{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

Lån {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri, jeg står i den situation at jeg skal til at have bil (fylder 18 til 26. Oktober) , så selvfølgelig vil jeg ud og have en fed sportsvogn.. smiley
Dvs. jeg skal tage et lån, hvis det dog overhovedet er muligt, derfor spørger jeg jer om råd!
Jeg er elev, tjener 14355kr om måneden (startede for 2 uger siden, så massere tid til mit elevforløb slutter, det varer 2 år)
Jeg har gjort mig nogle overvejelser om et forbrugslån da jeg foretrækker, at der ikke ligges pant i min bil..

Bilen jeg har tænkt mig at købe? Nissan 350Z, pris 220k.

- Inden jeres ''Det er dumt'' ''hvad med forsikring, benzin, reparationer og vægtafgift?'' osv. det har jeg styr på, det eneste jeg skal have styr på nu, er lånet. Så please spar mig for unødvendig information.

Jeg har kigget en del på Santanders forbrugslån plus, som de kalder det, men ved jo som sagt ikke om man kan låne så mange penge som elev..


Alt i alt, mit spørgsmål er: Kan jeg låne 210-230.000kr som elev, med en løn på 14.355kr (før skat selvfølgelig)

-Tak på forhånd! smiley


10 gode råd om kreditforeningslån
Inden du bevæger dig ud i lånejunglen, bør du tjekke disse 10 gode tips ift. kreditforeningslån - det kan potentielt spare dig mange penge.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån
  • #1   6. okt 2017 Få dig en lirrekasse til at starte med og spar lidt op.
    Du vil hade dig selv den dag du laver buler og kantstenskys med en 350z


  • #2   6. okt 2017 #1 Tak for svaret, nu har jeg haft kørekort (den nye regel med 17 årige) og kørt ret meget bil (1500-2500km måneden) i en Audi TT, som jeg har passet fint på, ingen skrammer, ulykker, eller kantkys på fælgende. Jeg er udemærket opmærksom på at mange unge skal lære at køre bil helt i de første par måneder, hvis ikke år.. Men sådan står det ikke rigtig til for mig. Vil ikke rigtig gå i for mange detaljer, da mit spørgsmål primært var rettet mod lånet smiley
    - Skrammerne og værditabet rammer mig ikke så hårdt, da jeg køber en bil for oplevelserne den giver smiley


  • #4   6. okt 2017 #3 Tak for svaret, hvad tror du så maksimalt beløbet vil være? Da jeg evt. kan få et mindre ''lån'' af forældrene

  • #6   6. okt 2017 Det skal du tale med din bank om.

  • #7   6. okt 2017 Hvis du ik har akkut behov for en bil.. så spar da alt det op du kan rage sammen i 6mdr fx - så du har en udbetaling. Dette gør et lån meget mere sansynligt.. og du starter ik med at skylde mere end bilen er værd..

  • #8   6. okt 2017 #5 Uha, tror du evt. beløbet vil kunne ændre sig hvis det var billån? Da jeg som sagt kun foretrækker, at der ikke bliver lagt pant i bilen, men hellere have bilen, end ikke at have den, det er ret ligegyldigt om det er hos banken eller en privat virksomhed.

  • #9   6. okt 2017 #7, Har en lille sum jeg godt kan ligge ud, men havde foretrukket at bruge dem på omkostninger på bilen, f.eks. første vægtafgift, eventuelle reparationer og lignende.
    Og mit behov er ret akut, da jeg skal på arbejde hver morgen, og det er lidt svært, at dele med mor om bilen, når vi næsten har ens arbejdstider..


  • #12   6. okt 2017 #10 Ja, kan godt se det er et problem.. Må lige kontakte diverse virksomheder omkring lån. Tusind tak for svar(ene)!

