{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ufaglært - løn ?
  • #1   13. nov 2017 Hvornår er man ufaglært ifølge din definition? Når man ikke HAR en uddannelse, eller når man ikke BRUGER sin uddannelse? smiley

    Jeg er ikke selv ufaglært ifølge nogle af ovenstående definitioner. Det er blot væsentligt for dit spørgsmål. Jeg kender en del, der har fx en håndværksfaglig uddannelse, men hvor de arbejder som "ufaglærte" et andet sted, fordi det er sjovere, bedre eller andet.


  • #2   13. nov 2017 Jeg arbejdede tidligere i telefonisk kundeservice. 19.200,- + provision før skat.

  • #3   13. nov 2017 Jeg hjælper til i et pakkeri af aviser, jeg får 128,08+ tillæg men det er kun fritidsarbejde ved siden af studie smiley

  • #4   13. nov 2017 Jeg klippede græs hos en anlægsgartner i 3 år. Jeg tjente 175 kr i timen.

  • #5   13. nov 2017 Arbejder i bowlingcenter og tjener cirka 17-18 tusind efter skat

  • #6   13. nov 2017 Det kommer da helt an på hvad man laver

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #7   13. nov 2017 Frugtpakker fik 184 i base løn, og da det var efttermiddag/aften, weekend og helligdage der blev arbejdet, så løb lønnen pænt derop af

  • #8   13. nov 2017 Jeg får 171,04 i timen alt før kl 7 om morgenen og lørdage er +100% og de første 2 timer efter normal tid på hverdage er +50% og derefter +100%

  • #9   13. nov 2017 maskinoperatør
    161.25 i timen + tillæg osv.


  • #10   13. nov 2017 Montør med ventilation. 196.- og så løn i kør-selv-ferier ved siden af de 37 timer. Køre i hele landet

  • #11   13. nov 2017 33.000 før skat

  • #12   13. nov 2017 Novo Nordisk 210kr i timen + tillæg og andre goder.

  • #13   13. nov 2017 146kr i timen, som chauffør, for et fragt firma, de første 160 timer om måneden, og alt over de 160 timer så er det 188kr i timen.

  • #14   13. nov 2017 240 kr.+pension/feriepenge, fra jeg kører hjemmefra til jeg holder hjemme igen.. månedsløn er helt afhængig af hvor meget jeg gider arbejde... smiley .

  • #15   13. nov 2017 Det kan da næsten få nogle til at tænke, det var spild af tid at bruge 10 år på uddannelse, hvis man læser indlæggene herinde smiley Hehe.

  • #16   13. nov 2017 10 år uddannelse udover folkeskolen, så tjener man forhåbentlig +5-600k om året...

  • #17   13. nov 2017 Det er så spørgsmålet, om det er en god investering at have brugt 10 år på det for at ramme 600.000 kr. mod at gå direkte ud af folkeskolen og tjene 400.000 kr. smiley Hehe.

    Jeg har absolut ikke fortrudt og kommer ikke til at bytte. Jeg tror på, at jeg til gengæld laver noget, jeg synes, er sjovere. Men det sætter da tingene lidt i perspektiv.


  • #18   13. nov 2017 100.000kr mere om året udbetalt i 40 år.. det giver 4 millioner..

  • #19   13. nov 2017 Hvad man har lyst til, burde være motivationen for det arbejde man vælger smiley

  • #20   13. nov 2017 Nu tænkte jeg også mere på, at HVIS man nu antog at have været uden indtægt i de 10 år - eller i hvert fald med meget lav indtægt - så skal det jo også hentes hjem inkl. renter.

