{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Tjeoo
Tjeoo
Følger: 2 Emner: 9 Svar: 24

Bakkede op i en bil :( {{forumTopicSubject}}

Det skete det uheldige i dag at jeg bakkede op i en andens bil, jeg gik med det samme ud og han sad inden i bilen, han blev meget vred og begyndte at tage en masse billeder osv, den eneste skade der er sket er en lille bule i nr pladen jeg har krog med gummi på, så det er næsten ikke til at se, tilbød ham at skrue nr pladen af og rette den lille bule ud, men den ville han ihverfald ikke, så nu vil han tage den med forsikringen, hvad kan det komme til at koste mig? og kan han overhovedet gøre noget? det er en meget lille bule.

Kommentarer på:  Bakkede op i en bil :(
  • #1   16. maj Wow hvor småligt...

Hvad koster et nyt sæt plader 1600kr? Så det er vel udgiften i værste fald

• #2   16. maj I værste fald burde det ikke koste mere end en ny nummerplade og en time på værksted, så omkring 1000 kr. +/-
    Hvis han ikke er til at snakke med, så tilbyd ham at han kører på værksted, og du betaler regningen, da det ellers ville koste dig din selvrisiko.

• #3   16. maj Håber da ikke det kommer til at koste dig noget selv om du har lavet en lille fejl

Det er så lidt at man kunne håbe på at de (forsikringen/taksator) ikke ville spilde tiden eller tage det seriøst når manden anmelder skaden

• #4   16. maj Jeg tror sq ikke at der er nogen forsikringer der vil gøre en sag ud af det der.

Og i absolut worst case kan det koste en ny nummerplade

• #5   16. maj Altså selv hvis han tager den over forsikringen, så kan du jo vælge at betale skaden, uanset om en skade er større eller mindre end din selvrisiko, og den her vil formentlig være mindre = max 1000kr for nr. plade og skift af nr plade..

• #6   16. maj Sygt at vedkommende gør noget ud af det der...

• #7   16. maj Ja han skulle da liiige have en chill pill

• #8   16. maj Havde sku nok bare giver ham en plov også glemt den sag.

• #9   16. maj Simon, det ville han jo ikke være med til, han vil have forsikring ind over.

• #10   16. maj Han har jo ikke tilbudt ham direkte afregning???

Jeg vil sku heller ikke ha en anden til at rette buler på min bil som han selv har lavet.

• #11   16. maj Nej ok, men det lagde da nok lidt imellem linjerne tænker jeg

• #12   16. maj Vred over det der? Har fortalt det før, men kan da huske i gamle dage - engang hvor man far kom til at kører en cyklist ned. Så kom min far ud og undskylde osv. Cyklisten var rolig og sagde det var okay og cyklede videre. Han piver og det med sin nr plade? Er det en bistand klient?

• #13   16. maj Jeg lavede engang en 5 cm ridse på en c5. Hans maling kunne jeg børste af min kofanger. Det var kun en ridse ikke en bule. 4500kr!

• #14   16. maj Kan forstå en ridse/bule i bilen, men da ikke en bule på nr pladen. Var det en ny bil?

• #15   16. maj Men enig i at vedkommende er en nar..

Jeg lavede engang et mærke med min bredde coupe dør i en ny bmw, selvom jeg passede MEGET på.

Men jeg fik lov til at komme hjem til vedkommende og polere mærket væk, og der var intet at se, så var det ligesom det, så der findes heldigvis også rimelig mennesker til... ja jeg havde endda efterladt en seddel, fordi ejeren var der ikke på det pågældende tidspunkt.

• #16   16. maj En erstatnings plade koster vidst 260kr. jeg skulle selv købe min efter en dame bakkede ind i min, og få pengen retur af maler/repper.

Hvis han er rigtig bøvlet, så kan du måske få lov at betale en mekanikkers arbejde for at skifte pladen.

Lad ham bare ringe til forsikring. Jeg ville ikke bekymre mig om store udgifter

• Tjeoo
    Tjeoo Tilmeldt:
    feb 2017

#17   16. maj Det er også mere fordi jeg ikke vil have en "skade" i mit navn, jeg prøvede sku at være virkelig flink overfor ham, men han blev gal efter vi snakkede lidt og så gik han bare?? kontakter min forsikring mig med en regning eller hvordan?

