{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Dalsgaard
Dalsgaard
Tilmeldt:
7. jan 2021
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3

BMW e39 motor hakker ved acceleration {{forumTopicSubject}}

Hjælp søges

Jeg skal bruge en person der kender m54b25 motoren rigtig godt eller dens søskende.

Min e39 525i starter næsten ikke, eller nærmere en cylinder af gangen. Den står fint i tomgang, men kan ikke tage omdrejning særlig godt, vi snakker næsten kun 3500 dette er ved omkring 2 grader. Dog kunne den godt tage omdrejninger indenfor med lufttemp på 20 grader. Den har dog dagen før kørt i disse temperature altså 2 grader. Men nu når du køre i første vil den hakke eller sprutte ved 3500, samt når du sætter den i anden gear vil den stor set hakke fra bunden til 3000 hvor det føles som om den er ved at hoppe ud af bilen.

Tjekket
MAF
Lige skiftet tændrør
Lige skiftet ventilhus pakning
Nyt luftfilter
Nyt benzin filter

Tuning
Banan manifold med wrap
Sports cat


Koder jeg kan få på min kinøjser tester er p0171 samt p0174 som er Lean codes
Mærer blanding

Håber at høre fra jer

Dalgaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e39 motor hakker ved acceleration
  • #1   7. jan 2021 har du tjekket din lampasonde? vis den er dårlig så kan det give de fejl. plus prøv at tjekke om din indsugning er utæt ved divs pakninger slanger,eller motoren har en vacuum utæthed. Det kan også gøre det


    https://youtu.be/QiqUAF0zxCk


    https://youtu.be/10kcAY0LJ4M


  • #2   7. jan 2021 Tænker din krumtapsudluftning er død, den sidder under indsugningsmanifolden smiley

  • #3   7. jan 2021 kontroller benzin tryk

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #4   7. jan 2021 Min kammerats e39 har lige haft de samme problemer, det var krumtapssensor

  • #5   7. jan 2021 #4
    min brors E39 528 gjorde faktisk det samme og det var også kruntaps giver der var dårlig


  • #6   8. jan 2021 Du har ikke abs fejl på den også vel ?
    Hvis du har går den i safe mode og makser ud omkring de ca 30 km/t. Og den er ikke lykkelig op til det punkt.
    Vil dog sige at det er et klassisk mønster på E39 at knast og krumtaps sensor går til. Normalt smider den en sigende fejlkode på det, men måske er sensoren kun delvist defekt.


  • Dalsgaard
    Dalsgaard Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #7   8. jan 2021 Jeg siger tak for henvendelserne og prøver med krumtap og knast sensor her mandag, hvis ikke det er det så vender jeg tilbage. God weekend

  • #8   8. jan 2021 Vær obs på at der vidst er to knast sensorer, en til indsugning og en til udsugning. De sidder begge foran, krumtapsensor sidder som jeg husker det på bagsiden pegende imod fører siden af bilen.Den sidder vidst ca midt på højde mæssigt. Tjek evt realoem.com der kan du se det inden du går igang. Mindes også at der er en stribe youtube videoer omkring skift af sensorerne.

  • #9   8. jan 2021 Thomas g

    har da aldrig oplevet e39 gå i safe "Limp Mode" pga abs? Da jeg modtog min af en %×%#^ der var abs lampen malet over med sort lak, fandt jeg ud af.. og fik så aflæst fejl på bilen, og der var samtlige abs sensor defekte smiley


  • #10   8. jan 2021 og Dalsgaard "fedt navn"
    som nævnt så det en klassiker med de 2 sensore smiley


  • #11   9. jan 2021 Det er mange år siden, kan være jeg husker forkert.

  • Dalsgaard
    Dalsgaard Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #12   12. jan 2021 Sensorerne er skiftet og har ikke ændret noget som helst, øv, lige for at recap. Motoren trækker i tomgang indtil du klapper foden i bund, du kan køre bilen på 10 % gas i alle gear ellers sætter den ud kan det have noget med brændstof kredsen. Eller gas spjældet

    Hilsen dalsgaard


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #13   12. jan 2021 Prøv at pille stikket af til luftmassemåler og kør en tur, ændrer det noget er den død

  • #14   12. jan 2021 måske grundindstilling af gaspjældet ? det fik jeg indstillet på min, men husker faktisk ikke rigtigt mine symptomer før indstillingen

  • #15   13. jan 2021 #13 ikke altid.

    piller du LLM fra, så gå den i nødprogram og køre ud fra nogen forudbestemt parametre, som gør bilen kan køre uden og ødelægge motor.

    bedre og få en med en tester til at fejlsøge.
    som kender til at fejlsøge og ikke kun kan udløse fejlkode


  • Dalsgaard
    Dalsgaard Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #16   16. jan 2021 Efter nogle uger nu er jeg kommet frem til hvad problemet var, det endte med at være benzin pumpen der ikke kunne holde tryk og pulserede i stedet for en konstant brummen. Jeg takker for de mange muligheder, og nåede da også at få skiftet en krumtap sensor, nu er den i hvertfald ikke utæt der mere ??

  • #17   17. jan 2021 Fedt med tilbagemelding, så lærer vi også noget. Det er en af de ting som det er svært at diagnosticere på afstand. Der er det noget nemmere at gætte helt defekte dele.
    Fedt at den virker igen.


Kommentér på:
BMW e39 motor hakker ved acceleration

Annonce