    Men nej, jeg tror nu heller ikke, det er nogen dum beslutning, når man nu er ude på den anden side smiley


  • #21   13. nov 2017 En uddannelse er en super ting at have.
    Men jeg ser ofte folk der arbejder uden for det fag de er uddannet i.

    og så kunne man jo lige så godt have ladet være med at tage den


  • #22   13. nov 2017 Går som murersvend i et ikke så godt betalende firma men igen 220 fast time løn+ferie og sh osv jeg er pænt tilfreds PS 17#-18# der er lavet en undersøgelse på det område som viser at den som er hurtigst ude med en håndværks faglig uddannelse kommer ligeså hurtigt til pengenes som ham der tager en på 8-10 år , om man skal tro på det eller ej ,så siger undersøgelsen således desværre

  • #23   13. nov 2017 Man skal ikke glemme at mange af dem som tager sådan en uddannelse på 8-10 år har en SU gæld med garanti , trådstarter åben et selvstændig firma og tjen kassen eller lad vær du har et hav af muligheder , ufaglært eller ej hvis du nu har affering på området er du jo ligesom mere værd ? Du forhandler selv din løn ?

  • #24   13. nov 2017 #21
    Jeg studerede elektronik produktion, men har aldrig arbejdet indenfor det felt. Jeg syntes at det lød spændende, men alligevel trak software mere da jeg skulle i arbejde, og jeg er mere eller mindre selvlært indenfor det område.

    Jeg synes dog ikke at uddannelsen var spildt, jeg lærte meget om specifikation, planlægning, tests og struktur helt generelt, som jeg har overført til mit arbejde som softwareudvikler.

    Jeg er sikker på at man også får mere med i bagagen end det faglige fra mange andre uddanneler.


  • #25   13. nov 2017 # 23
    Jeg har aldrig haft SU-gæld. Jeg har faktisk kun været på SU 1½ år, mens jeg gik på gymnasiet (og fik hjemmeboende SU). Ellers har jeg altid tjent mine egne penge, mens jeg har uddannet mig.
    Men ja, man er langt bagud på point, hvis man har en SU-gæld på en kvart million, når man er færdig med at studere...


  • #26   13. nov 2017 Da jeg arbejde i realkredit institut fik jeg ca 190kr/timen. Fast løn på 30.000 ca plus det løse overarbejde med 100% oveni.

    Stoppede i realkredit institut og min elite sport og gik i gang med udd.. Tager et sabbat år i år, og nu går jeg til minimum 140kr/t i taglægger firma. Med udsigt til mere igennem akkordløn og diverse opgaver.

    Jeg har også været i et rengøringsfirma. Den branche er dybt åndsvag, man knokler fra start til slut og får 120-130kr i timen smiley


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #27   13. nov 2017 Mange af dem i min omgangskreds der er tømrer har på den gode side af 30 ud efter skat.. Men de ligger så også ude hver uge.

    Er selv ufaglært i det jeg laver dagligt, men har vel 25 ud efter skat. Og det er normalt 7 til 15 arbejde inden for logistik


  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 13 Svar: 656
  • #30   13. nov 2017 170 i timen

  • #31   13. nov 2017 sidste år tjente jeg 549.000 kr og i år har jeg pt tjent 440.000 kr mangler stadig 3 løninger i år:) fik udbetalt 12500 kr i fredags for 14 dags arbejde.

    arbejder 6 morgen til 13 mandag, 12 tirsdag, 10:30 onsdag, 12:30 torsdag, 12 fredag.

    Har fri med løn hver tredje onsdag og fredag, fri hver weekend.

    hilsen skraldemanden smiley


  • #32   13. nov 2017 Vild løn med det hedder da ik skraldemand mere ?

  • #33   13. nov 2017 dagrenovations medarbejdere om du vil smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #34   13. nov 2017 Det job kræver sku også sin fysik, hatten af smiley

  • #37   13. nov 2017 kært barn har mange navne som man siger. smiley

    arbejds tiden er den som holder på mig, det ville være svært at vænne sig til 8-16 job smiley


  • #38   13. nov 2017 50.000.- om måneden eller ca 312,50 i timen

  • #39   13. nov 2017 #28

    Hvad er det for en virksomhed du har?

