{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ATV kørsel
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #1   30. jun 2022 Jeg har en, synes det var sjovt den første måned, det synes mine kammerater også. Så fik den lov at stå, nu er pladerne pillet af og jeg bruger den bare på lukket område.
    Men man er jo forskellig. Jeg følte mig lidt klodset og forkert placeret ude på vejen, og hvis man kører uden hjelm, får man insekter i hovedet, og de kan altså være halvstore.


  • #2   30. jun 2022 Nu er det jo også et lovkrav at have hjelm på, fra 1/1-2021, så det er ikke så væsentligt med dyr i hovedet??
    Hvorfor følte du dig forkert placeret?


  • #3   30. jun 2022 Jeg følger lige med her på debatten. har også overvejet det i noget tid at købe en atv. Jeg har kørekort til motorcykel men kunne også være sjovt at køre på en atv smiley

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #4   30. jun 2022 Det er også et par år siden jeg drønnede rundt på vejen, så var ikke klar over det med hjelmen.
    Synes bare den er anstrengende at køre landevejskørsel eller for den sags skyld motorvejskørsel med. Synes heller ikke man ser så mange mere- kunne jo tyde på der var noget om det.
    Jeg smed den hellere på en trailer og kørte til stranden som at køre de 50 km på den


  • #5   30. jun 2022 Jeg giver dig ret i, at man ikke set mange mere, men nu ville jeg så heller ikke bruge den til langfart, mere til at Cruise lidt rundt om sommeren, når man skal ud og have en is, og spille lidt smart??

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #6   30. jun 2022 Hvis det bare er lidt bykørsel og karl-smart kørsel synes jeg sgu du skal købe en

  • #7   30. jun 2022 Det er ikke til andet?? Jeg bor i nærheden af Marielyst, så en masse “iskørsel” om sommeren???????

  • #8   30. jun 2022 Har selv haft en. Tror den nåede og køre 200 km på de par år jeg havde den. Det hele skal jo passe sammen med tid og vejr

  • #9   30. jun 2022 Det var heller ikke meget du fik kørt på den så. Men mistede du interessen eller hvordan? smiley

  • #10   30. jun 2022 Når man har kørt 4-500km, finder man ud af hvor dyrt, ukomfortabelt og irriterende det er at købe noget, som det bare er meningen andre skal lægge mærke til, når man kører ned og køber is.

    Tanken om en ATV er fed. Specielt lige nu når det er sommer - men det er det jo kun 1-2 mdr om året.... smiley
    Men skal den have noget power og køre ordentligt, koster den ret mange penge at købe. Den taber hurtigt værdi, og kræver en del vedligeholdelse - og den er sådan set ikke ret spændende at køre på asfalten på. smiley


  • #11   30. jun 2022 Kender også en der købte et lystkøretøj, en Vespa 300 med 24 hk, den er skideflot og her kommer jeg, men 70.000 for sådan en scooter ting, det er sgu for vildt, og han har kørt 700 km på 2- 3år, det er jo vanvittigt.

  • #12   1. jul 2022 Jeg kan godt fornemme, at det måske ikke er så sjovt/fedt som det ser ud smiley

    Jeg havde kig på en SMC 520R og en Yamaha Raptor, ved ikke det også er skrald? Havde ikke tænkt mig at købe for billigt. Men med jeres kommentarer, så bliver jeg lidt i tvivl smiley


  • #13   1. jul 2022 Om det er ATV/UTV/MC/knallert eller lignede, så afhænger det jo altid af køberen

    For nogle er det sjove køretøjer som de får masser af glæde af, for andre bliver det et dyrt bekendtskab som står i garagen måned efter måned

    Hvis den står nemt tilgængelig, så er det oftest nemmere at komme afsted, frem for hvis du lige skal have flyttet bil, cykler, løbehjul og den slags eller måske ud i en garage i byen og hente den.

    jeg har aldrig kørt på de forskellige onroad modeller, men for mig er en ATV et offroad køretøj til at køre i terrænet med.
    Det er sjovt, men kræver man har tiden til at finde egnede steder, få tilladelse til at køre der, også gider stå for rengøring og vedligehold som nemt fylder mere end køretiden

    Ud fra km tallet på mange af dem som er til salg, så er det som om at det lyder til at være en bedre ide i teorien end det viser sig at være i praksis med atv på plader.
    De fleste kører meget få km om året på deres ATV

    Men har du 80.000-125.000 kr til legetøj, så er det da bare at give det et skud.
    Måske du er en af de som får din ATV brugt og får kørt mange gode km på den

    Personligt havde jeg nok købt en mindre roadster eller 6 benet cabriolet til turene til ishuset smiley

    men i bund og grund så handler det jo også om sommetider at gøre det vi drømmer om, og nyde livet mens vi er her
    Så i ny og næ skal vi nok også huske på at smide fornuften lidt til side og springe ud i køb af en drøm ??


  • #14   1. jul 2022 God pointe du har, men kørte antal kilometer på de brugte. Den havde jeg ikke overvejet smiley

    Jeg har altid haft en lille drøm om en ATV, men alligevel har det holdt mig tilbage, af netop den årsag med om det bare kommer til at stå og fylde. Måske det bliver en “døgnflue”, men det ved jeg jo ikke før jeg har prøvet det smiley


  • #15   1. jul 2022 Så det da bare og gå for det. Nu bor du jo i byen. Og bor selv uden for byen og gad ikke køre de 15 km. Som var derind på atv for en hyggetur og en is. Men havde jeg boet tættere på de ting var den nok osse blevet brugt mere. Dog er det lettere og tag knægten med i en cab kontra en atv. Min knægt var 8 da jeg havde min.

Kommentér på:
ATV kørsel

Annonce