{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.433 visninger | Oprettet:

andrei s
andrei s
Tilmeldt:
9. maj 2009
Emner: 10 Svar: 15

autobutler ændret på mit tilbud {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet bremsekloser + skiver på min bil.
Da jeg hørte at vw vil have 12.000 for reparationen, gik jeg ind på autobutler. Her fik jeg 3 tilbud: et på 6.300,- 5.200,- og 4.600,-
Jeg valgt at ringe til værkstedet på det sidste tilbud, hvor jeg spurgte hvad det ville koste at for sådan en reparation. Så fik jeg et nyt tilbud på 2300,- som total pris. Jeg undre mig over det var så billigt, så jeg måtte igen spørge om det var de rigtige dele og om det var bremseskiver og klodser hele vejen rund. Jeg fik at vide at det var hele vejen rund og at delene var bedre end de oem dele fra vw. Så jeg bookede en tid. Næste dag ringede jeg for at ændre på tiden og spurgte igen om han var helt sikker på at han fik regnet det rigtig. Svaret var ja og alt var som det skulle være.
I dag får jeg så et opkaldt fra autobutler, som spurgte om jeg fik valgt et af deres tilbud. Jeg sagde at jeg var havde valgt det billigte, og da jeg ringede for at booke en tid, fik jeg et endnu bedre tilbud. Han spurgte hvor meget bedre og om jeg havde fortalt dem om deres tilbud på autobutler. Jeg sagde at jeg ikke havde fortalt om deres tilbud og at det blev 2300,- Han undrede sig over hvordan det kunne gøres så meget billigere så han sagde at han vil ringe for at høre. En time senere ringer han igen for at fortælle mig at de havde taget fejl og at de ikke havde beregnet bremseskiverne bagved og at prisen var omkring de 4.600,- kr. som autobutler havde beregnet i deres tilbud. Det hele lød meget mistænksom, dels fordi prisen gik fra 2300,- til 4600,- kun fordi værkstedet glemt at beregne bremseskiverne bagved og dels fordi jeg havde ligesom spurgt og bekræftet 2 gange om hvad der skulle laves på bilen og hvad det ville koste mig. Jeg har desværre ikke noget på skrift, men en aftale er en aftale. Jeg skal til at ringe i morgen for at høre en forklaring. Nogle forslag til hvad I synes og hvad man kan gøre i sådan situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  autobutler ændret på mit tilbud
  • #1   20. sep 2017 Brug lidt energi på at finde en fast mekaniker, der er til at stole på! så slipper du for sådan noget..

  • #2   20. sep 2017 det er jo ikke autobutler ser laver priserne,
    Det er den mekaniker/indskrive eller hvad de kaldes,
    hos de forskellige værksteder, der laver tilbud,
    de får jo bare en orde gennem autobutler, og skal så give tilbud på den opgave,

    også vælger kunden selv, hvilket tilbud de vil have,

    ved at flere sætter tilbudene lidt laver end normal, for og få kunder den vej


  • #3   20. sep 2017 Nogen mekanikere har fået at vide de var for billige af autobutler, det har jeg hørt før, og de skulle sætte priserne op.

  • #4   20. sep 2017 Du siger da bare pænt nej tak?

  • #5   20. sep 2017 Du får bare lavet det de byder dig til kr 2.300,- så kan du tage resten senere.

  • #6   20. sep 2017 Hvis man ikke kan ligge 2 og 2 sammen på en lommeregner, skulle man ikke skifte bremser på min bil.. find en anden mekaniker

  • #7   20. sep 2017 Ja jeg var også sprunget fra allerede der...

  • #8   20. sep 2017 Man må også selv være realist nogle gange. Hvor får du skiftet bremser hele vejen rundt med dele for 2300 på regning? -Ingen steder.

    Men ja, find dig en fast mekaniker i stedet.


  • andrei s
    andrei s Tilmeldt:
    maj 2009

    Emner: 10 Svar: 15
    #9   20. sep 2017 Jeg tror ikke værkstedet fejler noget. Efter jeg havde givet dem mit reg nr. og de fandt min bil, så gennemfik vi hvad priserne kostede for hver enelte del + timeløn. Og jeg kan tydeligt huske vi blev enige om at det var klodser + skriver på alle 4 hjul og fik bekræftet to gange. Der ser ud til at manden fra autobutler fik kontaktet dem og fortalt dem hvilket tilbud de havde givet mig, og så måtte de lave om på prisen. Jeg ved ikke om autobutler får noget kommission når man vælger deres tilbud eller hvordan det fungere. Synes bare det er uprofessionelt fra begge partner, især fra autobutler som blandede sig efter jeg havde lavet en aftale med værkstedet. Jeg må høre hvad deres forklaring er når jeg ringer i morgen.

