{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk hvis det var lovligt..
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   13. dec 2017 Hvis man så samtidig måtte skubbe til idioter som vil trille afsted med 30 på landevejen.. Evt skubbe dem helt af vejen, så ville der blive endnu større mangel på mekanikere og pladesmede! smiley

  • #2   13. dec 2017 er det ikke det? smiley smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   13. dec 2017 Er det?!
    Skulle jeg have vidst tidligere idag... smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #4   13. dec 2017 1# Det nu ikke fordi jeg oplever det som et stort problem, med langsomme køretøjer, kontra dem der kører tæt.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   13. dec 2017 #4
    Oplever flere som triller afsted med 30, end folk som ligger i røven af mig smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #6   13. dec 2017 Overdrivelse fremmer forståelsen. 30 km/t oplever du næppe, men måske du ligger jævnt over det tilladte, siden du ikke oplever tætkørsel. smiley

  • #7   13. dec 2017 Tænk hvis, at man måtte køre ind i folk, der ikke holder/trækker til højre!!

  • #8   13. dec 2017 Jeg oplever oftere folk der kører langsomt end folk der kører tæt, for de fleste gange folk kører tæt, tilpasser jeg hastigheden så den passer til den sikkerhedsafstand de har valgt.
    Lige så snart de trækker lidt tilbage, sætter jeg gerne hastigheden op igen så tingene passer sammen.

    Så hvis du finder dig selv bag en bil som sænker farten når du kommer op bag den, skal du bare sørge for at overholde din sikkerhedsafstand. Det er super simpelt - du skal have X meter, hvor X meter er halvdelen af din hastighed.
    Dvs ved 80km/t, skal du have 40 meters afstand.
    Ved 120km/t skal du have 60 meter - og så fremdeles.

    Kan i have en rigtig god jul, når det kommer der til.

    Jeg rejser til sydens sol den 20. December og lander hjemme igen 14 dage efter, så 28+ grader og kølige drinks i skyggen. smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   13. dec 2017 30 er måske lige i underkanten ja, men selv 50 er for langsomt på en vej hvor overhalingsmulighederne er begrænsede. Det er trods alt omkring 15km..
    Men nej jeg kører ikke mere end 85-90 på speedometer, så vil ikke påstå at jeg kører for hurtigt


    Vi kan også vende den om, og sige at du måske selv ligger og triller afsted alt for langsomt, siden andre prøver at presse dig?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #10   13. dec 2017 Jeg kører altid det maksimale af det tilladte på alm vej og motorvej ligger jeg ofte bag lastbilerne og det er mange gange dagligt, at folk ligger sig helt op ad kofangeren. Jeg kører 40-50 tusind årligt i privatbilen, plus firmabil og det er helt klart tætkørsel som forekommer mest, som jeg ser det.

  • #11   13. dec 2017 Tænk hvis man måtte have et haglgevær i bilen og bare pløkke dem som irriterer en selv? Så ville der være et større behov for læger og bedemænd.

    Hvor langt skal vi køre den ud?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #12   13. dec 2017 Jeg vil give dig ret lilledan. Jeg forsøger som udgangspunkt at lade som ingenting. Jeg er heller ikke en perfekt billist.

  • #13   13. dec 2017 tænk hvis det var lovligt at binde sin svigermor efter bilen ??

  • #14   13. dec 2017 Jeg kører altid det tiladte. Ikke mere, ikke mindre. Over halvdelen af de blister jeg møder, vil gerne køre hurtigere end mig. Og det resulterer, at de ligger lige oppe i kofangeren på mig.

    Jeg prøver ikke at lade mig påvirke af det, men nogle gange sætter jeg bare farten ned, så de kan blive lidt mere gale.


  • #15   13. dec 2017 Tænk hvis man måtte slå trådstarter af dumme tråde rigtig hårdt.. så ville vi få brug for flere lægeråd og sygeplejersker. .

  • #16   13. dec 2017 ??????????????

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #17   13. dec 2017 15# Ja dem er der også nogen stykker af. smiley

  • #18   13. dec 2017 #14
    Her er min ( uoficielle ) statistik for dem der kører for tæt :

    25% af dem er personer der stadig er "ungbillister" og kører i en rusten dødssejler af en Golf IV der har brede fælge, er sænket og har et anlæg der er mere værd end resten af bilen .

