{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.970 visninger | Oprettet:

LED kørelygter (E-mærket) E11 {{forumTopicSubject}}

Har tidligere kørt med disse lygter,brugte dem som kørelys, og KUN som kørelys om dagen,og da de er E-mærket regnede jeg med at der ikke ville være noget problem at få bilen synet med dem monteret,havde derudover monteret en on/off knap i kabinen, så lygterne kunne tændes/slukkes uafhængig af bilens org. belysning.
MEN i synshallen blev jeg klogere!!!!
Synsmanden havde aldrig set sådan nogle lygter,rendte ind til hans kollega for at få ham til at se på dem,han anede ikke hvad han skulle skrive i synsrapporten,og hans mening var: Hvis jeg brugte dem som en slags tågelygter skulle de være på 55watt,og da der på lygte glasset står 1w, så kunne det heller ikke være positionslys, da positionslys skal være 5watt. lygten indholder 8 dioder som han gangede med de omtalte 1watt, og kom derfor frem til 8 watt og derved kunne det jo ikke sammenlignes med positions pære på 5 watt. MEN "DE ER JO( E-MÆRKET) SAGDE JEG TIL HAM"
Ja sagde han"Jeg måtte vise ham mærket på lygten" men det kunne han jo ikke lige forstå,Og hvis ikke jeg kunne komme med noget papir fra producenten hvor der stod at de var godkendt så var de ulovlige på offenligvej.
JEG kørte hjem og afmonteret dem!

SÅ MIT SPØRGSMAL: Er E-mærkede lygter bare et salgsagument, ell. er der faste E-mærke regler når det gælder Lygter

Hos carzone er lygterne E11 mærket........
Hos Thansen er lygterne E3 mærket.....

Jeg kørte med: http://www.carzone.dk/shop/led-koerelygter-positionslys-12152p.html

Og lige dem fra Thansen til sammenligning : http://www.thansen.dk/product.asp?c=2461070800&n=1200283591&pn=-1431072458


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED kørelygter (E-mærket) E11
Kommentér på:
LED kørelygter (E-mærket) E11

Annonce