{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.274 visninger | Oprettet:

Hvad tror i der er sket på ubåden? {{forumTopicSubject}}

Hvad tror i, der helt konkret er sket ombord på u-båden?

http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-varetaegtsfaengslet-for-uagtsomt-manddrab/6776305

Når anklagemyndigheden "kun" anklager ham for uagtsomt manddrab, men ikke for drab - så har der jo nok ikke været tale om fuldt ud overlagt mord, fx hvor han har stukket en kniv i hende.

Jeg tror der har været tekniske problemer med u-båden (det ved vi jo positivt, at der har), hvor han så blot har gjort alt for at redde sig selv, men ikke har gjort noget, for at forsøge at redde den svenske journalist. Derfor tror jeg, at de "kun" har valgt at anklage ham for uagtsomt manddrag.

Hvad tror i der er sket?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tror i der er sket på ubåden?
  • #2   12. aug 2017 @kage - Det er jeg godt klar over. Derfor også spørgsmålet hvad i tror der er sket smiley

  • #3   12. aug 2017 Spekulationerne kunne jo også gå på at han sank den med vilje..:)..da redningsfartøjer kom for tæt på..
    Endvidere hvor faen har han sejlet til hele natten...;).,
    Der skyller et lig i land ved Nakskov igår.... det har men vistnok heller ikke hørt mere til

    Lige til "en skør skør verden"..,
    Håber ik Der er sket hende noget, men så havde hun nok henvendt sig til familien nu..
    .Spekulationer og mystik lige som EB vil ha det...


  • #4   12. aug 2017 @Chris
    Enig - det er meget mærkeligt det hele


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   12. aug 2017 Det her er jo kun opfordring til spekulationer, teorier, gisninger og sladder. Lad nu polisen få ro til at finde ud af hvad der er sket, før I dømmer ...Kort sagt lad det ligge... det andet er usmageligt..

  • #7   12. aug 2017 Det er en meget speget sag, i princippet kunne han jo tale sandt, for hvorfor skulle han tage livet af/voldtage en fremmed dame, som han som det ser ud ikke kendte før de sejlede ud.

    Men det lyder en smule mærkeligt, at han skulle være "væk" hele natten, og tilfældigvis lige svare radio Lyngby ligesom nogen "ser" ubåden på havet.
    Og at "skaden" på ballast systemet lige skulle eskalere ligesom bådene kom tæt på ham, og at ubåden sank på 30 sek.
    Netop som "redningen" var nær?


  • #8   12. aug 2017 det er da lige meget hvad man tror,

    kun en ved præsis hvad der skete


  • #9   12. aug 2017 Han har voldtaget og efterladt hende derinde også sænke lortet.
    Når båden er gennemsøgt vil sandheden komme frem:)


  • #10   12. aug 2017 Det lugter lidt af kalkuleret mord. Jeg tror ikke hun ligger i ubåden hvis hun er slået ihjel, for den bliver jo fisket op, og han påstår jo at han har sat hende af.

    Så mon ikke at HVIS han har myrdet hende at han så har gjort det på bedste Walter White maner så hun aldrig bliver fundet.


  • #11   12. aug 2017 ja det kan jo være han har slået hende ihjel. eller ved et (uheld) men det kan jo også være hun gemmer sig for at få en historie ud af det. eller hun er et sted uden nogen form for media. og bare hold fri. men de må vel snart finde ud af det for ubåden er vel oppe nu var det ikke idag de ville hæve den.

  • #13   12. aug 2017 Ja hvis han har bare lidt hjerne, han har jo haft hele natten til og komme af med hende.
    Så mon ikke hun dumpet et sted, med noget tungt om fødderne.

    Jo den er på vej til Nordhavnen nu.

    Men det er stadig en meget underlig sag.


  • #14   12. aug 2017 vis hun nu er dumpet et andet sted hvorfor så sænke ubåden. med minder han var bange for dna eller noget i den stil. ellers giver det jo ingen mening vis nu den er sænket af ham selv

  • #15   12. aug 2017 Jeg syntes personligt ikke han umiddelbart lignede en der lige havde dræbt et andet menneske, da han blev hevet i land og TV2 snakkede med ham, men det er selvfølgelig svært at sige hvad der er hent. Forklaringen kommer nok inden for de næste par dage.

  • #16   12. aug 2017 tror ikke der er sket en skid.

    en svensker der bliver sat i land i kbh en torsdag aften, ligger stadig med tømmermænd et sted i en lejlighed med en fremmed.


