{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Personlig lønforhandling. {{forumTopicSubject}}

stikker helt forsigtigt lige i en føler ud her.

Sagen er den at jeg inde længe skal til en personlig lønforhandling.

Men jeg kunne godt lige tænke mig at høre om hvad andre indutrimalere tjener i timen?...


ufaglært. har jeg 122.35 kr. I timen.. Har arbejdet samme sted knap 2 år.

da jeg startede på firmaet havde jeg kun malt med sprøjtepistoler.

Skal dog siges at nu maler jeg både med sprøjtepistol, airless pumpesystemer. samt pulverlak. forefaldende arbejde herunder også. en del slibe og spartelarbejde.

næsten altid den første til at træde til på helligdage, overarbejde i lukkede ferieuger.


tilmed skal det siges at værkføreren allerede på første dag har lovet mig at så snart jeg var kommet ind i de andre maleformer så skulle vi Self forhandle løn..

Det er så snart 2 år siden han sagde det. Det sidste års tid har han flere gange nævnt at nu var det "snart på tide" med mere i løn..

dog er det ikke sket endnu tydeligvis.

syntes selv jeg har argumenterne iorden for en rimelig lønforhøjelse.


Men hvad er rimeligt? Og hvad kan jeg forlange? ville helst gerne ramme de 145kr/t. måske en bonus fordi der trods alt snart er gået 1 1/2 år uden der er sket noget..


Men ser jo vel lidt frem til bare lidt flere gryn i pungen..


sig din mening !



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Personlig lønforhandling.
  • #1   23. nov 2017 Den anden dag var der et indlæg omkring ufaglært arbejde til 135kr i timen. Den løn blev høvlet ned for at sige det mildt, så hvis man skal lytte til flertallet her på BG så skal du sige dit job op og gå på dagpenge i stedet for at arbejde smiley

    Jeg tror ikke du får 23kr mere i timen, det er i hvert fald en stor stigning, halvdelen er måske realistisk smiley


  • #2   23. nov 2017 Syntes det fair at kræve det du kræver i forhold til de opgaver og erfaring du har fået. Jeg ville personligt ikke kræve 1 kr mindre end det du skriver og kan han ikke opfylde det så havde jeg nok rundet andet at lave smiley

    Normalt vil jeg mene at efter de første 3 måneder så burde der komme en lille lønstigning. Du har vist hvad du kan og tager andre opgaver end da du startede. Udover det at du også er der i helligedage/ferier burde veje op også, at du er der for firmaet når de mangler.

    Jeg er selv tidligere blevet lovet lønstigning og bonus ordninger fordi andre ikke ville svejse de opgaver som jeg nu havde. Men den "gulerod" han lovede mig hele tiden fik jeg aldrig at se og derfor valgte jeg at skifte job.

    Go for it, fortæl ham at grundet den "store" lønstigning er udfra dine opgaver du laver i forhold til starten og så at der er gået så lang tid. smiley


  • #3   23. nov 2017 Hvis man regner med en 8% lønstigning begge år, ender du på ~142 kr/t.

    Jeg ville starte med at afkræve ham en dato for forhandling, og det ville jeg gøre på skrift. Så ville jeg forberede mig ved at skrive nogle argumenter ned, så jeg havde et "manuskript" at forholde mig til på dagen.

    Start altid med et højere tal end det du vil lande på, så der er noget at prutte med.

    Vil han ikke give mindst 140, så er det tid til at finde et andet job - men det skal du naturligvis ikke fortælle ham på noget tidspunkt.

    Du må aldrig give ham et ultimatum. De fleste arbejdsgivere vil ikke stå med ryggen mod muren, er min erfaring. smiley


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   23. nov 2017 lidt at sammenligne med, se de forskellige cv ' er, håber du så er bedre rustet ..
    https://www.jobindex.dk/tjek-din-loen/overfladebehandler?lang=da


  • #6   23. nov 2017 Hej
    En go lakør er mindst 325 værd
    MVH KP


  • #7   23. nov 2017 Tak for et par gode input! glæder mig allerede til at skulle i forhandling

  • #8   24. nov 2017 #6
    Gider du fortælle mig et sted, hvor en lakør har mindst 52.107, 25 kr i måneden?


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 47 Svar: 58
    #9   24. nov 2017 Nu sidder jeg dog i en anden branche og på den anden side af skrivebordet.. måske det ikke kan sammenlignes, men ... Hvis en medarbejder spurgte efter mere i løn efter 3 måneder - ufaglært ville jeg sige glem det.. normalt forhandler vi løn 1 x årligt og tidligst 6 måneder efter start.. i min branche ville 8% 2 år i streg aldrig komme på tale, medmindre du havde sikret firmaet en mill. Ordre.. men spil da bolden over på arbejdsgiver og ha din argumentation i orden, måske du kan lægge en føler ud ved en af dine kollegaer .. pøj pøj

  • #10   24. nov 2017 Nu ved vi ikke hvad en faglært han får ude ved jer. Men jeg tænker, hvis du udføre samme opgaver som de gør og tager de ekstra vagter når der behov, så sig du gerne vil lægge mellem ufaglært og faglært i løn. Og så følgene kan du spørge om mere i næste år når i har lønforhandlinger igen smiley

  • #11   24. nov 2017 Alan E
    Der er ikke noget der hedder Lakør. Derfor den høje løn.


  • #12   24. nov 2017 145 i timen kan du jo nemt få andre steder ufaglært

    når det lyder til du er så dygtig til dit arbejde så ville jeg gå efter 155 som det mindste


  • #13   24. nov 2017 endnu engang tsknfor input. skulle der være nogle der kunne tænke sig se hvad jeg kan med en sprøjte så kig mit fotoalbum.

Kommentér på:
Personlig lønforhandling.

Annonce