  • #13   6. okt 2017 #11 Forståeligt du synes det, men som en der kunne bo i en container for, at have en drømme/fed bil, så har jeg nok en helt anden holdning smiley

  • #15   6. okt 2017 #14 Beklager meget hvis jeg forstyrrede dig så meget med et opslag.. Jeg er bare under 18, så det er lidt svært at tage den med bankrådgiver.. Jeg forventede bare lige folk evt. ville bruge 5 minutter af deres liv, på at hjælpe en ung bilentusiast, med at finde en løsning på et lille problem.. Igen, undskyld hvis jeg har stødet dig på nogen måde.. smiley

  • #16   6. okt 2017 Jeg er nysgerrig, hvor kan du få forsikring der er til at betale? 18år og 350z lyder voldsomt smiley

  • #17   6. okt 2017 #16 Forståeligt, mine forældre støtter mig med forsikring, bla. ved at stå til værge for mig, hos noget der hedder techno forsikring, lidt kompliceret at forklare, og selvfølgelig også ved at ligge en lille sum om måneden, som sagt er jeg villig til at bruge mange penge på en fed bil, derfor betyder det ikke så meget for mig, at forsikringen er helt i vejret, er der råd til det, så skal jeg have det! smiley

  • #19   6. okt 2017 https://billaan.fdm.dk/ansoeg-online

    Prøv og søg selv på andre lån beregnere eventuelt
    Held og lykke med drømmen


  • #20   6. okt 2017 #19 Tak Bjarke! smiley

  • #21   6. okt 2017 Du skal nok regne med udlåner vil sørge for du har 3 - 5.000 I fribeløb, så du kan leve ved siden af at betale lånet, så de ikke skal sloges med dig i rki;)

  • #22   6. okt 2017 #21 Altså 3-5.000kr efter jeg har betalt lånet? jeg får ca 9-10.000kr udbetalt, og ca 3.000-3.500kr for lånet, ser det ikke som det største problem smiley

    Til alle: Keep in mind, er ikke den største haj til lån, derfor jeg spørger til råds her. Ellers har jeg fuldstændig styr på mine egne omkostninger, og bilens.


  • #23   6. okt 2017 Jeg gætter på de 14355 er før skat? Så skal du være meget heldig at kunne få et forbrugslån på bare 50000 Kr.. ved en ansvarlig udlåner. En fordel er hvis du har optjent A-kasse på forhånd, har en kontrakt hvor du er beskyttet og at du kan dokumentere indtægt i mindst 3 måneder tilbage.

    Men vogt dig for de udlån. At betale 50000 for at låne 50000 er ikke sjovt og som 18-årig får du sikkert en træls rente. Hvis jeg var dig, når nu du i forvejen har behjælpelige forældre. Se om de enten kan låne dig pengene, eller om de kan låne dem i banken for dig..


  • #24   6. okt 2017 Med 9-10000 udbetalt får du "ikke lov" til at betale 3500 i måneden. De vil tænke på "Hvornår flytter han hjemmefra" - "Hvad med benzin og almene udgifter. At du bor derhjemme er langt fra en fordel for et større forbrugslån.

  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 842
    #26   6. okt 2017 Er du under eller over 18? og hvorfor ikke vente de 14 dage, og snakke med en rådgiver selv?
    -livlig fantasi du har, men kan nu godt li' dit valg af bil smiley


  • #27   6. okt 2017 15 Kr., i vedligehold pr. kørt KM? a hvad.. Plus forsikring, afgift og brændstof..

    Er den belagt med guld eller hvordan??? hahaha


  • #28   6. okt 2017 Dodge Viper, lån penge gennem leasy-finans.

  • #29   6. okt 2017 Som Thomas m skriver er det et fribeløb efter husleje, lån, mobil, og licens osv osv

  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 842
    #30   6. okt 2017 Claus G!! -jeg kører ca. 16000 om året gange 15 kr. pr. km. =240.000 smiley

  • #32   6. okt 2017 Ej stop nu.. 15 Kr. pr. KM. Du påstår simpelthen at det koster 1,5 Millioner Kr. at køre 100K KM i en 350Z?? Haha.. Det er noget af det vildeste og mest useriøse jeg har læst her på BG, og der skrives fandme en del!

  • #34   6. okt 2017 Det er fint med læsning, men der står ingen steder at det koster 15 Kr. pr. KM i vedligehold. 100000 KM.. Lad os antage at vi tager stort service til 45000 hver gang ved de anbefalede 15000 KM. Det giver 30000 i service udgifter på de 100K KM. Så vil du fortælle mig at der ryger 1 MILLLION og 470000 KR på reparationer og dele? Nej, lad os lige lande på jorden igen.

