{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Utilfredshed ved værkstedsbesøg {{forumTopicSubject}}

Min bedste vens fars bil var til service i torsdags, og da han fik den tilbage, var der pletter af snavs/olie på sædet og på dørsiden. Heldigvis har han lædersæder så det var ikke alverden at få af, men kostede ham alligevel 20 min. arbejde at få det hele af så det var pænt.

Endvidere havde bilen kørt 57 km. efter km-tælleren da han fik den tilbage dagen efter (de beholdte den natten over, da han afleverede den lige inen de lukkede) de havde også nulstillet trip tælleren af en eller anden grund) Det er jo ikke normalt ved et almindeligt service.. de har ringet til værkstedet og de nægter at der skete noget unormalt ved det servicetjek, og at der var plasticbetræk på sædet, så det kan ikke være muligt at det blev beskidt, og nu har han jo fjernet pletten, så han kan ikke bevise noget.

Hvad gør han i sådan en situation? For det er jo ikke iorden.. Det skal lige siges at det var det lille 15,000 km. service hvor de ikke brude gøre andet end at skifte olie, oliefilter, luftfilter, smøre hængsler og alle de småting, og at bilen er en Opel Vectra OPC


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utilfredshed ved værkstedsbesøg
  • #1   3. aug 2008 Find nyt værksted!!!!!!

  • #2   3. aug 2008 Og nu må man jo ikke udhænge hverken firmaer eller personer herinde, men kan oplyse at servicen blev foretaget på et stort Opel værksted i Birkerød

  • #3   3. aug 2008 Det er sgu da småting det der... Flueknepperi.

    Hvor sikre er i på km standen?


  • #4   3. aug 2008 André F - 100%.. han tjekker altid km-standen før den ryger på værksted, lige som med alle de andre biler han har haft. Det kan godt være det er småting, men jeg kan da godt sætte mig ind i at det ikke er særlig sjovt, at vide at en eller anden mekaniker synes det er sjovt at ligge og tæske ens bil så langt

  • #5   3. aug 2008 jeg havde min på værksted efter at en havde bakket ind i mig, der fik jeg lavet en hel ny front og hvad der dwertil hører, de havde den i 3 dage, og der var triptælleren sjovt nok ogaå nulstillet, så måske er det bare noget de gør

  • Tan T
    Tan T Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 558
    #6   3. aug 2008 57 km er sku meget for lille service :s .. Maks 15-20 for at tilkøre den lidt, men det er oss mere end rigeligt sys jeg ..

  • #7   3. aug 2008 Ved et lille service, laver man jo stadig gennemtjek af bilen. Altså tjekker undervogn osv. Og når man nulstiller service, nulstiller man oftest også triptæller. Ved at trykke på knapperne inde i kombi indstrumentet.

    Men ja 57km burde de ikke køre for at lave et service. Men omkring 10-15 km ville være passende. En tur inden service, og en tur efter.


  • #8   3. aug 2008 Thomas J. Hvis du har lavet hele fronten skal du nok regne med at de har haft batteri af, for at svejse eller hvis de har loddet i nogle ledninger som var revet i stykker pga Uheldet.

  • #10   3. aug 2008 det er ikke flueknepperi, de er ansat til at lave service på bilen og ikke andet og de har pligt til at aflevere den i sanne stand igen!!!!!

  • #11   3. aug 2008 det eneste jeg kan stille spørgsmålstegn ved...er de 57 km.. det lyder strange..

    Det med pletterne... det er nok en en uheldig fejl fra deres side af... de har nok ikke set at der er kommet noget på...(også selvom der bliver brugt plastic)...

    det med triptælleren... nogle gange når man nulstiller computeren i instrumentet (uden hjælp af computer)...kommer man til at nulstille triptællerenden...


  • #12   3. aug 2008 På en Opel nulstilles triptælleren når service nulstilles, hvis man går det uden testeren.. Man kan gøre det både med og uden tester.

  • #13   3. aug 2008 han har da været ude og blæse den af.... hehe, møgmekanikere smiley

    Men din bedste vens far har da været heldigere end mit sidste besøg, den måtte retur på værkstedet 4 gange førend de havde lavet det hele til tilfredshed... irriterende.


