{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stærekasser forsøget hvor længe ?
  • #1   20. jan 2010 hold øje på razzia.dk
    Der kan du holde øje med hvor der hole fotovogn og hvor stærekasserne skulle være opsat...


  • #2   20. jan 2010 ..men desværre ikke hvilket tidspunkt smiley

  • #3   20. jan 2010 Det var ikke det som jeg var ude efter...

    Det er udelukkende spørgsmplet om "hvornår" forsøget som jo skulle vare i et år, det stopper, hvilken dato er det?

    Og hvad sker der så når forsøget er stoppet?


  • #4   20. jan 2010 Mon ikke forsøget fortsætter på ubestemt tid.

  • #5   20. jan 2010 Skal de ikke først evaluere forsøget før de kan beslutte om det skal blive permanent elelr om det skal stoppes ?

    Men igen, hvilken dato er det at det 1 års forsøg i givet fald skulle stoppe/gøres permanent?


  • #6   20. jan 2010 Elektronisk fartkontrol bliver permanent
    29. december 2009 19:38 Opdateret 30. december 2009 00:38
    Automatisk fartkontrol redder liv. Venstre og De Konservative vil nu gøre forsøget med de såkaldte stærekasser permanent i hele landet.
    Forsøget med elektronisk fartkontrol er så stor en succes, at de såkaldte stærekasser skal sættes op over hele landet. Det mener Venstre og Konservative, skriver DR. Nyheder.

    I knap et år har fartfælderne registreret hastigheden 10 steder på Sjælland. 16.000 bilister har indtil videre fået bøder, men først og fremmest får stærekasserne bilisterne til at sænke farten.

    Vejdirektoratet kommer med en endelig evaluering af forsøget til foråret, men ordførerne i regeringspartierne er ikke i tvivl.

    - Vi skal have dem op på trafikfarlige steder, altså ved skoler, ved vejkryds, ved større veje og ved indfaldsveje til byerne, siger Vestres trafikordfører, Karsten Nonbo til DR Nyheder.

    Han får støtte af De Konservatives Tom Behnke, der siger, at stærekasser er en god idé, som skal bredes ud til hele landet lige så hurtigt, som det kan lade sig gøre.

    Antallet af trafikdræbte bliver i år på omkring 300, viser en ny opgørelse fra Rådet for Sikker Trafik.

    Det tal kan sænkes markant, hvis Danmark som for eksempel Frankrig indfører automatisk fartkontrol, mener rådet. I Frankrig er antallet af trafikdrab faldet med 30 procent, efter at fartfælderne blev landsdækkende.

    SF har tidligere meddelt, at også de ønsker, at ordningen gøres permanent


  • #7   20. jan 2010 Jeg er ikke uenig i at de fint kan stå ved skoler, men hvor mange er blevet dræbt der? eller hvor mange er blevet dræbt ved indfaldsveje?

    Der er faktisk ikke ret mange trafikdræbte der hvor de kasser kommer til at stå, det får mig IGEN til at tro at det kun er for at få penge ud af dem..

    De fanger iøvrigt ikke stjålne biler, folk uden kørekort eller dem i beruset tilstand.. og det er ofte dem der er impliceret i dødsulykkerne..

    Der er nogle ting jeg VIRKELIG er imod og det er ATK (Automatisk trafikkontrol), fri heroin til misbrugere og så DR licens!


  • #8   20. jan 2010 Men det bekrafter jo bae mit spørgsmpl om at de nevaluering som først komemr til foråret jo først skal komme før de kan gøre forsøget der jo kun skulle løbe i et år, permanent.

    Dvs. hvad skal der ske i den mellemligende periode, altså mellem forsøget og til evalueringen?

    De kan jo ikke fortsætte forsøget elelr gøre det permanent før evalueringen ligger klar?


  • #9   20. jan 2010 mon ikke de laver en dispentation i den periode,..

  • #10   20. jan 2010 Multimedie licenses som ikek er en DR licens mere, den er jeg også virkelig meget i mod og kun blevet endnu mere efter den gik over til en multimedie licens hvor de åbenbart har eneret på internettet også ???

    Nå men det var nu ikke det tråden handlede om :o)

    Jeg søger stadig svar på hvornår daten er for forsøgets afslutning :o)


  • #11   20. jan 2010 Der er ingen kamera i i øjeblikket i de to kasser der er tættest på hvor jeg bor..
    De står i øvrigt steder hvor der plejer at være en dødsulykke om året, og os der bor her ved hvor de er, så med lige de to kasser er der ingen brok fra mig, de kan jo heller ikke nuppe min bambus-raket :o)


  • #12   20. jan 2010 Ja der er ikek 1 eneste af dem der ikke er placeret af statistiske årsager af enten ulykker eller anden årsag.

    men de færreste kender jo til de ulykker der sker lige de hvor de står, men tro mig der er nok flere familier som ikke glemmer dem.

