{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Ny bank. Hvad skal man kigge efter {{forumTopicSubject}}

Skal igang med at booke møder med de forskellige banker i området da jeg er i tvivl om Nordea er de bedste og at de har behandlet mig dårligt.

Hvad skal man holde ekstra øje med?

Hvilke banker tager mindst røven på folk?

Er det rent faktisk muligt at gå til en uafhængig part der kan hjælpe en med anbefalinger af bank og investering eller er de reelt ligeså upålidelige som bankerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bank. Hvad skal man kigge efter
  • #1   26. sep 2016 Det er helt individuelt hvad man ønsker af sin bank.
    Samtidigt afhængig af arrangement, ude og indestående helt individuelt hvad man kan forhandle sig til af fordele, renter osv.

    Vi fruen og jeg er glade for nærhed og personlig kontakt.
    Er på julekort og fødselsdags hilsner med vores bankdame.
    Vi får alting som vi gerne vil have det og generes ikke SF stivhed eller skiftende personale.
    Det betaler vi jo så også en anelse for hvis man rendte alle gebyr og renter igennem. Vores bankdame er altid klar på en handel, da vi lige handlede bil var ordene at vi kunne bare komme med den finansiering forhandler, FDM eller andre kunne tilbyde - Så ville de gøre det bedre. Og det gjorde hun.

    Er i arbejdernes landsbank, matcher ikke vores politiske overbevisning - men gør alt andet til UG. Flyttede vores bankdame til anden bank, mon ikke vi flytteee med.

    Har du styr på sagerne så se det som om at din nye bank skal til samtale ved DIF istedet for omvendt.


  • #2   26. sep 2016 Det kommer alt sammen an på hvad du har af indtægter, lån, investeringer osv... Vil du have det bedste, er der ikke andet at gøre end at høre dem alle ad.

    Helt personligt er jeg blevet rigtig glad for Sparekassen (i midt tilfælde Sjælland). Jeg havde Nordea end til for 2½ år siden og sad med et rigtig kedeligt forbrugslån, hvor afdragene blev ædt op af renter og ville man snakke med dem, virkede man mest til besvær. Da jeg blev fyret og spurgte om vi kunne kigge min økonomi igennem og justerer den til jeg fik arbejde igen, fik jeg at vide at det var mit eget problem og at det måtte jeg selv finde ud af. Så fik jeg nok og skiftede til Sparekassen.

    Hos Nordea får man nemt fornemmelsen af at de er for store til småkunder. Men hos Sparekassen fik jeg den service jeg søgte. De er mere bundet i lokalsamfundet og er bedre til at f.eks skræddersy et lån til din økonomiske situation.
    For at gøre en lang historie kort: Min økonomi har aldrig set bedre ud end siden jeg skiftede til dem. Har aldrig haft flere penge til mig selv, samtidig med at jeg aldrig har banket af mit lån så hurtigt.


  • #3   26. sep 2016 Kan godt genkende Nordea på den måde du beskriver.

    Ringede for noget tid siden og spurgte om et møde så jeg ville vide hvad jeg kunne.låne til hus. Og hvordan min økonomi ville se ud. Fik svaret " du finder bare det hus du vil havde og så kan vi snakke om det". Selvom jeg gentagende gange sagde jeg gerne vil havde afvisende jeg kan låne 500.000 elle 5.000.000 til et hus så var svaret det samme.

    Fornyeligt ringede en fra banken og spurgte om jeg ikke manglede et lån til en vaskemas. ny bil eller en ferie.

    Og 2 uger efter ringede en bankrådgiver og ikke vi skulle sludre om at investere min pension
    Måtte heldigvis aflyse min aftale grundet arbejde
    Men fik svaret på mail at mkn lokale bank lukker helt og jeg vil få en ny rådgiver

    Så er bedstemt ikke tryg ved dem til at varerne mine interesser

    Skal siges jeg ingen lån har
    Har fornuftig bolig og privat opsparing, fin pension og solidt budget. Så jeg er nok ikke en god kunde for en bank.


  • #4   26. sep 2016 Jeg ville vælge den billigste, hvis det var mig. Personlig kontakt, rådgivning osv. betyder intet for mig, så jeg skal bare kunne diktere, hvad jeg skal have - og så skal der gives en pris på det. Sådan er vi jo forskellige smiley

    Dermed ikke sagt, at ovenstående er, hvad "min" bank står for. Det er bare det, jeg går efter. Kan man så både få god service og den billigste pris, så er det da bare et plus smiley


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #6   26. sep 2016 Til ovenstående som har Nordea og ikke har brug for rådgivning så er det også det rette sted da det er nærmest umulige og komme i kontakt med dem;)

    Alle banker er vældig imødekommende når man har god økonomi det er straks værre når man evt bliver fyret eller langtidssyg.