    60 % kører Audi !

    10% er af pakistansk eller tyrkisk oprindelse og der "Taxa" på tagskiltet der er monteret .

    Resten har allerede mistet deres kørekort, og har ikke så meget at tabe, for de er bare født som tabere .



    EDIT :
    #15
    Ingen grund til at bruge tid på sådanne idioter - lad dem lide en langsom død.


  • #19   13. dec 2017 jeg vil sige som ny billist som måske ikke altid køre 80 ofte lavere, køre folk ikke særlig tæt. ellers har jeg nok været meget heldig i de 3 måneder ??

  • 300
    300 Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #20   13. dec 2017 98% af alle bilister kører langt bedre/rigtigt end gennemsnittet... smiley

  • #21   13. dec 2017 #20

    Gælder ikke for dem der kører Audi .


  • #23   13. dec 2017 Jeg plejer altid at røre ved bremsen med vilje.. sjovt nok så kommer bilisten altid i tanke om reglerne om afstand lige efter

  • #24   13. dec 2017 Problemet med alle dem der kører for langsom kan være (håber jeg) at de tror deres speedometer passer - for de gør det vel ikke bevidst for at sløve trafikken og skabe situationer med farlige overhalinger?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #25   13. dec 2017 Jens
    Dem der ligger med 70-75 på landeveje, der er det ret sikkert grunden, men når man er derunder, så tror jeg nærmere det er for at spare 5% i benzin, og egenligt er ligeglade med om andre har en jordisk chance for at komme forbi


  • #26   13. dec 2017 Tænk hvis det var lovligt at tale i håndholdt mobiltelefon under kørsel...

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #27   13. dec 2017 Jeg ligger på 80-82 efter gps'en og har sjældent problemer med langsomme billister. Har man det problem, kan det næsten kun være fordi man selv kører lidt for stærkt og har indhentet den forankørende.

  • #28   13. dec 2017 Jeg kører ofte for hurtigt... Indrømmer jeg blankt... har også i mine unge dage kørt tæt... indrømmer jeg også... nu er jeg blevet ældre og klogere... og kører i en gammel skrammelkasse... Så jeg bremser bare... ofte bremser jeg sent hvis jeg skal dreje så fjolset bagved får noget sved på panden... hvis han rammer? Tja... jeg så en hund... og dem må vi som bekendt ikke køre ned... hvis han rammer får han skylden og et klip i kortet for manglende afstand... win/win...

  • #29   14. dec 2017 Jeg synes det er fedt at du både har kørt for stærkt og for tæt, og nu er du blevet klogere og bremser hårdt og i sidste øjeblik med risiko for at blive påkørt bagfra, ja du er sørme blevet klogere...

    det er ikke så underligt at trafikken sejler med den slags indstillinger...


  • #30   14. dec 2017 Nej du misforstår... ser du jeg har altid bremset lidt sent... og hårdt... Det har desværre altid været ming kørestil og noget jeg ikke helt er kommet af med..
    ingen lov imod det... Og holder man afstand som man skal så sker der intet ved det... = ikke min fejl hvis et fjols rammer mig og får et klip i kortet...


  • #31   14. dec 2017 Du behøver ikke forklare dig overfor mig...

    du påstår tydeligt og højt at du bremser sent, og mellem linjerne skriver du at du gør det for at genere bagved kørende... det er ulovligt at køre for tæt, men et brud på færdselsloven retfærdiggør ikke et andet brud på færdselsloven.. og du er jo udmærket godt klar over det, og er parat til at lyve og påstå at du undveg for en hund..

    det er ulovligt, om du vil det eller ej....

    § 41Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse.


  • #32   14. dec 2017 så hvis man køre for stærkt op til en rundkørsel og bremser hårdt er det grund nok? fik en gang skæld ud af en ældre man fordi jeg bremsede hårdt op ved trekanterne nemlig. håber i kan forklare mig det ?? det lærte jeg sgu ikke tag jeg tog kortet

  • #33   14. dec 2017 Er der et konkret spørgsmål i det indlæg som du ønsker svar på smiley ?

  • #34   14. dec 2017 Ja og så når man kører med det lange lys og man ligger under 100 meter fra den forankørende hvilket jeg hader rigtig meget da jeg føler at det er som at blive presset til at køre hurtigere.

