

    Man skal gøre hvad man kan, det er bedre end at gøre intet


  • #63   30. jan 2016 Ok.

    Så er oksekød forbudt?

    Er diesel værre end benzin. Er det smartere at sætte en ny bil i produktion, som er mere miljørigtig end Lagunaen - eller kan jeg køre f.eks. 8 år mere i Lagunaen, uden at forurene det som det ville koste miljømæssigt at producere den nye? Kan du garantere mig, at solceller (produktionen og bortskafningen) ikke forurener mere end vindmølle-strømmen, som jeg allerede har i mine stikkontakter? Samme med batterierne og strømforbruget på en el-bil contra en med fossile brændstoffer.

    Siger ikke du kan/skal svare, Carsten.
    Men kunne godt tænke mig nogle svar fra "verden".

    Men der er SÅ meget lobbyisme og egoisme, at jeg/vi aldrig får de svar.

    Så jeg prøver at begrænse mit elforbrug, vandforbrug, naturgasforbrug, dieselforbrug (trods kun gennemsnitligt 14,5 km/l) og hvor jeg nu ellers kan begrænse det (sorterer også mit affald meget mere end jeg skal). Prøver at lade være med at smide for meget mad ud osv. Men er det der, jeg skal lægge mit primære fokus?

    Jeg er i tvivl om, hvor jeg skal sætte ind.

    Thomas


  • #64   30. jan 2016 Man kan sagtens spare en masse på sit forbrug, men for at det skal kunne harmonere med den moderne standard vil jeg hellere bevare mig nuværende forbrug og så bare selv producere det.
    Nu snakket jeg El

    Hvis ens hus selv kan producere alt det el du har brug for, så er der jo egentlig ikke nogen synderlig grund til at spare.

    Det vil altid være en god ide at skifte din bil ud til en El bil her og nu, det er det eneste der giver mening for miljøet.
    Men det er klart at der kommer penge sager ind i det.

    Men jeg må erkende at jeg brækker mig når jeg ser folk bruge 750.000.- på et benzin svin af en Audi eller BMW når de kunne have fået en Tesla til samme penge. Så er man sq bare ligeglad


  • #65   30. jan 2016 Men Carsten. Mit hus KAN IKKE producere alt det el jeg har brug for. For vores stat har sørget for at den "lidt for gode ordning der var", er blevet til en skod ordning, hvor overproduktion ikke tilgodeses. Og det har en årsag - og en følgevirkning.

  • #66   30. jan 2016 Thomas F

    Det er lige præcis derfor at du skal gå uden om staten, og producere og lagre din egen produktion så du ikke behøver blande dem ind i det.

    De nye hybrid sol anlæg spare overproduktionen op i et batteri som du så tapper fra når du har behov for det

    http://klimaenergi.dk/produkter/6-kw-batteri-hybrid-solceller-kopier/?gclid=CjwKEAiA27G1BRCEopST9M39gykSJADQyqAlds0Cvw5FDo2ISPK0Ms2p29iApB_CQaO9CWLjggDZsxoCqcrw_wcB

    Selv Tesla har lavet et som du kan koble til alle slags solcelle anlæg og husstands møller

    https://www.teslamotors.com/da_DK/powerwall

    Og har du så din Elbil stående ude i garagen, spiser den gerne overproduktionen også smiley


  • #67   30. jan 2016 Men regn lige på, hvor mange af de batterier jeg skal have (til 23.000 pr. stk), for at kunne opmagasinere mine peaks.

  • #68   30. jan 2016 Ikke ret mange.
    En almindelig husstand skulle kunne køre på en Tesla Powerwall til 25.000.
    Og bor du i et palæ eller bare bruger strøm som en gal, kan man koble dem sammen så du skal måske bruge 2.

    Er det så uoverskueligt?
    Du skal jo også huske, jo mere du brugere jo mere spare du.

    Jeg ville f.eks spare ca 12.000.- om året i strøm så jeg ville kunne betale en Tesla Power Wall tilbage på 2 år, hvis vi KUN snakker strøm

    Så vil jeg skifte mit oliefyr ud med en varmepumpe som selvfølgelig er eldrevet. Så spare jeg 25.000.- om året i olie

    Så bare på de 2 ting har jeg en årlig besparelse på 37.000.-

    Skalere man så op og producere strøm til sin egen elbil også, så spare jeg potentielt 36.000.- om året i benzin

    Det er 73.000.- om året

    Det kan du altså udrette en hel del for


  • #69   30. jan 2016 Så siger vi en Tesla Model 3 koster 250.000.-
    og solceller / batteri og varmepumpe koster omkring 250.000.-

    det er en ½ mill investeret for potentielt at spare over 70.000.- om året og tilmed være GRØN

    Jeg kender folk der brugere større beløb på at lave et skide køkken


  • #70   30. jan 2016 Men så simpelt er regnestykket bare ikke. Der medfølger en række investeringer. Og en række afkald (primært på bilen). Desuden er mit forbrug på varme kun halvdelen af dit.