  • #7   26. sep 2016 Jeg har så ikke Nordea. Der er ikke rigtigt nogle banker, der kan matche mine nuværende personalevilkår smiley Hehe.

  • #9   26. sep 2016 Har Nordea nu og de er bare nogle narrøve for at sige det ærligt. Skal også snart have taget mig sammen og skiftet.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #10   26. sep 2016 vi skiftede til jyske bank godt 3 år siden, ellers var fruen i sparekassen og jeg i Nordea.. fik jævnligt breve med at min key account var hoppet på barsel - som hver halve år, og nu en ny på.. Skal så siges jeg ikke brugte deres rådgivningstilbud til noget, da det egentlig bare var lønkonto.
    Sparekassen kan jeg forstå man skal have "garant-beviser" bare for at få et dankort, hvilket for mig er helt i hampen - at man tvinges til aktiekøb for almen visa/dankort.

    Anyhow, vi glade for vores jyske i dag, vi flyttede også til fælles økonomi da vi købte hus - så vi skulle jo finde et sted at samle det - her var jyske som nogle af de første på markedet med "total konto" konceptet som var genialt når man fik et boliglån ved huskøbet. Nærmest en stor kassekredit der virker ala lønkonto smiley
    Dette var stort plus, da når så lønnen faldt - så faldt boliglån samtidig i renterne. Mener flere banke er hoppet på denne vogn også, men jeg syntes nu det var genialt - og hverken sparekassen eller Nordea kunne da vi skulle have financieret til hus.

    Gode ved den "fri" kassekredit er man kan have fri overtræk til dit boliglåns størrelse - så står man lige og skal bruge 50.000kr på udskiftning af køkken, så skal man ikke først spørge om lov pga. en ellers lav kassekredit på måske 25.000. Og så renten kun 7% før skat i vores tilfælde.. kan sikkert gøres billigere hvis man ikke kan få den afdraget så hurtig som vi nu klarede smiley

    Vores første rådgiver, ringede af og til bare lige for at høre hvordan det stod på, og her kunne man altid online via netbank komme i kontakt med ham inden for 1 døgn.. vi har siden fået ny rådgiver, dog har vi ikke snakket med denne endnu, men det heller ikke noget vi bruger. Da vi ikke er i pensionsinvisterings-alder endnu, og egentlig bare høvler gæld af hurtigst muligt.

    Rentemæssigt, har vi ikke de store skrubler da de måske 3-4000kr på årlig basis man kan spare andetsted ikke har betydning for økonomien her. Og med den service vi har modtaget er det kun dejligt at de da også har råd til sådan engagerede ansatte. (modsat min erfaring i Nordea)


    Så afhængig af hvad du sætter pris på, er det i hvert fald bare min erfaring med jyskebank


  • #11   26. sep 2016 Sætter pris på en hjælpsom bank der ikke presser på for at låne lig penge eller på anden vis aggressivt gå efter mine penge.

    Skal føle mig tryg ved min bank. Og havde en rådgiver jeg stoler på og som ikke bliver skiftet ud konstant
    Må fæ kontaktet nogle stykker og se hvad og hvordan de er.



  • #12   26. sep 2016 Det er kraftedme at vælge mellem pest eller kolera at skulle skifte bank. Jesus nogle ansvarsløse tabervirksomheder de er de banker.

    Min bank HADER mig. Jeg ville ikke kunne låne 50 øre af dem hvis det kostede 1 kr at købe en ferrari.

    De er nogle svin, helt på højde med inkassoselskaber. Og så er de p.t Danmarks største og grådigste kartel.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #13   26. sep 2016 Aner ikke om jyske bank har filialer på øen, men jeg vil anbefale at give dem et skud. Vores rådgivning fejlede ihvertfald intet i Randers.
    Vi kom alt igennem vedrørende vores første fælles køb af matrikel. Ikke kun lån, men selv tanker om krydsforsikring osv. Vores rådgiver klarede alt fod arbejdet, vi skulle kun via netbank give accept med nem id, så fandt han ud af hvad der ellers skulle til eller om vi stod godt nok. Endda om vi var for overforsikrede.
    De havde da også løsning med forsikring, trods det fandt han billigere forsikring til fruen igennem hendes elev selvskab. Så helt pressende med mersalg var de nu ikke


  • #15   26. sep 2016 Har ingen lån overhovedet men det genere tydeligt Nordea at jeg ikke har det.

