{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.284 visninger | Oprettet:

fri hastighed tyskland ? {{forumTopicSubject}}

ja som i ser overskriften siger...

er der fri hastighed i tyskland ? har set de 120km/h skilte men efter noget tid så forsvinder den max hastighed min gps viser også må jeg sige jeg syndes de gir den okay gas.

var en tur i tyskland her starten af ugen ind til igår og ja man blir sku blinke af nogle af dejlige biler vis du holder ude i overhalings sporet med 170.. syndes bare jeg havde hørt for noget tid siden at der ikke var fri hastighed mere `?

Hilsen Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fri hastighed tyskland ?
  • #1   22. apr 2010 Da jeg kørte fra rostock til berlin var der fri hastighed noget af vejen...

  • #2   22. apr 2010 men du skal huske at forsikringen ikke dækker hvis du kører over en hvis hastighed dernede. Mener det er 130-140km/t

  • #4   22. apr 2010 ?? Så det de snakkede om at nedsætte hastighederne til 130 for at nemmere at nå deres Co2 mål med en nedskæring på 20%..

    Så vidt jeg huske skulle det gælde fra 1. januar 2010... men det er måske ikke blevet til noget??


  • #5   22. apr 2010 nå oki.... ja for blev sku da lidt kold ned af ryggen når man kom tågene der med 170 stykker forbi en resteplads og der så holder politi der inde.. men kæft hvor er der meget politi ude der nede... det lidt vildt syndes jeg... men tænkte på de kører 200+ må jeg vel godt trille af sted med de der 160-170stykker... så.... men tak for svar alle... ville lige høre

  • #6   22. apr 2010 355 F 1

    sikke da en gang fis.
    Der er fri hastighed alle steder hvor der ikke er hastighedsskilte.. i kender vel anbefalet hastighedskiltet som er blåt, det er det der står ved grænsen.. hvorfor tror du det tyske politi lå i røven på danske ferrari'er fra et italiensk ferrari træf på vej hjem..?
    De tog dem først ved elbtunellen i hamborg hvor der var hastighedszone på 80 m... de kørte med gennemsnitshastighed igennem hele tyskland på over 200 kmt men de kunne ikke knalde dem for de kørte fint.


  • #7   22. apr 2010 fri hastighed alle steder hvor der ikke er begrænset. Begrænsninger er mest 120 og 80 ved tunneler, broer eller vejarbejder. De kan ingenting gøre når du kører 250 kmt undetagen hvis du ikke overholder din sikkerhedsafstand (mener det er det halve af hastigheden i meter, dvs 125 meter ved 250 kmt). De kontrollerer dog stærkt i tyskland og hasaderet kørsel bliver straffet ved kasse et.

  • #8   22. apr 2010 Tyskerne snakket om at sætte hastigheden ned til 120 km/t smiley

    Men der er stadig fri hastighed nogle steder. Bare ikke når det regner eller er glat.


  • #9   22. apr 2010 nej regner det tro jeg på kæft så bremser de jo helt vildt.... faktisk lidt sjovt og se...


    altså jeg holdte farten vis der ikke er nogle foran mig og mine vindus viskere kan f¨å vandet væk holder jeg sku farten...


Kommentér på:
fri hastighed tyskland ?

Annonce