  • #35   14. dec 2017 Det burde være lovligt at påkøre de idioter der ikke kan finde ud af at tænde deres baglygter i lygtetændingstiden .



  • #36   14. dec 2017 Da jeg fik min første bil i 1991, var jeg 23 år. En Datsun 140 Y. Monterede et lille, men pænt kraftig projektør i bagruden, som jeg kunne tænde fra førerpladsen. Det hjalp, når folk kørte for tæt.

    Indtil det en mørk vinteraften var Peter Betjent der havde sneget sig op i røven på mig......


  • #38   14. dec 2017 #31
    Nåh, lille hellige mand da... Du er klar over det er direkte ulovligt ikke at holde sikkerheds afstand ikke? men der er ingen lov imod at opdage hvor man skal dreje lidt sent og dermed bremse lidt hårdere op... Så uanset hvad... Hvis man holder sikkerhedsafstanden Så bliver der ingen problemer... Og man bliver knap nok generet af det... Trafikken sejler ikke pga der er en der opdager sin afkørsel lidt sent, eller en der bremser for en hund... Trafikken sejler pga retards der ikke kan holde afstand... Eller sagt på en anden måde: Audi og BMW kørere...


  • #39   15. dec 2017 #38 Manglende sikkerhedsafstand er i den grad farligt, hvorfor der er også love omkring det. I Tyskland f. eks slår de endnu hårdere ned på det, faktisk MEGET HÅRDT!

    Der er ikke længere specifikke bilmærkeejere der kører dårligere eller bedre end andre. Det er et spørgsmål om, at mange (danskere) burde tænke mere på trafikken som en helhed der skal gå op og ikke så meget på, om de lige kan nå hjem 2½ minut tidligere ved at køre over for taxagrønt et par gange. Og telefonsamtalen som fjerner fokus fra vejen kan SAGTENS vente til man kommer hjem . Dem som rent faktisk ikke kan vente med telefonen - de har en chauffør.


  • #40   15. dec 2017 #38 Cody, du behøver ikke tage det personligt.. jeg har ALDRIG sagt at det er lovligt at køre tæt, jeg har netop sagt at det er ulovligt..

    jeg påpeger bare at din metode heller ikke er lovlig... du "opdager" jo ikke pludselig at du skal dreje, du bremser bevidst sent med vilje for at give bagfra kørende sved på panden, og så vil du lyve om at der var en hund hvis du bliver ramt... det er i hvert fald det du skriver, men måske har du ombestemt dig smiley

    bare fordi at noget er svært at bevise, betyder det ikke at det er lovligt.. Kan du have en god weekend, og kør forsigtigt smiley


  • #41   15. dec 2017 #39
    Du har helt ret... Næsten... Det er f.eks. BMW og Audi kørere der får flest fartbøder... http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-12-03-se-listen-disse-bilmaerker-faar-flest-og-faerrest-fartboeder

    gad vide om man tror man er hævet over loven bare fordi ens bil er lidt dyrere?


  • #42   15. dec 2017 Altså det er vel meget naturligt, at det ikke er dem der kører Lada der kører hurtigst. Men derfor behøver dem der ikke kører BMW jo ikke at genopfinde janteloven...

  • #43   15. dec 2017 Tja jeg kører meget motorvej desværre fordi mit job er lidt langt fra mit hus... Og det er primært BMW Audi og mercedes kørere Der har det med at presse og køre tæt... 7 ud af 10 kører et af de mærker... Såeh...

  • #44   15. dec 2017 De er jo generelt også lige en tand hurtigere end de fleste.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #45   15. dec 2017 Hvad er det nu man siger om Audi ?
    Fire nuller på køleren og et bag rattet. smiley


  • #46   15. dec 2017 Og hellere en stjerne på forruden end på kølerhjelmen smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #47   16. dec 2017 Jeg kunne tænke mig en Mercedes, så jeg skal ikke have sagt noget. smiley

  • #48   17. dec 2017 BMW er det så bære mig wæk

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #49   17. dec 2017 Jeg ser ikke noget mønster, i hvilke biler der kører tæt. Det er alt fra gamle smadrekasser, til nye microbiler, til de dyrere bmw/audi osv.

  • #50   17. dec 2017 Håndværkerbiler/varebiler. Jeg kalder dem for "den hvide død"...