    - Den må du være rigtig stolt af?

    Set i lyset af den store løn du trækker ud, til trods for SKAT og driften, kan det så betale sig ikke at spare op i VSO?


  • #40   13. nov 2017 #35
    Der er stort set ingen bankfolk, der betragter sit arbejde som noget, der skal kompenseres for. Jeg kan godt sætte mig ind i, at andre synes, det må virke kedeligt at sidde ved et skrivebord, men det er ikke deres opfattelse.

    Jeg arbejder selv i en bank, så jeg ved, hvad jeg snakker om. Jeg er ikke traditionel "bankmand", men nærmere analytiker - min stilling har ingen officiel betegnelse. Men det er også kontorjob foran en computer. Jeg synes, det er superfedt og kunne ikke drømme om at bytte det for et "manuelt arbejde", selv om det skulle give 200.000 kr. mere om året.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #41   13. nov 2017 Forstår ikke hvad du vil bruge informationen til?

    Dalsgaard det er sgu lækre arbejdstider til en fornuftig løn. Troede slet ikke det var så højt lønnet længere. Men man skal vel også stadig kende en der kender en smiley

    4x4 galant er du ikke kørelære ?


  • #42   13. nov 2017 Jeg spørger fordi jeg overvejer at droppe ud af mit nuværende job, og finde et mindre stressende job, hvor jeg ikke skal tage så mange beslutninger hvert eneste minut .

    Jeg skal dog inden jeg begynder at kikke, vide om jeg kan finde et job hvor jeg stadig kan holde kreditorerne fra døren .

    Med den løn jeg har nu, ser det da ud som om det ikke er helt umuligt, dog er jeg ret godt sikret lige nu mht opsigelse ( 5 måneder ) , mens en ufaglært ofte kun har meget lidt opsigelsesvarsel .


  • #43   13. nov 2017 Kreditorerne tager jo ik ting hvis du undlader at købe noget du ik har råd til...
    Indret dit liv efter hvad du gerne vil..sæt forbruget derefter .
    Tæring efter næring.
    Lønnen er vel ik det værd når det arb du allerede har er stressende osv.


  • #44   13. nov 2017 Kreditorer kan sagtens tage langt mere, end hvad man tjener - de kan jo også tage alt, hvad man EJER smiley

  • #45   13. nov 2017 hvis ikke man kan holde kreditorerne fra døren har man sat sig for hårdt.. smiley


  • #46   13. nov 2017 Jeg vil da godt indrømme, at vores økonomi også bliver en smule stram, hvis jeg går ned i halv indtægt i forhold til nu. Jeg vil ikke just sige, vi har sat os for hårdt af den grund smiley

  • #47   13. nov 2017 Bilnørden - du har ikke 5 måneders opsigelse hvis du selv siger op, check funktionærloven.

    Så skal du finde et andet job vil jeg på det kraftigste anbefale dig at du skaffer dig det job du gerne vil have før du siger det gamle op.



  • #48   13. nov 2017 #39 det forudsætter jo så at det er en personlig eget virksomhed, og hvis driften kan bære 100-150.000kr lønninger så er det meget usandsynligt at man ikke har gjort det til et selskab for at reducere risiko og samtidig få skattefordelene ved at kunne hæve udbytte.

    Havde jeg et selskab der kunne generere den slags lønninger ville jeg da i øvrigt helt personligt få noget skatterådgivning og få placeret en god sund skattefri pensionsordning et andet sted..


  • #49   13. nov 2017 I Schweiz:)

  • #50   13. nov 2017 Naa så hellere Belize, der er det lovligt at bruge en stråmand smiley

  • #51   13. nov 2017 Faktisk så er det bedste sted, og det har det været længe været England, og det bliver helt sikkert kun endnu bedre når båndende til EU kappes endeligt.

