{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

R M
R M
Følger: 10 Følgere: 5 Emner: 27 Svar: 3.202

noget til eftertanke!! {{forumTopicSubject}}

hej allesammen

har i lagt mærke til, at at der ret ofte bliver lagt spørgsmål op om diverse bil relateret ting og sager? selvfølgelig ved alle det, det er så heller ikke sagens kerne.
sagen er den, har ofte tænkt på at jeg selv ofte kommer med spørgsmål, der egentlig i sig selv er meget logiske men vælger den nemme løsning og spørg enten herinde eller på andre online forums. så tænker jeg også på hold da kæft, hvsd gjorde vores forældre og bedsteforældre lige da de var lidt herrensmark når de havde spørgsmål eller problemer? De havde ikke den nemme løsning aka internettet.
må jo så konkludere at vores generation i og for sig er meget hjælpeløse når der skal findes løsninger.
tror eller dvs. ved for mig selv at jeg skal være bedre til at finde ud af tingene selv i stedet for at tage internettet til rådighed.

fortsat rigtig god dag folkens.

Kommentarer på:  noget til eftertanke!!
  • #1   13. jul Det kan du havde ret i. Men det et spørgsmål I'm hvordan man bruger internettet og hvad man vil med den viden man få. Eks fortrækker jeg at forstå tings funktion (på nær el da det er magi) så ser jeg Eks et hjulophængs type jeg ikke har set før prøver jeg at forstå opbygningen og dens fordele og ulemper. Andre vil enlig bare vide hvor man få Styrekugle billigst. Så internettet kan både gøre os bedre men også dårligere til at forstå og tænke selv...

• #2   13. jul Man kan i forlængelse af oprindelige spørgsmål, så spekulere over hvad folk gjorde da internettet ikke var der, og man skulle ud med sin undren over at folk var "hjælpeløse", og derfor ikke kunne lave et opslag på et forum

• #3   13. jul Claus g føler du dig truffet? ej du har skam fuldstændig ret.

• #4   13. jul Sjovt, vi sad nærmest og talte lidt om det samme emne på jobbet her til formiddag .

Folk havde ikke internet, at ringe i en telefon, hvis man havde en, kostede en formue og alene det at have en bil var jo noget af en luksus for bare 40 år siden ?

Tilgændgæld var bilerne jo utroligt simple at reparere på: Her var ingen Elruder der kunne gå i stykker, ingen servopumper der kunne blive utætte, og ingen elektroniske sensorer der kunne drille ?

Helt op til i midten af 80´erne kørte mange biler stadig med platintænding, karburatorer og motortyper af stødstangstypen, hvor det at justere ventiler var ganske enkelt og noget der blev gjort efter gehør eller når det var proffesionelt med et søgerblad !

Biler var med andre ord meget mere "gør det selv" biler før i tiden .

Udvalget af bilmodeller var jo også noget mere begrænset. Det danske marked var jo domineret af nogle ganske få bilmodeller fra VW, Ford, Opel og Mercedes.

Det etr jo ret sjovt at betragte instrumentbordet på en VW 1200 fra 60´erne : Et speedometer, en kontrollampe for lav oliestand samt en ladelampe , en benzinmåler en lyskontakt og ditto viskerkontakt ( en hastighed!) samt en hornkontakt midt i rattet - det var det ! Imellem sæderne sad to håndtag til varmen : den var enten åben eller lukket ! Bag rattet fandt man en enkelt arm til blinklyset .

Hvad kunne nærmest gå galt ?

Hvis ikke man benyttede det autoriserede værksted var det den lokale mekanikker eller smed der fiksede de problemer der måtte opstå .

• #5   13. jul Hehe nej, jeg føler mig ikke truffet
    Men det er nok sådan, at mentaliteten er blevet, at det er nemmere at bruge dr. Google og Hr internet. Det er en teknologi der er kommet for at blive

• #6   13. jul Claus g
    har intet imod teknologi overhovedet, det gør hverdagen nemmere eller dvs. nogle ting gør. har dog noget imod den type, hvor første reaktion på et spørgsmål/ problem er at konsultere bg eller fb eller noget helt tredje, uden at søge svaret selv, som virkelig er mega nemt nu om dage.
    synes det er fascinerende hvordan og hvorledes vi er kommet til det punkt i vores udvikling, hvor logisk tankegang er blevet afløst af alt for nemme løsninger, som f.eks bg.

