{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Gamle mænd i hurtige biler??? {{forumTopicSubject}}

G'aften Bg.

Sidder for sjov og surfer dba, gul og gratis samt bg for biler til salg.
Min natur befaler mig kun at kigge på relativ hurtige biler

Og så slår det mig pludselig.....fuck der kører mange ældre morfædre og bedsteforældre rundt i rasende hurtige biler! Jamen, det er jo enhver udkneppede golf, mr2 osv der kun har været ejet og kørt af ældre mand/kvinde....!?

Så rullede jeg lige streetrace hovedkartoteket igennem (de gange jeg har skulet over i en smart hurtig bil for lige at se hvem der dog kunne finde på at køre i sådan en) og tænker:
Jeg har fandme aldrig set ældre folk i andet end toyota camry, skoda felicia osv.

Og når nu folket som sælger disse perler, der åbenbart alle er kørt af et ældre puplikum, så burde køber tænke 2 gange hurtigere og lægge mærke til næste gang alderdommen lægger fra land ved den lokale benzinstation. Det er jo både med håndbremsen trukket, foden på bremsen samtidig med koblingen og speederen i bund

Så drop det salgsgas, medmindre det kan dokumenteres. Det sælger alligevel ikke din gamle gti hurtigere med sådanne påstande...

Bare mine 2 cents her en kedelig lørdag aften med melodunde gp i tv...

God aften til alle






Kommentarer på:  Gamle mænd i hurtige biler???
  • #1   13. maj Ja den er slem... "gamler ejer var en ældre herre" , men kan ikke bevise det hahah.
    ligesom de idioter der skriver "Motoren skulle sigende være skiftet, men ingen dokumentation".


  • #2   13. maj der er også mange der sælger en bil som aldrig har kørt om vinteren og nogle hvor den aldrig har været i vaskehal, trods at de helt sikkert ikke har haft bilen fra ny. så bevis lige det

  • #3   13. maj Haha kingz den med motoren er også en klaaaaaasikker
    "Ifølge tidligere ejer har den 1xx heste" er også meget brugt. Så lægger man hele ansvaret fra sig


  • #4   13. maj Så i vinters netop en annonce hvor der stod "ingen vinterkørsel"
    Men der stod i annoncen at den stod på vinterdæk og at sommerfælge fulgte med


  • #5   13. maj For 20 år siden var jeg ansat ved en ( nu lukket ) brugtvognshandel, og når folk spurgte hvem der havde ejet bilen var der to standardsvar : " Det har en fra det værksted hvor vi selv får klargjort vores biler "
    ELLER
    "Det har en politibetjent der hedder Hans !!!!!!!"


    Fis i en hornlygte: Sandheden er at mange brugtvognshandlere køber deres biler engros på enten på nettet, eller på bilauktion fysisk eller online .

    Mange autoriserede forhandlere videresælger kun undtagelsesvis biler der er over 4 år gamle i deres egen forretning .

    Det firma jeg var ansat i købte ofte 4 biler af gangen i Tyskland ( Mercedes/ Audi/BMW) og da der var plads til 5 på transporteren fulgte der ofte en gammel Fiesta, Polo eller Corsa med uden beregning, og når de lige var blevet støvsuget og der var betalt lidt afgift kunne de finansiere transporten af de fire andre .

    Min egen bil skal nok spoles 100.000 kilometer frem den dag den skal sælges, for ellers tror folk jeg er fuld af løgn : Det er en brugsgenstand og en bil der absolut ikke bliver skånet .


  • #6   13. maj Jeg er nu bare stadig mest forelsket i dem der ikke kan forklare deres synshistorik på KM.. Kommentar sletning er lettest, og så lige en tur på filterlisten så de lave deres fusker-salg i fred..

  • #7   13. maj "Så i vinters netop en annonce hvor der stod "ingen vinterkørsel"
    Men der stod i annoncen at den stod på vinterdæk og at sommerfælge fulgte med"

    Nu kender jeg da et par stykker der sætter vinterdæk på biler der ikke kører fra November til April for at den ikke står og bliver skæv i de dyre hjul på sommerfælgene..;) Så det ene udelukker ikke det andet..:D


  • #8   13. maj Rigtigt nok thomas. Meeeen alligevel
    Sidder lige nu og kigger på en golf 3 gti 16v her på bg. Linker ikke til annoncen da jeg sikkert bliver voldsom upopulær, men der er både en herre på 75 år samt et tvivlsomt motorskift i annoncen siger bestemt ikke at det ikke passer. Ser det bare smidt i næsten alle annoncer efterhånden så man bliver frygtelig mistroisk desværre....


  • #9   13. maj Jeg så en annonce her på BG og blev iøvrigt banned af brugeren, fordi jeg konfronterede ham med at han skrev "Importeret fra Tyskland i 2012, og derfor total rustfri " , problemet var bare at bilen kørte med de originale danske nummerplader fra 2003, og at den havde været til syn i Holbæk første gang i 2007 !!!



    PS: Jeg så aldrig bilen, men det er da ikke utænkeligt at den var rustfri, men resten var pure opspind !


