{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

nogle tømrererer? {{forumTopicSubject}}

Står og skal skære en skillevæg i stykker.

Den skal kortes ned, så den ikke er så høj, dvs den ned og være i "bordplade" højde.

http://peecee.dk/upload/view/147738/full
http://peecee.dk/upload/view/147739/full

Spottene foroven er sluttet til stikket der kan ses over jakkerne på de venstre knager.

Der er så en kabelbakke der går ned langs væggen, som kan ses på det første billede, ude langs den "rigtige" væg den går ud fra.

Hvordan plejer man at bygge sådan en skillevæg?

Min idé var at fjerne spottene og toppladen ( den er skruet fast med alm skruer ), og så køre en stiksav vandret igennem, op tæt til kanten af den rigtige væg, for ikke at skære igennem evt ledninger.

Men hvordan blir sådan en væg normalt lavet?

Jeg er bange for at ramme søm, og lignende jo..

Mvh Tonni smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogle tømrererer?
  • #1   4. jan 2009 måske bedre held på bolig galleri? tror det her galleri er gået i hi

  • #2   4. jan 2009 tænkte bare at der måtte være mange unge mennesker herinde.. evt tømrer-lærlinge og lignende smiley

    På boliggalleri får jeg en eller anden advokat der vil vise sin nydesignede bolig frem smiley


  • #3   4. jan 2009 Jeg er godt nok ikke tømmer, men elektrikker. Hvis jeg var dig, ville jeg pille gipspladen af den ene side, så du kan se hvad du har med og gøre, og så derefter tage en kaninpik eller lignende, og skære. Du kommer nok til at ofre nogle en ny gipsplade, men den er jo heller ikke fandens dyr, taget i betragtning af hvis du skal have elektrikkeren ud og splejse kablet/kabler sammen.
    Håber du kunne bruge det smiley


  • #4   4. jan 2009 med mindre du er 100 på hvor ledningerne er ville jeg gøre som lasse skriver... det sparer dig rimelig sikkert for problemer...

  • #5   4. jan 2009 jeg vil ikke støde nogen. men det hedder nu altså Tømrer smiley

  • #6   4. jan 2009 er selv tømrer.. som de andre skriver, så ved du sikkert intet om hvor strømmen køre henne i den... men er det bare gipsvæg, så slå da hul i toppen først og se hvor der er strøm henne af, og så skær den med en alm sav istedet for, da det kommer til at svine total meget med en stiksav..

  • #7   4. jan 2009 Jeg er godt nok kun tømrelærling. Men jeg ville bare pille en plade af. Og så så skærer en ny til.. Det der med stiksaven kan ikke lade sig gøre for normalt sidder gipsplader i en ramme "når det er til vægene" og der vil chancen være ALT for stor til at jeg ville bruge den løsning med stiksaven...

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #8   4. jan 2009 der sidder med garanti en kontakt til det lampeudtag hvor din lyshylde er tilsluttet et sted og du kan godt risikere at der er mere end et kabel i dåsen som så skal samles igen på den ene eller anden måde(der skal du have fat i en elektriker hvis det skal være 100% lovligt)

    jeg ville først skrue lyshylden ned og så fjerne gipspladen på den anden side så man kan se hvad har at gøre med


  • #9   4. jan 2009 Hvad vil du gøre med kontakten så??? Demonter kontakten og så hvor mange kabler/rør der går derfra... Det er ikke sikkert på bare kan fjerne den jo, du skal ha' fundet ud af hvor tilgangen kommer fra, og om der evt er sløjfet videre...

  • #10   4. jan 2009 nu har jeg hevet toppladen med spottene af..

    dåsen til strømmen til disse er et tykt 3-ledet kabel ( dem med stive ledninger ).

    Men der går kabelskjulere forneden, ud fra væggen og op i 2 kontakter, og videre op gennem loftet.

    Jeg skiller kontakterne ad, og måler hvad der er tilgang og udgang mht til strømmen, så jeg ved i hvilken del af væggen jeg skal pille.


    Jeg ville nemlig helst gerne undgå at hive en gipsvæg ned smiley


  • #11   4. jan 2009 Hvis der er 2 kabler ud fra, så kommer du jo til at miste strømmen et sted hvis du fjerner den..
    Men ja ja, held og lykke med det, lad nu være med at få stød eller brænde hytten af...


Kommentér på:
nogle tømrererer?

Annonce