{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.750 visninger | Oprettet:

Køb af første bil {{forumTopicSubject}}

Hey herinde smiley
Jeg er færdig med kørekortet her til April, så skal til at tænke på bil smiley
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe en bil til de 10.000, og så spare op til en dyrere, eller spare op til en dyrere med det samme smiley omkring 20.000 smiley
Hvor god en bil kan man få for 10.000? Den skal jo så bare egentligt holde i ca 2 år, men det eneste jeg er bekymret for, er at købe en bil der går i stykker i tide og utide smiley

Men hvad har i af forslag?

Og eventuelt? en specifik bil som ville være passende smiley Det skal dog helst ikke være en alt for lille bil smiley

PS: Har selvfølgelig selv kigget på DBA, BilBasen, osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af første bil
  • #2   25. mar 2017 Når man er i den prisklasse, så kan man typisk være heldig eller uheldig.

    Vi havde bla. En mazda 323p den kostede 7.000kr Og den kørte og kørte bare, der var ingenting med den.

    Så købte min lillebror også en golf 2, fordi han som dig, ville have en bil.
    Men den betalte han 15.000kr og den var der sku meget galt med, så man kan være heldig smiley


  • #3   25. mar 2017 For de penge gælder det om at købe den rigtige bil, altså en velholdt bil og krydse fingre... du kan godt købe en bil for 20k som i virkeligheden er alt for dyrt prissat..

    Men for 20-25k af en privat sælger kan du få en fornuftig bil..


  • #5   25. mar 2017 se golfen i min profil.. den står mig i 6000 kr. den er det dobbelte værd mindst.. jeg var bare opsat på ikke st købe det første jeg blev tilbudt og søgte nettet tynd i flere dage.. så man kan sagtens få en stabil og god bil til 10.000dkr. det handler om at kigge det ordenligt igennem inden man køber.

    profilbillede
  • #6   25. mar 2017 I den prisklasse skal du købe noget Japansk.


    Kan du selv reparere, så kan det også være noget VW. Der er billige dele, og de er let tilgængelige.


  • #7   25. mar 2017 vil helt klart anbefale en honda civic ek3, rimelig økonomiske og yderst drift sikker. smiley

  • #8   25. mar 2017 Honda er go mekanik smiley ........ pas på med rust ! smiley

  • #10   25. mar 2017 Jeg ville klart spare lidt mere op, sådan at du havde 25.000kr hvis jeg var dig, selvom jeg godt ved at det er næsten umuligt at have tålmodighed i din alder. Vent til der kommer en Honda eller Toyota med et fornuftigt km tal, og servicehistorik som har fået lidt undervognsbehandling. Og så lad være med at købe den første og den bedste. Men de hænger ikke på træerne, så det kræver at man er villig til at holde øje med markedet dagligt, indtil det rette dukker op.

    Jeg fandt for ca. 3 år siden, en Honda Civic 1.4 iS EJ9 hatchback fra 1998 med kun 88.000km på bagen, til 25.000kr, og elsker stadigvæk den bil i dag. Nu har den lige rundet 101.000km og den snurrer som en symaskine stadigvæk, og fejler ALDRIG noget pånær sliddele. En tilsvarende velholdt Toyota Yaris ville også være et godt bud, da det også bare er en problemfri og super bil.


  • #11   25. mar 2017 Giver #7 ret! Har selv lige købt en ek3 som første bil som jeg gav 25 for (lidt i den højre ende) men den er i kanon stand og har kun været 2 ejere smiley Og ikke nok med det, så ser de også godt ud med nogle fede fælge smiley

    profilbillede
  • #12   25. mar 2017 mange tak for svarene smiley
    Angående forsikring, så har jeg undersøgt det, jeg kommer ikke til at slippe mindre end 12.000 årligt, men det kan nok forhandles lidt ned ved at ringe rundt til alle selskaberne smiley
    og på en måde står jeg lidt og mangler en bil, da jeg kører scooter til og fra arbejde, som godt kan blive pænt træls når det regner/sner.. Nu går vi godt nok sommeren i møde, så det ville nok først skulle være fra efteråret jeg skulle have fat i en smiley

    men havde tænkt mig noget 1,6 liters eller under, og så netop sådan en morfarbil hvor der ikke er så mange der har pillet ved den smiley


