{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvetur i bil
  • #1   14. jan 2017 afhænger helt af prisklassen

    som det første kunne han eller de smide nøglerne til den bil de kom i eller ligge pengene på bordet (afhænger self af prisen)

    kopi af kørekort og sygesikring

    er det bil til 30+ ville jeg være med og forlange at se gyldigt kørekort


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   14. jan 2017 Helt an på bil og pris..
    En lille død bil, man selv bare ville have skrottet, og jeg har kun krævet kørekort.
    En bil i fin stand, og en pris der ikke er foræringspris, så har jeg kørt med.


  • #3   14. jan 2017 Kommer an på personen, der kommer for at prøve den.. Bedømmer jeg, fra gang til gang.

  • #5   14. jan 2017 Jeg kører med..

  • #6   14. jan 2017 Har aldrig kørt med i de biler jeg har solgt

  • #7   14. jan 2017 Kører altid med

  • #8   14. jan 2017 komme helt and på person/erne der komme,



  • #9   14. jan 2017 Du får ingen erstatning hvis de ikke kommer retur med bilen, hvis du overlader nøglerne til fremmede.

  • #11   14. jan 2017 jeg vurder fra gang til gang, som minimum vil jeg se et kørekort, er jeg i tvivl tager jeg med, og handler ikke med indvandrere de er ganske enkelt ikke velkommen.

  • #12   14. jan 2017 Hvad nu hvis man skal sælge en motorcykel? Sidder I så også med bagpå? smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #13   14. jan 2017 Lucas nej MC så beder jeg dem ligge pengene kontant på bordet mens de køre.
    Bil køre jeg altid med.


  • #15   14. jan 2017 Jeg kører aldrig med og kunne ikke drømme om det. Man aner ikke, hvordan de kører. Jeg risikerer ikke liv og førlighed for at undgå den minimale risiko, der er for, at den bliver stjålet.

    Det gælder især, fordi de fleste biler, jeg har solgt privat, har haft mere end 150 hk. Nogle af dem har direkte appelleret til drengerøve, som skal give max gas. Ellers tak...


  • #16   14. jan 2017 Jeg kører med. Det giver mulighed for at svare på spørgsmål som kan opstå under turen og give instruktion i brug af bilens udstyr.
    En anden fordel er også at kunne guide de der ikke er bekendt med lokal området ud på veje der er giver en fornuftig prøvetur efter købers ønsker.
    Skulle der mod forventning ske beskadigelse af bilen så er jeg vidne der til og vedkommende kan ikke løbe fra ansvaret, men uanset om forsikringen involveres eller ej.


  • #18   14. jan 2017 Jakob V
    Du vil sandsynligvis ikke få medhold i forhold til, hvis vedkommende laver en skade på din bil. Du vil selv komme til at betale selvrisiko og/eller skader.

    Når du har en bil til salg, er prøveturen i (bl.a.) din egen interesse. Det tolkes i erstatningsretlig sammenhæng som en accept af risiko fra din side. Der er derfor kun dig selv til at betale, uanset om du er vidne eller ej.



  • #19   14. jan 2017 Bay, det er korrekt. Men så kan køber ikke handle prisen ned på vedkommende selv har forsaget.
    Køber vedkommende ikke bilen efter endt tur ved jeg som passager om der er sket noget som kan få indflydelse på det endelige salg og sikkerhed i forhold til egen kørsel i bilen i mellemtiden.


  • #20   14. jan 2017 Hvis den potentielle køber laver en bule i en dør, hvad vil du så gøre for at få dine penge igen, siger du? Køber kan jo bare sige, at han vil have 5.000 kr. i rabat for bulen - det ville du jo alligevel give til en anden.

  • #21   14. jan 2017 Nej. Men nu er det jo ikke du og jeg der skal handle bil.

  • #22   14. jan 2017 Jeg forstår ikke dine argumenter. Men det behøver jeg såmænd heller ikke. Jeg ville bare fortælle dig, at du ikke er så sikret, som du tror - det var bare min pointe smiley

    Om folk ellers kører med, må de selv om. Jeg har bare ikke selv lyst til at køre med.


  • #23   14. jan 2017 Din tolkning af mit skriv må stå for egen regning.

  • #24   14. jan 2017 Jeg tror jeg kører med i fremtiden.

  • #25   14. jan 2017 først køre jeg, så de kan mærke hvordan den køre med en der kender den, , derefter hvis han stadigvæk vil købe, kan han køre den, men sammen med mig
    er det mc, kan de få en tur bag ¨på, eller også ville jeg låne en vens mc, og køre med. gider ikke have 8 forskellige der skal køre bil og mc til rødt felt. ..


  • #26   14. jan 2017 Det bedste er vel altid at køre med selv

  • #27   14. jan 2017 Jeg har været ude for at skulle aflevere kørekort og bilnøgle for at prøvekøre en cykel hos en privat :), men ellers ville jeg da altid sidde med vis det var min egen bil.

