{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.850 visninger | Oprettet:

Solcelle Hybrid anlæg med batteri {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Der sidder altid så mange kloge hoveder her på BG så mon ikke der sidder en elektriker eller Solcelle montør smiley

Jeg er ved at kigge på solcelle anlæg som arbejder sammen med et batteri for at opspare overproduktionen som man så kan bruge om aftenen når man rent faktisk er hjemme.

Det er denne slags anlæg jeg har kig på:
http://klimaenergi.dk/produkter/6-kw-batteri-hybrid-solceller-kopier/?gclid=CjwKEAiA58a1BRDw6Jan_PLapw8SJABJz-ZWuP32ZoCOGIb-NeS4nQY-Pft6dfYPqkbG5Lg7Vpr7rhoCli_w_wcB

Men det er stadig et ret nyt koncept og jeg kender ingen som har det i drift.

Jeg syntes jo konceptet virker ret smart, og da der lige er åbnet for tilskud til indkøb af solceller, virker det ret rentabel.

Er der nogen der har sådan et anlæg kørende i dag eller kender til dem? som har nogle for og imod argumenter?


Kommentarer på:  Solcelle Hybrid anlæg med batteri
  • #1   3. feb 2016 Har selv overvejet noget i den stil smiley

  • #2   3. feb 2016 Ja og det virker ret rentabelt uanset hvordan man venter og drejer det.

    Og så er man nemlig ikke afhængig af afgifter osv. for at sende overskudstrøm ud på nettet.

    Alene besparelsen på min strømregning ville kunne betale lånet.


  • #3   3. feb 2016 Det er en skide smart ide. Tesla Powerwall er også de eneste der har lavet et vægbatteri af den størrelse. Så vidt jeg kan se findes der ikke noget tilsvarende med samme batteriværdi.

  • #4   3. feb 2016 Jeg har haft solceller de sidste 3 år, og jeg er noget tvivlende om tilbagebetalingstiden på batterianlæg, så længe batterierne er så dyre som de er.. Hele problemstillingen her er:
    Man bruger mest strøm om vinteren, og her producere man alle mindst.. I januar har jeg lavet 137kWh, og brugt en del mere. Generelt bruger vi jo mere strøm om vinteren til bla. lys. Ja man ville kunne gemme en lille smule til om aftenen om vinteren, men det er forsvindende lidt.. Så det regnestykke skal altså regnes godt igennem.. Om sommeren vil batterierne blive proppet, men der laver man jo mad osv. imens strømmen bliver lavet alligevel.. Så der ryger fordelen også lidt af batterierne.. Der hvor man virkeligt ville kunne få regnestykket til at blive godt, var hvis man kunne gemme sommerens strøm til vinteren.. Men for SATAN batterierne skal være billige, jeg betaler seas 1000,- om året ca for abb, og transport af strøm, det kan man sq ikke få meget udstyr for smiley og du slipper ikke for abb til seas alligevel, og så ryger regnestykket helt til hest smiley Vent en 5-10 år så er de kæmpe batterifabrikker klar, og så skal du se gode og billige batterier, så kan man tage snakken op igen.. men som det er nu, så ville jeg nøjres med alm solceller uden batt, de koster sq snart gratis smiley

    Bare mit indspark til batteri debatten.. smiley


  • #5   3. feb 2016 Tesla's er rigtig fin.

    Men i vores hus har vi masser af plads til et mere klodset batteri, hvis det kan holde prisen nede på det.
    Tesla's er et 7kwh og det jeg har kigget på er knap 10kwh og lader til at være noget billigere


  • #6   3. feb 2016 Morten

    Jeg syntes ikke det er så galt, batterierne er ikke så dyre i forhold til hvad de kan opspare.
    Det er klart at de kun bliver billigere, men nu kan man jo så også få 15-20% i hjælp til at købe.
    Så et anlæg med batteri er billigere i dag, end dem der tidligere kun har købt solceller alene


  • #7   3. feb 2016 Det er jo ca 45K du giver for batterier, giver ingen mening i min verden.. Man ville kunne lave et 6kw anlæg uden batt i dag til hvad 50k hvis man selv gider at handle stumper ind..

  • #8   3. feb 2016 Vås, med prisen jeg gav 75K for et 6KW anlæg for 4 år siden (ikke 3 som jeg skrev tidligere) og idag kan man lave det til ca 50, og du vil give 100k for et med batterier?! Tilbagebetalingen på 50k er hvad 40-50år?


