{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Mulighed for at formindske tyveri? {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået og tænkt lidt, da regeringen snakkede om at få offentlige kameraer, hvor alle dem på den røde front sagde at det var krænkelse af privatheden og det skulle der slet ikke komme på tale om..

Men helt ærligt - det er jo mildt sagt retarderet? Offentlig overvågning ville jo være skide godt, i det at ballademagere/voldsmænd og ja, bil tyveri osv. ville kunne blive formindsket - hvis det selvfølgelig bliver lavet ordentligt..

Hvad mener I? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulighed for at formindske tyveri?
  • #1   21. jun 2010 Hvis man intet har at skjule, burde man ikke være nervøs for det.. Så længe det kun bliver brugt til formålet og ikke generel overvågning af normale mennesker....

  • #2   21. jun 2010 Lige præcis. Kan ikke se hvad folks problem er med det..

  • #3   21. jun 2010 synes ideen er god, især på gå gader, og gå i byen steder så man kan færdes lidt mere sikkert, kan være man kan bremse noget af den vold der er i natte livet

  • #4   21. jun 2010 jeg kan sagtens se det gode ved offentlige kamerarer, MEN når først de er satr op, så vil de blive brugt til meget andet en bare at finde kriminelle... de skal nok finde på andet de kan bruges til... ideen er god nok, men den ender med at blive misbrugt, se feks bare i england, de har CCTV for at stoppe kriminalitet, men det er endt med at der er kameraer på ALLE veje og bare du kører +3 km/t så får du tilsendt en bøde, for de har dig jo på video... så jeg er bestemt imod det.. vi er overvåget nok i forvejen..

  • #5   21. jun 2010 Synes det system de har i England er genialt,så længe folk holde sig på den rigtig side af loven har de jo ikke noget at frygte.

  • #6   21. jun 2010 syntes det er en god ide og det kan kun gå fpr langsomt med at få dem sat op, det vil give en meget højre rets sikkerhed.

  • #7   21. jun 2010 når vi nu skal have kamera synes jeg os vi skulle overveje, at alle ny fødte skulle have lavet en dna prøve, sådan vi til sidst vil få alle sammen i et dna register det ville da gøre det rigtig nemt, at finde tilbage til folk der har lavet lort i den

  • #8   21. jun 2010 Martin: DNA prøver kan jo ikek ses på kamera, så synes alle folk burde få tattooveret en slags nr. plade i panden.. DET ville hjælpe meget. .

  • #9   21. jun 2010 Det er jo et godt alternativ, men tror bare ikke det virker med offentligt overvågning. Og hvorfor jeg mener det, er når sprutten og div stoffer går ind og er på sit højeste, er det ikke alle som tænker på de konsekvenser i evt voldsforløb. Ham der skal bare ned, koste hvad det vil. Og vil da sige at den dag i dag, tror jeg ikke at et fængsel ophold skræmmer det vildeste. Det kan bare ikke være rigtigt at vi nu skal leve i et samfund, hvor der er øjne på en, selvom man er lovlydig.

  • #10   21. jun 2010 Bæver.. Det er muligt, at det ikke er alle, der tænker over det.. Men det vil jeg bide spids på, at de feste de gør.. Når folk ved der er politirazzi, har de en tendens til at sætte farten ned, men der ska altid være en idiot, der ikke gør det.. Men kan man fjerne 9 ud af 10, må det da siges at være tilfredsstillende...

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #11   21. jun 2010 Det er jo så fint nok at de fleste her lader til at være enige om det. Men det næste skridt må vel så være, at alle biler bliver udstyret med en GPS-tracker, så man automatisk modtager en bøde, hver gang man kører for stærkt. Synes
    i også det er en god ide? - for det er jo åbenbart ikke noget problem, at krænke folks privatliv, så længe det sker for at mindske kriminalitet


  • #12   21. jun 2010 Jo BDOG enig at det vil jo altid være en lille skare, som lige tænker NEJ det er sq ikke det værd. Men jo muligvis at offentligt overvågning er vejen frem, Men kunne det jo så bare være midlertidigt, for at statuere et eksempel så jo! for min skyld gerne. Men har nu altid set det gode i mennesker, til det modsatte er bevist..

  • #13   21. jun 2010 Michael N : GPS tracker måske til evt DHB he he nej pjat. Aarrh så er vi jo også ude i ekstremerne ik, og hvad er så ideén med at købe en hurtig bil. For jeg kan da godt li engang imellem og lade merceren strække ben. Men sjovt den dag idag mht min alder, kan jeg se mig selv som ung. Jøsses det er hjernedødt nogen gange.

  • #14   21. jun 2010 Det modsatte ÉR vidst alerede bevist, hvis du læser de daglige aviser og ser hvordan tingene har udviklet sig i lille danmark, med vold, røverier, voldtægter og så videre :0)

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #15   21. jun 2010 Jeg er skam ikke fortaler for en GPS tracker eller overvågning på offentlige veje. Jeg brugte sådan set bare eksemplet, fordi jeg ved, der er mange herinde der gerne vil kunne "strække ben" i deres bil engang imellem, og derfor ikke vil bryde sig om det forslag.

  • #16   21. jun 2010 de eneste der kan have noget i mod at blive registeret i et dna register må jo være dem som ikk har rent mel i posen, så jeg syntes det ville være en god ide at registere alle nyfødte i et dna registre

  • #17   21. jun 2010 Det modsatte ÉR vidst alerede bevist, hvis du læser de daglige aviser og ser hvordan tingene har udviklet sig i lille danmark, med vold, røverier, voldtægter og så videre :0)

    BDOG Var den til mig?

    For jo læser dagligt avis og ser tv, (smil) Jo man må sige at der er sket en del siden jeg var knægt. Og nej det er ikke et kønt billede af Danmark mere ifølge mine øjne. Men trives da at bo her alligevel.



  • #18   21. jun 2010 Bæver.. Ja, den var til dig .. Jeg syntes virkelig det er sørgeligt, at se hvor mange kriminelle handlinger der efteerhånden udøves hver evig eneste dag. Og det bliver værre og værre og mere og mere afstumpet. Når politiet så reagerer på det, så går samfundet amok og kader dem magtsyge svin.. Et eller andet skal der snart gøres og mener ikke, at et par kameraer nogensinde vil gøre så meget skade, at det ikke er det værd.. Da jeg var knægt, var der sku langt mellem de historier man kan læse hver dag i de her tider...

  • #19   21. jun 2010 **BDOG** Helt enig at der må jo statueres et eksempel, som virkelig siger bang! nu smækker den sq!. Og jo når politiet griber ind, er de jo lige fra Hitler til Stasi. men de sidder/går jo også til tider med nerverne uden på tøjet, og må jo så en gang imellem handle som de gør. Og når det hedder livstid! hedder det sq ik2/3 dele af tid men fuld tid, man kan jo evt begynde der. Og jo det billede man ser idag med vold- tyveri-drab osv Jøsses mand.

  • #20   21. jun 2010 **BDOG** Nå tak for sludderen, vil have noget i skuffen.

Kommentér på:
Mulighed for at formindske tyveri?

Annonce