  • #13   25. mar 2017 @Adnan

    Umiddelbart synes jeg ikke at 25.000 er i den høje ende, hvis da ellers kilometerstanden og resten af bilen er lige så fornuftig som billederne. Vi ved jo alle hvad de Civic'er til 10.000kr. der har kørt jorden rundt har været udsat for smiley


  • #14   25. mar 2017 Den havde "kun" kørt 225k og kun en smule overflade rust i undervognen som sagtens kunne laves uden problmer smiley Og vi alle ved at 225k ikke er meget for sådan en lille honda så længe service bliver overholdt smiley

  • #15   25. mar 2017 Du virker til at have en fornuftig tilgang til det Benjamin. De gode japser motorer ligger gerne i 1.3-1.6 området.

  • #16   25. mar 2017 #15

    det var også cirka i den motorstø jeg gik efter, for jo mindre motor=billigere forsikring smiley Og den skal sku ikke bruges til at køre ræs med alligevel?, den skal bare kunne fragte mig fra A-B smiley


  • #17   25. mar 2017 Min kører helt seriøst som en ny bil i motor og gearkasse, men jeg passer da også godt på den med service. Jeg skal have lavet bagskærme på min på et tidspunkt, men det kommer nok, når jeg engang har en tjeneste tilgode ved en pladesmed

  • #18   25. mar 2017 Og de kører som regel også forholdsvis langt på literen, hvis man kører pænt. Min egen 1.4 kan runde 17-18 kml ved pæn kørsel, og sådan én som Adnan's kan vel runde 20 med nogle smallere dæk hehe

  • #19   25. mar 2017 Det var da egentligt okay smiley

  • #20   25. mar 2017 Ja, altså med de andre 185/65r14 nogen der kunne den sagtens ramme 17-18km ved pæn kørsel. Nu her med de nye, selv ved pæn kørsel er man nede på 13-14 hehe.

  • #21   25. mar 2017 En Civic 96-00 med 100.000km på klokken vil være føles som en ny bil, hvis man kan finde sådan en uden rust, så har man nemt bil 10 år mere

  • #22   25. mar 2017 @Mirza
    Jamen det kan jeg kun give dig ret i. Jeg købte min af en gammel dame, der havde fået kørselsforbud pga. dårligt syn. Den har fået undervognsbehandling nogle gange, og har ikke fået nogle anmærkninger pga. rust. Men skal dog snart have
    nosset mig sammen til at få lavet mine bagskærme.

    Min er en 98'er som lige har rundet 101.450km smiley


  • #23   25. mar 2017 Luksus.. jeg havde en ek4 fra 96 for 11år siden da havde den gået 221.000km og den var knap kørt til hehe.. men jeg tævede den frem til 400.000km den lever dog stadig et sted

  • #24   25. mar 2017 Mirza det er det bedste ved de gamle hondaer smiley haha, både EG'erne og EK'erne holder jo pisse lang tid så længe de får overholdt service, selv når man tæver dem igennem en gang imellem smiley haha

  • #25   26. mar 2017 Der er en fin Honda Civic til dig her Benjamin, fornuftigt km tal og nysynet smiley
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2826289


  • #26   26. mar 2017 Ja, lidt utroligt hvilken bil man får for 20K nu om dage smiley

    Gælder ikke kun Civic, men også f.eks Skoda.


  • #27   26. mar 2017 Ja min bettebror står også selv og skal ud at have bil om nogle måneder, han vil gerne have en Carina e fordi det var sådan en jeg startede i for 10 år siden, så lidt fornuft er der da i ungdommen idag smiley

  • #28   26. mar 2017 Står desværre ikke lige med 20K.. smiley

  • #29   26. mar 2017 så må du vente et par måneder.. for de 10k ekstra er godt givet ud.. og 10k kommer du til at bruge på 3 måneder på brændstof, forsikring, grønafgift..

