{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

iPhone SE - problem med WiFi mv. {{forumTopicSubject}}

God lørdag,

Jeg skal nok lade være med at trætte jer med, at jeg ALDRIG skal have en iPhone igen (har simpelthen haft SÅ meget bøvl), men håber alligevel, at der er nogle iPhone ejere her, som vil komme med lidt input smiley

Jeg er (den ulykkelige) ejer af en iPhone SE (64 GB). Derhjemme i privaten har jeg en router som denne - købt for en del år siden via Telmore:

https://www.4gltemall.com/zte-mf28d-4g-fdd-lte-router.html

Den er forberedt til også at kunne køre med "monteret" SIM-kort, men det bruger jeg ikke. Jeg har Stofa fiberbredbånd (100/100 mbit).

Min mobil er sat op til at gå på WiFi når der er adgang til trådløst net.

Udfordringen er, at jeg har et virkelig dårligt mobil-signal på privaten. Når jeg fx sidder hjemme i sofaen og har brug for at gå på nettet på mobilen, så vil jeg derfor gerne gå på nettet via WiFi. Der er generelt et super godt WiFi-signal (har prøvet at teste med andre, lånte enheder) - men på trods af dette - så står telefonen og loader og loader og der sker ikke en hujende fis, når jeg fx går på Facebook på mobilen. Følgende er prøvet:

1) Foretaget fuld reset på routeren og strømmen pillet fra
2) Foretaget en nulstilling til "factory settings" på min mobil
3) Facebook og Messenger afinstalleret og geninstalleret
4) Har på mobilen klikket på "glem netværk" for så at søge det igen og connecte
5) Mobilen er opdateret til seneste iOS - men jeg synes at mine problemer er opstået efter iOS 13 - uden at jeg dog kan sige det med sikkerhed.

Jeg har afsøgt nettet som en gal - men forslagene til at løse problemet er stort set alle blandt punkterne 1-5 ovenfor.

Gode input modtages hjertens gerne. På forhånd tak!

PS: Er ikke super ekspert på routere, men kan der være nogle settings i routerens menu, som der kan / bør ændres på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  iPhone SE - problem med WiFi mv.
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   14. dec 2019 kan din mobil se router ? og kan du selv vælge den? er der password på router skal det skrives helt korrekt, før router lukker op til mobil

  • #3   14. dec 2019 Takker for jeres kommentarer smiley

    @Morten C - Gider ikke lige og gå ud og smide 3.000 kr. i en ny mobil lige pt. - så nu må lortet holde så længe det gør smiley

    @Finn J - Yes, mobilen kan godt se router, og der er "3 streger" på WiFi-ikonet på mobilen. Men faktisk tror jeg, at du indirekte måske lige har været med til at løse problemet. Jeg gik nemlig lige nu ind under routeren på mobilen for lige at tjekke alle indstillinger én gang til. Under punktet "Konfigurer proxy" ændrede jeg fra "FRA" til "AUTOMATISK" og nu loader den billeder mv. MEGET hurtigere end tidligere i bl.a. Facebook-appen. Tror sgu det har løst problemerne, så jeg takker smiley


  • #4   14. dec 2019 Slå evt lav databrug fra eller hvad det hedder smiley

  • #5   14. dec 2019 @Kasper J - Tak for kommentaren !
    Har lige tjekket - - - den stod på "OFF" - men jeg kan ikke huske, om det er noget jeg har haft ændret på hen ad vejen smiley


  • #6   14. dec 2019 IPhones er mere eller mindre idiot sikre. Du kan ikke ret meget med dem, men der er heller ikke ret meget der kan gå galt. I sidste ende var det jo så også dig der havde sat en indstilling forkert for alting står på automatisk fra fabrikken smiley

  • #7   17. dec 2019 @Anders K - Jeg har IKKE været inde og ændre til "FRA" under Proxy. Det er 100% sikkert. Om det er sket automatisk ifm. opdatering til nyt iOS eller via installation af en App skal jeg ikke kunne sige - men jeg ved helt sikkert, at jeg ikke har været inde og pille i noget dér.

  • #8   17. dec 2019 Det er nok drillenissen så smiley

Kommentér på:
iPhone SE - problem med WiFi mv.

Annonce