{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Hvad sker der lige for lejeloven ? {{forumTopicSubject}}

Lang historie kort.

Nogen i min familie har et hus de lejer ud. De får så en henvendelse slut december fra en ung fyr der sover i sin bil. Af medlidenhed med ham giver de ham nøglen før han betaler indskud. Det er selvfølgelig en kæmpe fejl, men ikke vigtigt i den her sammenhæng.

Han betaler aldrig indskuddet og nu knap 2 måneder senere har han ikke betalt en eneste husleje endnu, (den ene søforklaring efter den anden). Han har heller ikke tilmeldt sig vand/varme og strøm så regningen kommer fortsat til udlejer.

De beder ham så om at flytte, det går han med til men flytter ikke. Samme søforklaringer som med huslejen, imorgen imorgen blabla pølsesnak..

Hvis de skal smide ham på porten på lovlig vis skal de igennem følgende:

1. Sende påbud om opsigelse af lejemål. Det skal udlejer betale en advokat for at lave og herefter har han 15 dage.

2. Hvis han ikke flytter skal de sende varsel om fogedret og udsætning. Det har han også 15 dage til at reagere på.

3. De melder ham i fogedretten, koster 500.- kr og der er behandlingstid på mellem 1 og 2 måneder. HVIS HAN DUKKER OP.

4. Fogeden kan så sætte ham ud men før det skal udlejer betale for fogeden og transport af ham til matriklen og hjem igen, betale for at få skiftet låsene.

5. Fogeden skal så på besøg igen hvis han ikke henter sine ting indenfor 14 dage, hvor udlejer skal flytte alle tingene til opbevaring som de skal betale for.

Alt det her kan de selvfølgelig sende ham en regning på, men med betalingshistorikken i mente så ville de aldrig få pengene. Til gengæld går de glip af potentielt 6 måneders husleje, og står tilbage med en regning på måske 20.000.- kr fordi idioten ikke vil flytte.

Hvad fanden sker der lige for lejeloven ? Der er sgu da ikke noget i DK der er gratis og slet ikke en lejlighed!

Hvad ville du gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der lige for lejeloven ?
  • #1   5. feb 2016 Sørge for at han kommer ud for en uheldig ulykke.

  • #2   5. feb 2016 Kør forbi og smid klaphatten ud. Så må han selv lave noget contra-retssag på jer, hvis han mener at han vil det.

    Så hurtigst muligt afsted en 4-5 mand og så bare UD med hans lort og så få skiftet låsene med det samme så han ikke kan komme ind. Hvem ved hvor mange kopier af nøglerne han har nået at få lavet.


  • #3   5. feb 2016 ja ud med ham..

  • #4   5. feb 2016 Vi har også udlejningsejendom, desværre er loven som du siger. Og ja, hvad skal jeg sige - det koster at være flink, det skal man bare aldrig være, fordi man som udlejer selv er så dårligt stillet. Vi har os prøvet det, man gør det kun en gang. Du har dog 2 finter at gøre med, 1: hvis ikke i har underskrevet lejekontrakt endnu, har han ikke råderet over boligen, og kan sættes "på gaden" ASAP! 2: tag sagen i "egen hånd" - en person med dårlig smag i munden, går sjældent lovens vej mod jer, især ikke hvis han er økonomisk presset, så går han blot videre til at røvrende den næste "flinke".

  • #5   5. feb 2016 jeg ved STÆRK brødrene fra skive før har sat folks ting på gaden mens de ikke var hjemme og skiftet låsen ud

    jeg synes i skulle gøre det samme


  • #6   5. feb 2016 I det store hele forholder det sig, som du skriver, ja. Og det er LANGT FRA det eneste punkt, hvor Lejeloven er så forbrugerbeskyttende, at det er til at brække sig over, skulle jeg hilse at sige...

    Jeg har administreret en række boliglejemål siden 2009, så jeg har efterhånden været igennem lidt af hvert. Jeg er bestemt ikke fan af Lejeloven i sin nuværende form.

    Omvendt må man jo så bare sige, at man formentligt har kendt Lejeloven på det tidspunkt, hvor man købte sine udlejningsejendomme. Så hvis man var utilfreds nok, kunne man selvfølgeligt have ladet være - det er man nødt til at sige til sig selv engang imellem smiley


  • #7   5. feb 2016 kendte en der engang havde samme problem han pillede alle døre og vinduer af og så var problemet løst hurtigt

  • #8   6. feb 2016 Luk for vand varme og el. Eller tag ham i hoved og røv og få smidt ham ud, en typer som ham har så meget på sig som ik er betalt at han aldrig vil gå videre med noget, kun prøve at udnytte en anden.