  • #31   26. mar 2017 Jo jo, jo mere jeg får sparet op, jo bedre en bil smiley Men skal så også først op til teori- og køreprøve her i April smiley

  • #32   26. mar 2017 #30
    præcis smiley Tager mig god tid til at finde den rette, kommer nok til at gå efter en "morfar"bil hvor der ikke er nogen der har skruet alt for meget på den smiley


  • #34   26. mar 2017 Jeg bor i Ødis, en lille by udenfor Kolding smiley Men har snakket med min kørelærer, og jeg kan få tid i april smiley

  • #37   26. mar 2017 Den er fra August 2016, og der står de regner med at være med igen fra Januar 2017 smiley

    men min kørelærer sagde at der var tid til mig i april smiley


  • #38   26. mar 2017 De prøver vi har taget til teori, og jeg har taget på nettet, har jeg haft mellem 2-4 fejl smiley så regner med at det kommer til at gå smiley

  • #40   26. mar 2017 Jeg købte selv en 406 for 17000kr det var meningen det skulle være en midlertidig. Bil da jeg havde en skadet holdene med samme motor osv. Den har nu tjent mig i 2½år og er sku blevet glad for den. Den har lige haft en stor udgift med undervogn og snart endnu end med komplet bremser. Så den stå mig i knap 30. 000kr totalt nå det er lavet. Bilen har kørt 100.000km siden jeg købte den og nu kørt 445.500km. Hvad du skal vælge er svært at sige men hvis behovet ikke er akut ville jeg spare sammen og kigge på markedet og få kørt nogle forskellige biler og vælge den du bedst kan lide og den der virke som det bedste køb ( kræver indsigt og erfaring.)

  • #41   28. mar 2017 Hvilken bil har du tænkt dig måske at købe, når du har sparet nok op :)? Bare af interesse smiley

  • #42   28. mar 2017 Kan anbefale mitsubishi carisma. Min bror købte en for 12.000 for snart 5 år siden. Den har fået bremser foran, to dæmpere og en udstødning som var rustet væk. Den har virkelig gjort det godt, og den kører og kører bare. Samtidig er der fint økonomi, den går 14-15 km/l. Vi har kørt snart 70.000 km i den.

  • #43   28. mar 2017 #41 har lidt forskelligt i tankerne. Mercedes, W21. AUDI A6 eller A4 Cab. Honda Accord. Og mange andre men priotere ejerbolig først så det bliver nok nærmere end Alto eller sådan noget knald

  • #44   28. mar 2017 #41, hvis det er mig du mener, så har jeg ikke noget bestemt i tankerne smiley skal bare være en der er passet ordentligt på, og ikke en som der er nogen der har skruet alt for meget på smiley
    Ville da helst have fat i noget BMW E30, men er nok svært at finde en i en ok stand, men i sidste ende er det nok forsikringen der afgør det smiley

    Men mærke osv er ligegyldigt, da det ene mærke er lige så godt som det andet smiley min far har en 206 GTI, så kan være det bliver en 1,4 206 smiley


  • #45   28. mar 2017 En BMW e36 er lidt lettere at finde end en e30, og der er lidt mere bil i. Måske sådan en smiley ?

  • #46   28. mar 2017 Kunne snildt være en mulighed smiley

  • #47   28. mar 2017 Jeg fandt min rimelig billig, men der skal lige laves lidt rust.
    Den er dog nysynet så man kunne sagtens bare kører den. Synes det er en fin bil, hvor man får meget for pengene.


  • #48   28. mar 2017 Ja smiley Men bliver ikke før jeg er ældre, så forsikringen bliver billigere smiley Allan sku ikke give 20-25.000 om året smiley

  • Mikkel M
    Mikkel M Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #49   7. nov 2018 Hey, jeg ved godt jeg kommer lidt sent ind i debatten men jeg har lige fået bil og har måske nogle gode råd i ærmet smiley
    Jeg synes du skal gå efter en god, brugt bil men vær opmærksom på delene og at udstyret er i orden!! Da jeg skulle købe min egen første bil surfede jeg lidt rundt på nettet - jeg kan varmt anbefale at læse denne blog https://www.samlino.dk/blog/guide-til-koeb-af-din-foerste-bil som kommer ind på mange gode ting inden du køber din første bil.
    Min kommentar hjælper nok ikke dig Benjamin, men måske andre kan få gavn af mine cents smiley


  • #50   7. nov 2018 Som om nettet ikke bugner af skjulte reklamer så kommer der også lige en bruger som har oprettet sig for 2 timer siden.. og hans første indlæg er skjult reklame for forsikringer og lån

  • Mikkel M
    Mikkel M Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #51   8. nov 2018 Hey Mirza, jeg oprettede bare min bruger for at svare på det her indlæg og da jeg har fået ny bil smiley det er først nu jeg er begyndt at interessere mig meget for biler smiley men fedt at se, at der stadig er gang i debatten herinde!!

Kommentér på:
Køb af første bil

Annonce