{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skumlanse til haveslangen?
  • #1   10. dec 2017 Vi har en 180 bar Nilfisk men har købt en rigtig skumlanse til og den fungere ihvertfald ganske fint og højtryksrenseren er stærk nok men mindre kan nok også gøre det smiley

  • #2   10. dec 2017 Har en på 150 den kan da spule skidtet væk uden skum, ingen problem.

  • #3   10. dec 2017 Følger en gruppe på fb.. fra 120 bar og op ka lave fornuftigt skum.. nogle har også held med mindre smiley

  • #4   10. dec 2017 120 bar.

  • #5   10. dec 2017 dem kun til have slangen, laver ikke særlig godt skum,
    jeg har en kun til have slangen, og er skuffet,

    så skal have sparet sammen til en til højtryks renser. få de virker


  • #6   10. dec 2017 Okay smiley - men de lanser som følger med til f.eks. Nilfisk? - dur de? Eller skal bar ud og købe en der er bedre?

  • #7   10. dec 2017 dem der følger med, sådan ennhar jeg også til min højtryksrenser,

    den laver, ikke mere eller bedre skum, end den jeg har til vandslangen.

    det skum de laver, flyder hurtig ud og bliver mere flyende, så virker det ikke som det skal.

    så jeg ville vælge sådan en rigtig skumlanse


  • #8   10. dec 2017 Jeg har sådan én til haveslangen. Som det også beskrives ovenfor, så kan den selvfølgelig ikke lave samme type (tykke) skum, som en skumlanse på en højtryksrenser kan. Men jeg synes nu alligevel, at det er OK i mangel af bedre. Når jeg først har skyllet min bil af med vand og derefter brugt et forvaskemiddel i "tingesten" til haveslangen, så er der normalt ikke ret meget skidt tilbage på bilen når jeg går i gang med den egentlige vask.

    Jeg ved ikke hvorfor, men mange har en eller anden ide om, at jo tykkere skum, jo bedre. Det er imidlertid slet ikke formålet med at bruge en skumlanse. Skummet skal være tyndt nok til, at det stille og roligt glider af bilen og trækker så megen skidt og snavs af lakken som muligt. Og det sker i sagens natur ikke, når skummet er så tykt, at det nærmest bliver siddende på bilen smiley

    Man JA - man får selvfølgelig bedre skum med en højtryksrenser og en skumlanse. Men skal man have noget OK udstyr, så er man også hurtig 1.200 - 1.400 kroner fattigere, hvis man vil have kvalitet.


  • #9   10. dec 2017 Jeg har købt en rigtig lanse, synes den der fulgte med blev noget tyndt stas der løb af smiley

    profilbillede
  • #10   10. dec 2017 Er ikke helt sikker på jeg har fanget ideen med sådan en skumlanse.. man slipper vel ikke for at giv bilen en tur med svampen for at få den helt ren?
    Eller kan det hele klares med tørre hænder og kun med brug af højtryksrenseren når man har sådan en skumlanse?


  • #11   10. dec 2017 Ja jeg kan oftes nøjes med skum og når det har opløst i et stykke tid kan jeg spule bilen ren med højtryksrenseren smiley Nogle steder så som kanten af døren, tagræling og "indhakket" i bagsmækken hvor nummerpladen sidder bliver dog ikke helt rent og kræver evt en tur med svampen smiley

  • #12   10. dec 2017 Okay, fedt nok.. så ku den altid få den store tur ind i mellem og så kun med skum lidt oftere.. har en 130 bars højtryksrenser, hvad skal man ud i af lanse hvis man vil ha noget der virker men ikke vil flåes helt og skal man bruge noget speciel sæbe til den?

  • #13   10. dec 2017 Bruger alm shampoo fra sonax og så noget skumbooster fra bilvask.nu smiley

  • #14   10. dec 2017 Okay, så der skal noget skumbooster blandes i sæben for at få en god skum? smiley
    Hvilken lanse bruger du så?


