{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Mathias Z
Mathias Z
Tilmeldt:
11. mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Næsten ''Ny'' Bil {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Her sidder jeg og er begyndt at blive en smule gnaven over min bil...

Jeg købte for nyligt en VW Polo 1.2 90 tsi bla bla bla... model år 2015
som har kørt 40.000 km og er halvanden år gammel.

2 uger efter mit køb af denne lille fine bil, da gik en sikring til vinduesviskerne og et eller og andet som gør sæde varmeren i føre siden er defekt, lidt efter gik min baklys pære samt venstre forlys.

Som om det ikke er nok? Nu er klimaanlægget i venstre side defekt?
(blæser kun kold luft ud) og anlægget spiller lige pludseligt heller ikke som det skal. (Jeg høre ikke høj musik)

Dette er alt sammen hent over en periode på 5 uger! og det bekymre mig meget omkring mit køb af denne bil da jeg gav 150.000kr for den...

Nogen der ved eller har et bud på hvorfor alle disse ting er blevet defekter? Er det normal standard for VW? Eller hvordan ligger landet?

(Jeg har stadig garanti på bilen, men frygter at det måske er noget sikring eller batteri der er skyld i det? selvom de ved VW sagde/Påstod at de har kørt test på bilen uden at finde nogle fejl?)

På forhånd tusind tak for jeres tid og hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næsten ''Ny'' Bil
  • #1   11. mar 2016 Lad dog være med at male fanden på væggen. Få fixet tingene, og glæd dig over din næsten nye bil. Det andet bliver du gammel af, meget hurtigt

  • #2   11. mar 2016 Det kunne også ske med en helt ny bil,

    man kan altid være uheldig,
    at ting går i stykker,


  • Mathias Z
    Mathias Z Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   11. mar 2016 Jeg er skam glad for min bil, men jeg er bekymret for at den måske fejler noget med sikringerne? Eller noget andet som måske er skyld i at der sker små fejl hele tiden?

    For så er det da ikke sjovt i længden og slet ikke når garantien en dag udløber smiley


  • #4   11. mar 2016 Få på skrift at du inden for garanti perioden har fået tjekket disse fejl. Hvis de så opstår efter udløb af garanti, og kan relateres til en gammel fejl, hænger de på regningen.

  • #5   11. mar 2016 Jeg vil anbefale det, som Sebastian siger. Evt. bliver du bare ved med at køre ned til VW med den. Til sidst må de da blive træt af dig og finde en løsning.

    Er bestemt ikke standarden, vores har nu kørt 130.000, der er ikke røget en eneste sikring.


  • #6   11. mar 2016 #4
    Er du sikker på det? For sagen var en anden med min bedstefars bil. Og sagen gik videre til FDM, og de vandt ikke den "sag"..

    Hans nye bil kunne lige pludselig ikke starte en gang imellem, total død. De skiftet batteri, samme skete igen, de skiftet bundstykke, og efterfølgende hele tænding låsen. De var hjemme hos ham, og måle næste gang det skete. Da det skete igen, var garantien udløbet. Så kom der regninger, da det ikke længere var under garanti, til trods for fejlen var blevet nævnt, men ikke fundet.


  • #7   11. mar 2016 Hvor er det vildt at man kan have så mange småfejl på 5 uger med en nærmest spritny bil, og så bare få at vide at man skal leve med det smiley

    intet under at folk bliver ved med at købe bilmærker som historisk er fyldte med fejl... smiley


  • #8   11. mar 2016 Ja jeg har været på VAG. Det skal jeg ikke rode med igen, nu har jeg prøvet Toyota. Næsten 10.000 km uden en fejl.. Tror jeg et ved at være rekorden for fejlfrie km med de seater jeg har haft... Kan kun blive godt

  • #9   11. mar 2016 Det meget normal standart fra VW's side..

    Men i forhold til hvad de kan fejle er din bil kun ramt af småfejl pt.

    Regn ikke med VW gør noget for at hjælpe. Da deres forretning er bygget op på at producere bilen billigt. Sælge den dyrt og ungår at betale reklamations omkostninger eller kulance men heller hive penge ud af deres kunder end gang til i forbindelse med service..

    Opel køre samme stil. Så længe leve tysk kvalitet. ??


  • #10   11. mar 2016 Der er jeg så uenig, Sø-Propel. Det er, nu engang billigt eller dyrt, kvalitet. Bank lidt på forskellige dele af kabinen med hånden. Bare på lyden kan man høre det. Det er ikke noget der sidder og knirker. Så uanset om VW har haft deres diesel-gate, så ændrer det ikke på at det er kvalitet.

    Jeg forstår heller ikke helt at du kan sige at Opel kører samme stil. Opel er trods alt billigere end VW, så helt samme stil kan de jo ikke køre. Medmindre en Corsa åbenbart kun koster 30-40% mindre at fremstille. Det tror jeg bestemt ikke er tilfældet.