  • #18   12. aug 2017 Pusher; men hans forklaring er jo at han satte hende af... så kan ikke helt se logikken i din fremlægning ..

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #19   12. aug 2017 hun ville vel ikke gi fittan

  • #21   12. aug 2017 Den er nu en del ældre en 3 år.
    Den blev søsat i 2008 og kunne sejle selv i 2009.
    Også den blevet overhalet i 2011 tror jeg det var.

    Siden den ikke er underlagt noget klasse selskab eller eftersyn, så kunne den i princippet være i rigtigt dårlig stand.
    Der er bare en masse ting som er meget mærkelige og som skal forklares.

    Hvorfor er han ikke dykket ud eller sat den på grund hvis han havde problemer med ballast systemet.
    Og hvis han havde en radio, hvilket det lyder til.
    Hvorfor så ikke prøve og kalde på hjælp osv osv.

    Der en masse spørgsmål som skal svares på, osse nok derfor man varetægts fængsler ham.
    I princippet så kan han jo claime han smed hende af, og uden beviser eller lig kan man jo ikke rigtigt dømme ham for noget.
    Ihvertfald ikke bare sådan lige.


  • #22   12. aug 2017 Jeg synes det virker som om at man holder nogle ting tilbage for pressen... Hvordan kan man sigte en person for uagtsomt manddrab, når man ikke har et lig på bordet endnu?

  • #24   12. aug 2017 Det står jo politiet frit for (stort set) og sigte dem de syntes, og så må det jo være op til advokater/dommeren om de tror på det.
    Selvom politiet jo ikke sigter nogen uden grund.

    Vel osse derfor sagen er blevet holdt for lukkede døre, man er bange for at der skal slippe info ud og raketmadsen, som kan forpurre den videre efterforskning.
    Han kunne jo i princippet sejle/køre/gå ud og hente liget, og flytte det til andet sted som man ikke ville lede, eller ødelægge beviser.
    Eller den rigtige gerningsmand kunne.


  • #25   12. aug 2017 Der er nogle ting som retten ved nu, som gør at han er sigtet. Især når det er uagtsomt manddrab. Han ville jo så vidt vides gerne selv fortælle om det hele foran pressen, men fik ikke lov.

    Kvinden er jo ikke i live det er sikkert.

    Der var et interview med en forfatter der havde fulgt ham - og selvom han sagde pæne ord om manden, så sagde han også at han kunne skifte lidt karakter. Det lød dog mest som om han ikke sagde det fuldt ud for at gardere sig mod at manden frikendes eller kvinden findes i live.

    Selvom det er trist, så er det en spændende sag fordi den involverer en "hjemmelavet" ubåd, en journalist og en anerkendt intelligent mand. Det er jo lige til en krimi-bog der senere filmatiseres.

    Mit bud er at det kommer til at blive en tilståelsessag i sidste ende - og med en god advokat så er han "hurtigt" ude for uagtsomt manddrab.


  • #26   13. aug 2017 #24 - Kent R
    Jeg tror nu nok, at de skal have en rimelig begrundet mistanke, når de anklager ham for uagtsomt manddrab. Det er måske ikke nødvendigt med 100% sikre beviser, men jeg tror, at anklagemyndigheden har rimelig evidens for, at der er sket et eller andet, som ikke er så godt.
    @Thomas M - Jeg er enig. Det er en tragisk - men samtidig også en spændende sag, hvilket bl.a. også kan ses ved, at sagen har fået stor dækning i de udenlandske medier.


  • #27   13. aug 2017 Enig Buford. Det uagtsomme er det som gør at de må vide noget - han kan jo også selv have fortalt om hvad der er foregået.

    Uagtsomt dækker bare over meget. Kan han have kvinden stå i tårnet midt ude på vandet hvor hun så er faldet i og er druknet, eller har han manøvret båden så hun har slået sig eller andet - og i panik skilt sig af med liget.. Der er så mange døre der er åbne smiley


  • #28   13. aug 2017 det er lidt spændende hvad det ender med.. jeg håber da hun dukker op og sagen tar en drejning igen.. men jeg tror desværre der ligger en forbrydelse bag

  • #30   13. aug 2017 TT: Den forklaring du giver kan også være sandsynligt - MEN det som jeg ser i det her som er afgørende er måden han bliver reddet på. At det hele lige falder i hak med at han bliver set, kravler ned i båden og den så synker lige direkte efter. Der er samtidig set, om det passer eller ej, et kendetegn på ubåden ud fra at man åbner op for at den skal gå under igen.

