{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

hjælp ønskes vedr andelslejlighed {{forumTopicSubject}}

efter at ha købt en andelslejlighed har jeg idag fået et brev ind af døren hvori der står køber (som self. er mig) skal betale følgende :

gebyr for udarbejdelse af købsmateriale á 4.500kr
vurderingshonorar á 3.250kr

nogen der ved om det er normalt at køber skal betale dette??
eller er det i virkeligheden på sælgers regning?

lejligheden er købt kontant uden nogen for for lån


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ønskes vedr andelslejlighed
  • #1   17. dec 2009 hvad er normen inde for det? køber eller sælgers regning
    eller er det op til den enkelte forening


  • #2   17. dec 2009 Da jeg købte min andels var der en kontrakt hvor i der stod hvilke udgifter m.m der stod for sælgers regning samt hvilke der stod for købers regning.. (ligesom med hushandler)

    Så du burte kunne se i din købs kontrakt hvilke udgifter sælger og køber skal betale smiley

    p.s
    vurderingshonorar á 3.250kr WTF ????
    Hvad er det for noget sludder.. 3.250 kr for hvad ???

    For at vuderer andelen eller hvad ??? det er sgu da FREE BEE ???? smiley


  • #3   17. dec 2009 jeg har købt to andelslejligheder, en for 2 år siden, og en ny her for 6 mdr. siden... jeg mener ikke at jeg har betalt de ting der når jeg har købt..

    men da jeg solgte den første betalte jeg hvertfald for at de lavede salgs papirer osv...

    men regler kan sikkert være anderledes ved dig..


  • #4   17. dec 2009 det har været mægler på i forbindelse med salget men det er selve foreningen som er sælger

  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #5   17. dec 2009 har boet i 2 andelsforeninger, begge gange har vi delt ALT af gebyrer osv.

  • #6   17. dec 2009 Læs dine betingelser igennem. Men vil også mene at sælger skal stå for de omtalte gebyrer og regning.

    Som Kasper J ogsåskriver, er det jo ikke dig der skal hænge på at sælger skal sælge. Den regning burde først være aktuel når du engang skal sælge. Håber da at du finder en fornuftig løsning på problemet.


Kommentér på:
hjælp ønskes vedr andelslejlighed

Annonce