  • #35   6. okt 2017 17#
    Stå som værge? Er det noget med bilen ryger i de gamles navn, og du så står som bruger?

    18#
    Ja de skal tilbyde ansvar, men har man lånt 200k til bilen er jeg sikker på kreditor vil forlange kaskoforsikring..
    Kan huske Tryg tilbød mig ansvar for 28k årligt på min 106'er som 19 årig smiley


  • #37   6. okt 2017 At låne en masse penge, så snart man er fyldt 18 synes jeg er dumt. En ting er 220.000 kr, men værditab og renter, det bliver altså mange penge i sidste ende, og en stor gæld at stå med.
    Prøv f.eks at se hvor længe du skal bruge på at spare 30.000 sammen. Hvis du f.eks er et halvt år om det, så kan du selv regne lidt på, hvornår du er færdig med at betale din bil af.

    Nu når man er fyldt 18, så kan man også andre ting end at køre bil f.eks tage i byen, og hvor tit vil du det med vennerne?
    Hvornår vil du flytte hjemmefra?

    Start med at tage i banken, det er absolut der klogeste at gøre!!! Hvis de siger nej, så er det ikke for at være nogle idioter, men fordi din økonomi ikke er til det.


  • #39   6. okt 2017 Billån er nemmere at få i hvert fald hos Santander og de er også MEGET billigere end forbrugslån. Et forbrugslån hos Santander på 150.000.- koster nemt 300.000.- kroner fordi der er en åop på 17-18%.

    Men det er jo gratis at søge så det er bare at gå i gang. Du har jo ikke sagt ja til noget før du har skrevet under, så prøv da bare ad.

    Billån er nede på 6% men kræver du ligger 20% selv. Her kan dine forældre jo så komme ind i billedet hvis de kan slippe 40k ?


  • #42   6. okt 2017 Det kan blive utrolig svært for dig at skulle ud og købe bolig, med et forbrugs lån eller bil lån, da bankerne er blevet så paranoide - generelt - efter finanskrisen.
    Jeg kan godt se ideen i det og hvordan det lokker. men når du så vil købe hus når du er udlært og de siger nej vil du nok fortryde bil lånet..


  • #43   6. okt 2017 Det kan være mig en gåde, at hvis man er seriøs og ønsker et lån, hvorfor man spørger på et forum i stedet for banken/låneudbyder?

    Det kan godt være, at vi tror du kan låne, men hvis de siger nej, så er vores mening jo ligegyldig ?

    Hvis dine forældre har friværdi i huset, så låner de dig dem da bare smiley Langt billigere...


  • #44   6. okt 2017 Det er en troll ikk?

  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 842
    #45   6. okt 2017 Endnu en troll jo....

  • #46   6. okt 2017 "Se mig, jeg er 18år og vil blære mig med at jeg vil købe en 350z på afbetaling gennem santander, men kan det lade sig gøre?"


    Har du overhovedet kigget på deres hjemmeside og prøvet at ansøge? Så får du jo et klart ja eller nej i stedet for vi skal gætte os til om du kan...



    profilbillede
  • #47   6. okt 2017 Sønnen var i biffen i går og se Trolls, mon der er smuttet nogen fra optagelserne!!!!

  • #48   7. okt 2017 må man være så fræk at spørge hvad sådan en sag koster i forsikring som ny billist, gætter på ikke under 50.000 kr

  • #49   7. okt 2017 Hej alle sammen, tak for de svarene, om det er en troll? nej, men da jeg først bliver 18 om 19 dage ca, ville jeg bare se hvad mine muligheder evt. kunne være, så jeg kunne planlægge det, da jeg hurtigst muligt skal have bil når jeg er blevet 18. Som skrevet i opslaget, ville jeg helst være fri for alle jeres ''det er dumt'' osv. svar, dog er jeg stadig taknemmelig overfor jeres tid. smiley

    - Jeg er fuldstændig ligeglad med ting som byen og andre ''dumme udgifter'' (efter min mening) biler er mit liv, og derfor har jeg intet imod at bruge min sidste krone på det heller. Mange af jer skriver at jeg bare kan søge og snakke med rådgiver osv. men det er lidt svært når jeg er under 18.

