{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.510 visninger | Oprettet:

Kia og de 7 års garanti {{forumTopicSubject}}

Hejsa foran PC eller mobil...

Nogen der har Kia og har benyttet sig af deres 7 års garanti ??
Jeg har fået at vide, at hvis man skal gøre brug at den garanti, så SKAL bilen være serviceret hos aut. Kia-forhandler, samt må på intet tidspunkt have kørt over service-intervallerne.

Nogen der kan be- eller afkræfte, om det er sandt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia og de 7 års garanti
  • #1   21. aug 2017 Så længe den er lavet 100% efter oe forskrifter burde der ikke være nogen problemer.

    Men det er jo ikke 7 års reel garanti. Det er 3 års garanti og 4 års udvidet kulance, og der er meget der ikke dækkes efter de 3 år.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   21. aug 2017 Det er korrekt at service SKAL overholdes indenfor km, har bilen kørt bare 10200km ved første service, er den garanti væk. Dog må service laves hos et autoriseret værksted, service må heller ikke overskrides dato mæssigt, så meget som 1 dag

  • Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 33
    #3   21. aug 2017 Så er Hyundai åbenbart meget bedre. Jeg købte en brugt bil hvor service generelt var 500-1500km for sent på den, og de fleste ved en ikke Hyundai forhandler.. Lige inden den blev 5 år og efter 154000km fik jeg skiftet dør lås og ledningsevne net i 5. dør. på garanti.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   21. aug 2017 det kører jo heller ikke på motorolie smiley

  • #5   21. aug 2017 Det er en fin garanti de har, jeg var ansat på Aut. Kia værksted fra 2010 til 2015. Det er ufatteligt hvad den reelt dækker den garanti.
    Styre/bærekugler, stabilisator stænger, bærearme, udstødning osv er dækket i hele perioden for bare at nævne noget af det.
    Dine service skal bare være udført efter foreskrifterne og kunne dokumenteres, så er der ingen problemer.
    Du kan dog ikke opnå kulance, hvis du har været "utro" til de aut. værksteder, hvis der er noget udover garantien, eller efter garantien er udløbet.
    Der må max overskrides med 1 månede eller 1500km såvidt jeg husker det, men klart at anbefale, hvis det er overholdt så vidt muligt ( Værkstedet kan jo være booket, når det er tid.)


  • #6   23. aug 2017 Mange tak for de gode svar.....

Kommentér på:
Kia og de 7 års garanti

Annonce