  • #10   13. maj

  • #11   13. maj det minder mig om alle de mange e39 der har været kørt af ældre mænd og så med en km stand på 400000+ :s og så har 99% af dem fået en næsten ny motor i.. nu har jeg kørt med mange m50 motore og de fejlede aldrig.. selvom de lå.på de 3-400000 km ved godt de kører med m52 men de er jo ret ens

  • #12   13. maj Rasmus: Til dels enig..:) Men der er nu gået en del toppakninger med tiden på de E39´ere..:) Især når de netop kommer i hænderne på 3-4 ejer som giver dem klø fra kold..:)

    Men ja, der er RIGTIG mange BMW´ er med ny motor i. Også rigtig mange uden dokumentation..


  • #13   14. maj Det er også sjovt at biler altid er nysynet. Også selvom det er for et år siden...

    "Bilen er nysynet i maj 2016."


  • #14   14. maj Mange gange når der står: "Ny motor ilagt" glemmer sælger at nævne, at den "nye" motor kom fra en donorbil eller ophugger med et par hundrede tusind på tælleren, da den blev lagt i.
    Jeg så det for nylig med en Mondeo. Ilagt ny motor, stod der.
    Så burde der være certifikat på, ikke? Sælger mente vistnok, at jeg var en klaphat, at jeg ikke lige hoppede på den. Han ville absolut ikke dokumentere noget omkring det motorskift, som nok har sine årsager?


  • #15   14. maj folk burde altså også selv være mere interesserede i at kunne fremvise noget dokumentation for evt motor skifte / gearbox osv ... Kunne aldrig selv finde på at tage en sælgers gode ord for et motorskifte uden dokumentation...

    Har selv papirer med på motorskifte/gearbox/drivlinje på min som lyder på ca 100k, og nej jeg vil heller ikke have spolet min bil ned i km pga motorskifte, men jeg kan dokumentere alt , og det tror jeg faktisk købere er mere glad for end bare se et km antal på klokken..

    Og nu vi snakkede om e39 m5ere og pris forleden i en anden tråd , så fik jeg tilbudt 275000 for min for under 1 md siden , og det på trods af der står 293000 km på klokken , men hovedrenoveret for mange penge da den ramte 246000 km , bla med en "ny" motor og gearkasse der har gået 90000 km...


  • #16   14. maj Og sjovt, som nogen sælge, tror
    bare fordi en bil er tysk import,

    så er de 100%rust fri,
    de salte også i tyskland, og har set flere tyske biler,

    som er rustet, lige så meget, som biler i DK


  • #17   14. maj haha ja Dennis GSI , biler ruster nemlig KUN i DK haha

  • #18   14. maj Starter og kører super godt og er utrolig glad for den. Sælges kun fordi jeg har set på en anden der kører dårligt

  • #19   14. maj Må man spørge om hvad i skriver i jeres salgs annoncer...
    Bil er blevet gennem kneppet og har fået så mange tæsk at i tror det er løgn, rust i undervognen er blevet dækket til med tyk sort undervognsmasse så ingen kan se det. da jeg ikke kunne magte bilens kræfter var jeg en tur hen over kanstenen og rundkørslen, derfor er der buler i vanger og bilen trækker skævt. jeg er ung og har været meget hård ved bilen.


  • #20   14. maj Når jeg har solgt biler, har det altid været med beskrivelser og billeder af fejl og mangler.
    Mest fordi jeg ikke gider balladen med folk som føler sig snydt og fordi det mindsker folks mulighed for at presse prisen ned.


  • #21   14. maj Til dato har jeg kun solgt en bil med anden motor i. Donorbilen stod der stadig, så køber kunne aflæse kilometertallet selv.
    Der var skiftet olie og filtre og 8 måneder til syn. Dokumenteret ved synsrapport og visuel gennemgang af bilen.

    Min gamle Escort blev solgt på betingelse af omregistrering inden tre uger.
    Der skete ikke noget, så jeg råbte lidt efter køber.
    Fjorten dage senere var den endnu ikke omregistreret. Så nævnte jeg for køber, at NU blev den administrativt afmeldt.
    Jeg skal da love for, at han fik den berømte finger ud. Bilen blev både synet og omregistreret dagen efter.

    Generelt har jeg altid taget mange billeder og skrevet både godt og skidt om de biler jeg har solgt. Det er ikke blevet til så mange, men jeg tror på, at man kommer langt med ærlighed.
    Jeg har altid spurgt køber om han / hun synes, at bilen passer til beskrivelsen.
    Så ved man om folk føler sig snydt, eller forventer en ny bil til billige penge.


  • #22   15. maj Men det er et faktum at det er ældre mennesker der har ejet den hidsige bil på et eller andet tidspunkt i bilens levetid.