• #7   13. jul Ja det startede jo allerede med mobiltelefonen. Pludseligt glemte man telefonnummeret til en given person, for det var jo bare kodet ind i mobilen.
    Men du har ret, vi har sikkert fået en negativ tendens til at opgive på forhånd, og spørge om hjælp, før der overhovedet er gjort et forsøg på forhånd.

• #8   13. jul problemet er blevet tid, vi har fået alt for travlt på alle områder. det er jo nærmest sådan at tingene helst skulle være lavet igår. den der med at det tager den tid det tager, gælder ikke rigtigt mere.

• #9   13. jul når nu det er blevet så nemt, at rådføre sig ved andre, er det så pludselig blevet forkert at gøre det?
    tit, hvis man spørger mennesker om noget, så får man argumenter med i købet. ting som gør, at man bedre kan tage stilling til, om det man læser, er rigtigt og giver mening. Der er uendeligt store bunker og lort, kamufleret som reel viden på nettet.
    Jeg ser ikke personligt noget galt i, at udnytte det netværk man har, og BG, FB, MCG med mere, er jo nogle kæmpe netværk, som gemmer store mængder brugbar viden, og uddybende forklaring på ikke altid logiske ting.
    Det hvor jeg synes det tit halter, er måden nogle vælger af stille deres spørgsmål. De stilles typisk som om at modtagerne er indforstået med alle detaljer, som vedrører problemet. Det næste er så, hvordan folk svarer på spørgsmål, som de synes er det mest naturlige i verden, men man glemmer jo, den som spørger, måske ikke har samme forudsætning for at tingene giver mening.

Et eksempel fra det virkelige liv, jeg havde på et tidspunkt en praktikant på 14 år, han anede ikke hvad en skrueemaskine var, og hvordan den fungerede. Jeg selv har rodet med min fars værktøj fra jeg havde motorikken til at bruge det. Jeg var ca 8 år gammel, da jeg lavede en forlængerledning, mens min far kiggede mig over skulderen, og tjekkede at det blev gjort korrekt.
    Den før omtalte praktikant, har måske aldrig holdt så meget som en skruetrækker i sit liv, prøv så at skulle sætte sig ind i en skrueemaskine, med 3 hastigheder, justerbar moment, slag og 2 omløbsretninger.

Så spørg ordentligt, med fyldestgørende oplysninger, og svar ordentligt, med respekt for, at vi ikke alle har den samme livserfaring, og været udsat for opgaver som ruster os til visse opgaver

• #10   13. jul Jacob R
    der intet galt i at rådføre sig eller generelt spørge om hjælp, siger kun vi har det for nemt ift. hvordan det engang har været i de klarede sig ret godt synes jeg.
    savner ikke den tid som sådan, savner bare lidt at man selv prøver at undersøge tingene før man spørger.

• #11   13. jul Den anden dag var der en der spurgte hvor man skaffer en skrue til at fastgøre skiven på hans bil .

For det første så koster sådan en nærmest 0 kroner hos originalforhandleren, og for det andet er det absolut en af de ting på en bil hvor katastrofen ikke er så stor hvis man undlader at bruge den , men der skulle da oprettes et indlæg om det ?

• #12   13. jul Det kan jeg er eller andet sted godt følge, men jeg kan også sagtens forstå, at man hellere vil spørge blandt egne rækker, frem for at ty til Google. Der står meget lort på nettet, og det er ikke altid til at gennemskue, hvad der er rigtigt, og Hvad der er flækket sammen af en eller anden amatør. I et forum har man den fordel, at man kan få en forklaring, modsat at læse noget, som er skrevet uden en direkte modtager, måske endda på et fremmed sprog. Tit kan jeg selv se mig ud af mekaniske ting som svigter, og vi er jo en del som ikke er vokset op i, køb og smid væk kulturen. Vi har jo en klar fordel på det punkt, men som der også bliver skrevet. tingene bliver stadig mere avanceret, så jo mindre man har med sig i bagagen, desto mere uoverskueligt bliver tingene. Det gælder både hjemme i garagen, og på nettet.

• #13   13. jul #11
    Ja for de fleste, så virker det som helt og aldeles almen viden, men for nogle er det det bare ikke. personligt ville jeg heller ikke undvære den skrue, selv om den er uden funktion så snart hjulet er monteret, men det er mest fordi jeg godt kan lide at tingene er i orden og komplet.