  • #10   6. feb 2016 Dennis N
    Ja, men forinden det har boligforeningen været igennem det samme. De er ikke stillet bedre smiley


  • #11   6. feb 2016 hvid der ikke bliver betalt for el vand eller varme er det vel bare at få det lukket så er det bare at vente på lidt frost så er problemet løst

  • #12   6. feb 2016 Hvis i IKKE har skrevet en lejekontrakt med ham overhovedet. Så er sagen vel meget klar ...

  • #13   6. feb 2016 Kan heller ikke se problemet, han er jo ikke lejer, han er uindbudt gæst... ud med ham !

  • #14   6. feb 2016 Det er ikke så simpelt, som I skildrer.

    I Danmark er det sådan, at hvis man ikke har en lejekontrakt, så antager man bare, at der er indgået en standardkontrakt...


  • #16   6. feb 2016 Vi er helt enige om alle de der should have, would have, could have pointer i kommer med, og kan kun sige at udlejer er blevet klogere (udlejer er i øvrigt ikke mig).

    Jeg er også enig i at han bare skal kyles ud, men desværre er det sådan i DK at ens bopæl ifølge grundloven er ukrænkelig, så låser man sig ind der så risikerer man altså nogle rigtig grimme konsekvenser. Som i skriver så er der forskel på teori og praksis, og troppede jeg op dernede eksempelvis og smed ham ud på gaden er jeg også i tvivl om hvorvidt han ville gå rettens vej med noget som helst.





  • #17   6. feb 2016 ingen lejekontrakt, så skifter i bare låsen ud, og når så klaphatten bryder ind så melder i ham til politiet, så er det klaret...

  • #18   6. feb 2016 sig til politiet at der lå en nøgle, som han må have fundet, og bare flytte ind, da huset stod tomt, han skal bare UD.. mvh hc

  • #19   6. feb 2016 Bay: "Det er ikke så simpelt, som I skildrer.

    I Danmark er det sådan, at hvis man ikke har en lejekontrakt, så antager man bare, at der er indgået en standardkontrakt... "

    Dvs hvis man som hjemløs for øje på et tomt hus, flytter ind osv, eller besætter det som det hed i gamle dage ... Så mener staten Danmark at der foreligger en standardlejekontrakt!!!!


  • #20   6. feb 2016 Nope. Og det var så heller ikke det, jeg skrev smiley

    De har jo givet ham lov til at flytte ind. Det vil han også kunne dokumentere. Så fanger bordet...


  • #21   6. feb 2016 Der eksisterer en lejekontrakt så det reducerer mulighederne betragteligt for at smide ham ud.

    Jeg har lige været dernede og kigge og det ser ud til at han er ved at flytte ud. Sjovt nok har han råd til at køre i en kæmpe fed Mercedes 320ML Carlsson smiley



  • #23   8. feb 2016 Personligt ville jeg skifte låsene ud en dag han ikke var hjemme og derefter hente hans ejendele og parkerer i et lagerrum og så siger at han havde en måned til at få dem hentet eller de røg på genbrug eller et marked for at få dækket mine udgifter...

  • #24   8. feb 2016 Danger Dane så ville du kunne se frem til en klækkelig bøde i fald han skulle finde på at melde dig..

    Sidste update, han er flyttet her i weekenden, og har efterladt en del møbler, tonsvis af affald, nogle spytklatter på en væg og på et vindue, samt et toilet fyldt med gammel "ryg" uden at trække ud.

    Der er blevet taget billeder af hele lortet, og der bliver lagt på den forestående inkassosag følgende:

    2 måneders husleje (han er gået over 1 feb)
    Vand / Varme for hele Januar og Februar
    Rengøring á 375.- pr time + moms + kørsel til losseplads + leje af trailer 14 timer.
    Udskiftning af alle låse (han afleverede ikke nøglen).

    I alt kommer han til at hænge på små 20.000kr som bliver sendt direkte til inkasso hos Lindorff, så er det bare at vente nogle år til der begynder at trille penge ind smiley

    Hold kæft en I D I OT


  • #25   9. feb 2016 RUH, det skulle han være velkommen til. så ville han få den lige lukt tilbage i hovedet smiley

  • #26   9. feb 2016 du kunne ikke lige finde manden og hans bil og så ruko ridse "dårlig betaler" på bagsmækken smiley

  • #27   9. feb 2016 Fristende, men et eller andet sted ligemeget, idioten var så dum at efterlade et brev fra politiet med en registreringsattest, og voila, et stk cpr nummer der gør vi kan jagte ham økonomisk til helvede iser til.

    Det kan være det varer 5 år men det er ligemeget, han kommer til at betale smiley


  • #28   9. feb 2016 Du kunne have omregistreret hans bil og få ham knaldet som biltyv i princippet smiley

  • #29   10. feb 2016 Ja sku sælg registreringsattestwn til de lokale banditter og nægt alt bekendskab til det stykke papir

    De giver ker gerne 15-20 000 for den bil


Kommentér på:
Hvad sker der lige for lejeloven ?

Annonce