{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Reza H
Reza H
Tilmeldt:
10. apr 2022
Emner: 1 Svar: 4

Brændstofs forbrug ml. varevogn og alukasse {{forumTopicSubject}}

Hej BilGalleri

Er der noget sønderlig forskel på brændstofsforbruget mellem kassevogn såsom Mercedes Sprinter og en varebil med alukasse?
Hvor langt kører de i gennemsnit, hver især?

Jeg leger med idéen med at købe noget brugt/billigt og ombygge det til en autocamper.
Planen er at rejse sydpå om vinteren og arbejde remote i køretøjet.

Jeg har dog svært ved at finde noget brugbart info på nettet. Brændstoftsforbruget er afgørende, da jeg forventer at køre cirka 8000-12000km per halvår.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændstofs forbrug ml. varevogn og alukasse
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   10. apr 2022 Har du kigget på spritmonitor.de ?
    Og udover det, så vil ingen kunne give et brugbart svar for dig, da vægten på dem variere alt efter hvad der er placeret i varerummet smiley
    Ps. husk at få den godkendt som camper, og ikke bare håb på skat ikke finder ud af det


  • Reza H
    Reza H Tilmeldt:
    apr 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #2   10. apr 2022 Tak for linket, ser meget brugbart ud!
    kan man indstille hjemmesiden til at vise km/l fremfor L/100km?

    Ud fra hvad jeg har kunne se, mht. vægt, så har jeg indtryk af at begge typer af køretøj vejer cirka det samme, når de er tomme, cirka de 2500kg i egenvægt.
    Regner med at have inventar på omkring 800kr i hver.
    Mit generelle indtryk er dog at alukasser kører generelt ikke særlig langt og vist gennemsnitligt 5km/ per liter. Men kan ikke se om der skulle være nogen store forskelle på motor typen på de køretøjer.


    Tak for besvarelsen og jeg må få den registeret som en camper ja! smiley


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #3   10. apr 2022 Jeg har haft 2 identiske sprinter 2,7 5 cylinder, en kassevogn egenvægt 2000 kg og en alukasse egenvægt 2500 kg.
    Kassevogn kan med 90 km/t fartpilot gå 9-10 km/l, alukasse ikke over 7, modvind 5-6.
    Kassevogn render så nemt 150, det gør den anden langtfra.


  • #4   10. apr 2022 Tror det bliver et meget dyrt projekt ang afgift

  • Reza H
    Reza H Tilmeldt:
    apr 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #5   10. apr 2022 Tak Brian S. ! Det er præcist det jeg hører leder efter.
    Alukassen kører godt nok ikke særlig effektivt. Kan måske bedre svar sig at vælge en normal varevogn. Er det aerodynamikken der gør forskellen eller motorforskel?


  • Reza H
    Reza H Tilmeldt:
    apr 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #6   10. apr 2022 Lars C. Vil afgiften ikke være lidt billigere hvis den registreres som en autocamper?

  • #7   11. apr 2022 Hvor ny en bil forventer du at indkøbe, og hvad er dit budget for en færdig bil der er godkendt og afgiften betalt

    Bilen du indkøber skal for at godkendes som autocamper opfylde en del betingelser, og ved en hver given kørsel skal alle de krav der er til udstyr og tilbehør i og omkring bilen være opfyldt

    ejerafgiften er så vidt jeg kan se den samme for en camper som en personbil, så det gør ingen forskel

    registringsafgiften beregnes på to måder, også betaler du den billigste.
    45% af bilens total pris inklusive ombygning til autocampere
    Fuld afgift som ved personbil, fratrukket udgifterne til bodelen

    Hvis du virkelig vil have en camper så ville jeg købe en som er ombygget og godkendt, så risikerer du ikke at bilen ikke kan godkendes på grund af selv små ting du ikke lige helt fik ombygget korrekt

    Alternativt så må en bil på fuld afgift jo gerne indrettes så du kan sove i den, også er der ikke krav til gasblus, vand, køkken, størrelse på seng, madrasser, løftbart tag osv


  • #8   11. apr 2022 Tror også det er " billigst" at købe een der er klsr

  • #9   11. apr 2022 Kan det ikke bedre betale sig at leje en lejlighed eller tage et ophold på et extended stay hotel i de måneder du vil opholde dig i syden?

    Tager man det hele med, eks. camperens pris, vedligehold, forsikringer, brændstof, campingplads m.m. så kommer man vel nemt over hvad en lille lejlighed ville koste at leje, også selvom man smider prisen på et par flybilletter oveni.


  • #10   11. apr 2022 Ringsted til Ålborg kørte vires Boxer L2H2 ca 5 på literen, 3 i Iveco'en som var alukasse

  • Reza H
    Reza H Tilmeldt:
    apr 2022

    Emner: 1 Svar: 4
    #11   13. apr 2022 Et længerevarende roadtrip i sådanne køretøjer vil godt nok blive dyrt så, hvis det er så meget de bruger

Kommentér på:
Brændstofs forbrug ml. varevogn og alukasse

Annonce