{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Køb af fladskærm..... {{forumTopicSubject}}

Ja der er jo et par stykker af disse emner herinde..... men jeg har ikke kunne finde nogem med en hjælp til valg af størrelse...... jeg har nøjagtig 3,5 meter fra væg til væg og ville høre om nogen kunne fortælle mig hvilken størrelse ville passe bedst.........

På forhånd tak.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af fladskærm.....
  • #1   3. jan 2010 Har fundet dette tv, er der nogen der kan sige godt/skidt om det????

    http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/LE40B535XXE/samsung-40-lcd-tv


  • #2   3. jan 2010 Er rummet primært mørkt eller lyst ??

  • #3   3. jan 2010 ville nok snuppe en 37" eller 40" ikk større hvertfald, og tror hurtigt man vil syntes en 32" er for lille.. sidder ca 3meter fra en 37" og den passer meget godt i størrelsen syntes jeg.

  • #4   3. jan 2010 Lyst!.....

  • #5   3. jan 2010 jeg har 4.13m fra den ene væg til den anden, og har en pioneer 50", det er PERFEKT efter min smag ....

  • #6   3. jan 2010 Hvis tvet skal stå i et mørker rum skal du vælge Plasma og hvis det er et lyser rum skal du vælge LCD smiley

  • #7   3. jan 2010 Ser da sikkert fornuftigt nok ud, men du skal bare huske på, med de modeller, at du for det meste, ikke kan indstille hvor de forskellige kanaler, i den rækkefølge du selv ønsker, de finder somregel kanalerne automatisk, derefter er der intet at gøre.

  • #8   3. jan 2010 - BluezCat-DK® * --> Det kan man godt. Det kræver bare man selv indstiller dem. Jeg har selv sådan et, og har dog bare affundet mig med sådan som den selv har stillet sig. Længe leve dovenskaben. Men klart en bummert samsung!

  • #9   3. jan 2010 tja man siger jo man skal sidde 5m fra et 42" har et 37" sidder godt 1½ m fra det og det er fint nok men skal have et større smiley

  • #10   3. jan 2010 tja man siger jo man skal sidde 5m fra et 42" har et 37" sidder godt 1½ m fra det og det er fint nok men skal have et større smiley

  • #11   3. jan 2010 Jeg har et Panasonic G10 42" Plasma. Hold fast det er value for money. Super godt TV. Jeg sidder 2 meter fra det tror jeg, og det er ikke noget problem.

    EB.dk kårede det til årets fladskærm for et par dage siden.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #12   3. jan 2010 Den optimale skærmstørrelse afhænger af betragtningsafstanden, formålet og kildematerialets kvalitet.

    32" er en populær skærmstørrelse i Europa, men 40/42" tv er stærkt på vej, og 50" plasma-tv er prismæssigt kommet inden for manges rækkevidde. Skal skærmen være endnu større, kan man få 65", 80" og endda 108", og hvis det ikke skulle være nok, er et projektions-tv eller en biografløsning med projektor og lærred altid en mulighed.

    Generelt anbefales det at købe meget større fladskærme end traditionelle tv med billedrør. Dengang en 28" skærm med en synlig diagonal på 66 cm var et almindeligt tv i stuen, anbefalede man en betragtningsafstand godt 3 meter - 5 gange så stor som skærmdiagonalen.

    Med en fladskærm bør forholdet mellem skærmdiagonalen og betragtningsafstanden være meget mindre end med et billedrørs-tv.

    Hvis man vil have fuldt udbytte af film og sportsprogrammer, bør skærmen fylde hele det naturlige synsfelt. Det vil sige, at betragtningsafstanden bør være omkring 2 - 3 gange så stor som skærmdiagonalen. Den optimale afstand mellem en 42" fladskærm med en diagonal på 107 cm og den bedste plads i sofaen bør således ikke være længere end ca. 3 m.

    Nogle mennesker går ikke så højt op i deres tv-kigning, og nogle steder, f.eks. i køkken/alrum, soveværelser og hjemmekontorer, kan det være en fordel, hvis fladskærmen ikke virker for dominerende. Sådanne steder kan et tv på 32" eller mindre være på sin plads, men skærmen bør ikke være så lille, at det bliver vanskeligt at læse undertekster og anden information

    I takt med, at HDTV samt materiale i HD kvalitet fra discs, satellit, kabel eller antenne bliver mere almindelig, kan betragtningsafstanden til et Full-HD tv reduceres yderligere. Så kan alle detaljerne kun ses, hvis betragtningsafstanden er endnu kortere end normalt med fladskærme - ned til 2 gange skærmdiagonalen eller mindre. Det vil faktisk sige, at en Full-HD skærm aldrig bør være mindre end 40".

    I en stor forretning med masser af udstillede tv kan det være svært at bedømme skærmstørrelser. Så kan det hjælpe, hvis man har forberedt sig ved at medbringe en snor med en længde som den typiske betragtningsafstand derhjemme. Så kan man nemt stå eller sidde i den rigtige afstand i forhold til de forskellige modeller i butikken. Hvis det er muligt at skelne de enkelte billedpunkter på en skærm, er den for stor. Omvendt er den naturligvis for lille, hvis detaljerne i billedet ikke er nemme at se.


  • #14   3. jan 2010 her er lidt om det samt en bereger men ellers som Kasper H så fint beskriver
    http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511


  • #15   3. jan 2010 Har 55, og sidder 2.5 meter fra det.. Se, Dét er nice smiley

    - Og jo. Det er optimal skærmafstand.

    - bla bla bla.


Kommentér på:
Køb af fladskærm.....

Annonce