    Vi kan godt blive enige om at VW er dyrt, men det skyldes nok ikke produktionsprisen eller fordi VW er griske og nogle svin med reklamation. Det skyldes højst sandsynligt deres brand - fordi de kan tillade sig det. Opels brand er slet ikke så stærkt, da de led er knæk i Vectra C-tiden. Det fik de heldigvis lavet om på med Insignia og Corsa.

    Som sagt er det ikke normalt. Spørg flertallet af Polo-ejere og jeg vil vædde med at det er meget få der har det problem der omtales her.

    Det kan være meget svært at bevise en periodisk fejl, men i stedet for at skifte sikringen der er røget, så kører du bare ned til VW og siger hvad problemet er og du er meget træt af det. Til sidst må de finde løsningen på det.


  • #12   11. mar 2016 Kvalitet er ikke nok at mærke et interiøre. Smider de få kroner efter den del så laver de en kvalitets bil ? Men motor. Undervogn. Karrosseri skal ikke havde en hvis kvalitet i form af holdbarhed og gennemtænkning. ?


    Til TS
    Undlad at parkere i gear. Altid neutral og håndbremse.


  • #13   11. mar 2016 Det er vel en del af det, og understøttes jo også af at jeg aldrig har oplevet problemer med vores. Du må da meget gerne melde ind hvad du mener ikke er kvalitet ved motoren fx. Jeg er meget glad for min og har ikke haft problemer - i mine øjne 100% kvalitet. Über alles. Interiør, undervogn, motor. Det hele. Snakker vi Dacia tvivler jeg nok lidt mere, men jeg har ikke set det, så jeg kan ikke udtale mig om det.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #14   11. mar 2016 Der ligger ikke vand et sted som får dine sikringer til at gå? Altså i stik/samlinger?

    For lyder vildt.

    Har tilmed en fransk, og eneste der lavet af problemer på den, var ir i nummerplade lys (på 7 år og 200.000km)


  • #15   11. mar 2016 Synes det er morsomt som folk der aldrig selv har ejet en ny VAG, er de der fraråder andre fra at købe dem smiley

    Personligt har jeg aldrig ejet andet end VW, men de har heller aldrig fejlet noget eller gået i stykker, udover hvad man kan forvente fra diverse sliddele

    Selvom jeg ikke selv har lyst til at køre i andre bilmærker, kan jeg ikke finde på at svine dem til eller fraråde dem

    Jeg kan ud fra mine egne erfaringer med bilerne, og servicen fra SMC kun anbefale at købe deres produkter

    Selvom jeg ikke har ejet andre mærker, har jeg prøvet at køre i andet idet jeg i lange perioder via mit arbejde har kørt i udlejningsbiler


  • #16   11. mar 2016 Mht. VW
    Skulle man mene de ville være i stand til at lave motorer der ikke
    1.Strækker kæder
    2.Knækker note i krumtap.
    3.Smadre dyser.
    4.Smadre topstykker
    5.Flækker blokke
    6.Ødelægger oliepumper
    7.Bruger 1liter olie pr 1000km
    8.Ordentlige gearkasser der ikke smadre diffrencialler
    9. Automatgearkasser der kan holde
    10. dobbelt koblinger og svinghjul der ikke flå sig selv i stykker på ingen tid.
    11. Bygge og seale en undervogn så de ikke ruster
    12. Få en lille turbomotor til at trække ordentligt


    Ang Opel så er Opels kunde service og deres forældede desing nok til at være utilfreds men de har en del vanvid fejl og så gode er deres motorer sku ikke. .


  • #17   11. mar 2016 De fejl du beskriver har VAG trods alt ikke monopol på, men er fejl man fra tid til anden læser om at andre mærker også døjer med smiley

    Idet at de bliver ved at være et af de førende mærker, kan man vel trods alt udlede at størsteparten af deres kunder er tilfredse med produktet smiley


  • #18   11. mar 2016 Du lyder meget negativ over for VW Sø-Propel.

    Ang. Opels design, så synes jeg da bestemt du lyder mere forældet. Har du bemærket dengang de lancerede Insignia. Har du set Astra K? Corsa D, Corsa E? De er da bestemt ikke "forældede". Vectra C, ja.. Dengang var de ikke med på beatet, men de er da kommet MEGET godt med.

    Dine argumenter med en "turbo der trækker ordenligt" giver jeg ikke noget for. Lad nu være - de trækker som de skal. Min VW har da heller ikke brugt 1 l. olie på 1000 km. Ej, come on.. Mon ikke du bare er misundelig på folk med en VW? Det lyder i hvert fald sådan..


  • #19   11. mar 2016 Tror du har ret Phillip, han liker også sine egne indlæg smiley

    Gad vide om det er for at overbevise sig selv!??


