{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Magnus S
Magnus S
Tilmeldt:
18. jul 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Min DR.big {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg ved godt det er for biler men jeg har ikke nogen konto på SG.
Nå Jeg har en DR.big den var ulovlig for et års tid siden Den kørte 90 med pillede begrænsninger og intet andet men så da min far fandt ud af det så satte han variator begrænseren i igen,
Men ikke tragten og det resulterede så i at min stempel satte sig da den brugte 10000 rpm på at kører 30. Nu købte vi så et nyt cylinder kit på scooterland.dk og satte tragten i og det var det Det billigste cylinder kit de havde. den ville ikke trække en skid, man skulle hjælpe med fødderne og med pillet Skive kørte den 42 og med Skive i kørte den 20 og det Gad gad jeg fandme ikke så her igår kørte Jeg Jeg ud til min ven og vi vurderede at den gamle cylinder ville være god nok at smide på, så det gjorde vi og da jeg så tog en tur, så trak den som Satan selv og Den kørte 60 og ikke 40, så besluttede vi at tage tragten og det gav lidt topfart men ikke meget. Men på vej hjem sætte den sig så, og jeg Jeg fatter ikke hvorfor den gør det, med den gamle cylinder tog den lige så mange omdrejninger og jeg kører med 3,5% blanding i min Benz . Er der nogle af jer det har en ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min DR.big
  • #1   18. jul 2017 hvorfor fanden så oprette sig her istedet for på scootergalleri?! smiley

    -men denskaljo dyses om og justeres ind når du skifter cylinder..

    men gå nu ind på scootergalleri, der er faktisk nogle dygtige folk derinde der godt gider hjælpe.. smiley

    mvh



  • #2   18. jul 2017 Det er ihvertfald helt sikkert at den ikke har kørt 90, som standard afdroslet. Så enten er dit speedometer meget optimistisk, eller er der skiftet mere end du tror.

    Hvad er det for noget cylinderværk i skifter imellem?

    Stemplet sætter dig fordi den bliver for varm. Det gør den fordi den ikke får nok benzin i forhold til luft.
    Altså skal du have en større dyse. Og bruge 2% olie i benzinen, ikke mere..

    Vil du have den ned i lovlig hastighed, skal du have det lovlige cylinderkit og den originale udstødning, tragt i membranen og selvfølgelig skiven.
    Du kan ikke bare sætte skiven i hvis de andre begrænsninger mangler (som du har fundet ud af..)


  • #3   18. jul 2017 Som du vil erfare når du bliver ældre, er der intet maskineri der har decideret godt af at køre for fuld rulle hele tiden, og det er måske en billig olie du kører med, mineralsk er det billigste og dårligste til konstant top effekt, der må en syntetisk til eller i det mindste semi-syntetisk.
    Du har ikke fået bøder endnu, men du har fået lov at betale dyre lærepenge, og senere kommer bøder og konfiskationer, det er bare en lang vej fyldt med dårlige beslutninger.

    Jeg planede engang topstykket på en SCO knallert, blev stoppet første gang jeg kørte, det blev konfiskeret og en bøde på ca 200 kr, det var dyrt i 70erne, så det gad jeg ikke mere. Detr skal lige siges den kørte 33 km/t de max 10 minutter det varede, sur røv.

    PS!
    Har stemplet sig pga en låsering der er sprunget ud?


  • #5   18. jul 2017 Jo, men nu øver han sig jo i undskyldninger, dem får han brug for fremover:)

  • #6   18. jul 2017 Har i lavet en kompression udmåling? eller har i bare vurderes at cylinderen er god nok? Hvis stemplet har sat sig, så må den have haft godt fat i cylinder væggen.

  • #7   18. jul 2017 Pubertets teenager og deres scooter.
    Hold nu bare lortet lovlig og spar pengene, og vent de 2 år til de kan tage kørekort.


  • Magnus S
    Magnus S Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #8   18. jul 2017 Det var en varmesættelse

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #9   18. jul 2017 Varmen kan komme af flere ting, fx for fed blanding, manglende brændstof ind i cylinderen, eller forkert tændingstidspunkt

  • #10   18. jul 2017 Du oprettede din bruger i dag, og poster som det første et knallert emne, hvor du undskylder dig med, at du ikke har en bruger på scootergalleri. Jeg kan næsten ikke finde ord....