    Jeg synes også de har et formål som overskygger enhver økonomisk gevinst der måtte være i dem, anway er det jo os som bilister der gør dem til en penge maksine, det er jo ikek noget de kan stå og blive af sig selv :o)

    Jeg leder dog stadig efter den dato for hvornår forsøget enten startede eller slutter ? og mon vi er passeret slut datoen siden Robot helelr ikke har set udstyr i dem i øjeblikket.

    Har vi andre som kommer forbi dem i roskilde eller gentofte der har set noget ?


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #13   20. jan 2010 hhmm nå vil de ha flere af de sataner...

    så er der klapjagt på stærekasser med kanon slag hver eneste år, især ved skoler og andre steder med unge mennesker heh

    det skal nok blive dyrt. de starter jo allerede i november med at sprænge ting i luften

    og så lige NEJ til DR licens... har aldrig betalt lortet og kommer aldrig til det. DR kan bare lukke butikken, så slipper vi da for deres lo..


  • #14   20. jan 2010 Problemmet med klapjagten er blot at det er dig selv der komemr til at betale regningen i sidste ende, eftersom de er sat op og bliver vedligeholdt af dine surt betalte skatte kroner :o)

    Så jeg vil egentlig hellere sige klap jagt på dem som går ud og tvinger os andre til at bidrage til deres stærekasser fordi de skal ødelægge dem.

    Men selvom de vil have flere så skal vi vel først se en egentlig evaluering og den kommer først til foråret, men hva så i mellemtiden, er der så kamera fri zone ?


  • #15   20. jan 2010 http://avisen.dk/4000-fanget-i-politiets-staerekasser_103350.aspx

    så må forsøget jo være startet 3 uger før denne artikel som er skrevet d. 5/2-2009 altså 15/1-2009


  • #16   20. jan 2010 Der står stadig 2 i roskilde som har stået rimmelig frit uden de store skader. der er altid kamera i en af dem og så bytter de engang imellem imellem dem.

  • #17   20. jan 2010 i disse tider er det jo oplagte mål for snebolde ;o)

    Bøller i udlandet har udviklet en "sportsgren" der inkluderer:

    - en stærekasse inklusiv kamera
    - et par dæk, med inderdiameter større end stærekassen
    - en dunk benzin
    - tændstikker

    Regn selv resten ud ;o)



  • #18   20. jan 2010 ja så må i anskaffe jer en gps, hørte i P3 forleden, at en fra en gps producent sagde at alle navigationer/gps har indbygget fra fabrik en ting der viser alle stærekasser, man skal selv slå det til...har ikke selv de der fine ting så kan ikke sige om deet virker....

  • #19   20. jan 2010 lol dem i roskilde er da altid smadret HELDIGVIS.

    Den ud mod køge er smadret så ofte at tv2 har haft et indslag om det


  • #20   20. jan 2010 Jesper. Når. Ja det er nok rigtig. jeg tænker på de to mellem Roskilde og Osted.:D

  • #21   20. jan 2010 shit er der to der.... Har kun set den ene ud mod osted.

    Godt jeg ikke tester på den strækning


  • #22   20. jan 2010 Ja lige efter lysreguleringen ved viby sjælland mod roskidle der er også en.

  • #23   20. jan 2010 Ja den på køgevej er i hvertfald ikke gået usynligt forbi terror.

    Højdespringeren ude på køgevej skulle være blevet taget med over 180 Km/t. det synes jeg er rimelig vildt.

    Men hvis forsøget stoppede den 15 jan. så er det måske derfor man ikke har set dem siden?

    Har andre set dem for nylig?


  • #24   20. jan 2010 tog billeder i forgårs... den v tune airport

  • 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 263
    #25   21. jan 2010 maa du ogsa korer 80 imelllem viby og roskilde?

  • #26   21. jan 2010 cwl :

    ikke hele vejen i hvertfald :o) men ja lige der hvor standeren står må du køre 80.

    Man må køre 80 Km/t forbi alle 3 standere som står i Roskilde.

    Der er kun dem som står i Gentofte og 1 i kalundborg hvor man kun må køre 50 Km/t. men her er man også inde i byzonen.


  • #27   21. jan 2010 jesper H.

    Tog du billedet af den? eller tod den et billede?

    Der var ikke noget i den i går, så jeg tvivler på det er kan være rigtig.


  • #28   21. jan 2010 den blinkede man er ikke i tvivl

  • #29   21. jan 2010 Ok.

    Der var ikke noget udstyr i den da jeg kørte forbi den, hvornår kørte du forbi den da ?


  • 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 263
    #30   21. jan 2010 Barbus: Okaiey tak for det. Har naesten lige kort der mente ogsaa men ikk maatte korer 50 men altid rart og horer det fra andre ;D . Saeh selvom den ikk blinkede ;P

    Hav en god dag ..


  • #31   2. mar 2010 Fartmålere sat ud af spillet

    Så fandt jeg lige noget om forsøgets varighed her:

    http://www.aktuelt.dk/link_in_frame.php?link=25


Kommentér på:
Stærekasser forsøget hvor længe ?

Annonce