• #14   13. jul Jacob R
    sådan har jeg ikke lige tænkt på det, må jeg indrømme altså ift. smid væk kulturen der desværre er kommet og at mange er vokset op med det.

• #15   13. jul Prøv at scrolle igennem BG og se hvor mange af de problemer der søges en løsning på i dag, slet ikke kunne opstå på biler for bare 20-25 år siden ?

Tankevækkende !

• #16   13. jul Ja det går stærkt, med den udvikling

• #17   13. jul Jeg har selv fulgt udviklingen i branchen : For 30 år siden da jeg startede som reservedelspusher blev vi nærmest væltet når vi åbnede døren til butikken af mekanikkere der skulle bestille reservedele .

Nu er butikken nærmest død i løbet af dagen, på en god dag har vi måske 15 disk ekspeditioner, resten foregår på telefonen eller ved bestilling på nettet . Dengang havde vi tre fuldtidsansatte der fandt varer frem på lageret, mens vi ekspedienter udelukkende tog sig af selve ekspeditions delen . I dag følger vi sagen helt til dørs, fra at modtage ordren, plukke på lageret, eller bestille varene eksternt på vores PC, og nærmest indtil kunden har delen i hånden . I dag sidder vi to ekspendienter og klarer varer til intern værksted, og eksterne kunder, og er på ingen måde overbebyrdet .

Før i tiden var der en reservedelschef, en lagerforvalter, fire reservedelspushere, tre lagerekspedienter ( kaldet reolaber ) og en chauffør .

• #18   13. jul Det er sjovt det her, fordi der for HVER generation bliver diskuteret det samme.. den gamle generation synes at den nye generation er dovne, snakker grimt, er uopdragne, kan ikke finde noget osv osv..

Det er der beviser for mange hundrede år tilbage..

Viking rød skæg var pisse sur på sin søn fordi han ikke gad jage med hans gamle bue og pil, sønnen ville hellere udvikle noget der var bedre, og så gik der ellers evolution i den, og unge nu om dage er laaaangt mere kompetente end den forrige generation nogensinde har været.. den teknologiske udvikling foregår nærmest i 2. potens. Men ja de "gamle" vil altid brokke sig, hvad enten det er om tøj, kultur, musik eller noget helt andet...

• #19   13. jul Mirza
    den del med at snakke grimt er jo ikke engang løgn.. og ja har sikkert også selv gjort det og gør det nok stadig til tider men den nye generation, snakker/ taler meget mere grimt end jeg nogensinde har gjort.

• #20   13. jul Hehe. Den gang jeg var dreng......

• T T
    T T Tilmeldt:
    jun 2015

Emner: 1 Svar: 461
    #21   13. jul Google / internettet er genialt til mange ting og "vi" ser jo ikke den enorme mængde trafik fra dem som kan selv og vil selv.
    Til gengæld..er der på de fora jeg kommer på, tit og ofte emner hvor man sidder og ryster på hovedet over nogen af spørgsmålene der stilles.

"HJÆÆÆÆLP ! Hvor finder jeg xxxx dims der sidder på køleren/motoren/where ever på min bil ! (fint billede af dimsen følger enda med ) "

Er en af de ting jeg tar mig til hovedet over.. den første tanke er..at dimsen findes jo nok ikke i superbrugsen eller hos bageren.. men "du" ved da forhåbentlig hvilket bilmærke du kører /skruer i, så det var vel nærliggende at gribe knoglen og spørge hos en forhandler af netop dette bilmærke ? Nej..det er lettere at logge på et fora og stille spørgsmålet (og vente på svar, og rykke for svar adskillige gange i løbet af de næste to timer for det haster jo altid helt vildt)

(udskift selv XXX dims og bilmærke med hvad der nu mangles en del til )

Ja..jeg hører sikkert til kategorien af gamle brokrøve. men nogen gange er folk altså ufattelig hjælpeløse.

• #22   13. jul jeg savner altså ikke tiden hvor der var en chef for hver ansat - tværtimod elsker jeg at jeg kan være min egen chef og tilrettelægge min egen hverdag .

Jeg savner heller ikke at skulle bruge 1 time hver aften for at opdatere KARDEX .