    Carsten: Jeg leger djævelens advokat 50% af vejen. Jeg tror du og jeg er næsten enige. Regeringen fik bare lige ødelagt flere ting - først med solcellerne - bagefter med elbilerne.

    Hvis man læser Elon Musks kongstanke om, hvorfor han overhovedet har produceret en el-bil (det er faktisk ikke hans primære mission), så er det med at være egenproducerende sammen med andre faktisk helt central. Så ideen med at lokalsamfundet/bydelen er nærmest selvforsynende, er helt i tråd med hans vision.


  • #71   30. jan 2016 Yep, og jeg syntes det giver mening, både for miljøet og min pengepung

    Jeg bor et sted hvor jeg ikke kan få central varme, så jeg SKAL brænde et eller andet for at få varme, og det er ikke holdbart.


  • #73   30. jan 2016 Ja det ser sq "sort" ud for menneskeheden



    profilbillede
  • #74   30. jan 2016 Jojo. Men uden pis. Folk drikker VAND der er kørt herop i lastbiler fra Frankrig.....

  • #75   30. jan 2016 Yep dumhed er en folkesygdom

    eller som min køre Mormor så elegant siger det "Mod dumhed kæmper selv Guderne forgæves"


  • #76   30. jan 2016 Men måske gør vi allesammen noget, der er sindssygt dumt. Altså køer bliver kørt fra DK til Tyskland for at blive slagtet for efterfølgende at blive solgt i DK....... Jeg køber reservedele til Lagunaen i Frankring som er produceret i Hjallerup!!! (ca. en halv times kørsel fra hvor jeg bor)

  • #77   30. jan 2016 Yep, og vi køre til Tyskland og køber øl der er Produceret i Danmark.

  • #79   31. jan 2016 undskylder for at gå off tonic en anelse, men så en dokumentar i går aftes om en stamme der bor i junglen i/på Borneo, er helt vildt underligt og tænke på at de uden alle mulige hjælpemidler kan få deres liv til at hænge sammen, sammenlignet med en almindelig europæer der ikke kan overskue hverdagen uden vand varme og elektroniske genstande. synes det er fascinerende at der i 2016 findes mennesker der aldrig har hørt om den nyeste smartphone nyeste bil eller bare være præget af penge.

  • #80   31. jan 2016 Christian:)

    Igen skyder du ved siden af smiley
    For at lave brint skal du bruge en masse strøm
    Så bruger du brinten i en brændselscelle som laver det om til strøm igen, med et kæmpe tab.

    Det er meget mere økonomisk bare at fjerne brint-ledet og fylde strømmen direkte på bilen.

    Du kommer langt længere for den samme energi, og du slipper for at have en kompleks brændselscelle i din bil.


  • #82   31. jan 2016 De har allerede ladetiden nede på 15-20 minutter, om få år tager det ikke længere tid at lade din bil end det gør at tanke den smiley

    Og jeg venter gerne for at slippe for at køre rundt i en brint-bombe


  • #83   31. jan 2016 Christian
    vil du hellere betale mere for brint fremfor lade op med strøm?


  • #85   31. jan 2016 haha Christian:)

    Og det er præcis den slags argumenter der gør at jeg ikke har meget håb for menneskeheden og planeten jorden smiley


  • #87   31. jan 2016 Christian:)

    Hvis jeg fik en ville jeg da gerne det.
    Men mit mål er helt klart en Elbil, ingen tvivl, og havde jeg pengene i hånden til enten end Tesla eller en Insignia OPC, så ville jeg tage Tesla'en uden at overveje det 2 sek.

    Og da jeg er inkarneret Opel mand må et da lige præcis bevise at jeg IKKE er dobbelt moralsk.

    Jeg håber inderligt på at Opel kommer med i kampen og laver en ordenlig Elbil så jeg kan blive i mit valgte mærke, men kan de ikke det, jamen så må jeg jo have noget andet


  • #89   31. jan 2016 Christian
    ampheraen er hybrid ?


  • #90   31. jan 2016 De har da ampera. Den er da meget fed

  • #91   31. jan 2016 Det er en Hybrid med en binzin motor som "range extender" og det er ikke det jeg vil, jeg vil have en Elbil
    Ikke en Hybrid


  • #92   31. jan 2016 Men Christian, det er jo lidt en dårlig undskyldning og have at du har den alder hvor du vil høre motorlyden/duften af benzin. kan sagtens forstå argumentet at de er dyre

  • #93   31. jan 2016 Jeg forestiller mig bare et 4årigt barn der sidder i en af de der plastik legebiler og siger motorlyde med munden.