  • #14   3. aug 2008 Men hvorfor køre den til service ved 15? Vectra C kører 30t...

  • #15   3. aug 2008 Nogle biler hvis de skal ha omprogrammeret instrumenteringen (af en eller anden grund) så kan man ikke skrive den nøjagtige km. stand over, men en anelse mere end den faktisk har kørt.. Måske din instrumentering har fået en opdatering?

    Ellers kan det være værkføreren har taget bilen med hjem til fyraften, og med igen morgenen efter, og mekanikeren samtidig har været på sin rutine prøvekørsel, og det derfor giver et højt km-tal.

    ELLER alle mekanikerne i firmaet har blæst den fuldstændigt af 5 km. af gangen fordi det er en OPC.

    Who gives a fuck, der er garanti på lortet.


  • #16   3. aug 2008 Medmindre han har henvendt sig til værkstedet ved modtagelsen af den nyservicerede bil og sammen med ham der har lavet service, kan konstatere at der er kørt de 57km, er der intet at gøre. Det vil være ord mod ord... Derfor bruger jeg sjældent de store værksteder da de er fuldstændig ligeglade med deres kunder.. De mindre værksteder er ofte mere omhyggelige, bedre service og nemmere at snakke med om tingene hvis der er nogle problemer...

    Men alt i alt er han sluppet billigt.. 57km er ingenting, men stadig 40 mere end hvad jeg selv umiddelbart ville mene var ok..


  • #17   3. aug 2008 Det er satme noget svineri...

    Jeg sætter en halvtredser på at grunden til at de har kørt 57 km. i den er at det er en OPC - Den er sjov at lege med og så skulle de lige ha en tur allesammen... de svin!

    /CC


  • #18   3. aug 2008 At have en bil på værksted er i den grad en tillidssag.. find et andet værksted hurtigst muligt!! få evt. installeret en GPS sporing i den... en rigtig god i til sådan en rap bil.. så kan i dokumentere hvor den har været.. er også god i tilfælde af tyveri :o))

  • oscar n
    oscar n Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 12
    #19   3. aug 2008 der er sgu nok et par mek som skulle prøve en tur i sjov bil som de nok ikke har set før. ikke iorden. men nok svært at ungå

  • #20   3. aug 2008 jamen er der nu ca 28,5km til nærmeste Burger King så er de jo nødt til at køre de 57km for at få deres middagsmad...

  • #21   3. aug 2008 sikke noget fis det her.....

    57 km og hva så? Så længe de ikke har kørt dækkene ned og alt det der, så kan jeg ikke se problemet.
    Og selv med posebetræk over sæderne, kan det smutte at der lige kommer en lille plet. Dog er det lidt skammeligt at de ikke selv har rengjort det.

    Jeg synes det er pjat at i sidder og himler sådan op over det. Og ja, den har nok kørt de km fordi de netop lige skulle prøve sådan en OPC.

    da min kæreste skulle have fartpilot i hendes fabia, da havde de kørt omkring 200 km i den..... og hva så?


  • #22   3. aug 2008 det er også noget andet med en fartpilot,som skal virke ordentlig

  • #23   3. aug 2008 Det er jo en Opel. Der har sikkert været alverdens ting og sager galt med de.
    Den har sikkert kørt 30 km på bremsestanden for at få den til at bremse lige.
    Er han ellers tilfreds med det de har lavet, så fred da være med de sølle kilometer.


  • #24   3. aug 2008 57 km synes jeg er galt... men svært at undgå... dog noget svineri hvis man finder son bil til diverse meets og sådan noget... hvilket en også har været udsat for herinde.

  • #25   3. aug 2008 Kan heller ikke se problemet. Kan også være der har været et eller andet galt siden den har kørt de km. Har der været en raslelyd eller noget vindstøj de skulle afhjælpe??

    Men problemet er da ikke værre end at du skifter værksted, de overlever sgu nok uden jer, og hvis det er sådan nogle folk som brokker sig over hver enkelt regning og skal have lavet ALT på garanti så tjener de jo ingen penge på jer i forvejen så skidt pyt.


Kommentér på:
Utilfredshed ved værkstedsbesøg

Annonce