  • #9   3. feb 2016 Det kan betale sig selv hjem på 10år uden jeg skal have en krone op af lommen

  • #10   3. feb 2016 Og prisforskellen er altså heller ikke 50k

    http://klimaenergi.dk/produkter/klimaenergi-black-solceller-6-kw/

    Og det her er bare et eksempel, jeg har slet ikke været ude og jagte tilbud
    batteri koster ca. 15k


  • #11   3. feb 2016 Hej
    Har ikke været i branchen et stykke tid efter de fatale ændringer
    Hvis jeg i dag skulle overveje solceller efter de nye ordninger er det vigtigt at kunne anvende så stor en del af solcelle produktionen selv.
    En batteriløsning er eneste vej til dette mål.
    Kig engang på Viva Energis argumentations materiale med hensyn til teknik valg og rentable anlægs størrelser i forhold til investeret kr
    Det bliver aldrig rentabel med fuld gas på taget (6kW AC) som undr den gamle ordning
    Den glade solcelle ejer
    KP


  • #12   3. feb 2016 Morten, hvorfor kan du ikke slippe for abb?. Hvis du helt cutter kablet så kan de da ikke forlange abb af dig.

  • #14   3. feb 2016 Danger Dane: jojo det kan du da også, men ikke med det anlæg der er linket til!
    Der er helt andre faktorer hvis du skal koble dig helt fra..
    1. Du skal have MEGET større batteri bank, da du så skal gemme sommer strøm til om vinteren.
    2. De alm invertere kan ikke køre offline, da de tager frekvensen fra nettet, de laver den ikke selv, så der skal mere teknik til.

    Carsten: Så vil jeg gerne se det regnestykke, det beviser at batterierne har betalt sig hjem på 10 år.. Link tak smiley


  • #16   3. feb 2016 Morten J

    Det er skam en udregning min bank har lavet for mig
    Lånet skal gå over 10år og det behøver ikke engang dække 100% af min strømforbrug for at det kan betale sig selv

    Det er lidt svært at linke til en snak med en bakrådgiver


  • #17   3. feb 2016 Martin P

    Microturbiner??? aldrig hørt om det smiley


  • #18   3. feb 2016 Carsten: Nu skal vi KUN batteri delen af projektet.. solcellerne skal nok passe med 10 år, min kan klare den på under 7 smiley

    Martin P: Uhh lækkert hint, de var også gået forbi min radar, og har ellers leget meget med tanken om en 2kw mølle smiley Tak for det. smiley


  • #19   3. feb 2016 Martin P

    Har du nogen ide om priser på de Microturbiner der?
    For det ser godt nok smart ud, og så har man ikke problemet med at solen ikke skinner så meget om vinteren.
    Og jeg bor i vestjylland, der blæser det sq altid smiley


  • #20   3. feb 2016 Jeg har skrevet til www.scan-comfort.dk og spurgt om priser smiley

  • #21   3. feb 2016 Super meld gerne tilbage med resultatet smiley

  • #22   3. feb 2016 Skal jeg nok, det ser lidt spændende ud, jeg har overvejet noget vind til tilskudsopvarmning af kommende værksted.. Problemet er at de normale små møller er ret dyre, så det kan ikke betale sig..

  • #23   3. feb 2016 Lige præcis

    Og man må så godt som aldrig sætte møller op i bebyggetområder, det kunne jo være spændende hvis man måtte det med en turbine


  • #25   3. feb 2016 Spændende smiley

  • #29   3. feb 2016 De ser spændende ud. Og ville nok passe langt bedre sammen med en batteribank herhjemme.
    Jeg vil også meget gerne høre mere om dem når der kommer svar.


  • #30   3. feb 2016 Søgte på et tidspunkt efter solcelle+ batteri anlæg, det er vist mest brugt i Tyskland

  • #31   3. feb 2016 Ja det er noget mere udbredt i Tyskland, men det skal nok fange an her i DK

  • #32   3. feb 2016 Nogen der ved om Solcellepuljen også gælder møller og turbiner?