    - alt i alt, ville jeg bare have nogle svar på om det var muligt eller ej, for ikke at spilde min tid på at gå og ligge planer for noget umuligt. Som jeg igen også har nævnt i opslaget, har jeg fuldstændig styr på forsikring, vægtafgift, rep. omkostninger osv osv. og søgte udelukkende kun efter svar omkring lånet, da jeg udemærket godt ved at en 350Z nemt kan overhale købsprisen i omkostninger.
    Så jeg forstår ikke hvorfor (selvfølgelig ikke alle) i skal skrive som i gør? jeg er ikke en lille dreng på 12 som tror jeg er sej fordi jeg vil prøve at opnå min drøm. Med hensyn til at flytte hjemmefra, ser jeg det ikke som noget i den nærmeste fremtid, og hvis det bliver til noget, så det først om 4+ år anyways.

    Men tak for jeres tid, få personer har givet mig god hjælp/støtte og råd. Resten vil jeg bare takke for jeres tid smiley


  • #50   7. okt 2017 Det vil sige min ENESTE udgift for hele min løn bliver bilen selv, resten af mine ting bliver dækket af forældrene.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #51   7. okt 2017 Nyd de 19 dage smiley håber ikke du får sparket hjemmefra, og du egentlig syntes det er ok at bo der (og forældrene med) til du udlært,.. Det skal nok kunne løbe rundt sådan:)

  • #52   7. okt 2017 Men jeg vil stadig gerne vide hvilket selskab der vil forsikre en 350z for en 18årig smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #53   7. okt 2017 De fleste, bare spørgsmål om prisen;)

  • #54   7. okt 2017 Tvivler på at der er nogen som vil gå med til det..
    Overvej lige at 200000, til 12% rente, det er 24000 i rente om året.
    Hvis du så indbetaler 3000 pr måned, det er ca 36000 du kan afbetale om året.
    Så første år falder dit lån kun 12000kr, resten går til renter.
    Du kommer til at betale de 200000 + over 100000 i renter i løbet at den tid du afbetaler.

    Er gået ud fra min egen rente fra mit forbrugslån.

    Det lyder urealistisk.





  • #56   7. okt 2017 At de forældre betaler ALT andet end bilen er snotforkælet, men selvfølgelig takker man ja tak.
    Vi skriver som vi gør, fordi vi har erfaringer, nogen personlige, andre har det været venner, som har satset hele opsparingen på en fed bil, og derefter ikke haft råd til andet.
    Det med byturene.... Det kommer med tiden, bare vent smiley
    Jeg tror ikke, på du får et lån, men giv os da en update om 3 uger, når du har været i banken, om din drøm bliver realitet.


  • #57   7. okt 2017 Godmorgen,
    #51, Mine forældre siger de ikke vil have jeg flytter hjemmefra på noget tidspunkt, de støtter mig op om alt, og vi er aldrig i konflikt (slemme i hvert fald haha) Så sparket får jeg nok aldrig (ikke for at lyde arrogant).

    #52, du må lede lidt rundt ligesom jeg, #53 har basically besvaret det smiley

    #54, må lige se på det..

    #55, nu hvor jeg ved lidt mere om det, så føler jeg mig dum haha... Pant gør ingenting så, tak for informationen, men vidste også godt det med at biler helst skulle være nyere end de 5 år.. Men mange tak for svaret!

    #56, Ja selvfølgelig, det også super forståeligt, byturene er der allerede, men synes ikke det spændende nok til at brænde alle penge af på det, så hellere lave en fuld tank eller to haha.. men jeg giver en update om 3 uger, kan være jeg finder en anden bil!

    Har faktisk også kigget på en Seat Leon Cupra 08' Van for 85.000, og det er en bil jeg sagtens kan eje (økonomi mæssigt) burde jeg snuppe den evt.? Som mange skriver ''du kan maks låne 50-70k'', kan nok godt selv ligge de sidste 30k plus minus.