  • #11   18. jul 2017 Forstår simpelthen ikke folk skal nedgøre ham bare fordi han søger hjælp til sin knallert.

    Og slet ikke Allan som udtrykker "Når han bliver ældre"
    Det er mulig du nærmer dig 100 men Magnus er nu 32..
    Godt andre hjælper ham på vej.


  • #12   18. jul 2017 Hvis han er 32, hvorfor skulle hans far så interessere sig for hans ulovlige scooter
    Hvis man er 32 er man sku gammel nok til tage ansvar for sine handlinger!


  • Magnus S
    Magnus S Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #14   19. jul 2017 Prøv engang at hør Jeg oprettede en profil idag fordi det er først nu der er problemer men nu har jeg så et andet problem: med 7000 omdrejninger
    Så kører den kun 47 og den burde da køre 60


  • #16   19. jul 2017 Så du oprettede en profil på bilgalleri da der blev problemer med din knallert..

    Du svarer ikke på hvad der bliver skrevet til dig, og du roder rundt i dine spærgsmål..
    Held og lykke med din ged..


  • #17   19. jul 2017 smiley

  • #18   19. jul 2017 Who gives a rats ass om han poster om en knallert. kig lige jeres egne Off topic igennem. Sure gamle kællinger smiley

  • #19   19. jul 2017 I do. Han har tilsyneladende kun oprettet brugeren for at stille knallert spørgsmål, og så hjælper vi ham lidt på vej over på det forum der er til den slags.

    Han havde formentlig løst sit problem nu hvis han i stedet havde oprettet sig på scootergalleri i stedet for bilgalleri. Det ligger faktisk lidt i navnet.


  • #20   19. jul 2017 Tror du så ikke du skulle smutte på offtopic-galleri.dk selv?

    http://www.bilgalleri.dk/bruger/149599-mr__p#forumtopicsrp

    Hvem ville ikke hellere spørge en "voksen" end andre 15 årige der ikke aner en skid alligevel? smiley


  • #21   19. jul 2017 18#
    I off topic kan man selvfølgelig skrive hvad man har lyst til.
    Men når man opretter en bruger her på BG, for at stille et knallert relateret spørgsmål, og dertil starter med at skrive "Jeg ved godt det er for biler men jeg har ikke nogen konto på SG. "
    Svarer sq da lidt til at jeg opretter mig som bruger på hestegalleri, for at spørge om oliemængden på min motorcykel.. smiley


  • #22   19. jul 2017 Jeg er på Hundegalleri, og der er da ofte spørgsmål der er bil relateret

  • #23   19. jul 2017 Det er nok for avanceret for Johnny, at kunne forstå, at hvis hans bruger havde det mindste bil indhold, og var mere en 1 time gammel fra opslaget blev oprettet, og han desuden selv starter emnet med, at han godt ved han er gal på den, så havde piben haft en anden lyd.

    Paradokset er at han har brugt en rum tid på at oprette denne bruger på det forkerte forum, for han nævner jo selv, at han laver emnet pga han ikke har en bruger på SG. Han kunne have været sparet for dette og fået langt bedre support derinde.


  • #24   20. jul 2017 Come one, hvor ville du helst spørge? I en gruppe med voksne mennesker hvor der er en del der sandsynligvis har rodet med maskiner hele livet? Eller i et forum fuld af 15 årige Randers rødder? Ja, jeg ved godt hvor jeg ville henvende mig - hos dem med viden erfaring og uddannelse smiley

    Men ok. Har man ikke bil indhold, så er man jo selvfølgelig ikke velkommen her. bum bum.

    Men tak for den nedværdigende tone Hr Avanceret him self smiley


  • #25   20. jul 2017 Beklager tonen. Det tager jeg i mig igen.

    Min pointe er bare at der er gallerier til de forskellige ting, og jeg synes da også det er irriterende når der er en der opretter en bruger udelukkende for at vi skal svare på et svarskema. Jeg synes det er tyndt.

    Men lad os være enige om at være uenige smiley


Kommentér på:
Min DR.big

Annonce