    Mp ud og snakker med bankerne og se hvad de siger og få et indtryk af dem.

    Så må jeg jo rådføre mig omkring tilbudene hos nogle af mine venner eller deres forældre.


  • #17   26. sep 2016 Ja. Det er faktisk grunden til jeg vil skifte Nordea har afvist at mødes ang. bolig køb da jeg ringede for at booke møde

  • #19   26. sep 2016 Pension.
    Boligopsparing
    "Pjat lige leg" opsparing
    Er hvad jeg har
    Inge realkredit eller forbrugslån. Hvis jeg vil havde noget spare jeg op.
    Men ejer bolig er lidt svær at spare op til. Men har da til udbetalingen på et rimelig hus efterhånden. (endnu et lån de ikke få lov at give mig)


  • #20   26. sep 2016 Hvis du har 20% til et hus så gå udenom banken og direkte til realkreditinstituttet.

  • #21   26. sep 2016 Er det ikke kun 10%

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #22   26. sep 2016 Nogle steder er det endnu mere, feks 60 20 20 (real, bolig lån og udbetaling) somregel 80 20 når det ikke er fritidshuse

  • #23   26. sep 2016 Altså et realkreditlån er på 80% af husets pris. Resten låner man i banken som et boliglån. Dét boliglån skal man så som udgangspunkt selv have 10-20% at smide i udbetaling på.

    For mit vedkommende (og heraf kommer mit had til banker) viste min bank + en anden bank sig at være mega narrefisser. Lidt som du beskriver det, de ville gerne låne penge ud (sagde de) og vi ville gerne købe et hus.

    Pludselig har vi for meget privatgæld da de begynder at regne konens studielån ind i det. Studielån er som regel ikke noget banker regner for noget grundet at du aldrig vil komme til at stå i en situation hvor du skal stille sikkerhed for et studielån.

    Nå men vi får afviklet rigtig meget af det, herunder et gammel lån hun blev efterladt med af sin x. Vi banker 120.000 af på 12 måneder og erklærer os klar til at låne til et hus.

    Så begynder de bare på noget andet og en lang sang fra de varme lande om at de jobs vi jo har ikke er nogle jobs vi har haft så længe og derfor er vores indtægtskilde lidt risikobetonet.

    Det var så lige deromkring hvor jeg rejste mig og sagde direkte til filialdirektøren at jeg syntes han var en narrefisse. Han lagde op til en helt masse og når vi så skulle kneppe ville han ikke en skid alligevel. Jeg fortalte ham at vi havde sparet i et helt år for at få afviklet lån og for at have en ren tavle og så viste det sig at det bare ikke var godt nok uanset hvad helvede vi gjorde. Nosseløse bums, sig det dog som det er i stedet for at rende rundt og bilde folk noget ind.

    Så jeg købte hus via pantebrevslån i stedet smiley Pissedyrt i renter, men faktisk koster det nogenlunde det samme som et normalt lån hvis vi skulle have haft et boliglån samtidig med et realkreditlån.

    Det fede ved det er at vi lånte ekstra penge fra start af og har moderniseret hytten. Mangler at gøre 1. salen færdig og den er klar til December. Så skal hele lortet rykkes over i realkredit fordi husets værdi vil være så meget højere. Hvis huset vurderes til 1,2 eller derover så kan vi uden problemer tegne et direkte realkreditlån på 950.000 til at dække det med og så kan banken få fingeren (en gang til).


  • #24   26. sep 2016 Jeg må sige, at jeg ikke er utilfreds med at være kunde hos Nordea.. Jeg har slet ikke noget at udsætte på det forhold vi har med dem.. Og vi har ikke mødt nogen modstand med det vi har ville gøre.. Så som køb af hus uden udbetaling i 2010, og køb af bil uden udbetaling i 2012.. Men ved ikke om det har noget at gøre hvilken afdeling man hører til.. Vi har banken i Randers, som jeg har haft altid, men vi bor i København.. Og vi har dem ikke hængende i røret hele tiden, da vi passer tingene som vi skal.. Sidst vi snakkede med dem, var pga at vores bankdame, som vi fik tildelt i 2010, havde fået nyt arbejde. Så ville de lige høre om vi ville have en anden fast rådgiver, eller over på E-rådgivning.. Og inden vores gammel rådgiver stoppede, sørger hun for at vi fik et billigere billån, uden vi skulle betale gebyr for det..

Kommentér på:
Ny bank. Hvad skal man kigge efter

Annonce