    Jeg ved godt navnet siger "Solcellepulje" men jeg tænker om det ikke dækker andre former El produktion

    http://energinet.dk/DA/El/Nyheder/Sider/Ny-solcellepulje-aabner-1--februar-2016.aspx


  • #34   3. feb 2016 Det er også derfor jeg kigger på et hybrid anlæg fra Scan-comfort
    Der kombinere de solceller med micro turbiner og batteri

    Så man kan lave strøm næsten konstant


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #35   3. feb 2016 Undersøg nu lige hvad batteri levetid er, kontra prisen
    Antages det de kun er 25% kapacitet efter 5år? Så er der jo straks et problem. De holder ihvertfald ikke 10, med daglig drift:-)


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #36   3. feb 2016 Hvis du ikke bor i byen.kan du søge efter et hydrogen anlæg, så oplagrer du strøm som gas, du så kan brænde af igen til varme og el:-)

  • #37   3. feb 2016 Jeg har godt set det med brint produktion, men syntes bare det er noget nemmere bare at not hele køre på strøm

  • #38   4. feb 2016 Carsten: Puljen der er åbnet her d. 1. februar gælder kun for at opnå tilsagn til forhøjet pristillæg på solcelleanlæg :-). Der kommer en særskilt pulje til hustandsvindmøller på et senere tidspunkt.

    Der bliver spurgt mere og mere ind til hybridanlæg, så der må være noget om det.


  • #39   4. feb 2016 Her er svaret jeg har fået fra Scan-Comfort:

    Hej Carsten !

    Tak for din interesse ang vores microturbiner.

    Mikroturbinerne, som er udviklet af en tidligere Vestas-ingeniør er designet, udviklet og bygget til at arbejde ved vindturbulens specielt i lave hastigheder. Produktionen starter allerede ved 1,2 m/s. og Effekten øges liniær med vindhastigheden og turbinen opnår sin maxproduktion på 100-500w ( alt efter model) ved ca. 11 m/s.
    Systemet kan fås i alle Ral farver og er det eneste system, på markedet som kan sidde på et tag og som kan sidestilles med solceller i mange kommuner.

    Støjniveauet ligger på 22db hvilket er nærmest lydløst (en moderne opvaskemaskine støjer 37-45 db)


    Vi anvender en inverter- samt controller- løsning fra Østrig, som er special udviklet til netop disse turbiner. Inverterne er IP65 godkendt og kan placeres udendørs hvis det ønskes. De fåes I en Basis version med passiv køling som kan klare op til to turbiner og I en Plus version med aktiv køling der kan klare op til 6 turbiner.
    Plus versionen kan endvidere udvides med flere moduler.
    Batterisystem er en mulighed, men naturligvis også et fordyrende led. Det vil være et vurderingsspørgsmål baseret ud fra den aktuelle installationsadresses faktiske forbrugsmønster


    Det er desværre ikke muligt at søge tilskud under solcellepuljen, da vindturbinerne sidestilles med husstandsvindmøller og dermed ikke samme regelsæt som solceller.

    Et vindanlæg er væsentlig dyere at etablere end et solcelleanlæg hvorfor tilbagebetalingstiden også typisk er længere. Omvendt har man med vindanlægget også en produktion I aftentimerne og om natten (når det blæser)

    Hvis du evt. har mulighed for at sende mig et billede af dit hus samt lidt information om dit elforbrug, så kan jeg ud fra dette danne mig et indtryk af hvilket anlæg der kunne være mest rentabel for dig


    Spørgsmål ? kontakt mig blot



    Turbiner: Vejl. Udsalg
    Mikroturbine 100W, sort kr. 12875
    Mikroturbine 200W, sort kr. 19625
    Mikroturbine 300W, sort kr. 22875
    Mikroturbine 500 W, sort kr. 27500
    Standard sort pulverlakering - Tillæg for specialfarve 980

    Invertere / controller WIB Basic :
    WIB Basic til
    max 2
    turbiner.
    Stålkabinet
    IP65, Passiv
    køling, 3 faset,
    mål 600X600
    (BXH)
    WIB basis 200 kr. 12920 100W og 200W (1 turbine)
    WIB basic 200-2 kr. 17920 100W og 200W (2 turbiner)
    WIB Basic 500 kr. 13940 300W og 500W (1 turbine)
    WIB Basic 500-2 kr. 18900 300W og 500W (2 turbiner)

