{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.076 visninger | Oprettet:

Rust kant - bremse skive {{forumTopicSubject}}

Hejsa er det normalt at der kommet en lille rust kant på de bagerste bremseskiver ?
Trykker klodserne ikke på hele fladen?? jeg har prøvet at lave nogle ordentlige nedbremsninger og med håndbremse men det som om den lille kant bliver der smiley mest i fører siden det er synligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust kant - bremse skive
  • #1   27. mar 2019 Det er meget normalt,du kan bare slibe det af med en vinkelsliber med flap skive,hvis skiven ikke er rillet eller for tynd.

  • #2   27. mar 2019 Har der betydning til syn ??

  • #3   27. mar 2019 10mm max., ind på skiven.

  • #4   27. mar 2019 Vinkelsliber på bremseskiven? Arghh, så holder vi, det er sku noget værre fusk.
    Og til syn må der gerne være en kant, men der må ikke være rust på skiven.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   27. mar 2019 Du skal have lært at bremse ordentligt, ikke det der pjat bremsen.
    Og der må være op til 10mm rust kant ind på skiven.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #6   27. mar 2019 Ja der må være 10 mm i hver side af bremsefladen, så på en japaner er der ikke meget bremseflade tilbage på baghjul. Hvis skiven overholder slidgrænse er det ok med lidt kant

  • #7   27. mar 2019 i får lige et billede bremseklodsen rammer jo slet ikke der ude hvor rustkanten er eller er det mig der er helt gal på den ??

    profilbillede
  • #8   27. mar 2019 Hej
    En flapskive gør ingen skade selv på en rusten bremseskive. Udfordringen er at få klodserne til at "bide" i skiven førend der kommer ny rust som igen rasper klodser og den onde cirkel fortsætter.
    En go kur i vinterpløret- afslut kæreturen med en go bremsning og skiverne holder sig rusfrie hele vinterhalvåret.
    MVH KP


  • #9   27. mar 2019 Spørgsmålet er så om det er den rigtige bremseskive der sidder på bilen ?
    Kan også være forkerte bremseklodser, har set det nogle gange gennem tiden.

    Det ser forkert ud med den brede kant.

    Hvis du ser på min gamle Benz'es "kant" er det meget minimalt i forhold til ovenstående.


    profilbillede
  • #10   28. mar 2019 At bruge vinkelsliberen på skiven er ikke anderledes end at få dem drejet af.
    Det gjorde man meget før i tiden, før mekanikere blot blev reservedelsudskiftere med de priser vi har på reservedele i dag, så kan det ikke betale sig at afmontere at dreje af for et værksted, da prisen på af/påmontering og afdrejning er dyrere end en ny skive.
    Men hjemme i skuret der koster en flapskive og en time med at pille hjul af/på jo ikke alverden og kan spare en for et omsyn og nye skiver indtil næste syn så længe minimums tykkelsen er overholdt.


  • #11   28. mar 2019 Først skal du tjekke om klodsen faktisk fylder hele skiven ud.
    Som en skriver kan det også ligge i forkerte skiver eller klodser der er monteret.
    Han der skriver at du ikke bremser ordentligt og skal lære det, aner ikke hvad han snakker om.(Daniel C)

    Du kan også have bremser der hænger fast i monteringen og som gør at klodsen trykker skævt på skiven, når du skriver at det ikke er ens i begge sider.
    Og gider du ikke selv tjekke det kan du jo få et værksted til det, eller bare synsmanden når den kommer på bremsestand, for når det ikke er ens i begge sider så bremser den sikkert også skævt. ??


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #12   28. mar 2019 #11
    Jeg har rent faktisk mange kunder der har det problem med de bagerste skiver, og her er det kunden der ikke kan finde ud af at bruge bremserene ordentligt, efter at jeg har anbefalet de kunder at bremse hårdt fra tid til anden, så har der ikke været problemer med deres bremser.
    Og jeg ser dem 2 gange om året.


  • #13   28. mar 2019 #12

    Biler bremser generelt ikke så meget i bag som i for.
    Det handler om manglende eller dårlig service af bremserne.


Kommentér på:
Rust kant - bremse skive

Annonce