{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Computer køb Gamer... {{forumTopicSubject}}

Hej kigger lidt på en gamer pc og er stødt på denne...

- HP Pavilion M9180

AMD Phenom™ 9000-firekerne quad-core-processor
giver dig den ægte kraftfulde quad-core-ydelse du behøver.
Lavet til avanceret markedsføring og høj produktivitet.
Giver god visuel visning af krævende spil og digital mediaunderholdning

Mindsker strømforbruget med op til 65%

AMD LIVE! Phenom 9500
3 GB DDR2 SD-RAM
1000 GB SATA harddisk 7200 rpm.(2x500GB)
320 GB Personal Media Drive
DVD+/-Brænder med LightScribe
GeForce 8800GT 512/1791 MB
DVB-T/analog TV-tuner med MCE Remote
WLAN 802.11 b/g, LAN 10/100
HD Audio 7.1, 15-1 kortlæser
6 x USB 2.0, 2 X FireWire


Er det noget der er noget værd skal bruges til nyeste pc spil og må gerne være forholdvis opdateret, om et pænt stykke tid!

Ved man kan få andre steder, men det er fordi jeg får 1000 kr mere tilbage i forsikringen hvis jeg køber den i computercity da jeg fik stjålet min gamle som blev købt der ?

Er det bedre at skode de 1000 kr også finde et andet sted ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer køb Gamer...
  • #1   6. mar 2008 Jonas J: Spørg inde på tweakup.dk der kan du få de bedste svar.-)

    Rune


  • #2   6. mar 2008 Hva skal du give for den ?

  • #3   6. mar 2008 10.000 kr...

  • #4   6. mar 2008 jeg ville ikke tag mget som helst i AMD til gaming.. det køre af lort til..

    få dig en rigtig fed Intel maskine med 8800GTX så køre det for dig smiley


  • #5   6. mar 2008 den lyder ikke helt dum den der
    havde købt den hvis jeg ikke var tilfreds med min zepto


  • #6   6. mar 2008 #mikkel H: Sludder, har du overhoved prøvet en Phenom ?
    Og et GTX er da direkte latterligt og anbefale, alt for dyrt iforhold til ydelsen.

    Ville dog ik give 10.000 kr for det der.


  • #7   6. mar 2008 @mikkel H:

    Nej, nej, nej. nVidia's 8800GT er et langt bedre valg hvis man skal have mest ydelse for pengene. GTX'eren er kun marginalt bedre i ydelse.

    Dog har du nogenlunde ret i at Intel's Quad-core processore er bedst med på markedet lige nu.


  • #8   6. mar 2008 Satans, Henrik K var lidt hurtigere. smiley

  • #9   6. mar 2008 citat fra Newz.dk

    Den længe ventede quad-kerne processor, Phenom, fra AMD, er netop blevet testet af Tom's Hardware. De testede Phenom X4 9500, 9600 og topmodellen 9700 og konkluderer, at Phenom er langsommere men billigere end Intels Core 2 Quad.

    De var i stand til at overclocke deres forserie-eksemplar til 3,0 GHz, udelukkende ved brug af luftkøling.

    We succeeded in overclocking our engineering sample to 3.00 GHz with only air cooling. Thus it seems feasible that we may soon see Phenom processors running at these higher clock speeds in stores - possibly as an FX version. Indeed we hear that AMD is planning to introduce a Phenom Black Edition this year that will have an open multiplier - which should enable users to hit the 3+ GHz we saw during our tests.

    De mente også, at pris/ydelsesforholdet svarer til det for Intels konkurrent. Phenom er 13,5 % langsommere, men 13,6% billigere.

    citat mere..

    Den engelske hjemmeside The Inquirer har haft fat i en tidlig udgave af AMD's kommende topmodel af processorer til det private marked, Phenom 9900, der først forventes at komme på markedet i starten af april.

