{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

Dårlig service Autodoc {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har fået lidt siden, købt en ny Lambdasonde hos Autodoc.
Jeg har haft motorlampe som lyser, og har derfor haft den på værksted, og få udmålt lambda værdier osv.

Det viser sig, at den ikke måler korrekt/for langsomt ifølge mekanikeren.
Skriver så til Autodoc, med nr plade og stel nr, og de svarer tilbage, at de ikke vil tage den retur, og at den ikke passer til min bil, trods at den angiveligt skulle passe, ifølge deres hjemmeside.

Hvad ville i gøre, i sådan en situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig service Autodoc
  • Brian S
    Brian S Online Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #1   26. jun 2020 Du vil jo gerne spare penge ved at handle på nettet, og endda i Tyskland. Det er nok hagen, når man står i sådan en situation, havde du købt den i dk, kunne du måske forvente service.

  • #2   26. jun 2020 Nu kender jeg også til Autodock og bestiller altid hos dem hvis jeg er sikker på det er den rigtige del jeg bestiller, du har sikkert haft 512 valgmuligheder og taget den billigste der fra uden at sikre dig at den passer..

    Smid dine sidste 7 bogstaver/tal af dit stel nummer ind her, også kan du finde alle part nr som du skal bruge til lige præcis din bil


  • #3   26. jun 2020 og du skal selvfølgelig også have linket smiley
    https://www.realoem.com/bmw/enUS/select


  • #4   26. jun 2020 Hva bil ? Hvis det en Toyota skal der original på

  • #5   26. jun 2020 E90 318i

  • #6   26. jun 2020 Hvad koster sådan en lambdasonde 9g hvad koster returfragt for dig? Jeg ville lade det ligge og komme videre. Jeg har også bestilt forkert hos dem, fordi jeg ikke var opmærksom på årgange.

  • #7   26. jun 2020 Den koster lige knap 600.
    Det er sgu ikke så meget pengene, men mere princippet.
    Min bil er jo registreret derinde.
    Så når jeg bestiller dele, går jeg da stærkt ud fra, at det er de dele der passer.

    Den siger jo endda, at denne del passer til valgte bil.


  • #8   26. jun 2020 Jah, jeg kan godt følge dig. Men det er jo ikke helt idiotsikkert. Som sagt har jeg selv gjort noget ala det samme. Jeg vil dog sige, at hvis der stadig står, at den passer til din bil ift. motor, årgang osv., er det en anden sag. Men hvis den bare dukker op i den søgning efter en lambdasonde med din nummerplade, holder det ikke helt.

  • #9   26. jun 2020 Det er det her, jeg forholder mig lidt til.

    Det er sgu mere, at jeg har brugt penge på værksted, pga motorlampe lyste.

    Det kunne jo være undgået, hvis lortet passede


    profilbillede
  • #10   26. jun 2020 Den der er til efter kat. Sikker på det ikke er katten der er dårlig.

  • #11   26. jun 2020 Katten er lige blevet skiftet sidste uge.
    CO2 talene er helt perfekte.

    Lambdasonde i manifold, har også fejlfrie værdier.


  • #12   26. jun 2020 Den bagerste skal da “bare” overvåge katalysator.

    Sikker på der er udført korrekt udmåling?


  • #13   26. jun 2020 Efter udtagelse fra mekaniker, så skulle den måle meget langsomt.
    Min egen tester, siger også fejl på Lambdasonde efter kat


  • #14   26. jun 2020 Og katten er osse en billig model fra autodoc?

  • #15   26. jun 2020 Nej, dog ikke.

    Det er en original, som har kørt 27.000 fra
    Brdr. Schøbers Autoimport


  • #16   26. jun 2020 Efter dit tidligere indlæg, må du jo nu være den 3. lambda du har gang i.
    Mon ikke du bare har fejl andetsteds, og behøver ikke at give autodoc skylden.
    Du kunne også bare have været ved en dansk mekaniker og fået bilen lavet der fra dag et.

    Jeg har aldrig haft tiltro til dem der bare skifter lambda i blinde, istedet for at få fejlsøgt ordentligt.
    Lambdaer går ikke bare aådan til.
    Der er heller ikke mange webshops der kan garantere at delene passer 100%.
    Man må selv sikre sig at man får det korekte, men igen det kunne en ordentlig mekanikjer havde fundet ud af igennem deres leverandør.


  • #17   26. jun 2020 Det er den eneste Lambdasonde jeg har skiftet.

    Nu behøver jeg ikke nævne det værksted jeg kommer ved.
    Men det er DANSK.
    Kunne sgu ikke finde på, at køre ned til et baggårds værksted.


