{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Mærkelige telefon samtaler {{forumTopicSubject}}

Actual call centre conversations !!!!!


Customer: 'I've been ringing 0800 2100 for two days and can't get through to enquiries, can you help?'.
Operator: 'Where did you get that number from, sir?'.
Customer: 'It was on the door to the Travel Centre'.
Operator: 'Sir, they are our opening hours'.
---------------------------------------------------------------------------------------

Samsung Electronics
Caller: 'Can you give me the telephone number for Jack?'
Operator: 'I'm sorry, sir, I don't understand who you are talking about'.
Caller: 'On page 1, section 5, of the user guide it clearly states that I need to unplug the fax machine from the AC wall socket and telephone Jack before cleaning. Now, can you give me the number for Jack?'
Operator: 'I think you mean the telephone point on the wall'.
----------------------------------------------------------------------

RAC Motoring Services
Caller: 'Does your European Breakdown Policy cover me when I am travelling in Australia ?'
Operator: ' Doesn't the product name give you a clue?'
----------------------------------------------------------------------

Caller (enquiring about legal requirements while travelling in France ):
'If I register my car in France , do I have to change the steering wheel to the other side of the car?'
----------------------------------------------------------------------


Directory Enquiries
Caller: 'I'd like the number of the Argoed Fish Bar in Cardiff please'.
Operator: 'I'm sorry, there's no listing. Is the spelling correct?'
Caller: 'Well, it used to be called the Bargoed Fish Bar but the 'B' fell off'.
----------------------------------------------------------------------


Then there was the caller who asked for a knitwear company in Woven.
Operator: 'Woven? Are you sure?'
Caller: 'Yes. That's what it says on the label; Woven in Scotland '.
----------------------------------------------------------------------


On another occasion, a man making heavy breathing sounds from a phone box told a worried operator:
'I haven't got a pen, so I'm steaming up the window to write the number on'.
----------------------------------------------------------------------


Tech Support: 'I need you to right-click on the Open Desktop'.
Customer: 'OK'.
Tech Support: 'Did you get a pop-up menu?'.
Customer: 'No'.
Tech Support: 'OK. Right-Click again. Do you see a pop-up menu?'
Customer: 'No'.
Tech Support: 'OK, sir. Can you tell me what you have done up until this point?'.
Customer: 'Sure. You told me to write 'click' and I wrote 'click''.
----------------------------------------------------------------------


Tech Support: 'OK. In the bottom left hand side of the screen, can you see the 'OK' button displayed?'
Customer: 'Wow. How can you see my screen from there?'
----------------------------------------------------------------------


Caller: 'I deleted a file from my PC last week and I have just realised that I need it. If I turn my system clock back two weeks will I have my file back again?'.
---------------------------------------------------------------------- ----------------------------------


There's always one. This has got to be one of the funniest things in a long time. I think this guy should have been promoted, not fired. This is a true story from the Word Perfect Helpline, which was transcribed from a recording monitoring the customer care department. Needless to say the Help Desk employee was fired; however, he/she is currently suing the Word Perfect organization for 'Termination without Cause'.
Actual dialogue of a former WordPerfect Customer Support employee. (Now I know why they record these conversations!):

