{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

R M
R M
Tilmeldt:
22. sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109

noget til eftertanke!! {{forumTopicSubject}}

hej allesammen smiley

har i lagt mærke til, at at der ret ofte bliver lagt spørgsmål op om diverse bil relateret ting og sager? selvfølgelig ved alle det, det er så heller ikke sagens kerne.
sagen er den, har ofte tænkt på at jeg selv ofte kommer med spørgsmål, der egentlig i sig selv er meget logiske men vælger den nemme løsning og spørg enten herinde eller på andre online forums. så tænker jeg også på hold da kæft, hvsd gjorde vores forældre og bedsteforældre lige da de var lidt herrensmark når de havde spørgsmål eller problemer? De havde ikke den nemme løsning aka internettet.
må jo så konkludere at vores generation i og for sig er meget hjælpeløse når der skal findes løsninger.
tror eller dvs. ved for mig selv at jeg skal være bedre til at finde ud af tingene selv i stedet for at tage internettet til rådighed.

fortsat rigtig god dag folkens.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  noget til eftertanke!!
  • #1   13. jul 2017 Det kan du havde ret i. Men det et spørgsmål I'm hvordan man bruger internettet og hvad man vil med den viden man få. Eks fortrækker jeg at forstå tings funktion (på nær el da det er magi) så ser jeg Eks et hjulophængs type jeg ikke har set før prøver jeg at forstå opbygningen og dens fordele og ulemper. Andre vil enlig bare vide hvor man få Styrekugle billigst. Så internettet kan både gøre os bedre men også dårligere til at forstå og tænke selv...

  • #3   13. jul 2017 Claus g føler du dig truffet? ej du har skam fuldstændig ret.

  • #6   13. jul 2017 Claus g
    har intet imod teknologi overhovedet, det gør hverdagen nemmere eller dvs. nogle ting gør. har dog noget imod den type, hvor første reaktion på et spørgsmål/ problem er at konsultere bg eller fb eller noget helt tredje, uden at søge svaret selv, som virkelig er mega nemt nu om dage.
    synes det er fascinerende hvordan og hvorledes vi er kommet til det punkt i vores udvikling, hvor logisk tankegang er blevet afløst af alt for nemme løsninger, som f.eks bg.


  • #8   13. jul 2017 problemet er blevet tid, vi har fået alt for travlt på alle områder. det er jo nærmest sådan at tingene helst skulle være lavet igår. den der med at det tager den tid det tager, gælder ikke rigtigt mere.

  • #10   13. jul 2017 Jacob R
    der intet galt i at rådføre sig eller generelt spørge om hjælp, siger kun vi har det for nemt ift. hvordan det engang har været i de klarede sig ret godt synes jeg.
    savner ikke den tid som sådan, savner bare lidt at man selv prøver at undersøge tingene før man spørger.


  • #14   13. jul 2017 Jacob R
    sådan har jeg ikke lige tænkt på det, må jeg indrømme altså ift. smid væk kulturen der desværre er kommet og at mange er vokset op med det.


  • #18   13. jul 2017 Det er sjovt det her, fordi der for HVER generation bliver diskuteret det samme.. den gamle generation synes at den nye generation er dovne, snakker grimt, er uopdragne, kan ikke finde noget osv osv..

    Det er der beviser for mange hundrede år tilbage..

    Viking rød skæg var pisse sur på sin søn fordi han ikke gad jage med hans gamle bue og pil, sønnen ville hellere udvikle noget der var bedre, og så gik der ellers evolution i den, og unge nu om dage er laaaangt mere kompetente end den forrige generation nogensinde har været.. den teknologiske udvikling foregår nærmest i 2. potens. Men ja de "gamle" vil altid brokke sig, hvad enten det er om tøj, kultur, musik eller noget helt andet...


  • #19   13. jul 2017 Mirza
    den del med at snakke grimt er jo ikke engang løgn.. og ja har sikkert også selv gjort det og gør det nok stadig til tider men den nye generation, snakker/ taler meget mere grimt end jeg nogensinde har gjort.