  • #21   11. mar 2016 Mathias har du kørt igennem højt vand i en tunnel eller lignende, eller virker der fugtigt i bilen? Det kan sagtens være et sammenfald, men tænker om der er noget der kortslutter tingene et sted.

  • #22   11. mar 2016 Tommy, han har da husket DSG i punkt 9 og 10

  • #23   11. mar 2016 Haha, tja Søren. At generalisere og påstå at VW pr. definition bruger 1 liter olie på 1000 km er også lige i overkanten.

  • #24   11. mar 2016 Det er hyppige fejl på VAG
    Har kørt et par stykker at de små TFSI motorer og bøj de skuffer der er intet guf i dem.

    Mht insigniaså den er stor og upraktisk delt og så kan jeg ikke se forskel på den første og den nuværende.

    Lige efter Vectra C havde de en ok periode men de faldet af på den med deres nye design Fick en omgang iflg Bobs de slynger ud.
    Men ret skal være ret der gør de fleste andre bil mærker også.

    At folk vælger VW er fordi de ikke ved Brdr e har snakket med mange der har smidt mange penge i reprationer på deres VAG og stadig tror det er meget normat.
    Nå de høre jeg køre fransk spørg de altid om jeg kan skrue selv og om det ikke er dyrt men nå de høre min bil har kostet mig 6000kr i vedligeholdelse på 19 måneder
    Så få de store øjne og syntes det utroligt billigt.

    Kan meget godt lide lide VW's design og de køre sku også fint nok men med alle de fejl de har kan jeg ikke anerkende at det kvalitet


  • #25   11. mar 2016 Den er indtil videre også kun faceliftet. Der kommer en ny næste år vidst nok. Astraen er da rigtig flot, meget sporty og meget lækkert design. Men det er jo en smagssag, men at sige de er forældede synes jeg er direkte forkert. Om man kan li' dem eller ej.

    Nu kører jeg både Opel og VW - kører hver dag. Ingen udgifter til reparation andet end de sædvanlige ting, men det er jo mere vedligeholdelse: bremser fx.

    Min gamle Corsa havde kørt 280.000 da jeg solgte den - den havde ét problem. Partikelfilteret. Men det var også min egen skyld, da jeg kørte bykørsel.


  • #26   11. mar 2016 Udgifter vil altid svinge, jeg kan også nemt finde to års perioder gennem alle de år jeg har haft bil hvor den kun har kostet mig et standard service

    Alle biler, uanset mærke, vil fra tid til anden koste penge i sliddele som bremser, støddæmpere, lejer, bøsninger osv

    Det har ikke direkte noget med bilmærket at gøre, men er relateret til brug og kørselsmønster

    Jeg har ikke ejet en bil i mange år der har haft et nedbrud


  • #27   11. mar 2016 Præcis. Den der med at give VW alt skyld giver jeg ikke meget for. Nogle gange er man bare uheldig smiley

  • Mathias Z
    Mathias Z Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #29   12. mar 2016 Noget af en tråd at læse igennem hehe, men tak for opmærksomheden!

    Det skal siges at der jo som sagt er garanti på! Men jeg er bare blevet lidt bekymret hvor vidt de gør der ordentligt hos vw mekanikeren.

    Baklyset var gået så 1 uge efter gik sædevarmeren og en sikring til vinduesviskeren, Kørte så ned med bilen og de forklaret mig at de havde lavet sikringen til vinduesviskeren, men de manglede delen til sædevarmeren. Finno så gik der en uge så gik forlys pæren, og da jeg alligevel skulle ned med bilen, spurgte jeg om de ikke gad at skifte pære på baklys og venstre forlys.

    Det ville de gerne, men da jeg så henter bilen igen fik jeg at vide at de ikke kunne ordne sædevarmeren da det var noget andet der var galt i stedet (det sker og det synes jeg er en ærlig fejl) Får så også at vide at de har kørt test på batteri og lys og at de har fikset det som skulle fikses der.

    Men da jeg så sætter mig ud i bilen er det første der popper op at baklys pæren er defekt, og klima anlægget i venstre side kun blæser kold luft. -.-'

    Så mister man lidt troværdighed / hvis man spørg mig.

    Skal snart derud igen og så må jeg jo bare krydse fingre for at de laver det.
    Men det er fordi jeg er bange for bilen måske fejler noget som de ikke får fikset så små fejl kommer til at forekomme?

    Har fået bilen undervognsbehandlet hos Dinitrol ved ikke om de måske kan have kommet til at gøre noget med ledningsværket i bilen eller sikringerne. og hvad jeg ved af har jeg ikke fugt i bilen eller ramt nogle store vandpytter smiley


Kommentér på:
Næsten ''Ny'' Bil

Annonce