    Det er de færreste unge der har råd til en spritny BMW 535i, eller en M3.. spørgsmålet er bare hvornår den ældre har solgt bilen videre.

    jeg vil vove at påstå at en Prelude som den jeg har også har været ejet af ældre i mindst 50% af tilfældene, jeg kender sågar en 75årig som ejer en Integra Type R.. den dag den kommer til salg, der vil der også være nogen der løfter øjenbrynene, især når de læser at motoren er tunet til 250hk og der sidder en gevindundervogn til 40.000kr

    Så vil folk bare tænke, ja ja sikker hehe


  • #23   15. maj Hvorfor undre sig over det? Jeg hører heller ikke til blandt ungdommen, men kører til daglig i en specialudgave af en Fiesta 1,6. Det kan ikke ses på den at den er "noget særligt" men der er da en og anden, der kigger en ekstra gang ved lysfyrene, når den lægger fra land.
    Man behøver hverken skrigende dæk eller vroooom. Slip koblingen og gi' den et los = væk uden at blæse over fartbegrænsninger.
    DET er sjovt, og så kommer ham/hende bagved måske også med over?

    Sjove biler er ikke forbeholdt ungdommen. Gudskelov.


  • #24   15. maj Har du en ST 182 ?

  • #25   15. maj Det er jo rigtigt nok. Min brors svigermor skulle have ny bil og gik til en VW-forhandler. Hun ville have en bil med alt i udstyr, som ikke var for stor og som var lidt "rap", som hun selv siger. Forhandleren foreslog hende en Golf R og den ville hun da gerne prøve. De havde dog ikke nogen hjemme og de ville ikke hente en hjem uden den allerede var bestilt. Forståeligt nok ville hun ikke købe en bil hun ikke havde prøvet, så hun gik ind til Audi-forhandleren istedet og endte med at købe en TT.

    Konen er over 70.


  • Tyksakken
    Tyksakken Tilmeldt:
    feb 2011

    Følgere: 4 Svar: 3
    #26   15. maj Jeg synes også det er tankevækkende at så mange ældre mennesker er så pjattede med at handle store anlæg og 12" basser i THansen. Jeg ved godt at mange ældre hører dårligt, men alligevel...

  • #27   15. maj Alle brugte biler har været ejet af et ældre ægtepar, som stort set kun brugte bilen til at køre til bageren om søndagen. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har fået den historie med de gamle Volvo'er jeg har købt/ejet.

    Men med +200.000 km på tælleren, tænker jeg bare, at folk har ret langt til bageren så


  • #28   15. maj #22
    Den eneste Prelude ejer jeg har kendt, var afdelingslederen på teknisk skole, og han var +50 år. Så din teori passer nok meget godt


  • #30   16. maj Christian

    Dodge Neon og Durango er heller ikke ligefrem biler der tiltaler de unge... Såååå... Dodge er vist også lidt et morfarmærke.


  • #33   16. maj Hehe, du KAN bare ikke tage en joke.

  • #35   16. maj Du burde da snart have lært at hvis man lukker lort ud, så får man lort tilbage.

  • #36   17. maj Har ikke noget imod at køre et morfar mærke

    Så længe det er 8000rpm redline 2,2 sug motor med 200hk..


  • #39   17. maj Christian.. det er jeg da ligeglad med.. jeg kører bare de gamle pålidelige modeller med double wishbone undervogn.. og sug motor til 1/8 del af nyprisen på en ny Type R...

  • #40   17. maj Christian, det du siger passer jo heller ikke. Du glemte vist NSX, S2000, Integra og alle Type R modellerne da du kaldte Honda et morfar-mærke. Og lad os ikke glemme deres motorcykler, som heller ikke er udelukkende morfar-flydere.

    Nu ved jeg godt at du kører den ensporede stil, men at et mærke spænder vidt og bredt, er ikke ensbetydende med at det er morfar... Det hedder bare god markedsstrategi.


  • #41   17. maj PLEASE Christian kan du ikke holde dit "mit mærke er bedre end dit" i den anden tråd..
    Du ender med at ødelægge denne også...


  • #42   17. maj mere kul på..

  • #45   18. maj Nja, jeg indså at Jacob har ret og vil ikke fortsætte diskussionen. Så du får ret og de andre får fred.

  • #46   18. maj Tak

  • #47   18. maj Haha jeg husker en Nissan Micra K10 1,0, som vi havde som stamkunde, dengang jeg var ansat hos en Nissan forhandler. Et ældre par. De kørte kun ganske få KM, men alligevel havde den fået ny kobling 3 gange. En dag kørte den ud af indkørslen ud for, hvor jeg sad. VRAAAAUUUUUUUUUUUUUUUM....ÆÆÆÆææææænnhh. Så forstod jeg, hvorfor den havde fået skiftet kobling ved så lavt KM tal. :o)

    Men der ER faktisk en tendens til, at lækre hurtige biler køres af ældre mænd. Ganske enkelt pga økonomi. De har penge til dem. Det har en fyr på 22 som regel ikke.

    I Tyskland havde de førhen et godt system, hvor man kunne se tidligere ejere på Fahrzeugbrief. Med fødselsdato. Tror desværre de har lavet det om for en del år siden. Det var ellers godt.


Kommentér på:
Gamle mænd i hurtige biler???