  • #58   7. okt 2017 Til alle der har svaret:
    Tak for jeres svar, de fleste af dem har gjort mig meget klogere på det med lån, og det er jeg super taknemmelig overfor!
    Så igen tak for det.


  • #60   7. okt 2017 #59, Selvfølgelig, forstår også godt mange af dem der skriver som de gør, hvilket også er grunden til, at jeg ikke er negativ overfor dem. Men kan godt lide den måde du er neutral på, tak for det!
    Angående at spare op, som alle anbefaler mig, det er lidt svært, da min mor og jeg deler bil, og da vi som sagt nærmest har samme arbejdstider, skaber det lidt nederen situationer, men igen, det er et internt problem.

    Ja, 350z'eren bliver sku en dyr sag, men det der primært sluger alle mine penge det er variable omkostninger som benzin og reparationer. har ca 25km (samlet frem og tilbage) til arbejde, så om måneden i benzin løber det vel op i en 13-1500kr (udelukkende arbejdskørsel) lille spoiler, kan få forsikringen for 1300kr om måneden (og til alle der spørger om hvor, hvordan osv. jeg har mine kontakter, mere vil jeg ikke høre om det, tak) Så som sagt. hvis jeg beslutter mig for, at rejse eller lignende, så må jeg bare spare aftens cruisen hver dag.. Dog som i skriver, så ville lånet være ret umuligt for mig at få, derfor var det mere et princip. smiley

    - Men uanset hvad, så ville/er Cupraen det eneste fornuftige valg for mig, selvom det ikke er fornuftigt, i hvert fald i andres øjne, men der er bare mange der ikke forstår, at jeg lever af biler, biler er mit liv, selvfølgelig, en dag skal man have en kæreste, familie og børn osv. Men det er også en grundende til at jeg vil ''nyde'' det nu.
    Som nævnt, så er det ikke noget problem for mig at have råd til at have bilen kørende, men mere hvor jeg får summen til at købe den fra. Men igen, tusinde tak til alle der har skrevet, det har hjulpet rigtig meget!


  • #61   7. okt 2017 Hvis jeg havde så mange penge, så ville jeg sgu hellere finde en Audi A3/4 1.8T og lave den i perfekt stand samt hive +200HK ud af den smiley

  • #62   7. okt 2017 #61, Sjovt nok har vi/min mor og jeg, en Audi TT fra 99' med en 1.8T motor haha (180hk'eren), hvad går de for?

  • #64   7. okt 2017 #63, Ja, kan godt se, at 350z'eren virker lidt overdrevet nu.. Men et lån på 60-70k? plus, jeg kan altid sælge bilen igen (hvis nu alt gik galt) også indfri gælden (selvfølgelig vil bilens salgspris ikke ramme lånets indfrielse, men de sidste 20-30k vil jeg kunne indfri på 5-6 måneder med ''kun'' elevløn.

    Evt. har jeg kigget på leasing af 350z, 25.000kr førstegangsydelse, 2000kr måneden (inkl. forsikring, står der i annoncen i hvert fald, hvis ikke, så vel nok en 3300kr om md) i 12 måneder, der står intet om restværdi, hvilket undrer mig
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/350z/35-sport-2d/3387579


  • #67   7. okt 2017 #66, Tak for hjælpen! Jeg vil lige læse lidt op på det, og evt. tjekke andre muligheder for biler eller leasing. Kan skrive lidt rundt på mandag smiley

  • #68   7. okt 2017 Nu er jeg selv kun 22 så kan måske lidt bedre selv relaterer til hvad du skriver. Som MANGE andre også har skrevet, så har alle 18-årige en drøm om en fed bil, men fra ideen til ligefrem at sætte sig i så stor gæld og "ødelægge" sin fremtid på det grundlag?

    Jeg var faktisk næsten i samme situation som dig (var dog 20), da jeg var elev. Stort set præcis samme penge og forudsætninger hjemmefra. Kunne også sagtens have brændt alle mine penge af, men nu får du bare erfaringen fra en der er relativt tæt på din egen alder - slå koldt vand i blodet.