    Processoren, der arbejder ved 2,6GHz, skal tage kampen op mod Intels Q9450, for at sammenligne den med en processor fra Intel, der forventes at koste det samme, og mod Intels QX9770. Sidstenævnte for at sammenligne AMD's topmodel med Intels.

    Som ved tidligere test af de langsommere Phenom-modeller skuffer 9900. I næsten alle tests, undtagen i SiSoft Sandras hukommelsesbåndbredde-test, taber AMD's kommende topmodel. Dette forværres af det faktum, at Phenom bruger op til 130 watt, hvor Intels Q9459 kun anvender ca. det halve.

    I testen mod Intels topmodel, som dog må forventes at være noget dyrere end Phenom 9900, da ser det endnu mere sort ud for AMD. The Inquirer har overclocket begge processorer til højeste stabile niveau, de kan klare, og Intel processoren er da i nogle tests op til dobbelt så hurtig.


  • #10   6. mar 2008 #mikkel H: Det du skriver der besvarer stadig ikke det jeg spørger om. Spørger om du selv har prøvet dem ?

    Du du skriver at AMD kører af lort til i Spil og det er noget sludder. At Intel er et bedre bud på marked pt er en anden dag.

    Og at anbefale et GTX idag er stadig direkte dumt.


  • #11   6. mar 2008 jeg tager orderne i mig igen med 8800GTX et 8800GT er fint nok smiley

  • #12   6. mar 2008 ja jeg har haft AMD og ikke andet end problemer med det bras.. og for det andet går det ikke lige frem godt med AMD for tiden det gør ondt i deres penge kasse. og syns det prøver at lave deres produkter lidt for hurtige IMO er deres produkter langt fra færdig. men det er smag og behag men som jeg siger ville jeg holde mig langt væk fra AMD de prøver at lave noget de ikke er gode nok til

  • #13   6. mar 2008 vil sige for 10 kg er den alt for dyr. og hva skal man bruge 1.3 terrabyte til?? det jo lamt. så hellere mindre hdd plads også smide nogle bedre ram i fx. nogle med højere pc-xxxx. et gt kort har jeg os hørt rigtig godt om. kører dog selv en gtx udgave i oc version. kan kun siges god for.
    men til den pris. så hellere bygge en selv.


  • #14   6. mar 2008 #The Ax(E) Effect .: Hvorfor vil du have højere PC-XXXX hvis den bare kører std ?

  • #15   6. mar 2008 CPU'en kunne være bedre, men når det er en gamer PC er grafikkortet det vigtigste. PC'en har et 8800GT som er det bedste kort på markedet til prisen og det eneste rigtige valg hvis man ikke vil give 2500-3000+kr for et grafikkort. Lige nu har en standard PC omkring 2GB ram, så 3GB er fint og nok til alle spil på markedet lige nu.

    Hvis CPU'en skulle skiftes ud med noget bedre skulle det være en Intel Core 2 Duo. Modellen "E8400" er at fortrække, men den er på restlager alle steder i danmark i løssalg (pga. popularitet verden over), så om HP har nogen hjemme at smide i deres PC'ere vides ikke.
    Du kan også gå efter andre Core 2 Duo modeller som f.eks. E6600, E6700, E6750, E6850 eller hvilken som helst anden som kører over 2,4GHz.

    Long story short - ud i ComputerCity og find en PC med 3GB ram, 8800GT 512MB og Intel Core2Duo som mindst kører 2,4GHz.

    Dog SKAL du holde fast i 8800 GT'et og de 3GB ram. Lad være med at gå efter en Core 2 Duo på de komponenters bekostning.


  • #16   6. mar 2008 ...men må give de andre ret. 9999kr for den PC du skriver om er mange penge. Man betaler meget for mærket HP og den service man får i en rigtig butik (ComputerCity).

    Hvis man selv kan samle sin egen PC kan man sammensætte en hurtigere og billigere med løsdele købt på nettet. Men har det interesse?


Kommentér på:
Computer køb Gamer...

Annonce