Operator: 'Ridge Hall, computer assistance; may I help you?'
Caller: 'Yes, well, I'm having trouble with WordPerfect.'
Operator: 'What sort of trouble??'
Caller: 'Well, I was just typing along, and all of a sudden the words went away.'
Operator: 'Went away?'
Caller: 'They disappeared.'
Operator: 'Hmm So what does your screen look like now?'
Caller: 'Nothing.'
Operator: 'Nothing??'
Caller: 'It's blank; it won't accept anything when I type.'
Operator: 'Are you still in WordPerfect, or did you get out??'
Caller: 'How do I tell?'
Operator: 'Can you see the C: prompt on the screen??'
Caller: 'What's a sea-prompt?'
Operator: 'Never mind, can you move your cursor around the screen?'
Caller: 'There isn't any cursor: I told you, it won't accept anything I type.'
Operator: 'Does your monitor have a power indicator??'
Caller: 'What's a monitor?'
Operator: 'It's the thing with the screen on it that looks like a TV.. Does it have a little light that tells you when it's on??'
Caller: 'I don't know.'
Operator: 'Well, then look on the back of the monitor and find where the power cord goes into it. Can you see that??'
Caller: 'Yes, I think so.'
Operator: 'Great. Follow the cord to the plug, and tell me if it's plugged into the wall.
Caller: 'Yes, it is.'
Operator: 'When you were behind the monitor, did you notice that there were two cables plugged into the back of it, not just one??'
Caller: 'No.'
Operator: 'Well, there are. I need you to look back there again and find the other cable.'
Caller: 'Okay, here it is.'
Operator: 'Follow it for me, and tell me if it's plugged securely into the back of your computer.'
Caller: 'I can't reach.'
Operator: 'Uh huh. Well, can you see if it is??'
Caller: 'No.'
Operator: 'Even if you maybe put your knee on something and lean way over??'
Caller: 'Oh, it's not because I don't have the right angle - it's because it's dark.'
Operator: 'Dark??'
Caller: 'Yes - the office light is off, and the only light I have is coming in from the window.
' Operator: 'Well, turn on the office light then.'
Caller: 'I can't.'
Operator: 'No? Why not??'
Caller: 'Because there's a power failure.'
Operator: 'A power......... A power failure? Aha, Okay, we've got it licked now.
Do you still have the boxes and manuals and packing stuff your computer came in??'
Caller: 'Well, yes, I keep them in the closet.'
Operator: 'Good. Go get them, and unplug your system and pack it up just like it was when you got it. Then take it back to the store you bought it from.'
Caller: 'Really? Is it that bad?'
Operator: 'Yes, I'm afraid it is.'
Caller: 'Well, all right then, I suppose. What do I tell them??'
Operator: 'Tell them you're too f --- ing stupid to own a computer!!!!!'


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelige telefon samtaler
  • #1   30. sep 2008 Wtf smiley

  • #2   30. sep 2008 Haha:D

  • #3   30. sep 2008 hahaha owned på den sidste der

  • #4   30. sep 2008 LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL! Der er fandme nogen gode i mellem.

    <b>AJay


  • #5   30. sep 2008 Hehe....de var sq gode nok

  • #6   30. sep 2008 Haha... den sidste er totalt OWN på højeste plan... hvor dum har man også lov at være...

    Americans... hehe...


  • #7   30. sep 2008 Den sidste er PRICELESS!!

  • #8   30. sep 2008 nice one:D den sidste

  • #9   30. sep 2008 haha nice den sidste .. bare nøjern han blev fyret for det smiley

  • #10   30. sep 2008 Det er satme klasse, at man kan være så dum smiley

  • #11   30. sep 2008 Super griner...

  • Frederik D
    Frederik D Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 129
    #12   30. sep 2008 kedede mig lige.. Til dem der ikke er helt skrappe til engelsk:
    Der er altid en. Dette er nødt til at være en af de sjoveste ting i lang tid. Jeg tror, denne fyr burde have været fremme, ikke fyret. Dette er en sand historie fra Word Perfect Helpline, som blev transskriberet fra en optagelse overvåge kundepleje afdeling. Det er overflødigt at sige det Help Desk medarbejder blev fyret, men han / hun er i færd med at sagsøge Word Perfect Organisationen for "Afslutning uden Årsag".
    Faktiske dialog af en tidligere WordPerfect Customer Support medarbejder. (Nu ved jeg godt, hvorfor de registrere disse samtaler!):