    Invertere / controller WIB Plus:
    WIB Plus til
    max. 6
    turbiner.
    Stålkabinet
    IP65, Aktiv
    køling, 3 faset,
    mål
    1000X1000
    (BXH)
    WIB plus 200-2 Kr. 19940 100W og 200W (op til 2 turbiner)
    WIB plus 200-4 kr. 28920 100W og 200W (op til 4 turbiner)
    WIB plus 200-6 kr. 37940 100W og 200W (op til 6 turbiner)
    WIB plus 500-2 kr.21920 300W og 500W (op til to turbiner)
    WIB plus 500-4 kr. 30720 300W og 500W (op til 4 turbiner)
    WIB plus 500-6 kr.39920 300W og 500W (op til 6 turbiner)

    Kabel og beslag ca. 1000-1400 pr. turbine

    Montering afhængig af forhold, ca. 4000 for en turbine, ca. 5500 for to turbiner.
    Eltilslutning ca. 3000 kr.





    Med venlig hilsen / With best regards / Mit freundlichen Grüßen

    Carsten Nørgaard
    Projektering og teknisk chef

    cid:image007.png@01D00654.53D34A80
    Dir. Tlf. +45 40 20 20 11
    E-mail cn@scan-comfort.dk
    SCAN COMFORT ENERGY APS
    DROSSELVEJ 1 • DK-6800 VARDE
    WWW.SCAN-COMFORT.DK • CVR: DK34623376
    SCAN COMFORT ENERGY ER DIN
    PROFESSIONELLE SAMARBEJDSPARTNER
    INDEN FOR ENERGIBESPARENDE LØSNINGER.
    ü Tænk på miljøet før du udskriver denne mail og/eller de vedhæftede dokumenter.


  • #40   4. feb 2016 Avs det er dyrt, det vil give mig en breakeven tid på 47 år smiley og det er hvis jeg ikke køber en inverter smiley

  • #42   4. feb 2016 Morten J

    Ja det regnestykke vil jeg da egentlig også gerne se?
    Jeg kan "break-even" på knap 10 år?


  • #43   4. feb 2016 Hmmm.. de har lavet en vurdering af vores hus, og det er ikke optimalt til vindturbiner.
    Det ville være meget bedre med et solcelle anlæg med hybrid batteri i stedet.
    Så det har jeg fået tilbud på til 100k inkl. montering.


  • #45   4. feb 2016 Tommy A

    Det er da ikke så galt.
    Vi bruger 6000kwh om året, og det kan betale det hele


  • #47   4. feb 2016 hvis du læser efter, er det derfor at der er en batteri pakke på anlægget der kan opspare dagens produktion så du aftager den fra batteriet i stedet for nettet om aftenen

  • #49   4. feb 2016 Her er lidt om div. batterier

    http://www.vivaenergi.dk/Solcelle_batterilager


  • #50   5. feb 2016 Jeg ville bruge strømmen til at lave varme med smiley og hvis en 500W turbine kan lave 1500kWh på et år det er det samme som 306kg træpiller = 580kr pr år.. Så kan I dividere det op i turbine prisen smiley :D Urealistisk..
    Jeg tror simpelthen ikke på at batterierne kan betale sig til solceller, de holder vel max en 5-6 år.. Det regnestykke kan da kun bliver til minus.. Det er kun om sommeren man kan lade på batterierne. Om vinteren vil de være næsten helt tomme..


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #51   5. feb 2016 husk solceller paneler over en hvis alder også mister meget af sin virkningsgrad! ikke kun fordi de er beskidt, så 4kw anlæg bliver hurtig til 2-3stk smiley her skal man jo så også inkludere udskift


  • #52   5. feb 2016 Min anlæg er 4år og producere det samme endnu, men det er jo lidt svært at måle, der kan jo have været flere soltimer med årene.. smiley

  • #53   5. feb 2016 Det jeg har fået tilbud på er et batteri der kan holde 10kwh og kan holde i 10-12 år før lageringseffekten begynder at blive påvirket.
    Så kan den køre en lang årrække med f.eks. 8kwh kapacitet.

    De dør ikke bare efter 5-6 år
    Og jeg er også ved at kigge på at kombinere det med en luft-til-vand varmepumpe samtidigt


  • #54   5. feb 2016 hvor meget ska man smide for et 10kwh batteri


  • #55   5. feb 2016 Jeg skal give 13.300.-

  • #56   5. feb 2016 mon ikke det var billigere men et tesla batteri på længere sigt ?

