{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Job som lastbil chauffør {{forumTopicSubject}}

Søger nye udfordringer i livet, og har kigget på lastbil chauffør.

Hvad er forskellen i praksis på en chauffør der har gået på transportskolen i 2,5 år, og en ufaglært chauffør der har et kursus?

Ja man kan læse lidt på uddannelsesguiden og andre sider, og umiddelbart får jeg et indtryk af at forskellen er en smule mere i løn.

Er der andet? Skal man have den 2,5 årige for feks at køre tank bil, altså farligt gods?

Kunne være rart med noget erfaring på området ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job som lastbil chauffør
  • #1   13. jun 2022 Der er en facebook gruppe kaldet "Lastbilchauffør". Der er ret meget aktivitet derinde og de véd hvad de taler om i praksis. Men tonen derinde kan være rå og ubehøvlet.

  • #2   13. jun 2022 rå .. den er fandme farlig.. ved af egen erfaring.. hold dig væk fra den..

  • #3   13. jun 2022 Det er lige præcis derfor jeg ikke har spurgt i en facebook gruppe. Jeg havde en formodning om at det ville være en masse gamle sure mænd der ikke laver andet end at brokke dig og vrikke på næsen, og ikke helt ved hvordan man begår sig på sociale medier.

  • #4   13. jun 2022 Okay, men der er også et forum der hedder "lastbilgalleri"

  • 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 263
    #5   13. jun 2022 Du kan sagtens bare tage C kort og derefter C/E og finde et godt chauffør job, men vil du derud over kører tankvogn skal du have farligt gods bevis - kaldet adr- da man kører med farligt væske over fri mængden ..

  • #6   13. jun 2022 #5 hvad er så pointen i at bruge over 2,5 år på transport skolen og blive faglært lastbil chauffør. Hvor er fordelen?

  • #7   13. jun 2022 hvis du tager uddannelse får mange beviser fx stor adr, kran osv. plus 6kr i tillæg for uddannelse samt tillæg for kvalifikationer som adr osv.

    den anden mulighed er at tag det på amu også tag forvogn plus chauffør uddannelsebevis. også tag hænger for nemmere finde arbejde. smiley

    men der er strege kræve både til syn og fysisk for at få godkendt lægeerklæring.

    chauffør uddannelsenevise skal du have for at må køre gods på fremmede regning. smiley

    Har selv både c og ce plus chauffør uddannelse bevis. smiley


  • 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 263
    #8   13. jun 2022 #6 Der nå jeg melde dig svar skyldig..
    Men ja når du kommer på forvogn på en amu skole skal du også op til eu kval som Benjamin nede under skriver for at su må kører med gods for fremmede regning smiley

    Er igang med hænger kort og er færdig på næste torsdag hvis alt går vel /)


  • #9   13. jun 2022 ja så skal du os have bestilt førrekort/tagograf. smiley

  • #10   13. jun 2022 Jeg tænker jo bare tilbage for en del år siden hvor jeg var i butik. Jeg fik sgu mere i løn end nogen af de andre ansatte der havde gået 2 år på handelsskolen, og været 2 år i lære. Gider jo ikke bruge over 2 år på at gå i skole hvis man ikke får mere løn af den grund.

  • #11   13. jun 2022 du får mere i løn. smiley samt større mulighed for finde arbejde samt andre typer kørsel. smiley

    men der pt stor mangle på chauffør


  • #12   13. jun 2022 men du skal hver klar på at arbejde 45-50 timer om ugen. smiley

  • #13   13. jun 2022 Ja ja og nu det jo ikke os alle i den gruppe der er sure gamle mænd vel , smiley

  • #15   14. jun 2022 #14 hvorfor stoppede du? Hvad kunne du ikke lide?

  • #17   14. jun 2022 Vil også holde mig langt væk fra den skod branche. Alt for meget stres og jag. Og mester forventer mere end loven tillader. Det er oplevet. (selvfølgelig ikke alle mestre der er sådan!)

  • #18   14. jun 2022 Ah ok, tak for indblik

  • #19   14. jun 2022 Har været lastvognschauffør, det er ikke et fag jeg gad den dag i dag, det er stressende, især fordi der er så få penge at tjene til vognmændene, at de presser en konstant, bøderne er høje, og bliver du taget i det ene eller det andet er flere dags lønninger væk, det er trafikken der er slem, cyklister der er fuldstændige ligeglade for deres liv og førlighed, bare de kommer frem. Tidlige morgener til sen nat. Nope og nej tak.

  • #20   14. jun 2022 Nu kan jeg så fortælle der hvor jeg er , er der langt fra stress , vi behandles godt ,god løn , pension osv , vi når det vi når INGEN holder øje eller andet , det bedste sted jeg nogensinde har været i mine 24 år som chauffør , så find det rigtige sted så skal det nok gå .

  • #22   15. jun 2022 #21 Jeg kan huske da jeg var afdelings ansvarlig for Øl og Vand i Dagrofa, der snakkede jeg selvfølgelig meget med chaufførene, og chaufførene fra de forskellige bryggerier virkede meget tilfredse. Især Carlsberg, det er jo en stor virksomhed, der var styr på tingene og alt man kunne forvente. Dem fra større vognmænd som Frode Laursen osv virkede også tilfredse. Dem fra de små vognmænd øffede.

  • Mikael F
    Mikael F Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #23   5. jan 2023 Forskellen er at det ene er en uddannelse, hvor man kommer ud som elev. Den anden er et AMU kursus, hvor du tager 30 dages kursus og derefter kan være lastbilchauffør.

    Der er et par kroners forskel i lønnen pr. time, men ellers er det præcis det samme du får. De fleste tager et AMU kursus for at komme hurtigt igang med at arbejde og der er nye hold hver anden uge. F.eks. her: https://trafikskolen.dk/amu-kurser/lastbil/koerekort-til-lastbil


Kommentér på:
Job som lastbil chauffør

Annonce