    Han er dømt skyldig i pressen - og derfor havde det måske være rimeligt at han selv fik lov til at udtale sig - men igen, retten vil nok også sikre sig at han ikke får sympati som kan påvirke sagens gang.

    Men man skal også huske på at hvis der virkelig er overvågning der hvor hun skulle være sat af - og den intet viser - så bliver han taget i første løgn. Derfra går det stærkt.. Men det er edderspændende - desværre på bekostning af en kvindes liv.


  • #31   13. aug 2017 -og netop som jeg skrev det sidste skriver medierne nu at han har ændret forklaring mindst en gang.. Så er sagen igang.

  • #33   13. aug 2017 TT: Præcis.. Men hvorfor skulle det så lige præcis gå ud over hende? Det også mærkeligt at ikke mange snakker om evt. voldtægt.

    Hvis han virkelig har slået hende ihjel ser jeg kun 3 muligheder:
    1. Han har haft lyst til at prøve at dræbe.(Der findes mennesker med den lyst)
    2. Hun har stillet nogle spørgsmål eller haft noget insiderviden der kunne pisse ham nok af til at han måske har gjort noget uagtsomt.
    3. Han har voldtaget hende og skaffet sig af med samtlige beviser i håb om at tvivlen kunne komme ham til gode i form af manglende beviser.. Den ubåd han jo have været mange steder hvor han kan have smidt hende af..



  • #34   13. aug 2017 Som noget af det nyeste i sagen, så mener Politiet jo nu i hvert fald, at u-båden er sænket med overlæg. Men ja - det bliver spændende at se, hvad det hele ender med.


  • #35   13. aug 2017 Og hvis vi skal i konspirationsteorier så kunne det jo være at hun er i god behold og at de har aftalt hvad der skal ske. Altså at hun gemmer sig, han synker ubåden og bliver dømt på en eller anden måde. Efter han har fået sin dom dukker hun op efter aftale, blot for at bevise at uskyldige mennesker dømmes dømmes ud fra indicer og pres fra pressen.


    Det er et frækt bud smiley


  • #36   13. aug 2017 Det kunne også være at hun dukker op og at det bare er et medie stunt, men tvivler nu lidt.

  • #37   13. aug 2017 Så er hun i hvert fald MEGET ond overfor sin kæreste smiley med mindre han også er involveret. Han har trods alt meldt hende savnet smiley

  • #38   13. aug 2017 Jah det er da ondt - men journalister går nogle gange langt for en vanvittig historie..:P

  • #39   13. aug 2017 Så håber jeg i hvert fald de / hun får regningen for alt det her. Det er med sikkerhed allerede løbet op i et stort 6-cifret beløb - inklusive mandetimer, aktivering af bjærgningsskib, hævning af u-båden, landtransport af ubåd osv. osv. smiley

  • #40   13. aug 2017 Jah, som sagt også blot konspirations-fis.. smiley



  • #41   13. aug 2017 smiley Lad os se hvad der sker - men det kunne godt ende ud med at blive en hel filmhistorie værdig smiley

  • #42   13. aug 2017 https://da.m.wikipedia.org/wiki/Sigtelse

    Nu er wiki self ikke altid korrekt, men giver da en god indikation, så i princippet er Madsen vel sigtet fordi han
    1: er den sidste der har set pigen i live.
    2: ikke har noget alibi/eller vidner der siger han har sat hende af.

    Men det er sku en underlig sag, og hvorfor skriver hun egentlig en artikel omkring hans båd?
    For og se er det ret malplaceret i forhold til de andre ting hun normalt skrev om, som er ret meget med mennesker og lignende, altså bløde værdier og værdi kampe.

    Men mon ikke som i andre skriver at han har taget livet af hende, med eller uden overlæg.
    Kan det tænkes de har haft en sexuelt forhold, som hun ville ende? Eller måske hun/han er til noget ekstrem sex?
    Siden der er antydet at de lukkede døre ved første retsmøde, var for at skåne familien?


  • #43   13. aug 2017 Mon ikke hun er sat af da hun ikke var i båden.