Jeg savner slet ikke at være tvunget til at gå med slips og hvid skjorte inden under min blå kittel

• #23   13. jul Der er noget om svar tonen. Både for rådgiver og forspørgerens side. Google er bestemt ikke min ven skulle finde noget information om hvilke bolte man skulle løsne på for broen på en bil for at sænke den lidt. Uden at fucke med noget væsentligt. Fik intet svar via Google. (kan nemt være mig der søgte forkert.) men oftest kommer der en masse ubrugelig link for mit vedkommende.

Men op bliver tit at en trådstarter er aggressiv og flabet med sine kommentarer men også fra dem der skulle forgive at svare på spørgsmålene er ofte nedladende og enda ofte ret uvidende

• #24   13. jul Sø-propel
    for det meste kan man også læse sig frem til om en trådstarter oprigtigt ikke kan finde svar på egen hånd , så ville jeg også hjælpe ( hvis jeg kunne hjælpe i det tilfælde)
    det spørgsmål jeg hader mest af alt er sku " heeey har fået en fartbøde, hvornår kommer den?" er sikkert flabet af mig men det er da for dumt at man overhovedet spørg om det.

• #25   13. jul R M.
    Kan faktisk godt forstå spørgsmålet. Da jeg mistede mit kort pga fart for 8-9 år siden gik der 11 måneder før straffen kom...

• #26   13. jul så har jeg kun været heldig at mine bøder kom forholdsvis hurtigt

• #27   13. jul Jeg har ind imellem kunder ved disken - ofte mekanikkerlærlinge eller helt nyuddannede mekanikkere der hidser sig op over at en eller anden clips under instrumentbordet til en Golf II fra 1984 er udgået ( blot et eksempel), og bliver virkelig ubehagelige i tonen fordi de simpelthen tror jeg står og lyver for dem . Tro mig, men jeg ville gøre alt for at skaffe de dele der skal til, men heller ikke jeg kan udrette mirakler .

For et års tid siden skaffede jeg den ( formentlig) sidste originale baglygte til en Passat fra 1983. Da kunden fik den og skulle betale for den råbte han og skreg han i hele butikken over at prisen var for høj, og han synes vi var nogle tyveknægte og vi fandeme ikke skulle tage røven på ham . Min kollega kunne ikke undgå at overhøre samtalen, og da kunden havde brugt et kvarter på at brokke sig og true os med alt muligt, tog min kollega en hammer, og knaldede den ned igennem glasset på den .

Da det var den sidste originale lygte i Europa, havde kunden ikke andet at gøre end at forlade butikken , og vi har vist ikke set ham siden ?

Det kostede os et tab på 500 kroner, men er du gal en god historie vi havde til julefrokosten .

• #28   13. jul eller "hey, jeg er blevet blitzet, hvordan slipper jeg for at betale" trådene. Dem er jeg stor fan af

• #29   13. jul #27
    prisen på lygter der er sjældne som i dit tilfælde er de ikke dyre uanset hvor man køber dem?

• #30   13. jul #27
    hold nu kæft en led Karl ham din kollega, kan han da ikke forstå at kunden altid har ret, og krav på 118% i rabat

• #31   13. jul Har ikke læst hele tråden - men tænk på al den tid man havde til rådighed i gamle dag hvor man ikke brugte flere timer om dagen på at sidde og kigge på en skærm (enten PC eller TV) - så der var der tid til at løse problemerne selv

• #32   13. jul #29
    Lygten kostede hvad lygten kostede, jeg er ikke i stand til at rette på den manuelt, med de brugerretigheder jeg har i vores IT system .

Det var en lygte der var taget hjem på specialbestilling, og vi havde ingen returret på den . Hvis ikke kunden ville betale hvad den kostede var der ingen udsigt til nogensinde at få den solgt, så kunne vi lige så godt smadre den . Jeg har aldrig set en kunde der gik fra at være fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde til at blive fuldstændig tavs !!!!

Vi kan stadig skraldgrine af det her mere end et år efter .

• #33   13. jul #32
    hehe forstår jeg så godt

• #34   14. jul Ja, selvom der aldrig har været mere information tilgængeligt for os alle, så er det nemmere at bruge 30 sekunder på stille et spørgsmål på et forum, end lige prøve at bruge et par minutter på at søge først.

