{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

VISTA PC køre på 10x normal speed? {{forumTopicSubject}}

Hey

Vi har en vista computer her i hjemmet, en Acer, hvor at strømmen har været taget fra den her til aften, grundet en elregning og vi så er gået i "spare mode".

Da vi så sætter strømmen til den igen her til aften og skal bruge den, køre den nærmest på 10x speed..
Loading baren som vises når windows loades, FLYVER for sindsygt fra højre mod venstre..
Når man så kommer til hvor man skla skrive adgangskode, og trykker et bogstav, skriver den bogstavet helt ud til enden altså eksempel:"KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK" ..
Derfor prøvede jeg så at genformateret den, med Recovery CD*er vi havde, som fulgte med computeren.

Selv efter denne gendannelse, er ingen forskel blevet lavet. Vi kunne dog komme Ind i windows.

Inde i windows fløj uret afsted i den forstand, at minutterne på uret fløj som sekunder, hvis ikke hurtigere.
Dertil når man fik Joblisten frem, stod CPU forbruget konstant fra 100% til 71% til 80% til 100% og om igen i en fart af 5 gange pr. sekund, hvor den normalt skifter et par gange pr. sekundt.
Men der var dog intet program, som brugte så meget resoucer at den burde være på 100%..

Hvad gør man?
Er det virus??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VISTA PC køre på 10x normal speed?
  • #1   29. sep 2009 Lyder som et systemur der er gået amok. prøv at opdatere bios.

  • #2   29. sep 2009 Jeg er ikke den store computer haj, men jeg havde også vista og synes generalt det var langsomt og krævede meget af min computer, nu har jeg 7 i stedet og det køre bare som en drøm kontra vista, kan tydeligt mærke forskel.

  • #3   29. sep 2009 lyder sq som en virus...

  • #4   29. sep 2009 Ikke hvis der er kørt recovery...

  • #5   29. sep 2009 Ja virus. installer igen, denne gang vælge NTFS. som formatering,. ikke den hurtige... Og når du er i gang så slet partion og opret en ny.

  • #6   29. sep 2009 smid den af h til.. og køb dig en anden og skaf dig XP.
    så er du kørende smiley


  • #7   29. sep 2009 Computeren er ret ny - under 2 år gammel, og købt i Fona.. En ACER pc.
    Til denne Acer pc, skulle man lave recovery cd'er da computeren startede op - gud bless me, for at jeg gjorde det.

    Disse cder har jeg så kørt genndannelse via, og den har slettet (stod der), hvad der var på harddisken og geninstalleret den som den havde indstillinger da vi købte den (fabriks indstillinger).

    Men efter en opstart, er den overhovedet ikke blevet ændret.

    Jeg har derfor ikke mulighed for, at vælge NTFS system formatering eller lign. som man normal har, hvis amn bruger en normal windows cd, fx en XP.


  • #8   29. sep 2009 Så hent dos og eller en anden systemdisk på nettet og formater den- Måske partition magic

  • #9   29. sep 2009 Hold nu kæft med den formattering, hvis den også ræser med bar'en der viser hvor langt den er i at starte op, er det ikke en virus... (og en recovery disk fjerner partitionen og formatterer...)

    Få opdateret bios istedet, og se om ikke det gør underværker smiley


  • #10   29. sep 2009 Der er jo ikke sket nogen formatering, blot en simpel revocery, vil også mene at en rigtig formatering, hvor man sletter de drev der ligger på computeren og opretter en en disk hvorpå man installere vista, så burde det virke, tror nu ikke en bios opdatering vil gøre noget, da dette kun ville hjælpe hvis man ikke kan forskellige ting, altså så skulle der være blevet slettet noget fra den bios der allerede ligger på, og det tegner jo på en virus.

  • #11   29. sep 2009 Hvis det var bios der var problemet, ville den også fucke ud hvis du gik ind i bios, og under install og han ville jo også ha haft problemet før.... Der ligge helt sikkert en virus og luer... Og der skal en komplet formatering og så er den sag ude af verden.

  • #12   29. sep 2009 Niki F : Inden du bevæger dig ud i at formaterer, og derefter ligge din recovery cd på igen. Ville jeg nok søge vejledning et andet sted end her. WD40 er har nemlig fat i den lange ende på problemet.
    Jeg vil ikke udtale mig om hvad problemet er, dog vil jeg sige det på den måde at jeg lever af at lave .net applikationer. Og en applikationer/service ( virus ) kører ikke før windows afslutter event oninit, og dette event kører først i det øjeblik den loader dit grafiske interface ( login screen ). Så hvis din loadbar også kører hurtigt, ville jeg udelukke virus.

    Grunden til din cpu bruger tæt på 100% er at der kører en masse servies, som bliver aktiveret af en timer, og hvis din system clock er helt i skoven, vil disse event blive kaldt hele tiden.

    Benyt dig af siden : http://hol.dk/ eller http://eksperten.dk
    Der er mange flere kompetent mennesker som kan hjælpe dig med at løse og forstå dit problem.



  • #13   30. sep 2009 Tak for din opbakning Lasse.

    Jeg har rigeligt med baggrund og belæg for at skrive hvad jeg gør.

    Et recovery sletter også partitionen og gendanner den blok for blok - ikke fil for fil - og er derfor på linie med et low-level format.

    Hvad skulle idéen i en recovery disc være hvis den ikke kan redde PC'en efter et virusangreb?

    Så længe det ikke har løst problemet, er det noget mere basalt. Kan du komme ind i BIOS evt, og se efter om uret derinde også går hammer-hurtigt?

    Du skal typisk bruge Delete-tasten eller F2 for at komme derind.


  • #14   3. okt 2009 Der har nu været en PC mand og kigge på computeren, og 3 timer efter, havde han lavet den.

    Hvad der helt præcist var gået galt ved jeg ikke, men det lykkedes da at fikse den, men tak ellers for alle jeres indbud smiley


  • #15   3. okt 2009 Niki, lyder godt din computer kører normalt igen smiley

Kommentér på:
VISTA PC køre på 10x normal speed?

Annonce