    Der er stort set ingen selskabsskat, og udbytte er ikke skattepligtigt.


  • #52   13. nov 2017 #47
    Jeg kender godt funtionærloven ( mht opsigelse ) men jeg tænker mere på jeg i et ufaglært job ikke vil have så lang snøre, hvis jeg pludselig bliver fyret ?

    Jeg har ikke sat mig for hårdt, og vil kunne klare mig på dagpenge hvis det skulle komme så langt, men det vil dæleme ikke blive sjovt . Jeg har dog lønsikring, der vil betyde at jeg får dagpenge + 5.000 pr måned i maks 12 måneder hvis jeg skulle blive arbejdsløs .


  • #53   13. nov 2017 Det er bare at gå i gang med at søge smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #54   13. nov 2017 Bilnørden men hvad kan du bruge andres lønninger til?
    Og er det timeløn, månedsløn, brutto eller netto. For folk svare da lidt i øst som vest indtil videre. Samtidigt med det er det oftest dem med lønninger i den gode ende som elsker at fortælle hvad de tjener.

    Kan da fortælle at mit forrige ufaglærte job gav mig da helt fine opsigelsesforhold med 70 dage med fuld løn samt en pose penge oveni som jeg næsten tror ville dække rigeligt til et par måneder mere.
    Men igen noget du ikke rigtigt kan bruge til så meget for de mangler ikke folder længere.

    Du vil måske få et mere reelt svar ved at søge på fagområder du kunne have interesser i samt derefter lønstatistik/gennemsnit.





  • #55   13. nov 2017 Lønnen hos skadeservice skulle vist også være temmelig høj...

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #56   13. nov 2017 Lønnen hos skadeservice er ganske fin, kan ikke huske hvad jeg blev ansat til, men var ikke dårligt betalt. MEN det er heller ikke et let arbejde, man kan risikere at se og opleve ret mange ubehagelige ting på en uge...

  • #57   13. nov 2017 Jeps det er nok det opgavemæssigt mest udfordrende job jeg lige kan komme på..

  • #58   14. nov 2017 # RUH

    - Tak for informationen. Nu er jeg i den branche, og du kan være ganske overbevist om at det findes mange enkeltmands virksomheder med det cashflow. Jeg er bekendt med hvad det kræver af din virksomhed at genere 300.000,- i løn før SKAT. Så er helt enig hvad angår Belize smiley


  • #59   14. nov 2017 I min optik giver det bare ingen mening med så stort et cashflow og så den personlige risiko, ligesom jeg ikke kan se skattefordelene. Men det være det, der er mange enkeltmandsvirksomheder der bliver fanget af succes da det vist er temmelig besværligt at rykke aktiver og aktiviteter over i et selskab fra personligt ejet.

    smiley

    For at generere 300.000 i mit gamle selskab skulle jeg sælge 480 mandetimer på en måned, dvs jeg skulle have 3 ingeniører på 100% fakturering i 20 dage i gang hver måned. Jeg havde en dækningsgrad på 40 hvilket nok er helt normalt i stort set alle brancher men ud af de 120.000 det kunne generere skulle der så også betales husleje, softwarelicenser, serverleje, printere osv, 50-60.000.- uden problemer i udgifter pr måned på 3 mand.

    Hvis jeg skulle hæve en løn i den størrelsesorden til mig selv hver måned skulle jeg have haft 20 mand i gang hele tiden.

    Så enten er der ugler i mosen, eller også er jeg i den helt forkerte branche hvilket også sagtens kan være smiley


  • #60   14. nov 2017 Hvad er det for nogle "enorme" skattefordele, du ikke kan se ved en VSO frem for et selskab? smiley Ja, der er udbytte til lav skat op til ca. 50.000 kr., men der er mange andre fordele ved VSO, som et selskab ikke har.

    I den bank, jeg arbejder, har vi en del kunder med VSO'er og indtjening i samme størrelsesorden. Det kan der være flere gode grunde til.