  • #44   13. aug 2017 Skulle jeg gætte har hun enten stillet for mange spørgsmål om hvorfor han røg ud af den oprindelige raket forening / det problem at de skulle affyre den næste rakket ca. samtidigt, til et punkt hvor han er eksploderet.
    Alternativt har han lagt an på hende uden at vide at hun var lesbisk, og ikke håndteret det pænt, og derefter eksploderet.
    Man skal ikke undervurdere ham, han er en yderst intelligent mand, så fra handlingen er sket, vil alt være nøje udtænk. Selve handlingen er formentligt en mental nedsmeltning.
    Vi mangler en del information omkring hans færden, før man reelt set kan sige at den er gal. Resten er reelt set indicer og kan derfor kun svært bruges til noget. Men klart iøjnefaldende at den synker efter han lige forsvinder kortvarigt, det antyder klart at han har sænket ubåden, og at der nok er en sammenhæng.
    Alternativet er at han satte hende af og hun har fået andre problemer. Han har valgt at tage ud og teste ubåden og fået driftsproblemer. Inkl el problemer så han ikke har kunnet sende SOS, og til sidst har han skruet på et håndtag der gik istykker og blev reddet.
    Personligt tror jeg desværre mest på det første scenario, der er for mange sammenfald. Jeg ville også godt gætte på at det hænger sammen med den smuttede opsendelse og en nærgående journalist. Men igen... jeg ved ikke en skid og gætter bare.
    Peter: Tager jeg fejl må du meget undskylde.


  • #45   13. aug 2017 Jeg læser nu at han har ændret forklaringer undervejs. Så er den potte vidst ved at være ude.

  • #47   15. aug 2017 Jeg er sgu lidt spændt på hvad den sag ender med. tænker måske det er svært at dømme ham for mord uden et lig på bordet. Det er nok svært at sige da der stensikkert er noget der ikke kommer i medierne..

  • #48   18. aug 2017 hun havde måske grund til at gå under jorden, og han hjalp hende..

  • #50   21. aug 2017 Alene det vi ved med sikkerhed nu, at han har gjort, burde efter min mening give livstid smiley

    Men sådan spiller klaveret nok bare ikke


  • #51   21. aug 2017 Buford: Det kan du jo ikke sige.. Lad os nu antage ubåden har gjort sig en træls bevægelse og kvinden er faldet og slåt hul i hovedet og forblødt. Så har manden i panik, frygten for at blive morddømt, valgt at skille sig af med hende.. Det skal man ikke i fængsel for livet for - selvom jeg er tilhænger af hårdere straffe.

    Men ja, sandheden findes nok kun delvist når/hvis liget findes..


  • #52   21. aug 2017 @Thomas - Kan godt være jeg overreagerer smiley men han virkede sgu ikke til at være meget i panik, umiddelbart før han steg ind i politibilen nede på havnen. Da påstod han hårdnakket, at han havde været selv ombord, og han var mest ked af, at hans ubåd var sunket. Men ingen tegn på panik overhovedet. Fair nok at man panikker lige i øjeblikket, men så siger man altså hvad man har gjort så snart det er muligt.

    Vi ved stadigvæk ikke, hvad der konkret er sket, men når anklagemyndigheden anklager ham for 'uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder' - så tror jeg næppe, at hun bare er væltet og har slået hul på hovedet og er forblødt. Så er der temmelig sikkert sket mere graverende ting, som anklagemyndigheden har en væsentlig mistanke om, og noget vi ikke har hørt om endnu.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #53   21. aug 2017 Politiet havde fundet spor i ubåden, hvis hun var kommet til skade og havde blødt i ubåden

  • #55   23. aug 2017 Nu er der i hvert fald "no mercy" fra min side af.
    Fair nok at man panikker efter et hændeligt uheld, hvis det er det, som er sket.
    Men når man så lyver om det, og "begraver liget til søs", som Peter så filosofisk siger og når man skærer hoved, arme og ben af liget, så skal man ind i kachotten på ubestemt tid og helst aldrig nogensinde ud igen.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #56   23. aug 2017 Det er underligt at man ikke har fundet spor i ubåden, nu hvor det er fastlagt at det er hende. Det må give et forfærdeligt svineri på den trange plads der er i den ubåd.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #58   23. aug 2017 Der kan man bare se. Det er et eller andet sted fint at de tilbageholder info indtil det hele er mere end 100% sikkert. Så kommer der ikke en masse lort ud i pressen, så folk kan konspirere løs.

Kommentér på:
Hvad tror i der er sket på ubåden?

Annonce