    #8 Jeg synes også prisen var for god. Men hvis man selv køber de enelte dele på nettet og tilføjer værkstedet timeløn for 2 timer, så passer det faktisk med den pris.


  • #10   20. sep 2017 Hvad er timelønnen på det værksted med moms?

    At det kan gøres for 4500 lyder realistisk i forhold til 12000 Kr. ved VW. Men skiver x 4 , klodser x 4 og løn for 2300 med moms. Eller rettere - 1840 Ex. moms er der jo intet værksted i mine øjne der kan lave en bil for på 2 timer med dele. Vi snakker nærmest "Polen-priser".


  • #11   21. sep 2017 Køb selv dele og find en værksted der skifter dem for dig. Sådan gøre jeg altid og synes det er billigst..

    F.eks købte jeg zimmermann sports skiver og klodser til min getz på ebay til 1100 kr. med fragt (kun foran) og gav 300 kr arbejdsløn til mekanikeren. Hvis jeg fik skiftet komplet bremser så ville det nok ende med ca 2500 kr plus minus


  • #12   21. sep 2017 det fordi værkstedet ville køre det udenom autobutler . autobutler tjener ikke en krone på at du laver en aftale med værkstededet direkte .

    så vis du ikke havde ringet til autobutler så kunne du måske have fået skiftet det hele uden regning til den aftalte pris smiley


  • andrei s
    andrei s Tilmeldt:
    maj 2009

    Emner: 10 Svar: 15
    #13   21. sep 2017 Timelønnen er 950,- for 2 arbejdstimer. Værkstedet har gode anmeldelser, så jeg tror ikke de er dårlige. Men ligesom #12 pointere, så får autobutler ikke en krone hvis man laver en aftale direkte med værkstedet. Jeg har desuden ikke kontakter autobutler, de ringede til mig. Og det sjove er, at ham fra autobutler spurgte strakt om jeg havde fortalt værkstedet om jeg havde nævt dem og deres tilbud. Da jeg sagde nej, så sagde han at han vil kontakte dem for at finde ud af hvorfor det blev så billigt. Jeg sagde at jeg håber ikke på at han vil lave om på prisen, hvor han så begyndt at smågrine lidt. Havde jeg vidst på forhånd at han ville lave om på tilbuddet, ville jeg selvfølgelig have fortalt ham noget andet.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #14   21. sep 2017 Du skal nok bare aflyse det hele og finde et andet værksted. Det var ikke smart at fortælle autobutler at du havde lavet en aftale der var billigere, udenom dem.

  • #15   21. sep 2017 Det er fedt at se at Bilgalleri brugere er ufejlbare mennesker i deres eget erhverv. Hvor herre bevares smiley

    Det kan SAGTENS have været billigere hvis du havde ringet selv.

    Kør rundt og find en lille lokal mekker. Der er ofte mange penge at spare. Men Autobutler er stadig et godt sted at starte hvis man kigger på pris. Her et billede af min lokale som jeg har brugt de sidste 2 år og været yderst tilfreds, og har sparet mig for rigtig mange penge. Han ligger et lille sted i hjørnet af et industri kvarter og har været selvstændig i 3-4 år.


    profilbillede
  • #16   21. sep 2017 autobutler er jo bare en portal, som mekanikere så kan tilmelde sig

    fuldstændig som Kebab smedene kan med Just eat.

    og vognmænd kan med 3x34 osv. osv.

    så jo deres pris til en autobutler kunde, er nok via en "autobutler" prisliste på tingene, og så er der en avance til autobutler indregnet.

    så derfor kan de lave det billigere udenom.

    vores lokale kebabsmed, får man også 10% billigere, hvis man bestiller på deres egen side, kontra at bruge just eat!


  • #17   21. sep 2017 #11 sports skiver på en Getz.......ej vel ?????? hvordan kan man sige sport og Getz i samme sætning ?.........sorry.....kunne ikke lade være

  • #18   21. sep 2017 #17 prøvede thansen skiver de holdt maks halvt år. Kiggede på almindelig zimmermann skiver men så ku jeg se sports skiver kun kostede +300 mere så tænkte jeg hvorfor ikke?

  • #19   21. sep 2017 Jeg har også prøvet at få tilbud på service eftersyn gennem Autobutler. Det var ikke nogen god oplevelse.
    De værksteder der gav tilbud, gav egentlig nogen gode priser, men problemet var bare lige at de ikke anede hvad der skulle laves til 120000 Km service på en Audi A4 3.0 tdi, og værkstederne havde ikke halvdelen af det der skulle laves med i deres tilbud.......jeg giver ikke en skid for Autobutler og deres værksteder.......men det er bare mig.