  • #23   13. jul 2017 Der er noget om svar tonen. Både for rådgiver og forspørgerens side. Google er bestemt ikke min ven skulle finde noget information om hvilke bolte man skulle løsne på for broen på en bil for at sænke den lidt. Uden at fucke med noget væsentligt. Fik intet svar via Google. (kan nemt være mig der søgte forkert.) men oftest kommer der en masse ubrugelig link for mit vedkommende.

    Men op bliver tit at en trådstarter er aggressiv og flabet med sine kommentarer men også fra dem der skulle forgive at svare på spørgsmålene er ofte nedladende og enda ofte ret uvidende


  • #24   13. jul 2017 Sø-propel
    for det meste kan man også læse sig frem til om en trådstarter oprigtigt ikke kan finde svar på egen hånd , så ville jeg også hjælpe ( hvis jeg kunne hjælpe i det tilfælde)
    det spørgsmål jeg hader mest af alt er sku " heeey har fået en fartbøde, hvornår kommer den?" er sikkert flabet af mig men det er da for dumt at man overhovedet spørg om det.


  • #25   13. jul 2017 R M.
    Kan faktisk godt forstå spørgsmålet. Da jeg mistede mit kort pga fart for 8-9 år siden gik der 11 måneder før straffen kom...


  • #26   13. jul 2017 så har jeg kun været heldig at mine bøder kom forholdsvis hurtigt

  • #29   13. jul 2017 #27
    prisen på lygter der er sjældne som i dit tilfælde er de ikke dyre uanset hvor man køber dem?


  • #31   13. jul 2017 Har ikke læst hele tråden - men tænk på al den tid man havde til rådighed i gamle dag hvor man ikke brugte flere timer om dagen på at sidde og kigge på en skærm (enten PC eller TV) - så der var der tid til at løse problemerne selv smiley

  • #33   13. jul 2017 #32
    hehe forstår jeg så godt


  • #34   14. jul 2017 Ja, selvom der aldrig har været mere information tilgængeligt for os alle, så er det nemmere at bruge 30 sekunder på stille et spørgsmål på et forum, end lige prøve at bruge et par minutter på at søge først.

    Men der findes så også rigtig mange forkerte, og modstridende, svar på nettet, så kan sådan set godt forstå at mange vælger at spørge, istedet for bare blindt stole på det der dukker op i første søgeresultat på Google.


  • #36   14. jul 2017 Havde en kunde der blev truende over at jeg havde skiftet oliefilter og skiftet et stik som var irret istykker på hans Transit han havde spurgt om vi ikke kunne lave et olie skift på den da vi lavede noget andet på den alligevel. Han nægtede at betale regningen i starten, da han meget aggressivt påpegede at olie service og olie skift ikke var det samme og olie skift var SKIFT AF OLIE. vi låste bilen inde natten over og dagen efter stod der en lærling med en pose penge for at de kunne få bilen tilbage

  • #38   14. jul 2017 Jeg skal ikke forsvare nogen truende adfærd, men skift af oliefilter er ikke nødvendig på alle biler ved hvert skift, nogle kræver et skift hver anden gang, og hvorfor skal man skifte noget bare fordi at det er billigt.. miljøet er også vigtigt i den sammenhæng...

  • #40   14. jul 2017 Nemlig.. synes tit mekanikere gør som der passer dem, jeg er ikke typen der bliver sur, men jeg stoler IKKE på dem og kommer der ikke igen hvis de gør sådan nogle numre..



  • #41   14. jul 2017 sø propel
    det der stik du skiftede var det nødvendigt?


  • #43   14. jul 2017 Jacob R
    man skal heller ikke være paranoid, man skal vel stole på en mekaniker indtil andet er bevist eller tager jeg fejl? og nej er ikke fordi jeg er naiv, mener bare at de lige skal have en chance for at vise deres værd.


