{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Lakere? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har tænkt mig at prøve at rodde lidt med lakering, inden colten står for tur.

Har købt en kompressor (50 L - kan tage maks 12 bar)
- Hvor mange bar er bedst at lakere med?

Også vil jeg købe den her sprøjte pistol ( http://shop.paintstyling.dk/product.asp?product=392&sub=7&page=1)
- Er den fin nok?

Og har købt 20 dåser malingsrester fra et autolakeringsfirma - men kom til at tænke på om det var det samme som at lakere med effektlak? altså om der er nogen forskel i måden at male på?

Er der ellers nogle som kan komme med gode råd eller lign?

På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakere?
  • #1   13. jun 2008 Sprøjt med ca 2-2.2 bars tryk.



  • #2   13. jun 2008 4bar er fint... husk vandudskiller.... smiley og ja pistolen er fin nok... selv en fra harald skrald kan bruges... kommer helt an på hvilket resultat du ønsker.

  • #3   13. jun 2008 Morten M
    - Tror du ikke det er i underkanten?

    Kim S
    - Vil gerne helst have en ordenlig pistol og ordenligt resultat. Skal starte på skole som vognmaler/autolakere her til oktober, så er mest for at lære det smiley

    - Hva sker der hvis jeg ikke bruger vandudskiller? smiley


  • #4   13. jun 2008 hva med et rum til at male i af hensyn til støv? bagefter varme, for at malingen hærder ordentlig?

  • #5   13. jun 2008 Sprøjter stortset alt med 2-2.2 bars tryk.


  • #6   13. jun 2008 Jeg har et rum i min opvarmede garage som jeg er ved at bygge, også regnede jeg med at beklæbe det med plastik, og sætte en udsugning i loftet? Er det fint nok tror du?

  • #7   13. jun 2008 Morten M - Har bare hørt 3 - 4 bar, men kommer vel an på om det er filler, grunder, lak eller klarlak man maler med?

  • #8   13. jun 2008 Uden vandudskiller, risikere du lakken skiller pga vand/olie i luften.
    Hvis du skal sprøjte lak skal du nok have 1.3mm dyse og ikk 1.7mm som den på linket.

    Unifarve (ikke-metal) og metal/perlemors/effektfarver har forskellig sprøjtegang.

    2.0-2.5 bars sprøjtetryk


  • #9   13. jun 2008 Hvis du maler der hjemme, så sprøjt vand på gulvet inden du maler den.

  • #10   13. jun 2008 Har købt noget ríst halløj, ligesom der er ved mange børnehaver og lign inden man går ind, og satsede på at jeg bygge det sådan at der kunne ligge vand der nedenunder konstant (ved bare ikke helt hvordan jeg skal gøre det helt tæt)

    Christina J
    - "Unifarve (ikke-metal) og metal/perlemors/effektfarver har forskellig sprøjtegang."
    Hvad mener du helt præcis med det :)?


  • #11   13. jun 2008 AUTOLAKKEREN!!! . - Nu er jeg ikke så klog på det med sprøjte pistoler osv, men hva dyse er der på den? Og har du et link smiley

  • #12   13. jun 2008 Troels- måden man sprøjter det op på er forskelligt, for at undgå at metalfarverne skjolder/blir uens i farverne.

    På skole starter du med at sprøjte 2 forskellige perlemorsfarver.

    De forskellige lakproducenter har også forskellige fremgangsmåder, selvom grundteknikken er ens, så er arbejdsgangene forskellige


  • #13   13. jun 2008 Christina J
    - Uha, lyder som noget man skal prøve at lege lidt med, før man kan forstå det smiley Er du autolakere eller under uddannelse? smiley


  • #14   13. jun 2008 Under uddannelse

  • #15   13. jun 2008 Hvad er det for nogle produkter du har købt ?

  • #16   13. jun 2008 kommer an på hvor meget din garage er opvarmet smiley hehe...
    For ved da at de skal i en rimelig god temperatur før det hærder ordentlig...
    Skal ikk kunne vide mig klog på det, men ud fra hva jeg har forstået på det hele skal de op i en god varme, og ikk bare "stue temperatur"...
    Men det ved Christina J nok lidt bedre end mig;)


  • #17   13. jun 2008 Det kommer lidt an på hvad det er for nogle produkter han har fået fingerne i ?

  • #18   13. jun 2008 Faktisk kan alle lakkerne oftest sagtens hærde op ved 20-22grader, grunden til man sætter dem op på 60grader er for at fremskynde processen.
    Men det hele afhænger også af hvilke fortyndere, hærdere og evt acceleratorer man tilsætter.
    Jeg bruger aldrig varme ved små emner, smider accelerator i klarlakken så hærder den fint op uden varme på en lille times tid.
    Men det er ikke bare noget man lige kan stille op sort på hvidt, der er mange produkter og forholdsregler.

    Du skal sprøjte med Spies Hecker på grundforløbet.


Kommentér på:
Lakere?

Annonce