{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

ÅOP og rente godt tilbud? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal finde mig et sted at låne at låne til en bil jeg har fundet mig
Banken har givet mig et tilbud på et billån men er det er godt tilbud ?
Bilen koster 131000
Jeg ligger selv 40.000
Lånet er over 4 år
Rente 1.95
ÅOP 6.5
2250kr om måneden


Er der nogle herinde som har styr på om det er et godt låne tilbud ?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ÅOP og rente godt tilbud?
  • #1   20. maj 2016 er det variabel eller fast rente ?

  • #2   20. maj 2016 Det kan umuligt være fast rente med den rentesats.

  • #3   20. maj 2016 det er et dårlig lån få en højere rente og en lavere åop det er bedre.

    mit lån hedder 4.7 % i rente og 5.6 % i åop
    de 4.7 % kan du trække fra ved skat det kan du ikke med åop.

    har jyske bank


  • #4   20. maj 2016 Og hvorfor kan det ikke være fast det er primært det det de fleste bruger. Jeg vil sige kanon godt lån

  • #5   20. maj 2016 Et billån er næsten altid variabelt... De pengeinstitutter der tilbyder fast rente har en noget højere rente på det faste lån frem for et tilsvarende variabelt lån.

  • #6   20. maj 2016 Det lyder som om, der er lidt høje etableringsomkostninger på lånet. Men det er et fair tilbud. Ikke et SUPERGODT tilbud, men fair smiley

  • #7   20. maj 2016 ... Og ja, stort set alle banklån er med variabel rente.

  • #8   20. maj 2016 jeg sparede peronlig 19000 kr ved at ta lånet i banken i stedet for ved forhandler skulle kun låne 134.000 kr.

  • #9   20. maj 2016 Jeg vil til enhver til anbefale alle, der har muligheden, til at få lavet en kassekredit/bilkredit i banken. Det kræver så bare, at man har en nogenlunde god økonomi - i hvert fald hvis man skal have en kredit på 200-300.000 kr.

    Men ja, hvis det kun er lån, der er en mulighed, er forhandlerne blevet utroligt billige. Mange banker gider ikke længere at konkurrere med dem, fordi der simpelthen er for få penge i det. Så kan tiden og kapitalen bruges bedre.


  • #11   20. maj 2016 Skal lige siges det er et tilbud jeg fik fra min bank smiley nogle gode fif til at presse dem i prisen ?

  • #12   20. maj 2016 Det kommer meget an på, hvad man har at presse med. Hvis man kun har sin lønkonto osv. og banken ikke tjener penge på én i øvrigt, har man ikke så meget at skyde med...

  • #14   20. maj 2016 Ja, ofte er det jo sådan, at jo større lånet er, jo mindre er de forholdsmæssige omkostninger til oprettelse.

  • #16   20. maj 2016 Det kedeligste, ja, men ikke NØDVENDIGVIS det mest fornuftige.

  • #17   20. maj 2016 Skriv lige hvad der er af omkostninger ved dit lån ?

    Du burde kunne forhandle dig til lavere omkostninger, ÅOP lyder relativ højt imo. Især når du selv ligger 40.000!


  • #19   20. maj 2016 De ligger omkring 12.800 kr. Oven dit lån som etableringsomkostninger, stempel gebyr osv. Så vidt jeg kan regne mig frem til - det er måske lidt meget når det er en bank - hvis du har den samme åop ville det være bedre med en højere rente og lave etableringsomkostninger, d du kan trække renterne fra. Men det lyder vel fair nok.

  • #20   20. maj 2016 Ja, man får 12.800, hvis man regner med 4 år og en ydelse på 2.250. Men så stemmer ÅOP ikke.

    Hvis man til gengæld regner løbetiden ud via ÅOP, kommer man i stedet frem til godt 8.000 kr.

    Konklusion: Man er nok nødt til at se tilbuddet for at være sikker smiley


  • #22   20. maj 2016 Tak alle sammen for de gode input.
    Det er noget jeg kan tage med i mine overvejelser smiley


  • #23   20. maj 2016 Sikke en gang vrøvl, Martin...

    Med den holdning var der ikke mange, der kunne købe huse og biler.


  • #25   21. maj 2016 Og fordi du sidder bedre i det end gennemsnittet, så er det pr. definition og uden undtagelse altid det mest fornuftige. Yeees, det giver mening...

  • #27   21. maj 2016 Jeg kan så give dig en lang række eksempler på, at det ikke engang "i udgangspunktet" holder vand, hvad du skriver. Det gør jeg i stort set alle tråde, hvor en eller anden påstår noget tilsvarende, men det er jeg simpelthen blevet træt af. Så du slipper for den lange lektion denne gang og må nøjes med en påstand, der er lige så veldokumenteret som din: Du har simpelthen ikke ret! smiley

  • #29   21. maj 2016 Min dokumentation i bare ét af mine argumenter er logik på universitetsniveau og hedder WACC:

    R(c) = R(d) * D/V * (1 - t) + R(e) * E/V

    Vi kan da godt begynde at smide formler mod hinanden, hvis du vil...