  • #20   21. sep 2017 Jesper - Det var dog en åndsvag kommentar smiley Bare fordi man køre Getz, så kan man vel godt prioritere at ens bil kan bremse godt? Skulle han så også vælge de skodeste dæk fordi han køre Getz?

    Og så er der folk der har kærlighed for andre mærker end dit favorit mærke - VW (Gætter jeg på, ud fra din attitude smiley )


  • #21   21. sep 2017 Det svarer lidt til at man går ind i en butik, prøver en masse tøj, beslutter for hvad man vil have, går hjem og køber det på nettet i stedet... Smart smiley

  • #22   21. sep 2017 Auto butler er til grine af, har selv prøvet et par gange.
    Første gang skulle jeg også have et sæt forskiver + klodser.
    Skrev udtrykkeligt at det skulle være OEM kvalitet og at DETTE SKULLE specificeres på evt. tilbud for det havde nogen interesse.
    Modtog tre tilbud med uspecificerede reservedele, de to af tilbuddene var højere end prisen ved en autoriseret forhandler i øvrigt.

    Anden gang modtog jeg en mail om "nu var det tid til sommerdæk", ja det var det da fulgte linket for at få tre gode tilbud på et sæt premium dæk.
    Eneste jeg modtog var blot et tilbud hvor der var 4 dæk til liste prisen og en skyhøj pris oveni for at montere og afbalancere,

    Autobutler er for dem der er telefon eller personlig kontakt forskrækkede, man vil til enhver given tid kunne få et bedre og billigere resultat ved personlig kontakt. Auto butler sidder jo og skummer profit på hver sag.


  • #23   21. sep 2017 det samme hvis jeg kigger på ny bil og kan se servicebogen er stemplet med et nyt værksted hver gang den har fået lavet service. Det giver jeg ik en skid for

  • #24   21. sep 2017 Fik tilbud på en toppakning, men nærmeste mekaniker var 40 km fra Kolding, den anden 70 km, det var noget med 4.500 for skift alt incl, faktisk billigt.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #25   21. sep 2017 Jeg indhentede tilbud på 300.000 km service på bilen, det skulle udfra servicebogen inkludere tandrems udskiftning. Jeg fik et tilbud på 2300. Jeg skrev så til dem og spurgte ad hvad der var i det service. Det var stort set bare et olieskift og gennemgang af pærer og lidt andre småting. Jeg spurgte så til tandrem, da det stod i servicebogen, det kendte de ikke noget til. Så er det jo ikke meget værd. Jeg skiftede tandrem og olie + filter selv for under 2000 kr.

  • andrei s
    andrei s Tilmeldt:
    maj 2009

    Emner: 10 Svar: 15
    #26   21. sep 2017 Så fik jeg løst mysteriet. Jeg ringede i dag til værkstedet for at få en forklaring. Glemt endda at nævne at de burde have ringet til mig, efter de havde snakket med manden fra autobutler, siden vi stadig havde en aftale, som kostede 2300,- kr. Anyway, ham fra værkstedet som jeg hele tiden har snakket med, pludselig sagde at prisen var omkring de 4600,- som passede med autobutlers tilbud. Jeg fortalt ham at det var mærkeligt at prisen pludselig ændret sig, efter jeg havde fået bekræftet to gange det tilbud han havde givet mig fra starten. Der blev stille i røret et øjeblik.. så sagde han at han ville ringe til mig om lidt, hvor han vil lave et nyt "skarpt" tilbud. Kl. var 11 og han fik aldrig ringet tilbage. Kæmpe tak til autobutler for deres service.

  • #27   22. sep 2017 Man skal altid huske at dem fra Autobutler også skal tjene penge på det, så det smarteste er at finde et værksted selv. smiley

  • #28   22. sep 2017 #17. Get fås med en 1.6 105hk/148NM 0-100 9,6sek. Det er ca det samme som en Corolla GSi
    Med sports bremser Ka. Man køre bilen hårdere og derved er den sjovere i sving. En mazda Mx5 er en fantastisk køre maskine selv med 90hk. Så det giver meget god mening


  • #29   22. sep 2017 #28 der findes to forskellige 1.6er den ene er 105hk den anden er 106hk. Min er med 106hk. Det er kun 1 hk der spiller men jeg ved heller ikke om der er andet end bare 1hk så?

    Men du siger 105hk er 148 nm men min er 143? smiley


Kommentér på:
autobutler ændret på mit tilbud

Annonce