Men der findes så også rigtig mange forkerte, og modstridende, svar på nettet, så kan sådan set godt forstå at mange vælger at spørge, istedet for bare blindt stole på det der dukker op i første søgeresultat på Google.

• #35   14. jul #32
    Det var ironi, jeg havde nok ikke selv smadret så sjælden en reservedel, men jeg forstår udmærket godt reaktionen. Jeg har selv stået med en kunde som ikke kunne forstå, at jeg ikke bare kunne give ham 6.000,- kroner retur, for nogle varer som var bestilt hjem, specifikt til ham, til en maskine som var solgt meget få af i hele landet. Han havde handlet med min daværende chef, som var bortrejst til Italien, jeg gjorde vitterligt alt jeg kunne, for at finde en løsning, via mails til min chef. Det endte med at jeg pludselig var racist, og ikke anede hvad service var, og var uduelig som ansat i en butik. Jeg formåede at holde en god tone gennem hele forløbet, men jeg må indrømme at jeg til sidst havde lyst til at tage ham i hoved og røv, og smide ham fysisk ud af butikken. Han var virkelig modbydelig at høre på.

• #36   14. jul Havde en kunde der blev truende over at jeg havde skiftet oliefilter og skiftet et stik som var irret istykker på hans Transit han havde spurgt om vi ikke kunne lave et olie skift på den da vi lavede noget andet på den alligevel. Han nægtede at betale regningen i starten, da han meget aggressivt påpegede at olie service og olie skift ikke var det samme og olie skift var SKIFT AF OLIE. vi låste bilen inde natten over og dagen efter stod der en lærling med en pose penge for at de kunne få bilen tilbage

• #37   14. jul hvorfor ikke skifte filteret? Det giver jo ingen mening, tiden er jo den samme, og et filter koster vel ikke mere end en hundredmand

• #38   14. jul Jeg skal ikke forsvare nogen truende adfærd, men skift af oliefilter er ikke nødvendig på alle biler ved hvert skift, nogle kræver et skift hver anden gang, og hvorfor skal man skifte noget bare fordi at det er billigt.. miljøet er også vigtigt i den sammenhæng...

• #39   14. jul Jeg har ikke selv set biler, hvor det er foreskrevet, at filter kun er hver anden gang, men jeg skal ikke afvise, at de findes. Jeg tænker mest på, at det ikke giver mening at springe filteret over, da den jo er en vital del i smørekredsen. Stopper det til, så bliver smøringen utilstrækkelig, hvilket går ud over motoren. Et enkelt filter sviner trods alt mindre, end at miljøbehandle en død motor, længe før den burde være brugt færdig.

Jeg synes også man skal respektere kundens ønsker, og hvis man er kendt med dem, må man jo rådføre sig med kunden, hvis de bliver noget ud over der aftalte. uanset hvad, så må der kunne findes en fredelig løsning, frem for at skændes og tror hinanden pga ca 100,-

Hvis jeg sender min bil til service, og mekanikeren vurdere at bre
    mserne ikke holder til næste service, så forventer jeg sgu er opkald, og bliver spurgt, før de bare skifter løs, medmindre andet er aftalt på forhånd.

• #40   14. jul Nemlig.. synes tit mekanikere gør som der passer dem, jeg er ikke typen der bliver sur, men jeg stoler IKKE på dem og kommer der ikke igen hvis de gør sådan nogle numre..

• #41   14. jul sø propel
    det der stik du skiftede var det nødvendigt?

• #42   14. jul Jeg plejer selv af lave service på mine biler, Mehren nu hvor jeg har fået en ret ny morfarbørnebalje, med en avanceret motor, så vil jeg gerne have passet den af fagfolk. Nu kender jeg heldigvis en mekaniker på det autoriserede værksted, og har arbejdet sammen med ham. Så jeg ved hvad han står for, og har selv set hvad han er i stand til, så jeg kan trygt aflevere min bil i hans hænder.
    Men normalt, så stoler jeg heller ikke på folk over en dørtærskel, hvis jeg aldrig har mødt dem før, og de har indirekte adgang til min pengepung

• #43   14. jul Jacob R
    man skal heller ikke være paranoid, man skal vel stole på en mekaniker indtil andet er bevist eller tager jeg fejl? og nej er ikke fordi jeg er naiv, mener bare at de lige skal have en chance for at vise deres værd.