  • #15   10. dec 2017 Uhh kan ikke huske hvad det er for en, men ja skum og sæbe blandes for det bliver hængende lidt mere smiley Bilvask.nu har nogle rigtig gode guides, han er meget grundig men man kan hoppe et par steps over smiley

  • #16   10. dec 2017 vil jeg lige prøve at kigge på, takker smiley kommer nok os til at springe let over noget af det.. det skulle jo kun være for at gøre det nemmere/hurtigere smiley

  • #17   10. dec 2017 hold hold hold

    bilen den bliver ikke total ren af at den får en tur med skumlansen, det er kun en forvask, du skal alligevel til at håndvaske bilen bagefter, det gode ved skumlansen og det rigtige sæbe dertil er at det bliver 10 gange nemmere at håndvaske bilen da forvasken har blødgjort eller fjernet det meste skidt allerede

    når du skal vælge sæbe så vælg en ph neutral, så stripper du ikke voksen og lakforsegleren, er bilen lidt mere beskidt så køb evt den citrus forvask bilvask.nu også har, bruger selv autofinesse og når det skal være lidt mere krads så har jeg sicare frosted foam til at hæve Ph værdien


  • #19   10. dec 2017 rigtig nok det er forvask,

    men hvis skummen hurtig flydende og løber af bilen, så er der ikke meget forvask i den


  • #20   10. dec 2017 det skal jo helelr ikke blive siddende som en gang snot

    man skal helst prøve at finde en løsning mellem at det render af og stadig kan blive siddende

    plejer at blande 1:5 men afhænger lidt af sæben, da jeg fik det sicare stod der blandingsforholdet var 1:10 men det var godt nok noget tyndt pjask måtte så ned i 1:5 men stadig tyndt så turde jeg ikke gå lavere bare ved 1:10 havde det en ph værdi på 8,5


  • #21   10. dec 2017 jeg bruger skumlansen til forvask og til at påføre sæbe til den rigtige bilvask. Det fungere fint, så har jeg bare en autobørste med forlængerskaft.. Mine biler bliver rene og fine.. Men nej, den der følger med er ikke 2 potter bip værd.. smiley
    Køb en ordenlig den koster kun en plovmand ved astina. kan sikkert får billigere andre steder, kan se den fås meget billigt på ebay hvis man har lidt toldmodigehed med leveringen.


  • #22   10. dec 2017 Thomas.. så meget går jeg SLET ikk op i det smiley for mig at se så kan det ikke være meget hverken nemmere eller sværere at køre en svamp over bilen, om den har fået en lækker gang sæbeskum på først eller ej, så for mit eget vedkommende skulle det mest være for at slippe hurigt om en vask i stedet for at springe den over smiley
    Så ville jeg vaske den med svamp lige så tit/sjælden som jeg gør nu, men så et par gange i mellem det give den en hurtig spuler med højtryk-skum-højtryk bare for lige at tag toppen..


  • #23   10. dec 2017 Og Ultra.. prøver nok den fra eBay som ligner præcis den samme men koster 1/4 og lever med levering i løbet af dec/jan en gang

  • #24   10. dec 2017 så kan jeg ikke forstå du ikke bare kører den i vaskehal, kunne tydeligt se forskel da jeg havde poloen for dørene var smurt ind i tjære, hver gang jeg havde brugt skumlansen fik jeg mere og mere af

    men kommer så an på hvor meget man gider gå op i det, jeg har det sådan at bilvask det er faktisk blevet sjovt nu, det tager mig ikke mere end 10 min at håndvaske en bil hvor det før kunne tage 30-40 min og så kan man glæde sig over at hvis man bruger skumlanse og 2 spands system med den rigtige svamp så kan du stort set lave en ridsefri vask


  • #25   10. dec 2017 Det gør jeg også en gang i mellem smiley men dels bliver den jo ikke ren i alle krogene og dels er jeg for nærrig smiley og så har jeg sjældendt tid når jeg er på farten og vil hellere vaske hjemme end at skal ud og køre efter det når det endelig er..

    Men 10 min, så er det jo også hurtigt overstået så noget må det alligevel hjælpe med sådan en lanse


  • #26   10. dec 2017 der er ikke meget skidt på på bilen når forvasken er overstået

  • #27   10. dec 2017 Lækkert, hvad hælder du så i den lanse der? Kan jeg bare bruge alm autoshampoo eller skal det
    Være specielt skum shampoo? smiley


  • #28   10. dec 2017 https://shop.topdetailing.dk/produkt/wsr-skumlanse/

    https://shop.topdetailing.dk/produkt/auto-finesse-avalanche-banana-snow-foam/

    du skal bare være opmærksom på at de fleste forvaske sæber ikke indeholder voks ergo skidt og lort vil ligeså nemt hænge på bilen og lakken sårbar, derfor jeg ville bruge en "rigtig" autoshampoo bagefter


Kommentér på:
Skumlanse til haveslangen?

Annonce