  • #61   14. nov 2017 Bay de skattefordele kan Danske Bank nok fortælle en masse mere om, men jeg tror du ved hvad jeg mener.

    50.000 i udbytte er jo hvis du er single, er du gift er det 100.000 da du må bruge konens udbyttefradrag forudsat hun ikke også er selskabsejer.

    Dernæst må du jo tage dit provenu og lægge dit fulde udbytte (minus selskabsskat) op i holding og investere skattefrit.

    Jeg tror de fleste ville kunne klare sig aldeles udemærket med en årsløn på 1,2mio og så investere de øvrige 500.000 + årligt igennem holdingselskabet ?

    Men selvfølgelig al ære og respekt, hver mand sin lyst.

    En virksomhed med en drift der giver så stort personligt afkast kan umuligt være 100% risikofri hvorfor jeg også her mener det er et stort personligt sats. Tro mig jeg har prøvet det, og det gør avs hver dag i de 3 år gældsaneringen varer...


  • #62   14. nov 2017 Der er som oftest ikke den store forskel mht. risiko, da banker m.v. kræver privat sikkerhedsstillelse. Så gældssanering skal man alligevel igennem, hvis uheldet er ude. Jeg synes så også personligt, det er for let at komme igennem en gældssanering i konkurs, men det er nu engang sådan, loven er skruet sammen, så det må man respektere.

    Du får det også til at lyde som om, at det er en ultralav beskatning, man har, når man er på den lave udnyttesats. Den er trods alt ca. 43 % og altså marginalt højere end bundskattesatsen, som man kan udbetale til via sin VSO resten af livet. Og så er der jo 30 % ordningen og så mange andre fordele...


  • #63   14. nov 2017 Jeg får ca 300 i timen som hvidevare tekniker med firma bil hjemme som er et ufaglært arbejde så jeg brokker mig ikke smiley

  • #64   14. nov 2017 Hvad laver man som hvidevaretekniker? Er det dårlige arbejdstider, eller er lønnen bare tilfældigvis god? smiley

  • #65   14. nov 2017 Man reperere hvidevare men min normale løn er 200 i timen pga jeg har været det i 4 år men vi køre 9 kunder om dagen når det er gjort har jeg fri derfor kan jeg nemt være hjemme kl 14 så min dag hedder 8-14 men får fast løn til kl16 og så der en masse tillæg som gør den ville ende på ca de 300 har arbejdet i weekend og gået til 500 da der var overarbejde smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #66   15. nov 2017 Supre hvis du får 200 i timen på en 8 timers arbejdsdag og klare den på 6 timer så det 266 kr i timen.
    Men hvad så hvis en fag det driller ved alle 9 kunder
    Ergo får du ikke 300 kr i timen, men 200 kr i timen plus mere frihed.


  • #67   15. nov 2017 Ja derfor jeg siger ca 300 det svinger jo hver dag men der er som sagt også mange tillæg og der også dage hvor jeg kun arbejder 4 timer fx

  • #68   15. nov 2017 Det lyder under alle omstændigheder som udmærkede vilkår, hvis man kan lide at arbejde med hvidevarer smiley

    I foråret kunne jeg til gengæld stikke alles timeløn, hvis vi regner på den måde. Jeg havde 3 måneders "fri" (forældreorlov) med fuld løn smiley


  • #69   15. nov 2017 låksus, jeg får nærmest ingenting i barselspenge ;-( får det der svarer til alm dagpenge fordi vi ikke har nogen overenskomst.. men det er fint nok, så kan man selv forhandle sin løn

  • #70   15. nov 2017 Vi har overenskomst, men kan også selv forhandle løn hed siden af. Det er da endnu bedre smiley Hehe.

    Men jo, jeg har skam fået fuld løn i hele 16 uger, mens jeg har holdt orlov - så faktisk en kende mere end 3 måneder.