    Operatør: »Ridge Hall, edb-bistand, kan jeg hjælpe dig?"
    Opkalds: 'Ja, ja, Jeg har problemer med WordPerfect. "
    Operatør: 'Hvad slags problemer? "
    Ringer op: "Nå, men jeg var bare skrive sammen, og pludselig ordene gik væk."
    Operatør: »tog væk?"
    Opkalds: 'De forsvundne'.
    Operatør: "Hmm Så hvad gør skærmen til at ligne nu?"
    Opkalds: "Intet."
    Operatør: »Intet?"
    Opkalds: »Det er tomt, og det vil ikke acceptere noget, når jeg skriver."
    Operatør: 'Er du stadig i WordPerfect, eller har du fået ud? "
    Opkalds: »Hvordan kan jeg fortælle?"
    Operatør: 'Kan du se C:-prompten på skærmen?? "
    Opkalds: »Hvad er en hav-prompt?"
    Operatør: »Skidt, kan du flytte din markør rundt på skærmen?"
    Opkalds: »Der er ikke enhver cursor: Jeg sagde jo, det ikke vil acceptere noget, jeg skriver."
    Operatør: »Er din skærm har en effekt indikator??"
    Opkalds: »Hvad er en monitor?"
    Operatør: »Det er de ting med skærmen på det, der ligner et TV .. Har den en smule lys, som fortæller dig, hvornår det er i? "
    Opkalds: 'Jeg ved det ikke. "
    Operatør: »Jamen, så kig på bagsiden af skærmen og finde, hvor ledningen går ind i den. Kan du se det?? "
    Ringer op: »Ja, jeg tror det."
    Operatør: 'Great. Følg kablet i stikket, og fortæl mig, hvis den er sluttet til en stikkontakt i væggen.
    Ringer op: »Ja, det er."
    Operatør: "Når du er bag skærmen, har du bemærket, at der var to kabler sluttet til bagsiden af det, ikke bare en?"
    Opkalds: 'Nej'
    Operatør: »Tja, der er. Jeg har brug for dig til at se tilbage der igen og finde andre kabel. "
    Ringer op: »Okay, her er det '.
    Operatør: »Følg det for mig, og fortæl mig, hvis det er sat sikkert ind i bagsiden af din computer."
    Opkalds: »Jeg kan ikke nå."
    Operatør: 'Øh hva'. Nå, kan du se, om det er? "
    Opkalds: 'Nej'
    Operatør: »Selv om du måske sætte dit knæ på noget og magert måde over?"
    Opkalds: »Åh, det er ikke fordi jeg ikke har ret vinkel - det er fordi det er mørkt."
    Operatør: »Dark?"
    Ringer op: »Ja - det kontor, lyset er slukket, og det eneste lys jeg har, er der kommer ind fra vinduet.
    "Operator:" Nå, skal du tænde for kontor baggrund derefter. "
    Opkalds: »Jeg kan ikke."
    Operatør: 'Nej? Hvorfor ikke? "
    Opkalds: "Fordi der er en strømafbrydelse."
    Operatør: »En effekt ......... Et strømsvigt? Aha, okay, vi har fået det licked nu.
    Har du stadig have kasser og manualer og pakning ting computeren blev leveret i? "
    Ringer op: "Nå, ja, jeg holder dem i skabet."
    Operatør: »Godt. Gå få dem, og afmonterer dit system og pakke den op ligesom den var, da du fik det. Derefter tage den tilbage til butikken, du købte den fra. "
    Opkalds: "Virkelig? Er det så slemt? "
    Operatør: »Ja, jeg er bange for, at det er '.
    Ringer op: "Nå, okay så, jeg går. Hvad skal jeg sige til dem? "
    Operatør: »Fortæl dem, du er alt for f --- materialer dumt at eje en computer !!!!!'

    Undskyld nogle af ordene er lidt forkerte og sådan.. brugte bare lige hurtigt translate smiley


  • #13   30. sep 2008 Tja ikke kun amerikanere der er for dumme til og eje noget elektronisk.
    har siddet som supporter ved hp og havde en kunde der mente hans printer kunne fungere uden anden form for strøm end det der kommer gennem et usb kabel. ja ved godt der findes små transportable printere der fungere med kun usb kabel. men den her printer var en stor officejet 5100 serie.


  • Frederik D
    Frederik D Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 129
    #14   30. sep 2008 Haha smiley der var også engang en i Grenå der solgte sit fjernsyn for at få råd til en video afspiller smiley

  • #15   30. sep 2008 Har siddet som support ved en teleudbyder, og der kommer satme også rigtigt mange hjernedøde personer igennem i løbet af en dag.

    Bare sådan nogle simple ting, som om man kører WinXP eller WinVISTA eller hvordan man genstarter sin pc, kan være utroligt svært at få dem til at fatte det smiley


  • #16   30. sep 2008 Der er altid meget godt at finde på www.guld.dk.

  • #17   30. sep 2008 Frederik D - fint du har brugt en translator, men lige nøjagtig pointen er jo oversat forkert.

    Så det er da spild af tid


  • #18   30. sep 2008 Tror det kræver en god portion tålmodighed, at sidde ved sådan en hotline.

  • #20   30. sep 2008 Gør det helt sikkert. specielt når det er brugere der tror de ved meget om computere eller teknik. men tror skærmen er computeren og harddisken er kabinettet

Kommentér på:
Mærkelige telefon samtaler

Annonce