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #51   17. dec 2017 Enig Gus. Biler hvor føreren lever af sit kort. Man undrer sig. Jeg skal hente mit nye dashcam idag. Det er desværre uundværligt.

  • #52   17. dec 2017 Hvilket dashcam har du købt?

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #53   17. dec 2017 Blackvue 430. 2.ch.

    Havde oprindeligt blackvue 450, men det gik kold efter et halvårs tid.
    Nu har jeg så købt modellen med 2 kameraer, så jeg også har til bagruden.
    Det optager i fornuftig kvalitet.


  • #54   19. dec 2017 #14 Du kan også bare slippe dem forbi, hvis det er muligt. Det er en win win situation.


  • #55   19. dec 2017 #49 Enig. Jeg har i denne uge oplevet at blive presset af en kæmpe hvid Mercedes kassevogn og ligeså en lille Peugeot 107. Begge gange kørte jeg omkring 120. Jeg har generelt ikke oplevet et mønster i det.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #56   23. dec 2017 En anden ting er, når tumperne endelig kommer uden om, så er det for at køre snollede 5-10 km/t hurtigere og/eller at de skal dreje 500 meter efter.
    Det gir absolut ingen mening.


  • #57   23. dec 2017 Det giver da absolut mening hvis man kører 5-10 km/t hurtigere... specielt hvis der er "fri bane" langt frem.
    Men enig i at det ikke giver mening når de drejer af 500 meter efter (det oplever jeg også ind i mellem).


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #58   23. dec 2017 Hvorfor giver det mening, at køre 5 km hurtigere?
    Du henter ingenting?


  • #59   23. dec 2017 Definer "ingenting".
    Det må jo være noget i retningen af ikke ret meget, for selvfølgelig vinder man noget ved at køre 5-10km/t hurtigere smiley

    Din holdning er altså at du bliver liggende bag ved en der kører 75km/t på en landevej hvor man må køre 80km/t - det er så ikke min holdning.

    Men du har da lov til at have din holdning hvis du så til gengæld giver mig lov til at have min holdning smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #60   23. dec 2017 Njahh. Det er ikke helt min holdning.
    Jeg mener det er ret få steder, hvor man ikke kan køre 80, så jeg overhaler, hvis forankørende kører 75. Medmindre jeg skal dreje om få km.
    Det jeg mener er, hvis jeg kører 80 og du overhaler, for at køre 85, så er det sekunder vi taler om, at du indhenter. Der kommer som regel andet trafik, efter du har overhalet og du henter derfor ikke noget nævneværdigt.
    Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet overhalet, hvor jeg efter f.eks 10 km, holder 2 biler bag ved dem, i et lyskryds.
    Jeg oplever jævnligt på lange lige stræk, stadig at kunne se bagenden af bilen, 5 km efter der er overhalet.
    Jeg ser ikke pointen i en overhaling så.


  • #61   24. dec 2017 Så er vi jo enige smiley
    Du siger selv at det giver mening at overhale med en difference på 5km/t.
    Hvis du lige ser i #57 så skriver jeg jo netop "specielt hvis der er "fri bane" langt frem."
    Jeg kører normalt lange stræk - ikke under 100km, og tro mig, det er meget mere en "sekunder" der er til forskel smiley
    Ha' en go' jul smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #62   24. dec 2017 Jeg mener man er lidt til gene, hvis man kører 75, på en lige strækning og derfor overhaler jeg, så det ikke er MIG der generer den øvrige trafik.
    At du skulle vinde noget i alm trafik, med en forskel på 5 km/t, har jeg svært ved at tro, så det må være fordi du kører væsentlig hurtigere og selv der vil du ofte blive bremset, af den øvrige trafik.


  • #63   24. dec 2017 en palle med træpiller spændt på traileren.... så holder folk automatisk afstand.... lidt dyrt i længden ...men meget effektivt

  • #64   24. dec 2017 En mer-hastighed på 5 km/t giver en forskel, men den er lidt begrænset.

    Hvorfor ikke bare sige det som det er: Det er røv-irriterende at ligge bag ved en, der kører 5 kmt mindre end det tilladte - altså en filthat.

    Når jeg overhaler dem, så er det sgu ikke for at spare tid, det er fordi han/hun er irriterende at ligge bagved.


Kommentér på:
Tænk hvis det var lovligt..

Annonce