  • #57   5. feb 2016 Det har jeg spurgt til, og de danske indkøbere skal give alt for meget for det.

  • #58   5. feb 2016 Har du regnet på det? 13300 for at kunne flytte en smule strøm om sommeren, jeg kan ikke se hvordan det skal kunne hænge sammen. Se på dit strømforbrug efter at solen er gået ned, fra sen forår til tidligt efterår. og så skal der regnes på forskels prisen.. Jeg kan jo self være ligeglad, det er ikke mine penge, men jeg kan ikke forstille mig at det kan betale sig hjem inden for 10-12 år. Og jeg vil gerne se batterier der bliver tævet holde så længe, før jeg tror på det smiley Bliver spændende at se alle de teslaer om nogle år smiley Jeg har ikke haft nogen type batterier, der har holdt så længe, lige meget hvilken kvalitet og type. smiley

  • #59   5. feb 2016 tvivler på du har haft nogle batterier med strømstyrring som tesla´s

  • #60   5. feb 2016 Nej du har da ret, har en del 18650'ere selv panasonics, som skulle være de bedste.. bliver slidt ved hårdt brug. Og de har selv en styrekreds i + jeg har en top of the line lader til dem, netop fordi jeg bruger dem så meget. Men som sagt, lad os se når teslaerne bliver en 5-6år gamle.. Jeg forventer et ramaskrig fra ejerne smiley

    I forvejen er det jo sjov at se dem holde i kø i evigheder ved lade stationerne, imens vi andre bare tanker Diesel og kører 900km til smiley Men det er jo off-topic smiley


  • #61   5. feb 2016

    profilbillede
  • #62   5. feb 2016 Morten J

    Yep, men sådan er der jo bare nogen der vælger at skide på planeten, for at de kan have det lidt nemmere, det er jo ligesom man har samvittighed til smiley


  • #63   5. feb 2016 ser nu ud til de klarer det ret godt, ellers giver man vel hellere ikke 8 års garanti og 10 års på deres hjemme batteri

  • #64   5. feb 2016 Jeg har solceller, solfangere og fyrer med træpiller.. SÅ jeg har sq ingen dårlig samvittighed, ud over det, tror jeg ikke på det co2 masse hysteri.. Moder jord har altid skiftet temperature, og et vulkanudbrud giver så uendeligt meget mere co2 end hvad vi producere.. Så den hopper jeg sq ikke på, vi er for ubetydelige på den konto..

  • #65   5. feb 2016 Morten J

    Så du mener simpelthen ikke at vi mennesker har nogen indflydelse på global opvarmning?

    Forklar lige denne graf så


    profilbillede
  • #66   5. feb 2016

    profilbillede
  • #67   5. feb 2016 Der kan jo være uendeligt mange forklaringer på det, det betyder jo ikke at det er os der er grunden, vi ved kun så og så meget om hvad jorden laver og gør.. Sorry men jeg er ikke overbevist.

  • #68   5. feb 2016 hehe så må du have mig undskyldt, men så er du sku lidt ignorant

  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #69   7. feb 2016 Jeg har et 5,4 kwh anlæg kørende med Trojan deep cykle batterier, det kører fint, det dækker mit "tomgangsforbrug" ( 136w) i sommerhalvåret, og ca det halve i vinterhalvåret. Det behøves ikke at være særlig indviklet: celler, laderegulator, batterier og inverter, så er du kørende. Kan det betale sig? Hvis ikke elprisen stiger, så kan det nok ikke, Men den er steget indtil nu, så det bliver den nok ved med.

  • #70   8. feb 2016 Peter K

    Yep en ting er sikkert, ting bliver ikke billigere smiley


  • #71   8. feb 2016 Weee har lige fundet ud af at vi får 10.800.- i tilskud fra staten for at fjerne vores gamle svin af et oliefyr.

    + at man får 50øre i rabat pr. kwh man aftager fra nettet over 4000kwh om året så længe man opvarmer med el smiley


  • #72   8. feb 2016 Hvis du vil se hvad solcelle anlæg kan lave på forskellige tider af året så kig her :

    https://www.sunnyportal.com/Templates/PublicPagesPlantList.aspx

    Jeg kan desværre ikke lavet linket så den begrænser til dk.