• #18   16. maj En ny plade koster cirka 800 kr. Og så går der lige 20 min med montering. Så alt i alt mindre end selvrisikoen. Syntes du skal prøve at ringe til ham, og fortælle ham det ikke kan betale sig for nogen af jer at døje med forsikring. Kan du skifte pladen for ham eventuelt? Ellers så betal den værkstedsregning der måtte komme, færdig arbejde og meget nemmere end forsikring

• #19   16. maj Tjeoo.. du får INGEN skade i dit navn, selvom du tager den over forsikringen, hvis du selv betaler udgiften, læs hvad jeg skriver i #5

• Tjeoo
    Tjeoo Tilmeldt:
    feb 2017

#20   16. maj Sorry Mirza, nu forstår jeg det, tak for svaret!

• #21   16. maj Hader sådan nogen folk der ikke til at snakke med.. Grr en idiot han er. Forståeligt han bliver sur i starten men ja i det mindste løs det mellem hinanden uden at blande forsikringen for så noget små ting :s

• #22   16. maj Jeg har kun været udsat for alle de gode typer i sådanne situationer.

Den ene "skade" jeg lavede bakkede jeg ind i en gammel Skoda. Den fik lidt ridser på plastik ko fangeren. Den ældre dame ringede senere og sagde at det ikke betød noget og vi bare skulle glemme det. Hun fik en kurv med lidt rødvin og guf til en 500 lap

Den anden skade var på min MR2, hvor en fra nabolaget kom og bankede på kl 22 om aftenen for at fortælle mig det. Hun kunne nemt være smuttet, da det var med krogen hun ramte.

Jeg er overbevist om at det er karma fra dengang jeg som 18 årig først smuttede fra en skade jeg havde lavet, og hurtigt vandt den dårlige samvittighed over chokket og jeg vendte om for at ligge en seddel

• #23   16. maj det kan være manden kommer til fornuft når han kommer hjem og selv retter lortet ud kan man da kun håbe

i værste fald så det nok højst en ny nummerplade

• #24   16. maj Kan du ikke ringe og snakke med ham?

• #25   16. maj enig med ipek, så tilbyd ham da at han kan køre ud til skat og få bestilt en ny nr plade for din regning og så er den ude af verdenen

• Tjeoo
    Tjeoo Tilmeldt:
    feb 2017

#26   16. maj Fik ikke hans nummer, han fik kun mit, og han har ikke ringet endnu, så kan desværre ikke ringe til ham.

• #27   16. maj Dumt ville ha ringet til ham og snakke med en høflig tone

• #28   16. maj Nu kan en uvidende jo ikke se om noget er trykket bagved pladen.
    I min røde Civic blev jeg bakket ind i med to kmt.
    En ynkelig lille bule på størrelse med en 5'er.
    Det forholdt sig imidlertid sådan at bilen var designet med en blød kollisions zone, så pga. skubbet var begge forlygter samt grillen popper ud.

Så den lille uskyldige bløde bule blev til en kofanger, nye lygter, ny grill.
    Summa 15-16.000 kr.

Så forstår udemærket manden, ikke at han blev sur dog, men at han vil have det undersøgt.

• Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 517
    #29   16. maj Skyder jeg forkert, hvis jeg gætter på en Ford? Synes det ligner en Fiesta.
    Den nummerplade kan selv et barn rette så ingen kan se skaden. Det er at gå i for små sko at hidse sig op over det.
    Du ville heller ikke få lov til at rette noget på min bil, men jeg ville så til gengæld heller ikke hidse mig op over den der latterlige berøring.

• #30   16. maj #18 Går der 20 min med at montere en ny nummerplade? haha så arbejder du satme langsomt. Det kan gøres på under 1 min

• Mikkel  A
    Mikkel A Online Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 554
    #31   16. maj Arbejder med skader hver dag.. Sådan en uskyldig bule kan skjule en kæmpe skade inde bagved..

Der skal ingenting til før nye biler er skadet for 10 tusind i fronten

Var det min bil ville jeg også have den over forsikring.. Men at blive sur over en lille menneske fejl er lidt tøset.

• #32   16. maj Jeg ramte en sten med 10 km/t og det kostede intercooler, kofanger, tågelygte, gitter, hjulophæng, stabilisator, bundkar og 3 bundplader og der var egentligt kun en revne i kofanger samt tågelygten var trykket lidt ind, dog skal det siges at bilen kørte op på stenen (hvis stenen havde været 3 cm lavere havde jeg gået fri)

Men Peugeot mente det ville koste 25.000

• #33   19. maj gem dit billede, umiddelbart er det kun pladen der er trykket, er der skade bagved skal det fremgå af taxering og med billed dukmentation, din egen forsikring skal godkende skaden... de giver ham en nr plade i mine øjne og den betaler du således du beholder din accenitet ..

Kommentér på:
Bakkede op i en bil :(