• #44   14. jul Stikket var til en tempraturføler på DPF. Som var den del vi skulle rense. Vi havde et stik der var identisk på lager og tror det kostede 25kr. Det var ikke sensorens stik. men stikket på bilens ledningsnet der var irret over. Så ja det var nødvendigt.
    Nå en person siger olieskift så antager jeg naturligvis at det er olie og olie filtet samt bundprop pakning. Filtret havde en værdi på 69kr. Er opdraget med at man altid skifter olie og olie filter. Er der ud over smed og ikke mekaniker.

• #45   14. jul Jeg tænker ikke du er naiv, og jeg mener Heller jeg er paranoid. Men der er er gammelt ordsprog som siger, af skade bliver man klog, men sjældent rig. Det rammer meget godt, mine erfaringer har nok gjort mig mistroisk. Både som kunde, og som den næste mand som skal have fingrene i noget. Derfor så går jeg op i at lave en tydelig aftale, inden arbejdet iværksættes. "man kunne jo lige...." tankegangen går bare ikke for andres penge.

• #46   14. jul mener endda det har været i operation x engang hvor "eksperter" dvs FDM siger at den måde man er bedst sikret som kunde er at lave en aftale om hvad der skal laves og skulle der komme noget så ville kunden informeres inden.

• #47   14. jul Her viser servicemanualen at for samtlige samtlige civicer 96-00 så skal oliefilter skiftes hver anden gang.. Men der er jo mange der er klogere end servicemanualen og skifter hver gang, og så kan jeg godt forstå kunden ikke gider betale... uanset om det så koster 100 eller 1000kr

• #48   14. jul Syntes der er forskel på hvad det er man laver Eks. hvis man skal lave skifte bremser og man så er igang og ser at et kabel til 100kr skal skiftes for at det kommer til at virke. så det helt OK

Men er det en defekt caliber til nogle flere penge så ringer man til kunden og gør den opmærksom på det.

Har før haft dårlig erfaringer med et værksted (Kofoed og Thomsen) som ikke holde sig til opgaven. Bestilte og betalte for 1times fejl søgning på A/C anlægget. Og et synstjeck. Eneste jeg fik for de penge var en Røg gas test og en samlet pris for skift at komplet A/C anlæg.
    Til syn var panelerne rådne og min ven som kiggede på A/C anlægget kunne konstatere de ikke engang havde fyldt sporevæske på.. Så jeg måtte skifte en O-rings pakning til 25ør og skifte et panel. Fejl der skulle være opdaget på værkstedet nå det specifikt var de 2vare jeg betalte, for men ikke fik

• #49   14. jul sø propel
    kan godt se din pointe men er langt fra alle der ser sådan på det, selvom det virker harmløst

• #50   14. jul Laver altid en aftale med mit værksted om at finder de fejl som koster under 500kr fra tilbuddets pris så kan de bare lave det. Koster det mere så skal de ringe.

• #51   14. jul For at holde den til der trådstarter startede med så er der enorm forskel på videndeling i netværk og så direkte dovenskab...

Jeg bor i en ungdomsbolig hvor området har en facebook gruppe... Vi er 1100 ungdomsboliger og shit nogle dovne spørgsmål der bliver spurgt til

Så snart vi rammer helligdage er der mindst 4 opslag om "Har Fakta åbent?"...
    Eller... Hvad er nummeret til administrationen?

Her er svaret... HAR DU OVERHOVEDET FORSØGT AT SØGE SVARET SELV!?

www.fakta.dk
    www.aub.dk

Det er dovent og der er mange af den type spørgsmål der inde...

Jeg kan huske den gang min lærer sagde "Har du slået det op i ordbogen inden du spurgte?" Jeg kunne ikke døje når hun sagde det... Nu siger jeg det selv
    Jeg var doven den gang, men der skulle jeg trods alt lette min lille trætte skolerøv over til reolen og hive det røde monster ned...

Nu kan de blive liggende i sofaen, men i stedet for at klikke sig ind på Faktas hjemmeside og finde åbningstiden.. Så vil de hellere spamme gruppen til med spørgsmåle og så vente på, at andre gør det for dem... Det er så dovent og trist, fordi det egentligt bare er en omvej til målet. Det fjerne elementet om, at tænke selv... Det bekymrer mig sgu lidt...

Kommentér på:
noget til eftertanke!!