    Peter K's observation ser korrekt ud.

    Jeg kigger selv på batteri bank, fordi jeg ikke er med på nettoordningen og derfor er timeafregnet.

    For mig er det nok mere et princip, vi bør være grønne og kan jeg vride mig uden om en så massiv afgift som der er på strøm, så gør jeg det.

    Og lad mig med det samme sige at jeg ellers gladeligt betaler min skat, men liiige her er systemet istykker.

    Vi belønnes for at købe batteri anlæg til at fjerne strøm fra nettet når det mest behøver det, i mit tilfælde for at udjævne mit forbrug over et døgn i sommerhalvåret + lidt ekstra....

    Jeg kan iøvrigt ikke finde en eneste som vil sælge mig Teslas powerwall, har tilmeldt mig på deres website, men de er blevet underligt stille her på det sidste.


  • #73   8. feb 2016 Tak for linket smiley

    Der er ikke så mange der vil sælge Teslas Power Wall, men det for primært fordi den er for dyr i forhold til andre litium alternativer, og så skal forhandlere og installatører godkendes ved Tesla


  • #74   8. feb 2016 hva koster et 7-10 kWh litium batteri fra de forskellige producenter

  • #75   8. feb 2016 Jeg tror ikke på batterier (endnu) Det er for gammel teknologi.


    Dog forstår jeg ikke Morten J siger han kan slide hans 18650 batterier op.. Bruger du alt kapaciteten på dem eller hvad?


  • #76   9. feb 2016 et 7-10kwh litium koster over det dobbelte af et GEL batteri med samme kapacitet.
    Jeg skal give 13.000 for mit, og skulle jeg have det litium skulle jeg ligge 17.000 oven i! og jeg tror det er bedre at satse på at skifte batteri om 6-8år, for på det tidspunkt er batteriteknologien kommet meget længere


  • #77   9. feb 2016 Vi må håbe tesla s næste batteri fabrik blir i Europa så blir prisen mere rimelig

  • #78   9. feb 2016 Ja absolut.
    Men bare det ene fabrik i USA kommer i gang, vil det anfægte prisen på batterier betragteligt


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #79   9. feb 2016 Hej Thomas, du er velkommen til at komme og se et anlæg i drift. Jeg synes du skal afpasse din batteribank med dit behov for selvforsyning. Der er INGEN økonomi i at blive helt selvforsynende. Der er en stor skævvridning i produktion og forbrug hen over året. Den bedste økonomi opnår du hvis du lige akkurat er selvforsynende på den bedste solskinsuge om sommeren.
    M.v.h.
    Peter


    profilbillede
  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #80   9. feb 2016 Lige en tillægskommentar. Jeg har ikke set lyset i Lithium batterierne, endnu.
    De er for dyre, men hvis ikke vi køber nogle, så falder de jo ikke i pris. Masseproduktion = Lavere pris. Traditionelle batterier er så gode som deres vægt i bly, altså startbatterier fra lavpris duer ikke ret længe. Løsningen er meget bly og minimal afladning.


    profilbillede
  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #81   9. feb 2016 Hej Carsten
    9,0 Kwh blysyre batteribank med kabler 7700 + moms, leveret smiley
    M.v.h
    Peter


  • #83   9. feb 2016 Ja den afgang der får mig godt nok til at ryste i bukserne af skræk.

  • #84   9. feb 2016 Peter K

    Jeg tror jeg holder mig til de GEL batterier jeg har fået tilbud på smiley




  • #85   14. mar 2016 Lige lidt bonus info til dem der følger tråden

    Jeg har lige købt denne smarte Gismo, som kan overvåge strøm forbrug og produktion ned på de enkleste apparater i huset. og den er super nem at installere, det er bare runde clamps man sætter på ledningerne i sikrings skabet:

    https://www.youtube.com/watch?v=NNASDQNObm8


  • #87   14. mar 2016 Ja ham følger jeg på YouTube, han laver sq nogle sjove ting smiley

    Han har også bygget batterier fra en Tesla Raodster i et gammelt VW rugbrød smiley

    Men fuuuuck hvor gad jeg ikke købe alle de defekte batterier hjem og teste dem, og så samle dem for at spare de penge smiley


Kommentér på:
Solcelle Hybrid anlæg med batteri

Annonce