    Jeg vil så på ingen måde kalde det en ferie at gå hjemme med den lille. Men jeg var ikke PÅ ARBEJDE, i hvert fald smiley


  • #71   15. nov 2017 min løn under sygdom/barsel 1200 kr pr dag, det er til at leve med smiley

  • #72   15. nov 2017 Bestemt. Min udgør dog ca. 2.100, så jeg kan godt stikke den smiley Hehe.

  • #73   15. nov 2017 kan da se min 4 års uddannelse som mekaniker er spild. i hverfalt hvis man kigger på løn. jeg får 158 kr i timen.
    kunne da ikke være helt skidt med en løn som jeres


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #74   15. nov 2017 Mikkel hvorfor er den det. Kan du ikke lide jobbet som mekaniker ?
    Jeg vil til hver en tid hellere gå efter et job jeg elsker at stå op til om morgenen fremfor at tjener 10% mere og hade at stå op til et job.

    Du skal igen huske på det oftest kun er folk med gode lønninger der elsker at tale/skrive om dem. Der sidder mindst ligeså mange mennesker med end løn dårligere end din.


  • #75   15. nov 2017 #74
    det har du helt ret i, jeg havde landbrug, mange timer og ikke meget i løn, men elskede det.. smiley
    tjente så på det da jeg solgte .... smiley


  • #76   15. nov 2017 jeg skriver at det er spild hvis man ser på lønnen smiley
    jeg er super glad for mit erhverv, det jeg mente med det var. at jeg synes det er høje lønninger Som ufaglærte smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #77   15. nov 2017 Mikkel ja og jeg påpeger at arbejde ikke kun handler om løn!
    Og tro ikke at alle ufaglærte tjener mere end du gør. Som skrevet er det kun få eksempler på folk der tjener okay. Der stadig mange der tjener mindre.


  • #79   16. nov 2017 Uddannelse er ikke vigtigt når det kommer til stykket. Heldigvis kigger de fleste firmaer på personen og ikke et papir.

  • #80   16. nov 2017 Det er ikke så vigtigt når man har 20 års erfaring i et felt.. men det er da alt afgørende for det første arbejde..

    du bliver jo ikke arkitekt i et firma som 25årig hvis du ingen uddannelse og erfaring har....


  • #81   16. nov 2017 Uddannelse er også væsentligt for, hvad det er for en person, man bliver til. Man lærer jo rent faktisk noget - man får ikke bare et stykke papir. Så derfor er det noget vrøvl, hvis man siger, en uddannelse ikke er vigtigt. Jeg havde ikke haft nær den viden, jeg har nu, omkring økonomi, hvis jeg ikke havde haft mine uddannelser.

  • #82   16. nov 2017 Nej lige præcis...

    de folk der ingen uddannelse har men har skabt et imperium, er jo undtagelsen og ikke reglen..

    og så er der naturligvis mange som ikke arbejder med det de er uddannet indenfor, men det faktum at de har taget en uddannelse har for det første skabt et grundfundament, og det baner ofte vej for at arbejde indenfor andre områder...


  • #83   16. nov 2017 RUH - Med ALT respekt, så tager du grundlæggende fejl.

    Både med fordele mht. SKAT og omlægninger.

    Jeg vil gerne uddybe det i PB.


  • #84   16. nov 2017 Forståeligt, men man behøves jo ikke starte direkte på toppen. Man kan sagtens være noget enkelt i fx et arkitekt firma og arbejde sig op. Mener bare der er rigtig mange der slet ikke er så gode til deres job, og så kan et papir være lige meget. Man kan vide nok så meget om biler, men hvis man ikke kan snakke med folk, kan man ikke blive fx bilsælger. Er klar over man kan lære dén del, men i forstår vel nok smiley

  • #85   16. nov 2017 Selvom jeg egentlig selv er selvlært (er uddannet indenfor et andet område end det jeg arbejder indenfor), har jeg altid vægtet uddannelse ret højt, når jeg har ansat folk, eller har været med til at udvælge kandidater.