    Kort sagt siger argumentet, at JO, det kan meget vel betale sig at betale renter for at optimere sin balance. I mange tilfælde vil egenkapitalafkastkravet nemlig være langt højere end renten efter skat. Det er også lidt det, Morten var inde på tidligere.

    Og nu får du den jo så lidt alligevel...

    Et andet argument er CASH IS KING. Undervurder aldrig værdien af likviditet! Der kan opstå en mulighed, hvor du ville ønske, du ikke havde smidt din likviditet i en bil, da det afskærer dig muligheden for andre ting. Det være sig investeringsmuligheder, køb af hus med krav om udbetaling og alverdens andre ting.

    Et tredje argument er, at fornuft ikke kan gøres op i penge. Det vil selv en økonom som mig indrømme. Der er naturligvis præferencer, men fornuft kunne også gøres op i sikkerhed. Det er i min optik fornuftigt at bruge ekstra penge (herunder evt. renteudgifter) på at få en bil med langt højere sikkerhed. Hvis alle kørte rundt i nyere biler frem for gamle kasser, mens de sparer op til om 10 år, når de kan købe en sikker bil, ville der være halvt så mange trafikdræbte.

    Jeg synes sådan set, listen er lang over de argumenter, der taler for at låne til en bil. Dermed ikke sagt, at det ALTID er det smarteste. Men at komme med en påstand om, at det er det smarteste, uden at kunne bakke det op, er i hvert fald IKKE det smarteste smiley


  • #31   21. maj 2016 Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at jeg tager udgangspunkt i indlånsrenter. Det må du simpelthen forklare dig lidt bedre omkring.

    Jeg sammenligner afkastet på kapital. Det er ikke i nærheden af at være det samme, som at snakke indlånsrenter. Men jeg kan ikke sidde og referere hele teoribogen på et forum. Så må jeg anmode dig om at læse corporate finance, virksomhedsanalyse, porteføljeanalyse eller lignende, hvis du vil vide mere om det.

    Det er naturligvis overkill bare for at forstå mekanismerne omkring lån til bil og hus, da det retter sig mod virksomhedsfinansiering og større investeringer/porteføljer, men teorien kan fint skaleres ned uden problemer.

    Argumentet om likviditet holder fuldt ud i alle tilfælde. Men det er ikke i alle tilfælde, det er lige relevant. Du skal også huske, at mine argumenter ikke retter sig mod SAMTLIGE tilfælde, men mod MANGE tilfælde. Likviditet er dog stort set altid godt at have, men det er klart, at NOGLE folk, der låner penge, ikke får mere likviditet af den grund, hvis man ingen likviditet har haft i forvejen. Men det er nu også noget af en påstand at komme med, at "næsten alle" er i den situation.

    Jeg nævnte kun kort folks præferencer, men kom med et konkret eksempel om sikkerhed. Det har i høj grad noget at sige i forhold til, hvad der er fornuftigt.


  • #33   21. maj 2016 Nå, men så er det jo bare dit billede af "den typiske bilkøber", der er en uopbakket påstand.

    Jeg arbejder i en bank. Jeg vil umiddelbart tro, mit syn på "den typiske bilkøber" er lidt mere nuanceret end dit - også selv om jeg ikke har siddet som privatrådgiver de sidste 8 år.


  • #37   21. maj 2016 http://finans.dk/live/privatokonomi/ECE8679293/danskernes-bankkonti-bugner-gaa-nu-ud-og-brug-nogle-penge/

    Dette bekræfter blot at de fleste kunne købe bil kontant... mener bay nævnte at kun de færreste ville kunne dette i #23 - det kan da aldrig betale sig at betale renter.... burde man vide hvis man arb. i en bank. køber du kontant får du jo frigivet flere penge til forbrug, idet du sparer renter og gebyr mm. du får jo ikke noget egentlig til gengæld hver gang du betaler en rente


  • #38   21. maj 2016 Jeg snakker ikke nødvendigvis om størstedelen. Jeg siger bare, at det ofte forholder sig sådan. Det er jo kun DIG, der kommer med postulater som "i udgangspunktet", "altid", "størstedelen" og lignende smiley

  • #40   21. maj 2016 Køb nu bare kontant som jeg, så er der ikke så mange spekulationer om hvor pengene skal komme fra bagefter:-)

Kommentér på:
ÅOP og rente godt tilbud?

Annonce