{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Valg af billig bil, maks 15-18.000 kr? Benziner {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvis man skal finde en relativ billig bil mellem 10-18.000 kr, men størrelsen betyder ikke så meget, men havde tænkt lidt på en mini/micro bil.

Jeg kan se der er de klassiske C1, 107 og Aygo, men der er også Colt og andre Suzuki Splash mv, Kia Picanto mv.

Hvad skal man så se efter af bil, for at få bedste værdi og mest holdbar?

Benzin udgave
Gerne nyere end 2004
Nysynet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af billig bil, maks 15-18.000 kr? Benziner
  • #2   20. aug 2017 Aygo kunne være et ok bud, jeg tror dog du vil have svært ved at finde en til din pris, det vil nok være nemmere med 107/c1.

    Alternativt overvejen en 1. generation Toyota Yaris.
    Super lille bil, mere plads og meget mere komfort end aygo, og det er noget af det mest driftsikre overhovedet. Og vælger du den med en 1,3 motor er der også pænt træk i den.


  • #3   20. aug 2017 Hvad med noget Citroen C3/C4 - er de et helt skidt køb?

  • #4   20. aug 2017 Hvis du går meget op i holdbarheden og driftssikkerhed er det måske ikke det helt rigtige at vælge..

  • #5   20. aug 2017 Personligt ville jeg aldrig købe en fransk bil - og slet ikke dem i den prisklasse. Har for tit oplevet det ene og det andet galt med dem. Elektronik, bagbroer osv osv. Det er sjældent billige ting der skal fixes på dem.

  • #8   20. aug 2017 Pusher: Det jo klart at man bliver farvet når man tæt på sig selv oplever problemerne med franske biler. Hvis man selv ofte ser PUG og Citroen med konstante fejl, så er det jo klart man fraråder dem.

    Jeg er tysker med stort T - men derfor anbefaler jeg da istedet oftest japanske biler til de som vil have dritsikkerhed.

    Personligt foretrækker jeg, hvis jeg endda skulle have en ældre bil, at få en bil med gængse fejl der kan rettes. Ikke elektriske fejl, for dem hader jeg bare af natur.

    Lige præcis Citroen er heller ikke et mærke jeg ser i toppen af de lister som engang imellem publiceres under driftsikkerhed.


  • #9   20. aug 2017 Pusher - Hvornår har du egentlig sidst været på Striven? smiley Findes der noget mere kedeligt end Golf, Seat og Audier? øøøøhm nej. Der er ingen der fancyer dem ud over deres imponerende performance på stregen smiley
    I øvrigt så er der ingen der påstår at Aygo er bedre, blot at de holde værdien en TAND bedre for no reason.
    Og så er gennemsnits alderen her i tråden vidst ca 35år, hvor du trækker godt op ad smiley

    Aygo trillingerne har kørt langt eller er skadet til 15-18.000
    Picanto'en er også et bud, de skal bare have skiftet bagskiver hvert andet år til syn. Og nogle af modellerne køre på virkelig små koblinger, som slides hurtigt.



  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #11   20. aug 2017 fransk er kun godt i sengen smiley

  • #13   20. aug 2017 Tak for indspark alle sammen smiley Har tidligere selv haft rigeligt med Peugeot 106 GTI og XS, og har haft min andel af reps. på de vogne, og magter det ikke igen. Bliver skuffet hver gang jeg får sådan en bil.
    Har derefter haft masser af diesel biler, og generelt syntes jeg bare bedre om VAG koncernens biler, men det er jo svært at være kritisk når man skal have en billig bil, som bare skal køre dagligt 30 km + enkelte længere ture. Dog skal der være plads til barnevogn i fremtiden evt.

    Dog er det til kæresten, som nok køre væsentligt pænere end jeg gjorde som 20 årige for 13 år siden, så derfor jeg tænker lidt i andre baner.

    Har selv lidt på kig på Renault Clio II, netop fordi den virker til at være en ganske fin bil og til en god pris.

    Men der er jo adskillige mærker at lure på.

    Alle trillingerne som i selv nævner, Suzuki Splash og Swift, Chev. Spark, Citroén C2/C3, Toyota Corolla/Avensis, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Golf 4 hvis den kan findes uden rust og uden alt for mange kørte km osv.

    Noget andet i kan anbefale eller af disse mærker man bør se nærmere på?


  • #18   21. aug 2017 køb fransk, er træt af folk har fordomme om noget de ikke aner en skid om!!! du får MEGET mere for pengene hvis du køber fransk, og desuden har alle biler fejl og sygdomme!!! og det kommer fra en som kører tysk!
    snakker modeller fra 206 og op. har haft mange af dem før i tiden, uden de store problemer, kun en af dem havde jeg skiftet bagbro på.
    så det skal du ikke være bange for, men selvfølgelig skal du tjekke alle biler lige meget mærket når du køber bil, som sagt får du mere for pengene ved franske biler, også ruster de ikke. vil anbefale, peugeot 206 , citroen xsara (ikke picaso) renault clio.


  • #19   21. aug 2017 Har kørt fransk I 4år og været rigtig glad for 406'ere men nu er jeg tilbage i en ældre japaner (civic) og må sige at jeg da savner det udstyr så som klima. Fartpilot. Regnsensor kopholdere. Ret betjent radio. Bordcomputer osv. Men modsat har jeg fået en bil der koster 2380k årligt frem for 6300kr årligt. Og køre 2km længere på literen.

    Jeg overvejede selv en tysker, men at opstøve en anstændig G4, A3 eller Toledo var stort set umuligt. Fald så over en japaner.

    Med det budget ville jeg gå tilbage til 90'erne og få en meget bedre bil. Fra Toyota eller Honda. Pålideligt og simpel teknik


  • #20   21. aug 2017 ja køb en PUG 206! Med lidt held kan du skifte bagbroen og køre på værksted med en masse andre ting det første år..

  • #21   21. aug 2017 min dyreste bil jeg har ejet var en bmw e46, og mindst dyre har været en peugeot 206 sjovt nok.. og jeg snakker reparationer.... kæde på bmw, vandpumpe, olie spild, og en masse andre ting på bare et halvt år...... puggen skulle jeg skifte bremse bakker på 1 år....

  • #22   21. aug 2017 dog havde jeg en anden pug som skulle have skiftet bagbro, men fik den så billigt at jeg ikke tabte noget selvom jeg skiftet den, tværtimod hehe...

Kommentér på:
Valg af billig bil, maks 15-18.000 kr? Benziner

Annonce