  • #28   14. jan 2017 som køber der efterlader jeg ikke hverken kørekort eller pengesum, sælger kan se mit kørekort og hvis han føler for det kan han tage med og vil han selv køre så gør han bare det men i så fald bliver det uden mig, gider ikke køre en tur i en bil hvor sælger bestemmer hvor og hvordan vi køre.

  • #29   14. jan 2017 Normalt vis så tager jeg altid med på en køre tur - men sidst lod jeg køber og hans far køre selv dette gjord jeg da han var den lokale indsats-leder og kom i " firmabilen " plus jeg havde kendskab til ham igennem mit arbejde hvor jeg kommer en del på brandstationen. Ellers som sagt vil jeg normalt køre med men køber køre da det er dem der skal købe bilen.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #30   14. jan 2017 Troede serioest at emnet var for sjov men kan se at der er flere der lader en vildt fremmed koere aftes i deres bil...
    Laver i sjov eller ?
    Findes der forsikringer der daekker naar man selv har overladt noeglen til tyven ?


  • #31   14. jan 2017 Jeg laver ikke sjov. Jeg opvejer fordele og ulemper. Mit liv og førlighed vejer højere end en stjålen bil. Sådan er det bare...

  • #32   14. jan 2017 Bjørn i, det er sku da en underlig holdning ? jeg ville godt forstå sælger selv kører eller er med, for man aner jo ikke hvordan køber køre, eller evt bare tæsker afsted med fuld pedal på kold motor, brænder dæk af osv. smiley

  • #33   14. jan 2017 Bjørn. det er da en mærkelig holdning du har? indvandrer er ikke velkomne? De er da mennesker ligesom alle os andre, så hvad er der galt i at de gerne ville købe en bil af dig måske?

  • #34   14. jan 2017 32# hvis du læser hvad jeg skriver er de velkommen til at tage med, men jeg chauffør det er mig som skal købe bil, det er der da ikke noget underligt i.

    33#
    Jeg har 2 gange solgt bil til den befolkningsgruppe, og begge gange var der problemer efterfølgende, deres "forhandlings" teknik tiltaler mig heller ikke særlig meget. Og jeg bestemmer heldigvis selv hvem jeg sælger til.


  • #35   15. jan 2017 hahah jamen okay

  • #36   15. jan 2017 det bedste er og kører med da folk i alle aldre kører totalt rådent i din bil og blot aflever igen og ikke skal have nogen det har jeg set mange gange med mine biler

  • #37   15. jan 2017 Jeg kører altid med, men det er mest for at få en snak om bilen, besvare diverse spørgsmål, og få en god stemning ud af det. Så ender bilen også på adressen igen, og jeg ved hvordan de har kørt min bil.

    Når det så er sagt, så lader jeg altid køber prøvekøre bilen som han nu en gang vil, og det gør jeg også opmærksom på fra starten. Synes det nogen gange kan virke som om man skjuler noget hvis man kører med, og begrænser købers mulighed for at skyde bilen af osv., men det betyder heller ikke han får lov til at ligge sidelæns, trække kogere mm. Man har vel en eller anden grænse alligevel


  • #38   15. jan 2017 Jeg kører somregl også altid med, også af den grund at man kan fortælle personen lidt om bilen på turen hvis der er noget han skal vide eller være opmærksom på.. Og selvfølgelig at han ikke stikker af med den.

  • #39   15. jan 2017 Jeg kører altid med, så ved jeg hvordan bilen bliver kørt og at den ender på adressen igen.. Også for at besvare spørgsmål om bilen og som andre nævner, instruere i bilens udstyr osv. Jeg giver skam lov til at de kan give den lidt gas, så de ved den trækker som den skal og jeg intet skjuler..

  • #40   15. jan 2017 Tager altid billede af deres kørekort og så tager jeg nøglen til den bil de kom i samt et billede af den bil de kommer i.. Evt deres kone eller makker hvis de kommer flere som sikkerhed.

  • #41   17. jan 2017 Jeg foretrækker at prøve bilen alene, ikke fordi jeg vil mishandle den.. men hvis det er en bil til mig selv, så foretrækker jeg en sjov bil, og vil gerne prøve hvad den kan, både acceleration og igennem sving.. tror de fleste ville blive skræmt fra vid og sans efter 1 min..

    Jeg er tilgengæld heller ikke med når nogen skal prøve mine biler, for folk skal have lov til at prøve bilen, og hvis jeg er med så holder de måske tilbage, og så er biloplevelsen slet ikke så spændende og der kommer ingen handel ud af det..

    Ikke dermed sagt at jeg ville lade alle prøve, men de fleste kommer med egenbil og den holder i min indkørsel mens de er ude og køre...


Kommentér på:
Prøvetur i bil

Annonce