  • #18   26. jun 2020 Hvorfor har han så ikke lavet det.

  • #19   26. jun 2020 Fordi han ikke har en original Lambdasonde liggende.
    Den er dog bestilt nu.

    Og hvis autodoc siger den ikke er kompatibel med bilen, er det jo bare at få sat en original i.


  • #20   26. jun 2020 Fatter det ikke... Narrowband lambasonde er altså ikke et unikt stykke mekanik. De måler bare oxygen, som passerer føleren - that's it. Du kan endda få en universal model (ikke titanium), som kan passe stort set til alle biler. Kun ledningslængde og antal af ledninger, som er forskellig. Hvad fuk betyder "måler langsomt"? Skal du ikke bare finde dig en anden mekker i stedet for en anden lambdasonde?? smiley

    Kan godt være, at det er bare mig, der er gammeldaws...


  • #21   27. jun 2020 Du skal kun købe på Autodoc ud fra originalnumre, ellers risikerer du meget let noget der passer til en anden udgave end din egen.

  • #22   27. jun 2020 Man skal ikke handle på Autodoc uden at vide hvad man laver (læs: Krydstjek med OE res.delsnumre)

    Jeg handler der en del, krydstjekker altid med OE og har aldrig fået noget forkert. Har ydermere reklameret en kondensor, som jeg fik refunderet uden problemer.

    Mange mener desværre, at deres egen uvidenhed skal komme alle andre end dem selv til last smiley


  • #23   27. jun 2020 Jamen hør lige her R:

    Hvis man sidder og handler på sin nummerplade, samt de siger varen passer på valgte bil, så må man da gå ud fra det passer.

    Uvidende mennesker, i forhold til mekanik, kommer jo i en labyrint af dele.
    Det burde i min verden, være overskueligt, og til at have med at gøre!!


  • #24   27. jun 2020 Nu er der desværre stor forskel på de biler der bliver produceret og dem som ender i dk.

    Jeg har selv bestilt hos AUTODOC gennem længer tid og har flere gange fået forkert vare.
    Jeg bruger også nummer pl. Til bestilling.
    MEN.
    Der findes ufattelig mange modeller af samme bil og model.
    Jeg har feks. Fået
    Hjulleje til bil uden abs.
    Min er med abs.
    Har også fået oliefilter hvor der er 11 mm forskel på diameter.
    Trækaksel led uden abs og min er med abs.

    Man skal virkelig tjekke sine bestillinger.

    Jeg tænker at den sonde du har fået måske passer til en anden version af modellen end den bil du har.

    Hvis sonden ikke fejler noget kan du evt sælge den.
    Men er den defekt så er det jo en anden sag.

    Jeg har tidligere arbejdet hos autoophugger.
    Der var det tit vi tog sonder fra forskellige biler og satte på helt andre modeller.
    Det virkede fint.


  • #25   27. jun 2020 hvilken kom til auto branchen det tit det ikke er til at finde undret i. smiley

  • #26   27. jun 2020 Nu kom der en original på.
    Sammenlignede den jeg købte på Autodoc, med en fuldstændig magen til, fra Schmiedmann samme mærke, og de var forskellige.

    Så har fået en forkert fra dem.


  • #27   27. jun 2020 #23:

    Der findes sikkert flere forskellige slags til lige netop din model. Det er ikke unormalt at det skiller et sted afhængigt af serienummer eller årgang, hvilket Autodocs katalog ikke tager højde for. Det er blandt andet en af årsagerne til at man krydstjekker med OE nummer. Reservedelsverden er ikke så sort/hvid som du gerne vil have den.

    Samme fejl kunne være sket i T.Hansen, hvor ekspedienterne er lige så uvidende


  • #28   28. jun 2020 Du har bestilt den forkerte, det er ikke deres skyld. Smid den i skraldespanden og bestil den rigtige
    (et eller andet sted står der sikkert med meget småt at de ikke hæfter for den slags "fejl" på deres hjemmeside)


  • #29   28. jun 2020 Det kan man betale et ekstra lille beløb for at være sikret imod.

  • #31   28. jun 2020 sjovt, for har man selv styr på tingene så går det meget nemt, ser ud til at gå begge veje;p

  • #32   28. jun 2020 Må åbenbart være mere vågen næste gang.

  • #33   28. jun 2020 har nu aldrig gået noget forkert men bestiller os ud fra originale vare nummer

  • #34   29. mar 2022 Fik du det nogensinde til at virke med ny lambda?

  • #35   29. mar 2022 Ja, købte en brugt original med kun 18.000 km på klokken.
    Vupti smiley


Kommentér på:
Dårlig service Autodoc

Annonce