{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Drum R
Drum R
Tilmeldt:
17. jun 2023
Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 64

Politi kontrol {{forumTopicSubject}}

Hvordan finder man ud af, hvad politiet kan forlange ved en vejside kontrol ala det ved CCA i weekenden?

Mere konkret, hvis jeg har Ghost imobilizer eller lign på bilen, som gør at man ikke kan stjæle bilen via OBD. Hvilket også medfører at politiet ikke kan udlæse noget med deres udstyr.
Bilen er en standard men sjælden, så det er ikke fordi jeg har noget at skjule, omvendt ønsker jeg heller ikke at hjælpe folk der forsøger at stjæle min tid med vejside syn.

Min tanke er, at der ville kræve en dommerkendelse, og at den ville kræve en formodet mistanke, hvilket der ikke kan være på en bil der er standard.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi kontrol
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #1   23. apr Hvis peter betjent mistænker at den evt kan være chippet og de ikke kan læse den,tænker jeg de kan tage den med til kontrol.du er skyldig indtil det modsatte er bevist.

  • #2   23. apr Det kan godt være at du ikke ønsker at hjælpe folk der forsøger at "stjæle" din tid med vejside syn.
    Men hvis du har monteret udstyr som besværliggør udførelsen af vejsidesynet bliver resultatet blot at du kommer til at bruge markant mere tid på synet (evt. beslaglæggelse på grund af mistanke om manipulation) og at det er dig som stjæler myndighedernes tid og ressourcer hvis du i realiteten har rent mel i posen.

    Det eneste rigtige er at være imødekommende og hjælpe dem med at få de data de ønsker fra bilen hurtigst muligt så alle kan komme videre med deres dag, alt andet vil være noget barnligt pjat og vil højst sandsynligt blive opfattet som at du forsøger at skjule noget.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   23. apr De beslaglægger bare bilen og så kan du ellers vente i månedsvis på at få den igen. Om det er lovligt eller ej er de egentlig ret ligeglade med, specielt hvis du besværliggøre det for dem.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #4   23. apr Jeg har også været involveret med myndigheder, miljøstyrelse, fødevarestyrelse politi, når man har haft sager med dem ønsker man bare at tage pis på dem fremad rettet. De er så magtsyge og desværre oftest uvidende, så jeg forstår dine tanker.

  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 64
    #5   24. apr Tak for svarene, de svarer dog desværre på alt muligt andet end spørgsmålet smiley

  • #6   24. apr Svaret er da givet, hvis de ikke kan få adgang til at undersøge “det de ønsker”, så kan de konfiskere bilen til nærmere undersøgelse.
    Hvis man ellers er samarbejdevillig, og ikke har noget der brøler/oser, med tonede lygter, solfilm foran, efter monteret xenon, alt for brede udstikkende nedslidte dæk, Randers stickers i forrude, 17 stk. klynge af Wunderbaum i spejlet.
    Så er det normalt absolut ingen problem.

    Blev selv stoppet sidste weekend, lørdag morgen klokken 9.
    Dampede og drak kaffe af en termokop der lignede 1/2 liter øl.
    De to i en civil var 100% sikker på de havde en morgen spritter.
    Havde alle typiske kendetegn mente de, åbent vindue i 4 graders varme osv.

    De gør jo bare deres arbejde, som de er blevet bedt om, sådan er det også med vejside syn osv.
    Hvis man ser på det antal sigtelser der var i weekendens træf i Randers, så er det ærligt talt sørgeligt. Man kan åbenbart ikke opføre sig normalt.
    Har været til motorcykel træf i hobetal de sidste 20 år, der har vitterligt aldrig været nogen som helst negativ konfrontation med politiet. Nogle sprit kontroller da der stadig var Skagens træf, det var da helt ok.

    Nu hvor det er regerings bestemt af “Mette vores store leder”, så er det bare en anden tid hvor larmende udstødninger, chiptunede osende dieselbiler ikke længere tillades.
    Først i 90’erne da jeg gik på gymnasiet, der måtte man ryge i bagerste halvdel af bussen, ja også inde på skolen da.

    Alting var bedre i gamle dage, for bare 4 dage siden var lørdag.

    Er sikker på, at ender du i et vejside syn, og ellers er imødekommende, flink og rar.
    Og ikke har kørt åndsvagt osv. så sker der absolut ikke mere end, de ser dit kørekort og ønsker dig en god dag.



  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 64
    #7   24. apr Spørgsmålet var:
    "Hvordan finder man ud af, hvad politiet kan forlange ved en vejside kontrol ala det ved CCA i weekenden?"


  • #8   24. apr Enten spørger man en jurist eller så går man selv i gang med at læse på www.retsinformation.dk

  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 64
    #9   24. apr Jeg tænker at det også var en mulighed at spørge på et bilforum, da det omhandler biler, og er meget aktuelt.

Kommentér på:
Politi kontrol

Annonce