    Jeg valgte i stedet at købe en MEGET billig bil, der kørte langt på literen osv. kontant, leve på en sten for herefter at spare alt jeg overhovedet kunne op i de år jeg var elev (havde dog en kort overgang en Subaru). Der gør så at når jeg nu har fået et fast arbejde, og skal flytte i lejlighed kan gå ud og købe alle ting hertil, præcis som jeg vil have det uden at tænke over det + mulighed for at købe den fede bil jeg gerne ville have som 18-årig til næste år.

    Det er helt og aldeles din egen beslutning, og jeg har det 100% som dig at jeg vil ofre mange ting for at have en fed bil.. MEN, det er nu en bedre følelse at være gældsfri så længe som overhovedet muligt, og giver dig en massiv frihed.

    Just my 2 cents smiley


  • #69   7. okt 2017 ''Kan jeg låne 210-230.000kr'' Som FORBRUGSLÅN ? Er du helt kogt mand ? Havde du været mit barn havde jeg slået dig halv ihjel. Er du klar over hvad renter på sådan en lån er ?

    Jeg kan kun anbefale dig at spare pengene op, også lad være med at købe sådan en dyr bil til at starte med..

    mvh


  • #71   7. okt 2017 Haha Futte smiley når man bevæger sig på nettet behøver man IKKE ligge ALT på nettet vel?

    Men Iøvrigt så er det godt gået at være uddannet automekaniker som 18 årig hvis du alligevel vælger at tro på det smiley god aften.


  • #75   7. okt 2017 Hehe smiley

  • #76   7. okt 2017 #68 Tak for tippet, er også blevet overbevist om ikke at tage et lån nu, køber en bil kontant til de 40-50k her op til November.

    -Tak til alle for de gode råd og tips, i har garanteret lige gjort, at jeg ikke ender som en bums i fremtiden smiley Ej jokes aside, tak for det!


  • #78   7. okt 2017 Jeg er generelt imod at man låner penge til biler.. det kunne jeg aldrig selv finde på...

    men når man ser hvor mange voksne der går ud og låner 400.000kr til en Mondeo og Passat, så siger jeg bare til den 18årige der drømmer om en 350Z giv den gas !! hvis du endelig skal låne penge og sætte dig i en dårlig økonomisk situation de næste mange år ligesom størstedelen af voksne gør det, så gør det da med stil smiley smiley


  • #80   9. okt 2017 Jeg havde tænkt mig at skrive at den 350Z aldrig blev til noget, men det har du jo selv indset, så nu er den i vinkel:)

  • #81   10. okt 2017 Jeg var super tæt på at låne penge til min 208'er da det egentligt så overraskende billigt ud at låne, og man kunne forhandle prisen ned vha lån optaget hos Peugeot
    Den klogeste beslutning jeg tog dengang var at sælge en hel del aktier og så købe den kontant smiley
    Ja jeg har haft et stort værditab men har ingen udgifter haft til vedligehold (udover 3 service) og 120 hver halve år i afgift samt 25.000 i brændstof

    Alt i alt har mine udgifter over de sidste 78.000/2 år ca været 1,6 kr pr kørt km men har omvendt kørt i en sikker og veludstyret bil og rigtig rigtig mange km
    Bilen har nok ikke tabt 75.000 endnu, og efter et par år vil tabet være mindre pr år. Dog vil jeg risikere der kommer reparationer og lignende

    Diesel 25.000
    Værdi tab 75.000
    Grøn afgift 500
    Fors/kasko 12.000
    Skade 2.600
    Service 9.000


  • #82   10. okt 2017 Din 208´er har forlængst tabt 75000 Kr.. Nok nærmere 100-110000 Kr. dags dato.. Kan måske reddes en smule hvis den sælges i en byttehandel.

    Men i sidste ende er det jo op til en selv at vurdere om det var det værd..