  • #44   14. jul 2017 Stikket var til en tempraturføler på DPF. Som var den del vi skulle rense. Vi havde et stik der var identisk på lager og tror det kostede 25kr. Det var ikke sensorens stik. men stikket på bilens ledningsnet der var irret over. Så ja det var nødvendigt.
    Nå en person siger olieskift så antager jeg naturligvis at det er olie og olie filtet samt bundprop pakning. Filtret havde en værdi på 69kr. Er opdraget med at man altid skifter olie og olie filter. Er der ud over smed og ikke mekaniker.


  • #46   14. jul 2017 mener endda det har været i operation x engang hvor "eksperter" dvs FDM siger at den måde man er bedst sikret som kunde er at lave en aftale om hvad der skal laves og skulle der komme noget så ville kunden informeres inden.

  • #47   14. jul 2017 Her viser servicemanualen at for samtlige samtlige civicer 96-00 så skal oliefilter skiftes hver anden gang.. Men der er jo mange der er klogere end servicemanualen og skifter hver gang, og så kan jeg godt forstå kunden ikke gider betale... uanset om det så koster 100 eller 1000kr

    profilbillede
  • #48   14. jul 2017 Syntes der er forskel på hvad det er man laver Eks. hvis man skal lave skifte bremser og man så er igang og ser at et kabel til 100kr skal skiftes for at det kommer til at virke. så det helt OK

    Men er det en defekt caliber til nogle flere penge så ringer man til kunden og gør den opmærksom på det.

    Har før haft dårlig erfaringer med et værksted (Kofoed og Thomsen) som ikke holde sig til opgaven. Bestilte og betalte for 1times fejl søgning på A/C anlægget. Og et synstjeck. Eneste jeg fik for de penge var en Røg gas test og en samlet pris for skift at komplet A/C anlæg.
    Til syn var panelerne rådne og min ven som kiggede på A/C anlægget kunne konstatere de ikke engang havde fyldt sporevæske på.. Så jeg måtte skifte en O-rings pakning til 25ør og skifte et panel. Fejl der skulle være opdaget på værkstedet nå det specifikt var de 2vare jeg betalte, for men ikke fik


  • #49   14. jul 2017 sø propel
    kan godt se din pointe men er langt fra alle der ser sådan på det, selvom det virker harmløst


  • #50   14. jul 2017 Laver altid en aftale med mit værksted om at finder de fejl som koster under 500kr fra tilbuddets pris så kan de bare lave det. Koster det mere så skal de ringe.

  • #51   14. jul 2017 For at holde den til der trådstarter startede med så er der enorm forskel på videndeling i netværk og så direkte dovenskab...

    Jeg bor i en ungdomsbolig hvor området har en facebook gruppe... Vi er 1100 ungdomsboliger og shit nogle dovne spørgsmål der bliver spurgt til smiley

    Så snart vi rammer helligdage er der mindst 4 opslag om "Har Fakta åbent?"...
    Eller... Hvad er nummeret til administrationen?

    Her er svaret... HAR DU OVERHOVEDET FORSØGT AT SØGE SVARET SELV!?

    www.fakta.dk
    www.aub.dk

    smiley Det er dovent og der er mange af den type spørgsmål der inde...

    Jeg kan huske den gang min lærer sagde "Har du slået det op i ordbogen inden du spurgte?" Jeg kunne ikke døje når hun sagde det... Nu siger jeg det selv smiley
    Jeg var doven den gang, men der skulle jeg trods alt lette min lille trætte skolerøv over til reolen og hive det røde monster ned...

    Nu kan de blive liggende i sofaen, men i stedet for at klikke sig ind på Faktas hjemmeside og finde åbningstiden.. Så vil de hellere spamme gruppen til med spørgsmåle og så vente på, at andre gør det for dem... Det er så dovent og trist, fordi det egentligt bare er en omvej til målet. Det fjerne elementet om, at tænke selv... Det bekymrer mig sgu lidt... smiley


Kommentér på:
noget til eftertanke!!

Annonce