    Grow out of it Christian, din planet har brug for at du bliver voksen smiley



    profilbillede
  • #94   31. jan 2016 Det er faktisk sjovt. Hvis vi ville gøre noget godt for planeten så skulle vi slå 5 millarder mennesker ihjel.

    Den eneste grund til at vi forurener så meget som vi gør er fordi der er så mange af os. Hvis der kun var 1 mia mennesker på jorden ville det ikke betyde noget hvis vi kørte i biler der kørte på ren rå-olie.

    Har altid haft en ambivalent forhold til miljøhippierne, og det bunder nok i at jeg ikke tror på det. Der er så mange grader af "forkert" i den her verden at jeg tror det er for sent. Alt alt for sent. Verden kommer til at gå ned for hårdt.. Naturen og dyrene skal nok klare sig, det har de gjort "de andre gange". Men menneskeheden, tja not so much.

    Faktum er at hvis vi nu fjernede elekticitet fra verden, så ville rigtig mange mennesker dø bare indenfor 24 timer. Fjernede vi den for evigt tror jeg vi ville blive reduceret til måske et par hundrede tusind i løbet af et par år. Så opsatte er vi på at holde hinanden i live, og så afhængige er vi af det vi selv har skabt. Det er en ond cirkel, men vi kommer selv til at betale prisen i sidste ende. No doubt.

    Læste forleden at der flyder så meget plastic rundt i verdenshavene at man regner med at i løbet af et års tid er der flere tons plastic i havene end fisk !


  • #96   31. jan 2016 ruh
    der er sjovt nok mange kloge folk der snakker om at hvis jorden skulle have en chance for at overleve så skulle der udslettes godt og vel mellem 3 eller 3'5 milliard mennesker. plus udvikling skulle stoppes meget kraftigt.
    faktisk ikke engang sjovt, mere ufattelig skræmmende at der bliver snakket om den slags.


  • #97   31. jan 2016 Christian
    ikke kun et bestemt land der skal ændre sig, det skal alle. eller dvs nogen i større omfang end andre.


  • #99   31. jan 2016 USA sviner sq mere end de fleste, de er bestemt også i toppen hvad det angår

  • #102   31. jan 2016 Copycat
    er det ikke Kina der har førertrøje på ift forurening? tænker på atom energi osv osv


  • #103   31. jan 2016 Ikke desto mindre laver de biler med store V8 motore til hr. og fru jensen der går 8km/l ??

  • #105   31. jan 2016 Jeg kender ikke ret mange der køre rundt i en V8 som hverdagsvogn.
    Det er jo almindeligt kost "over there"


  • #106   31. jan 2016 Christian
    v8'ere er et sjældent syn på de danske veje, er nok det der er ment med det.


  • #108   31. jan 2016 haha kig på en gennemsnitsbil i EU og en gennemsnits bil i US og fortæl mig at de ikke køre mest i store benzin slugere

  • #109   31. jan 2016 hvis man tænker bare lidt over hvad benzin sådan koster, så er det jo ikke helt underligt

  • #110   31. jan 2016 Nej nej slet ikke, men at kalde dem et foregangsland for miljøbeviste biler er sq godt nok at give dem for meget credit

  • #112   31. jan 2016 Copycat
    tænkte på dk ikke USA


  • #114   31. jan 2016 Christian:)

    At Elon Musk har valgt at placere sin virksomhed i USA gør dem ikke til et forgangs land.
    Nej du, lad os se hvad der sker hvis de får samme afgifter på deres køretøjer som vi har


  • #115   31. jan 2016 så hører vi om det i medierne i mega lang tid hvis det skulle ske ?

  • #118   31. jan 2016 Christian
    så fandens mange gamle biler kører der altså heller ikke rundt i dk. der en del ja


  • #120   31. jan 2016 ja der er en del men det er der stort set over alt.

  • #122   31. jan 2016 synes nu det er flest i Tyskland f.eks men ok nu er Tyskland jo også en del større.

  • #123   31. jan 2016 Christian, problemet er at selv om amerikanerne kan købe nye biler, så vælger de stadig store benzin slugere, så hjælper det jo ikke en disse?

  • #124   31. jan 2016 En almindelig pendler bil derovre er jo en Jeep på næsten 3 ton med en kæmpe V8 som går 5 på literen, for at 1 person kan køre på arbejde.

    Det er jo helt blæst
    Så var det sq bedre at de kørte i en gammel Golf 2


  • #125   13. mar 2016 Tænkte lige jeg ville komme med en update https://nsidc.org/arcticseaicenews/ Udover dette varsler enkelte klima forkere et 50 gigaton metan udslip. smeltesæsonen 2016 forventes at blive endnu varmere end 2012. https://gyazo.com/06b37ee449b83037ad26ac234197e0ba

Kommentér på:
Racing Extinction

Annonce