  • #83   10. okt 2017 det har aldrig været en overskudsforretning at have bil medmindre det er gamle sjældne modeller

    så hvordan man vender og drejer den så er det en luxus og en frihed at have sin egen bil og det forstår jeg godt folk de værdsætter


  • #86   11. okt 2017 "Desværre bliver der kun kigget på dit rådighedsbeløb i Danmark, der er ikke noget med "credit score" som bl.a. i USA hvor man kan begynde at bygge sin score op med ligeyldige lån. "

    Jeg syntes ikke det er et problem at der i Danmark kigges på rådighedsbeløb.. Til gengæld syntes jeg det er frustrerende at mange banker og udlånere ikke vil erkende at forbrugsmønstre er meget forskellige.
    Det er ofte set på med livrem og seler. Person X kan sagtens leve sin livsstil med 4000 i rådighedsbeløb fordi mærketøj, ny Iphone og Netflix ikk er noget han gider. Person Y kan ikke leve sin livsstil med 6000 i rådighedsbeløb fordi der er så mange impulskøb osv osv.

    Jeg er dog glad for at der er en smule fornuft at spore ved kreditorer så ikke alle ender som tåberne i luksusfælden. En ting er at gå rabundus fordi du har tabt kassen på et hus, noget andet er at have problemer fordi det er lykkedes dig at lave 15 forbrugslån af 20000 Kr stykket til 900% i rente. Der burde være langt mere kontrol med dette.


  • #89   11. okt 2017 Bankerne har også meget forskel på kunderne, jeg bliver set som en god kunde og får 0,6% højere rente på mine indlån end andre jeg kender der har samme bank smiley
    Omvendt ved de også at jeg er loyal over for dem og handler mine aktier der og kan forhandle med dem og de kan med mig


  • #91   11. okt 2017 Så længe jeg får en høj rente og lave gebyrer er jeg tilfreds smiley min opsparing er også kun nået 1/3 af vejen før bankgarantien ikke dækker mere smiley

  • #94   11. okt 2017 Ja Claus G stol aldrig på din bankrådgiver og folk der har noget med penge at gøre. Jeg køre kun rundt i nogle gammel biler som er betalt og huset er næsten betalt og ingen ny lån da kredit foreningen da de stjæler.

  • #95   11. okt 2017 Mente nu at min formue jeg har i banken kun er 1/3 af de 100.000 euro som man får hvis banken skulle gå fallit smiley

  • #96   11. okt 2017 "Ja Claus G stol aldrig på din bankrådgiver og folk der har noget med penge at gøre. Jeg køre kun rundt i nogle gammel biler som er betalt og huset er næsten betalt og ingen ny lån da kredit foreningen da de stjæler. "

    Men med alt respekt, hvor sjovt er det som 49 årig ikke at have følt nogle sus engang imellem? Er det ikke bare lidt sjovere at have haft eller have en BMW M3 end en Golf 2´er?
    Vi kan da blive enige i at det er sjovere at betale sine ting kontant, men det er vel også sjovt at leve bare en smule..

    Hvordan stjæler kreditforeningen? Udover at de tager en rente og nogle gebyrer? Jeg spørger af interesse da at sige nogen stjæler er ret så voldsomt..


  • #97   11. okt 2017 Jeg er glad for min golf2 og den køre godt til det jeg skal. Jeg skal ikke ende i luksus fælden med dyre indkøb. Jeg lever men ikke på klos.

  • #98   11. okt 2017 Nu er der jo også langt fra at have lånt penge hvor man kan betale, kontra hvor man ikke kan.. Jeg ville personligt ikke have været foruden de "oplevelser" jeg har skabt for mig selv med renter på..

  • dan C
    dan C Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 2
    #100   17. okt 2018 jeg bruger altid https://xn--billigeforbrugsln-orb.dk/ når jeg mangler penge hurtig

  • #101   17. okt 2018 Fra 16% i ÅOP hahahahaha, jeg er imponeret over hvor stupide nogle folk er smiley

  • #102   17. okt 2018 Dan C
    Sjovt nok er profilen lige oprettet, finder et emne med lån og vupti et link. Udstemme sendt


  • #103   17. okt 2018 Linket er også det samme som i hans profil

  • #105   17. okt 2018 Og svarer på en tråd som er fra 2017... smiley

  • #106   17. okt 2018 #100 med så dårlige betingelser som er det intet under at jeres kunder mangler penge og skal låne fra jer når de ikke kan få fra banken.. i frarøver dem jo deres penge og sætter dem i gæld resten af livet smiley

Kommentér på:
Lån

Annonce