    Der er selvlærte uden uddannelse som er rigtigt dygtige, men indenfor mit felt, er chancerne for at få en dygtig person bare større, hvis man vælger også at se på uddannelse. Uddannelse er ikke en garanti for at en person er dygtig, men der er nogle basale brugbare færdigheder, som typisk følger med.

    Jeg har da også selv oplevet at få baghjul på tekniske områder af nyuddannede med frisk blæk på eksamensbeviset. Det synes jeg altid er fedt at opleve.


  • #86   16. nov 2017 Carsten, har du ejet firma :)?
    Det kommer selvfølgelig også meget an på branchen det med uddannelse.


  • #87   16. nov 2017 Ja, men det har været i andre virksomheder hvor jeg har ansat, eller været med til at ansætte, folk.

  • #88   16. nov 2017 Så du har ejet firma nu? Og indenfor hvad? Drømmer selv om, at være selvstændig engang

  • #89   16. nov 2017 Bare send en pb hvis det er. Så der ikke er total emneskift herinde

  • #90   17. nov 2017 Firmaet er sådan ser ikke aktivt pt. Bruger det mest til at fakturere lidt konsulentarbejde indimellem.

  • #91   17. nov 2017 Uddannelse er bestemt ikke ligemeget, vægter det selv meget højt. Og faktum er at hvis man er lidt strategisk så giver det bare adgang til nogle fede job. Eksempelvis kan det være svært eller kræve meget høj erfaringsniveau at blive ansat som leder/direktør uden en MBA..

  • #92   19. nov 2017 Jeg gik i gang med uddannelsen som tømre.
    Og naiv som jeg var. Tænkte jeg, at jeg sagtens kunne nå og finde en læreplads inden grundforløbet var slut. (tager 6 måneder) .

    Deeet kunne jeg så ikke.
    Så nu har jeg arbejdet 10 år om natten hos post danmark/post nord.
    Jeg kan godt lide hvad jeg laver... Men med fyringsrunde ca hver anden til tredje år. Så er det knap så fedt.
    lønnen svinger meget, men de sidste 4 år har det givet 375.000kr om året.


  • #93   19. nov 2017 Troede ikke skraldemand var ufaglært.
    Jeg kan da ikke bare komme ude fra gaden og blive ansat... (hvis de mangler nogen?).
    Er der ikke noget uddannelse involveret?.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #94   19. nov 2017 Falco
    Idag er der en uddannelse som hedder renovationsarbejder/skraldemand, eller hvad de efterhånden kalder sig, hvor de går en del i skole, og får kort til en hel masse..


  • #95   19. nov 2017 Not BG pirate...
    Ja tænkte det nok.
    Man skal da som minimum ha kort til forvogn, for at køre skraldebilen smiley .


  • #96   20. nov 2017 Dalsgaard - Det hedder renovationsmedarbejder som ufaglært, renovationschauffør som faglært ?
    Hilsen Skraldemanden (renovationschauffør om du vil).


  • #97   20. nov 2017 Skraldemand kræver som sådan kun stort kørekort. Uddannelsen er chauffør uddannelsen med speciale i renovation (deraf navnet renovationschauffør - slamsugeroperatørere kan også uddannes til Renovationschauffør)
    Så hvis I kender til chauffør uddannelsen kan I lægge 4ugers speciale i renovation oveni og voila, så har I en uddannelses beskrivelse.


  • #98   26. dec 2017 1000kr i timen. 10.000kr om dagen på roulette.
    Har tjent 1.2 mil indtil videre.


  • #99   26. dec 2017 Du er en verdens mand smiley

  • Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #100   3. apr 2019 Hold kæft hvor er der mange løgnere herinde. Lol

Kommentér på:
Ufaglært - løn ?

Annonce