{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Annullering sofa køb {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Kort fortalt er jeg meget utilfreds med en sofa til 12000 som er købt hos IDE møbler i Randers..
1: Først bestiller vi en sofa - 3 mdrs leverings tid sku vi vente. Lang tid men det vi ville vi gerne, da de var specialt fremstillet efter vores ønsker.

2: Aftale om lånesofa indgået, men de skulle bruge 3 gange på at få den leveret på adr på AFTALTE tidspunkter, som de misveligholdt. Først 3 gang kom den.

3: Vi venter 3 mdr og se de har leveret den ene sofa forkert. Vi klager ude i butikken og får afvide de ikke kunne gøre noget ved det men vil ringe ugen efter.. De ringer så ikke. Men vi får fat i dem. Jamen der blev bestilt en anden del, altså den som vi sku have haft til at starte med. De aner ikke leverings tid og vil ikke gå med til afslag eller kompensation..

4: Et besøg mere derude, dvs 3 uger EFTER punkt 3 lige oven for ved de stadig intet udover at den er bestilt. Vi forlanger at snakke med chefen men han var ikke på job og ingen anden på arbejde måtte tage ansvart. Og Han var meget flabet og spillede virkelig smart.

5: Endnu et besøg og kommer til at snakke med chefen. Han påstår at den sammensætning af en to modulet sofa ikke kan lade sig gøre!!!! Men vi har på skift/ordre bekræftigelsen hvad der er bestilt osv. Og de blev ikke fremstillet mere!

Jeg siger så til chefen at vi gerne ville have at de henter deres lort og vi får pengene tilbage, da det er total uacceptabelt. Han nægter fuldstændigt og siger vi bare kan købe en ny sofa ude hos dem uden afslag eller lign. Og der ca vil gå 6 uger før vi får den nye sofa...

Jeg er total pissed.. Det kan virkelig ikke være rigtigt at så stort et firma ikke har kommunikation hverken internt og slet ikke ude til kunderne når problemerne opstår..

Er vi ikke enige om at ifølge loven har vi ret til at annullere handlen og få pengene igen??

Håber nogen kender loven


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Annullering sofa køb
  • #1   21. nov 2008 Hvis de ikke leverer det bestilte, er der efter min mening om at de skal skal tage den retur. Især når i decideret har det på skrift, så er der ingen diskussion.

    Vi købte for ½ år siden en sofa i Hansen Møbler i Randers, hvor der også har været en maaaasssee problemer. Endte med jeg skrev et langt brev og sendte anbefalet, hvor jeg gav dem 7 dage til at svare, ellers ville jeg gå videre til advokat for at få løst sagen. Så ringede de dagen efter og ville give en kompensation på 4000kr - sofaen kostede små 10.000kr. Så det takkede jeg ja til. Måske kan du prøve at gøre noget lignende?


    Jeg vil ihvertfald anbefale dig at kontakte Forbrugerrådet på mandag omkring din situation - kan de sikkert svare mere kvalificeret på end nogen af os herinde - og det koster ikke noget.


  • #2   21. nov 2008 jo du har fuldstændig ret..! du kan sagtens få dine penge igen..! du har ret til at annullere købet..! efter at de ik kan levere den vare du har bestilt til den tid som er aftalt..!

    Loven er helt på din side..!


  • #3   21. nov 2008 Hold da op.. Arbejder selv i møbelbranchen, men det lyder ikke til at der er særlig meget styr på det oppe i randers.

    Tror det går ind under punktet rette kvalitet, og hvis varen ikke er som den skal være har sælger nogle pligter.
    Den ene lyder blandt andet på at handlen går tilbage.

    Et eller andet burde sælger ihvertfald gå med til.


  • #4   21. nov 2008 du har købt en vare efter noget. og ikke fået den vare du har betalt for. derfor kan den også sagtens gå retur igen. pga du har jo ikke betalt for den skul være sådan.

  • #5   21. nov 2008 Jeg skulle da mene i er i jeres fulde ret til at få pengene tilbage, da i ikke kan få det i har bestilt. Jeg er også næsten 100% sikker på i har loven på jeres side.

    Håber fandeme i få jeres penge igen, for den lorte butik skal i da ikke smide nogen penge i.


  • #6   21. nov 2008 I skal have pengene tilbage... Ifølge handels halløjet har i krav på jeres penge, hvis de på nogen måde får en forkert handel... !

  • #7   21. nov 2008 ide mølder , hold jer fra dem , hvad jeg ikke kan fortælle om det firma er helt vildt

  • #8   21. nov 2008 Efter mange år i salgsbrancenm kender jeg ikke noget på skrift der siger at handlen skulle gå tilbage, der kan eksl stå særlige leverings betingelser på din faktura eller på det prisskildt som var på varen da i købte den. Dog er det da muligt og konstaterer mega dårlig kundeservice og forretnings drift. bare ud fra det du skriver om sagen skulle man måske rette ryggen lidt op i butikken og finde en løsning

  • #9   21. nov 2008 Tak for hjælpen indtil videre.. Må hive fat i forbruger rådet mandag.. Fordi de fatter VIRKELIG hat i IDEMØBLER I RANDERS.. Sagt på en pæn måde..

    Men om det er en special varer eller ej.. Hvis de ikke kan leverer det bestilte og til den tid der er bestilt så må handlen kunne gå tilbage.. alle den dag vi modtog sofaen konstaterede vi at den var gal og ringede til den med det samme.. Fordi vi en ordre bekræftigelse på skrift hvor der står hvad vi har bestilt.. Og den faktura der kom med sofaerne er noget helt andet.. Og de kan sku da ikke have loven på deres side ved at mene de er i ret til at tilbyde mig en HELT ANDEN sofa end den der er bestilt..

    Åhhhh gud !!!!


  • #10   22. nov 2008 tror bare idé møbler er forfærdelig, mine forældre bestilte en seng til knap 18.000 og den blev også bestilt. Levereringen blev udskudt 3 gange, og da den endelig blev sat op, var det noget makværk med skrammer o.lign. Hvad endnu værre var syntes jeg var at da de købte det hele, købte de også puder og betræk og lign. Da den gamle så ville have en pose, siger ekspidenten ja så skal du lige give mig 2,25 kr... Til en ordre på 18.000!!!

  • #11   24. nov 2008 Tue: Tror jeg at jeg vil give dig ret i.. Der skal ingen andre vælge at handle.. Går noget galt eller lign så er i PÅ SPANDEN...

    Og jeg er stadig ligeså gal over den behandling jeg har fået smiley


Kommentér på:
Annullering sofa køb

Annonce